szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

A plasztikkártya kibocsátó cégek már rájöttek, hogy &minus...

A plasztikkártya kibocsátó cégek már rájöttek, hogy − bármilyen meglepő is − a kártya mintázata, külseje gyakran majdnem annyit jelent a végfelhasználók számára, mint az általa elérhető szolgáltatás minősége. Ezért egy-egy új kártya kibocsátását alapos tervezőmunka előzi meg, amelynek során a szakértők és grafikusok szinte csak találgatásokra vagy költséges kutatásokra hagyatkozhatnak arról, milyen külső lesz az, ami elnyeri a felhasználók többségének tetszését.

Grafikusoknak is nagyobb mozgásteret kínál az átlátszó bankkártya

Az amerikai 3M újdonsága feltehetően egyezik majd a hazai „kártyások” ízlésével, ugyanis egy üvegszerűen átlátszó plasztikkártyával lepték meg a piacot. Egy Európában végzett felmérések tanúsága szerint a kártyahasználók 73 százaléka üdvözölné kifejezetten örömmel, ha a következő bankkártyája átlátszó lenne. A fennmaradó 27 százalékot nem foglalkoztatja a kártya külseje, de ami a legfontosabb, hogy a megkérdezettek közül egy sem találta ellenszenvesnek az átlátszó kártya ötletét. Az ötlet fogadtatásáról hazai tapasztalatok is rendelkezésre állnak: az egyik legnagyobb magyar bank néhány kiemelt ügyfele számára átlátszó kártyát készített, átütő sikerrel.
Az új plasztiklapka természetesen épp úgy nyomtatható, mint a korábbról ismert szürke műanyag, miközben a grafika jelentős plusz játékteret kap. Bár az anyag átengedi a látható fény 95 százalékát − az emberi szem számára üvegszerűen átlátszó − a bankautomatákban és más kártyaolvasókban használt LED-ek fényét visszaveri, így nincs gond az azonosítással. Az újszerű kártyaanyag dombornyomásra és bármilyen, a kártyákban megszokott chip, mágnescsík vagy hologram fogadására is alkalmas.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!