Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d8780902-d1f8-4ade-8db6-ff0fcd924172","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az elnököt ugyanakkor aggasztja, hogy az orosz repterek elleni rajtaütés még jobban megnehezíti a tűzszünet érdekében végzett munkáját.","shortLead":"Az elnököt ugyanakkor aggasztja, hogy az orosz repterek elleni rajtaütés még jobban megnehezíti a tűzszünet érdekében...","id":"20250605_trump-ukranok-drontamadas-putyin-haboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8780902-d1f8-4ade-8db6-ff0fcd924172.jpg","index":0,"item":"f9930f62-7b3f-4e36-808e-291188310db6","keywords":null,"link":"/vilag/20250605_trump-ukranok-drontamadas-putyin-haboru","timestamp":"2025. június. 05. 15:52","title":"Trump szerint „menő” volt az ukránok drónos támadása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d7beeb89-1f67-4823-899a-a8afe521aee5","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"Szorít az idő, de az illetékes szervezetek szerint megoldható, hogy ősszel voksolni tudjanak az emberek. ","shortLead":"Szorít az idő, de az illetékes szervezetek szerint megoldható, hogy ősszel voksolni tudjanak az emberek. ","id":"20250606_Hollandiaban-oktober-vegen-tartjak-az-uj-parlamenti-valasztasokat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d7beeb89-1f67-4823-899a-a8afe521aee5.jpg","index":0,"item":"27ff35d4-c384-48bd-9080-292a82f8a3be","keywords":null,"link":"/vilag/20250606_Hollandiaban-oktober-vegen-tartjak-az-uj-parlamenti-valasztasokat","timestamp":"2025. június. 06. 16:22","title":"Hollandiában október végén tartják az új parlamenti választásokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7fd8b1d5-834a-4917-b87d-8e11220c75cf","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Hivatalosan szőlőművelési ágú területet venne, a már meglévő nyaralójának szomszédságában.","shortLead":"Hivatalosan szőlőművelési ágú területet venne, a már meglévő nyaralójának szomszédságában.","id":"20250606_Rogan-Szendrei-Cecilia-125-millioert-vasarolna-egy-tihanyi-telket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7fd8b1d5-834a-4917-b87d-8e11220c75cf.jpg","index":0,"item":"1303bcb6-8900-4acf-bfa6-698c9b00e64a","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250606_Rogan-Szendrei-Cecilia-125-millioert-vasarolna-egy-tihanyi-telket","timestamp":"2025. június. 06. 17:55","title":"Bővül a nyaraló: Rogán-Szendrei Cecília 125 millióért vásárolna egy tihanyi telket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3514142f-7876-4784-b41c-1b416cee8413","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egy amerikai katona életét vesztette, egy másik katonát súlyos sérüléseket szenvedett. A magyar hatóságok és a hadsereg bűnügyi osztálya vizsgálja az eset körülményeit.","shortLead":"Egy amerikai katona életét vesztette, egy másik katonát súlyos sérüléseket szenvedett. A magyar hatóságok és a hadsereg...","id":"20250607_Meghalt-egy-amerikai-katona-egy-magyar-kikepzesi-baleset-kozben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3514142f-7876-4784-b41c-1b416cee8413.jpg","index":0,"item":"b9eb977c-c0f3-4f29-8e78-c2cff8c0d93a","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Meghalt-egy-amerikai-katona-egy-magyar-kikepzesi-baleset-kozben","timestamp":"2025. június. 07. 11:59","title":"Meghalt egy amerikai katona egy magyar kiképzési baleset közben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8b578d01-a131-4831-98e1-104d8b7e5995","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Útnak indult a Red Bull Tetris verseny, amelyre bárki jelentkezhet, aki elmúlt 18 éves. A döntőre december közepén Dubajban kerül majd sor.","shortLead":"Útnak indult a Red Bull Tetris verseny, amelyre bárki jelentkezhet, aki elmúlt 18 éves. A döntőre december közepén...","id":"20250606_tetris-bajnoksag-red-bull-tetris-verseny-dubaj","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8b578d01-a131-4831-98e1-104d8b7e5995.jpg","index":0,"item":"8bb394fb-c13d-43c8-b896-57884c5e4982","keywords":null,"link":"/tudomany/20250606_tetris-bajnoksag-red-bull-tetris-verseny-dubaj","timestamp":"2025. június. 06. 17:03","title":"Szeretne Dubajba utazni? Itt a lehetőség, csak tetrisezni kell hozzá","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6cfaada4-33b3-4180-bc79-2847dc8b293e","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az EKB újra kamatot vágott, az új irányadó ráta 2 százalék. Az inflációs előrejelzést lefelé módosították: idén 2 százalék, jövőre 1,6 százalék várható. A magyar alapkamat 6,5 százalék, az infláció jövőre csökkenhet stabilan 4 százalék alá.","shortLead":"Az EKB újra kamatot vágott, az új irányadó ráta 2 százalék. Az inflációs előrejelzést lefelé módosították: idén 2...","id":"20250605_Buvos-szintre-csokkent-az-eurokamat-Magyarorszagon-marad-a-tripla-rata","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6cfaada4-33b3-4180-bc79-2847dc8b293e.jpg","index":0,"item":"056f6444-bc7a-4141-8ead-6f3cc68bc4c7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250605_Buvos-szintre-csokkent-az-eurokamat-Magyarorszagon-marad-a-tripla-rata","timestamp":"2025. június. 05. 14:35","title":"Az eurózóna tényleg földbe döngölte az inflációt, Magyarországon álmodni sem lehet ilyen számokról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"001cc521-a06d-4d17-9635-27a8f17fd631","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A flotta több tucat gépe nem repülhet hajtóműproblémák miatt, pótlásuk miatt a Wizz Air nyeresége messze elmaradt a várttól. A pocsék üzleti eredmények közzétételére megzuhant a cég árfolyama.","shortLead":"A flotta több tucat gépe nem repülhet hajtóműproblémák miatt, pótlásuk miatt a Wizz Air nyeresége messze elmaradt...","id":"20250605_A-Wizz-Air-arfolyama-beleallt-a-foldbe-a-sok-hajtomuproblema-miatt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/001cc521-a06d-4d17-9635-27a8f17fd631.jpg","index":0,"item":"e8a50238-07c5-4bc0-b21e-10c4026f9495","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250605_A-Wizz-Air-arfolyama-beleallt-a-foldbe-a-sok-hajtomuproblema-miatt","timestamp":"2025. június. 05. 14:31","title":"A Wizz Air árfolyama beleállt a földbe a sok hajtóműprobléma miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1295f768-6cc0-478a-bcb5-df8968584d9c","c_author":"HVG","category":"360","description":"Egy európai felhasználók körében végzett felmérés eredményei modellektől függetlenül rámutatnak, hogy általában milyen problémák vannak a mobilos portréképekkel.","shortLead":"Egy európai felhasználók körében végzett felmérés eredményei modellektől függetlenül rámutatnak, hogy általában milyen...","id":"20250606_hvg-okostelefonos-portre-mod-problemak-fenyviszonyok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1295f768-6cc0-478a-bcb5-df8968584d9c.jpg","index":0,"item":"c25d613e-3835-46a1-b9db-d8796dfc1403","keywords":null,"link":"/360/20250606_hvg-okostelefonos-portre-mod-problemak-fenyviszonyok","timestamp":"2025. június. 06. 16:15","title":"Három gond is van az okostelefonnal lőtt portrékkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Miközben a riválisok rendre műszaki vagy versenyzői hibák miatt dobják el a pontokat, Fernando Alonso lelkes méhecske módjára, nem mindig látványosan, de rendületlenül gyűjt-gyűjtöget. A kétszeres bajnok előnye az utóbbi futamokon lassan apadni kezdett ugyan, de az év elején még háromlábú gebének nézett ágaskodó Ferrari még konokul vágtat a cél felé. De még így sem, messze nem lefutott derbi, hogy akár többen is utolérjék és lehagyják a spanyolt. Dénes Gergely , az f1-live. hu szakújságírója lajstromba vette a riválisokat.
Jelentkező - mármint Alonso skalpjára, de egyben az idei év világbajnoki címére is - továbbra is több akad. A feltámadó McLarennel a jövőre a Mercedeshez szegődő Hamilton, az előző évekhez képet görcsösebben bizonyítani akaró, regnáló bajnok, Vettel, vagy akár még a dobogó tetején kívül ugyancsak szorgos méhecskeként pontokat gyűjtögető Raikkonen csak a ziccerekre vár. Kérdés: lesz-e még, és lesz-e elég? Kérésünkre az f1-live. hu szakújságírója kereste a válaszokat.
Red Bull – Ez most csak fele királyság (297 pont)
A brit-osztrák csapat nagy érvágással kezdte meg a szezont: elvették a csapat által tökélyre csiszolt befújt diffúzorokat, mely Adrian Newey egyik kedvenc játékszere volt 2011-ben. A Red Bull gyakorlatilag egész évben azt hangsúlyozta eddig, hogy nekik ez sokkal többet ártott, mint az ellenfeleknek, mivel ők voltak az úttörők ezen a téren (is). A sok sírás ellenére még mindig az élen vannak a konstruktőrök bajnokságában, habár a szélsebesen törtető McLaren könnyen ledolgozhatja a 36 pontos hátrányát a hátralévő hat futam alatt.
Az RB8 „személyiségváltozása” a versenyzők teljesítményére is rányomta a kézjegyét: mindez az időmérőn a legfeltűnőbb, mivel Hamilton rendszeresen elorozta az első rajtkockát a tavaly még domináns csapattól – Vettel idén csak a negyedik futamon rajtolhatott először a pole-ból. Mark Webber egyenletes teljesítménnyel nyitott, aki zsinórban négyszer végzett a negyedik helyen, bizonyítva, hogy a kiegyensúlyozottság mindennél fontosabb lesz 2012-ben, amikor kéthetente változik a széljárás az F1-ben. Az ausztrál jobban lelkesedett a gépért, mivel az végre passzolt a stílusához.
Webber egyelőre nemakar tudomást venni róla, hogy az idén is lemarad...
AP / Eugene Hoshiko
Az első futamgyőzelmet mégis Vettel szerezte meg a csapatnak Bahreinben, majd Webber Monacóban és Silverstone-ban kontrázott. A 36 éves versenyzővel komolyan kellett számolni a bajnokságban, majd jött a lejtmenet a Német Nagydíjtól. Közben Vettel garázsában sem ment minden fényesen: a generátor egy győzelemtől fosztotta meg Valenciában, és Monzában is erős pontokat kellett eldobni – szintén a generátor miatt. Webber tévelygésének köszönhetően helyreállt a rend Milton Keynes-ben, és Vettel 33 ponttal előzi meg a bajnokságban a csapattársát. Ez már elég lehet ahhoz, a bikák beálljanak a vezérürü mögé.
A Red Bull idei „rákfenéje” a sok műszaki hiba és a kiegyensúlyozottság hiánya – nem mellesleg a gép sem olyan gyors, mint tavaly volt. Igaz, hogy Vettel nyert Szingapúrban – melyben oroszlánrésze volt Hamilton kiesésének -, de ez így kevés lesz a véghajrában Alonso ellen, aki valahogy mindig ott terem a dobogón.
McLaren Mercedes – Dupla vagy semmi (261 pont)
A McLarennek úgy kell az egyéni bajnokság, mint egy falat kenyér. 2008 óta „várnak” arra, hogy ismét az élen végezzenek, és a Magyar Nagydíj után mutatott menetelésnek köszönhetően Alonso legnagyobb kihívójaként tekintenek Hamiltonra – aki pár napja jelentette be, hogy köszöni, de megy a Mercedeshez. Az MP4-27 az év elején egy pole-lal és futamgyőzelemmel mutatta meg, hogy győztes konstrukció – és mára a mezőny vitathatatlanul leggyorsabb autója. A McLaren 6:4 arányba viszi az időmérőket a Red Bullal szemben, és 5:4-re a futamgyőzelmeket illetően. A csapat mindig is híresen jó volt a felzárkózásban, és ezt idén is bizonyították – kérdés, hogy a 2008-as bajnok távozása mennyire ront az amúgy is rideg viszonyokon, és ez milyen hatással lesz a vébére.
A Button vs. Hamilton párharcban egyértelmű a helyzet: utóbbi fölényesen remekelt az időmérőkön (5:1), míg a győzelmek tekintetében 3:2-re vezet csapattársával szemben. Button egy hosszabb „szabadságot vett ki” az Ausztrál Nagydíj után, és teljesen eltévedt a rengetegben. A 2009-es bajnok nem találta a közös nevezőt a géppel, és rendre a pontszerző helyeken kívül végzett, és ami még meglepőbb volt, hogy a „gumimágus” nem tudott mit kezdeni az abroncsokkal. Button jelenleg 23 pontra van Hamiltontól, de ebben hatalmas szerepe van annak, hogy csapattársát utolérte az, amin a Ferrari jót derül: Hamilton a Német Nagydíj óta vagy nyer, vagy nem szerez pontot.
Buttonnak mindenkinél nagyobb csodát kellene a vb-címhez végrehajtania
AP / Alberto Saiz
Matematikailag még Button is bajnok lehet idén, de a McLarenre is igaz az, ami a Red Bullra: kiegyensúlyozottan kell szerepelni, különben a végén még Räikkönen és a Lotus is odapörköl a végelszámolásnál.
Scuderia Ferrari – "szerencsés" lovasok (245 pont)
2010-ben a csapat az utolsó versenyen hozott rossz taktikai döntésnek köszönhetően mindent elbukott és a Red Bull lett a befutó Sebastian Vettel vezetésével. 2011-ben egy gyengébb szezon következett az olaszok számára, de miután a „bikák” mindenkit péppé vertek, és esélyt sem adtak a küzdelemre, a többi csapatról is elmondhatjuk ugyanezt. Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke idén sem fogta vissza magát, és csakúgy, mint a korábbi években, ezúttal is egy győzelemre született autóról beszélt a hivatalos bemutatón, mely a nagy havazás miatt privátra sikeredett Maranellóban.
Az igazi „fagyhalál” csak az ezt követő első teszteken következett, amikor kiderült, hogy valami nagyon nem stimmel az F2012-re keresztelt autóval. Akkor úgy tűnt, hogy az „ágaskodó lovacska” már a depóban kitörte a lábát és Fernando Alonso, valamint Felipe Massa az esélytelenek nyugalmával várja a startot Ausztráliában. Mindenki leírta a Ferrarit, mely folyamatosan csak időt és türelmet kért. A nép ez idő alatt egyre haragosabb lett. Az első verseny ennek megfelelően nem hozott meglepetést Melbourne-ben. Alonso 5. lett, de a következő versenyhétvégén már a dobogó legfelső fokán ünnepelt a hatalmas esőben.
A Ferrari csapatmunkája szinte csak Alonso sikere alá tud dolgozni
Ferrari
A Ferrarinál szép lassan realizálódott a helyzet, miszerint az autót valóban csak optimalizálni kell, és nincs szükség egy teljesen új gép megépítésére, ami esőben úgy tűnik, hogy verhetetlen. Ehhez természetesen a spanyol világbajnok már-már „gépies” formája is kellett. 6 versennyel a vége előtt a csapat a 3. helyet foglalja el 245 egységgel. Tekintve a 261 pontos McLaren bombaerős formáját és a 297 pontos Red Bull sebességét, nem valószínű, hogy a Ferrari előrébb fog végezni, miután Massa továbbra sem hajlandó nyomni a gázt, és sokat szenved.
A csapaton belüli párharcot tekintve itt a legtisztább a kép. Fernando vezeti a bajnokságot, Massa pedig csak a 10. helyen áll. A statisztikák önmagukért beszélnek, és noha ismét megengedett a csapatutasítás, erre gyakorlatilag egy alkalommal sem volt szüksége a Stefano Domenicali vezette gárdának.
Lotus F1 Team – egy versenyképes csapat, ami képtelen nyerni (231 pont, 4. hely)
A 2011-es szezon nem sikerült valami „erőteljesre” a britek számára, miután egy rossz kipufogó megoldást választottak. Az innováció egy teljesen rossz irányba terelte el a gárda mérnökeit, akik Robert Kubica kiesésével teljesen elvesztették a fonalat, és csak sodródtak az árral – ezt is csak lassan, gyenge tempóban.
2012-re komoly változások történtek Enstone-ban, és a szerkezeti átalakítások részeként Kimi Räikkönen, 2007 Forma-1 világbajnoka, valamint Romain Grosjean lett a csapat két új versenyzője. A finn és a francia pilóta is egy két esztendős kihagyást követően tért vissza, ami sokak szerint nem sok jót sejtetett, és akkor még az új konstrukcióról nem is beszéltünk. A kritikusok hamar elhallgattak, miután a „Jégember” és a komoly fejlődéseken keresztülment francia igencsak nagy tempót kezdett el diktálni a Renault motorral hajtott E20-as volánja mögött.
Februárban ezt az eredményességet nem sokan gondolták a Lotusról
AP / Mustafa Quraishi
A mezőny 14 versenyen van túl, és már csak 6 versenyhétvége van hátra, de a Lotus-Renault továbbra is magabiztosan őrzi a 4. helyét a 136 pontos Mercedes előtt és a 245 pontos Ferrari mögött. A csapat neve mellett 231 egység szerepel, mely valójában messze több is lehetne, tekintve azt, hogy a csapat néhány alkalommal komoly lehetőséget szalasztott el. Ez a 9 dobogó azonban nem egy elhanyagolható statisztika, még akkor sem, ha a csapat Bahreinben, Spanyolországban (Valencia) és Magyarországon is komoly eséllyel pályázott a győzelemre. Az elmúlt versenyeken a Lotus valamelyest visszaesést mutatott, de a britek még így is képesek a konstans jó teljesítményre, mely gyakorlatilag az egész szezonjukra jellemző volt. A lufi most is kidurranni látszik, akárcsak a korábbi években, de ez idén csak egy „eresztésnek” tűnik, és könnyen lehet, hogy egy utolsó nagy hajrával meglepetést okozhat a korábbi Renault.
Csapaton belül a párharc kiegyenlítettnek mondható. Írhatjuk ezt annak ellenére, hogy Räikkönen 149 pontos, addig Grosjean összesen 82 pontot gyűjtött össze. A nagy különbség annak tudható be, hogy a francia sokat hibázgatott a versenyeken, és noha az időmérő edzéseken rendre képes a tapasztalt csapattárs előtt autózni, valamint a futamokon is rendkívül gyors, a meggondolatlan lépések sokba kerültek számára. Gondoljunk csak a belga futam startjára, ami egy 1 versenyre szóló eltiltást eredményezett számára.
A páros nagyon erős, de itt az igazi vesztes Grosjean, aki, ha egy kicsit összeszedettebben versenyzett volna, most ő lenne az, aki esélyes lenne a címre, és nem Räikkönen. Sokaknak fájhat ezt kimondani, de ez a helyzet. De mint sok más sportban, itt is a számok döntenek.