Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"840fd48e-cdf3-4f94-8406-86fa6cb95ea3","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A nyolcemeletes plázában sokan voltak, amikor tűz ütött ki egy étteremben. Az emberek a tetőre menekültek.","shortLead":"A nyolcemeletes plázában sokan voltak, amikor tűz ütött ki egy étteremben. Az emberek a tetőre menekültek.","id":"20250103_Kigyulladt-egy-bevasarlokozpont-Del-Koreaban-tobben-az-epuletben-rekedtek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/840fd48e-cdf3-4f94-8406-86fa6cb95ea3.jpg","index":0,"item":"5d178653-8f41-418a-b9d2-f369c1bb75f4","keywords":null,"link":"/vilag/20250103_Kigyulladt-egy-bevasarlokozpont-Del-Koreaban-tobben-az-epuletben-rekedtek","timestamp":"2025. január. 03. 10:49","title":"Kigyulladt egy bevásárlóközpont Dél-Koreában, többen az épületben rekedtek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c2c9b70-46e6-48a8-a6cf-59e6458e2348","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A japán márka összességében is piacvezető. ","shortLead":"A japán márka összességében is piacvezető. ","id":"20250102_suzuki-vitara-uj-auto-eladas-piacvezeto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c2c9b70-46e6-48a8-a6cf-59e6458e2348.jpg","index":0,"item":"95959936-8431-4e2d-8ef0-f932cdcd73c7","keywords":null,"link":"/cegauto/20250102_suzuki-vitara-uj-auto-eladas-piacvezeto","timestamp":"2025. január. 02. 12:15","title":"A Suzuki Vitara lett itthon a legnépszerűbb új autó tavaly","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"92b0ea6a-9b4d-4166-b5bd-93dd01db2dbd","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"2023 óta nem termel a Vágóhíd utcai gyár, most be is zárja a veszteséges üzemet az ukrán Roshen.","shortLead":"2023 óta nem termel a Vágóhíd utcai gyár, most be is zárja a veszteséges üzemet az ukrán Roshen.","id":"20250102_bezar-a-bonbonetti-gyar-roshen-ukran-edesseggyarto-cukorka-vallalkozas-kkv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/92b0ea6a-9b4d-4166-b5bd-93dd01db2dbd.jpg","index":0,"item":"b634d0c7-340b-4442-b72a-3795e8ce3f16","keywords":null,"link":"/kkv/20250102_bezar-a-bonbonetti-gyar-roshen-ukran-edesseggyarto-cukorka-vallalkozas-kkv","timestamp":"2025. január. 02. 08:36","title":"Bezárja az ukrán tulajdonos a budapesti Bonbonetti-gyárat ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"db1fe1e8-21a5-437b-9244-21f342c8a554","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Egy Szlovákiában vásárolt tűzijáték okozott halálos balesetet.","shortLead":"Egy Szlovákiában vásárolt tűzijáték okozott halálos balesetet.","id":"20250103_szilveszteri-tuzijatekozas-ullo-halalos-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/db1fe1e8-21a5-437b-9244-21f342c8a554.jpg","index":0,"item":"c6318eb7-e6f9-4b00-8a28-b1f830c7a972","keywords":null,"link":"/itthon/20250103_szilveszteri-tuzijatekozas-ullo-halalos-baleset","timestamp":"2025. január. 03. 12:54","title":"Üllőn is meghalt egy ember a szilveszteri tűzijátékozásban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49d12eed-5ac4-44b2-9f12-ea8889ea091f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Queenslandi Egyetem kutatói egy speciális hatóanyagot tartalmazó krémen dolgoznak, ami nemcsak segít csökkenteni a bőrrák kialakulásának kockázatát, de a szervátültetett betegek életét is segíthet megmenteni.","shortLead":"A Queenslandi Egyetem kutatói egy speciális hatóanyagot tartalmazó krémen dolgoznak, ami nemcsak segít csökkenteni...","id":"20250102_borrak-elleni-krem-gyogyszer-hatoanyag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49d12eed-5ac4-44b2-9f12-ea8889ea091f.jpg","index":0,"item":"1341a056-e056-4919-97a3-5f89fca3dc3d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250102_borrak-elleni-krem-gyogyszer-hatoanyag","timestamp":"2025. január. 02. 13:03","title":"Már tesztelik a bőrrák kezelésére való krémet, kiválthatja a műtétet és a sugárterápiát is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c4e7770c-06ba-40f7-8361-84a5355da09f","c_author":"Tiszai Balázs","category":"360","description":"2025 elején közel hetven új nyilvános EV-töltőt adnak át Magyarországon, ebből több mint félszáz uniós forrásból létesül, miután lejár az EU-s töltőtelepítési pályázatok első körének teljesítési határideje. Majd pár hónapra rá már a második körben vállalt töltőket kell üzembe helyezni. Összesen öt kör van, 2026 végéig tartó átadásokkal. Közben mozgásban van a magyar pályázat is, ami 2028-as átadásokkal folytathatja a megkezdett utat, ez a projekt a vidéki vakfoltokra telepítene töltőket, egyelőre harmincöt településre, de a pályázat kiírói végül több mint 100 helyszínnel számolnak.","shortLead":"2025 elején közel hetven új nyilvános EV-töltőt adnak át Magyarországon, ebből több mint félszáz uniós forrásból...","id":"20250102_elektromos-autozas-magyarorszag-nyilvanos-toltoallomasok-telepites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4e7770c-06ba-40f7-8361-84a5355da09f.jpg","index":0,"item":"d53e25ae-67e5-48fd-8968-4ae5cc3bb4d4","keywords":null,"link":"/360/20250102_elektromos-autozas-magyarorszag-nyilvanos-toltoallomasok-telepites","timestamp":"2025. január. 02. 12:30","title":"Jön a nagy földindulás: így szórják tele az országot e-autó töltőállomásokkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bcf978b4-0901-4309-b3cb-ca502a8169b6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A kenyai Mukukuban december 30-án ért földet egy rakétaalkatrész, aminek eredtileg el kellett volna égnie a légkörben. A balesetben szerencsére senki sem sérült meg, és anyagi kár sem keletkezett. Már vizsgálják, hogy kihez tartozik.","shortLead":"A kenyai Mukukuban december 30-án ért földet egy rakétaalkatrész, aminek eredtileg el kellett volna égnie a légkörben...","id":"20250103_urraketa-baleset-kenya-urszemet-mukuku","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bcf978b4-0901-4309-b3cb-ca502a8169b6.jpg","index":0,"item":"99a99909-ce00-4f5d-8851-2562e7c9f52f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250103_urraketa-baleset-kenya-urszemet-mukuku","timestamp":"2025. január. 03. 10:03","title":"Ráesett egy kenyai falura egy űrrakéta darabja – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0d12b3ce-403f-4076-bbdc-ef83f7e9dd02","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Közel 650 forintos dízelárral indul az év. ","shortLead":"Közel 650 forintos dízelárral indul az év. ","id":"20250103_Tovabb-dragul-a-tankolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0d12b3ce-403f-4076-bbdc-ef83f7e9dd02.jpg","index":0,"item":"3491f8d1-4d02-4a21-8a72-3c539d3d4269","keywords":null,"link":"/cegauto/20250103_Tovabb-dragul-a-tankolas","timestamp":"2025. január. 03. 09:46","title":"Tovább drágul a tankolás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Miközben a riválisok rendre műszaki vagy versenyzői hibák miatt dobják el a pontokat, Fernando Alonso lelkes méhecske módjára, nem mindig látványosan, de rendületlenül gyűjt-gyűjtöget. A kétszeres bajnok előnye az utóbbi futamokon lassan apadni kezdett ugyan, de az év elején még háromlábú gebének nézett ágaskodó Ferrari még konokul vágtat a cél felé. De még így sem, messze nem lefutott derbi, hogy akár többen is utolérjék és lehagyják a spanyolt. Dénes Gergely , az f1-live. hu szakújságírója lajstromba vette a riválisokat.
Jelentkező - mármint Alonso skalpjára, de egyben az idei év világbajnoki címére is - továbbra is több akad. A feltámadó McLarennel a jövőre a Mercedeshez szegődő Hamilton, az előző évekhez képet görcsösebben bizonyítani akaró, regnáló bajnok, Vettel, vagy akár még a dobogó tetején kívül ugyancsak szorgos méhecskeként pontokat gyűjtögető Raikkonen csak a ziccerekre vár. Kérdés: lesz-e még, és lesz-e elég? Kérésünkre az f1-live. hu szakújságírója kereste a válaszokat.
Red Bull – Ez most csak fele királyság (297 pont)
A brit-osztrák csapat nagy érvágással kezdte meg a szezont: elvették a csapat által tökélyre csiszolt befújt diffúzorokat, mely Adrian Newey egyik kedvenc játékszere volt 2011-ben. A Red Bull gyakorlatilag egész évben azt hangsúlyozta eddig, hogy nekik ez sokkal többet ártott, mint az ellenfeleknek, mivel ők voltak az úttörők ezen a téren (is). A sok sírás ellenére még mindig az élen vannak a konstruktőrök bajnokságában, habár a szélsebesen törtető McLaren könnyen ledolgozhatja a 36 pontos hátrányát a hátralévő hat futam alatt.
Az RB8 „személyiségváltozása” a versenyzők teljesítményére is rányomta a kézjegyét: mindez az időmérőn a legfeltűnőbb, mivel Hamilton rendszeresen elorozta az első rajtkockát a tavaly még domináns csapattól – Vettel idén csak a negyedik futamon rajtolhatott először a pole-ból. Mark Webber egyenletes teljesítménnyel nyitott, aki zsinórban négyszer végzett a negyedik helyen, bizonyítva, hogy a kiegyensúlyozottság mindennél fontosabb lesz 2012-ben, amikor kéthetente változik a széljárás az F1-ben. Az ausztrál jobban lelkesedett a gépért, mivel az végre passzolt a stílusához.
Webber egyelőre nemakar tudomást venni róla, hogy az idén is lemarad...
AP / Eugene Hoshiko
Az első futamgyőzelmet mégis Vettel szerezte meg a csapatnak Bahreinben, majd Webber Monacóban és Silverstone-ban kontrázott. A 36 éves versenyzővel komolyan kellett számolni a bajnokságban, majd jött a lejtmenet a Német Nagydíjtól. Közben Vettel garázsában sem ment minden fényesen: a generátor egy győzelemtől fosztotta meg Valenciában, és Monzában is erős pontokat kellett eldobni – szintén a generátor miatt. Webber tévelygésének köszönhetően helyreállt a rend Milton Keynes-ben, és Vettel 33 ponttal előzi meg a bajnokságban a csapattársát. Ez már elég lehet ahhoz, a bikák beálljanak a vezérürü mögé.
A Red Bull idei „rákfenéje” a sok műszaki hiba és a kiegyensúlyozottság hiánya – nem mellesleg a gép sem olyan gyors, mint tavaly volt. Igaz, hogy Vettel nyert Szingapúrban – melyben oroszlánrésze volt Hamilton kiesésének -, de ez így kevés lesz a véghajrában Alonso ellen, aki valahogy mindig ott terem a dobogón.
McLaren Mercedes – Dupla vagy semmi (261 pont)
A McLarennek úgy kell az egyéni bajnokság, mint egy falat kenyér. 2008 óta „várnak” arra, hogy ismét az élen végezzenek, és a Magyar Nagydíj után mutatott menetelésnek köszönhetően Alonso legnagyobb kihívójaként tekintenek Hamiltonra – aki pár napja jelentette be, hogy köszöni, de megy a Mercedeshez. Az MP4-27 az év elején egy pole-lal és futamgyőzelemmel mutatta meg, hogy győztes konstrukció – és mára a mezőny vitathatatlanul leggyorsabb autója. A McLaren 6:4 arányba viszi az időmérőket a Red Bullal szemben, és 5:4-re a futamgyőzelmeket illetően. A csapat mindig is híresen jó volt a felzárkózásban, és ezt idén is bizonyították – kérdés, hogy a 2008-as bajnok távozása mennyire ront az amúgy is rideg viszonyokon, és ez milyen hatással lesz a vébére.
A Button vs. Hamilton párharcban egyértelmű a helyzet: utóbbi fölényesen remekelt az időmérőkön (5:1), míg a győzelmek tekintetében 3:2-re vezet csapattársával szemben. Button egy hosszabb „szabadságot vett ki” az Ausztrál Nagydíj után, és teljesen eltévedt a rengetegben. A 2009-es bajnok nem találta a közös nevezőt a géppel, és rendre a pontszerző helyeken kívül végzett, és ami még meglepőbb volt, hogy a „gumimágus” nem tudott mit kezdeni az abroncsokkal. Button jelenleg 23 pontra van Hamiltontól, de ebben hatalmas szerepe van annak, hogy csapattársát utolérte az, amin a Ferrari jót derül: Hamilton a Német Nagydíj óta vagy nyer, vagy nem szerez pontot.
Buttonnak mindenkinél nagyobb csodát kellene a vb-címhez végrehajtania
AP / Alberto Saiz
Matematikailag még Button is bajnok lehet idén, de a McLarenre is igaz az, ami a Red Bullra: kiegyensúlyozottan kell szerepelni, különben a végén még Räikkönen és a Lotus is odapörköl a végelszámolásnál.
Scuderia Ferrari – "szerencsés" lovasok (245 pont)
2010-ben a csapat az utolsó versenyen hozott rossz taktikai döntésnek köszönhetően mindent elbukott és a Red Bull lett a befutó Sebastian Vettel vezetésével. 2011-ben egy gyengébb szezon következett az olaszok számára, de miután a „bikák” mindenkit péppé vertek, és esélyt sem adtak a küzdelemre, a többi csapatról is elmondhatjuk ugyanezt. Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke idén sem fogta vissza magát, és csakúgy, mint a korábbi években, ezúttal is egy győzelemre született autóról beszélt a hivatalos bemutatón, mely a nagy havazás miatt privátra sikeredett Maranellóban.
Az igazi „fagyhalál” csak az ezt követő első teszteken következett, amikor kiderült, hogy valami nagyon nem stimmel az F2012-re keresztelt autóval. Akkor úgy tűnt, hogy az „ágaskodó lovacska” már a depóban kitörte a lábát és Fernando Alonso, valamint Felipe Massa az esélytelenek nyugalmával várja a startot Ausztráliában. Mindenki leírta a Ferrarit, mely folyamatosan csak időt és türelmet kért. A nép ez idő alatt egyre haragosabb lett. Az első verseny ennek megfelelően nem hozott meglepetést Melbourne-ben. Alonso 5. lett, de a következő versenyhétvégén már a dobogó legfelső fokán ünnepelt a hatalmas esőben.
A Ferrari csapatmunkája szinte csak Alonso sikere alá tud dolgozni
Ferrari
A Ferrarinál szép lassan realizálódott a helyzet, miszerint az autót valóban csak optimalizálni kell, és nincs szükség egy teljesen új gép megépítésére, ami esőben úgy tűnik, hogy verhetetlen. Ehhez természetesen a spanyol világbajnok már-már „gépies” formája is kellett. 6 versennyel a vége előtt a csapat a 3. helyet foglalja el 245 egységgel. Tekintve a 261 pontos McLaren bombaerős formáját és a 297 pontos Red Bull sebességét, nem valószínű, hogy a Ferrari előrébb fog végezni, miután Massa továbbra sem hajlandó nyomni a gázt, és sokat szenved.
A csapaton belüli párharcot tekintve itt a legtisztább a kép. Fernando vezeti a bajnokságot, Massa pedig csak a 10. helyen áll. A statisztikák önmagukért beszélnek, és noha ismét megengedett a csapatutasítás, erre gyakorlatilag egy alkalommal sem volt szüksége a Stefano Domenicali vezette gárdának.
Lotus F1 Team – egy versenyképes csapat, ami képtelen nyerni (231 pont, 4. hely)
A 2011-es szezon nem sikerült valami „erőteljesre” a britek számára, miután egy rossz kipufogó megoldást választottak. Az innováció egy teljesen rossz irányba terelte el a gárda mérnökeit, akik Robert Kubica kiesésével teljesen elvesztették a fonalat, és csak sodródtak az árral – ezt is csak lassan, gyenge tempóban.
2012-re komoly változások történtek Enstone-ban, és a szerkezeti átalakítások részeként Kimi Räikkönen, 2007 Forma-1 világbajnoka, valamint Romain Grosjean lett a csapat két új versenyzője. A finn és a francia pilóta is egy két esztendős kihagyást követően tért vissza, ami sokak szerint nem sok jót sejtetett, és akkor még az új konstrukcióról nem is beszéltünk. A kritikusok hamar elhallgattak, miután a „Jégember” és a komoly fejlődéseken keresztülment francia igencsak nagy tempót kezdett el diktálni a Renault motorral hajtott E20-as volánja mögött.
Februárban ezt az eredményességet nem sokan gondolták a Lotusról
AP / Mustafa Quraishi
A mezőny 14 versenyen van túl, és már csak 6 versenyhétvége van hátra, de a Lotus-Renault továbbra is magabiztosan őrzi a 4. helyét a 136 pontos Mercedes előtt és a 245 pontos Ferrari mögött. A csapat neve mellett 231 egység szerepel, mely valójában messze több is lehetne, tekintve azt, hogy a csapat néhány alkalommal komoly lehetőséget szalasztott el. Ez a 9 dobogó azonban nem egy elhanyagolható statisztika, még akkor sem, ha a csapat Bahreinben, Spanyolországban (Valencia) és Magyarországon is komoly eséllyel pályázott a győzelemre. Az elmúlt versenyeken a Lotus valamelyest visszaesést mutatott, de a britek még így is képesek a konstans jó teljesítményre, mely gyakorlatilag az egész szezonjukra jellemző volt. A lufi most is kidurranni látszik, akárcsak a korábbi években, de ez idén csak egy „eresztésnek” tűnik, és könnyen lehet, hogy egy utolsó nagy hajrával meglepetést okozhat a korábbi Renault.
Csapaton belül a párharc kiegyenlítettnek mondható. Írhatjuk ezt annak ellenére, hogy Räikkönen 149 pontos, addig Grosjean összesen 82 pontot gyűjtött össze. A nagy különbség annak tudható be, hogy a francia sokat hibázgatott a versenyeken, és noha az időmérő edzéseken rendre képes a tapasztalt csapattárs előtt autózni, valamint a futamokon is rendkívül gyors, a meggondolatlan lépések sokba kerültek számára. Gondoljunk csak a belga futam startjára, ami egy 1 versenyre szóló eltiltást eredményezett számára.
A páros nagyon erős, de itt az igazi vesztes Grosjean, aki, ha egy kicsit összeszedettebben versenyzett volna, most ő lenne az, aki esélyes lenne a címre, és nem Räikkönen. Sokaknak fájhat ezt kimondani, de ez a helyzet. De mint sok más sportban, itt is a számok döntenek.