szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

A liftekben megtalálható elavult vészcsengők több tekintetben sem jelentenek ma már korszerű megoldást.

A liftekben megtalálható elavult vészcsengők több tekintetben sem jelentenek ma már korszerű megoldást. Egyrészt a többségük már nem működik megbízhatóan, másrészt áramszünet esetén az akkumulátor nélküli régi vészjelzők nem használhatók, az utas magára marad a sötét liftben. Ezen kívül a vészcsengők beépítésükkor még általában a házmesterlakásban riasztottak, de ma már a legtöbb házban nincs folyamatosan az épületben mentésre jogosult személy.

Egy segélyhívó mobilszám kiírása sem nyújt elegendő biztonságot: hiszen ha például csak a szemetet viszi le valaki a lifttel, nem biztos, hogy nála van a mobiltelefonja.

A Vodafone új szolgáltatása, a Felvonó Távfelügyelet viszont egy mobilkapcsolaton alapuló szolgáltatás. Ha a felvonó megáll vagy nem működik, és az ott lakók, dolgozók nem tudják azt elhagyni, csak a vészhívót kell megnyomniuk. Ekkor a rendszer hangkapcsolatot létesít a Vodafone mentőcsapatával, amely a liftben rekedtek segítségére indul, miközben már távolról is megpróbál segítséget nyújtani.

A folyamatosan szigorodó ellenőrzések kiterjednek a vészhívók működésére is. Ha nincs a jogszabályoknak megfelelő, megbízhatóan működő vészjelző, az időszakos ellenőrzést végző szakembernek le kell állíttatnia a felvonót. Erre a problémára is megoldást ad a Vodafone Felvonó Távfelügyelet, hiszen biztonsági rendszere a legújabb szabályozásnak is tökéletesen megfelel. Ráadásul a felvonóba szerelt rendszert a Vodafone folyamatosan felügyeli, és szükség szerint karbantartja. A központi rendszer a vészhívó esetleges hibáit távoli diagnosztikai rendszerén keresztül automatikusan, azonnal jelzi.

A vészjelző rendszer működéséhez szükséges térerőt a Vodafone szerelőcsapata a létesítéskor emeletenként ellenőrzi, így vészhelyzet esetén nem fordulhat elő, hogy a liftben rekedtek nem tudnak kapcsolatot teremteni a mentőcsapattal. A szolgáltatás a Vodafone-é mellett saját mentőcsapattal is igénybe vehető, ilyenkor vészjelzés esetén a vészhívó az ügyfél által megadott csapatot riasztja.

A minden vészhívást automatikusan rögzítő Felvonó Távfelügyelet ára egy belépési díjból és egy havidíjból áll össze. A belépési díj nettó 80 500 forint (5 éves megrendelés esetén nulla forint), míg a havi díj, attól függően, hogy Budapestre, illetve az ország egyéb részére kéri-e valaki, valamint, hogy kér-e mellé mentést is, 4500 forinttól 11 ezer forintig terjed.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!