Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A közelmúlt egyik legsúlyosabb informatikai támadása a Microsoft operációs rendszerét/rendszereit érintette. Egy felmérés azt firtatta, milyen hatása volt az esetnek a cég és az oprendszer megítélésére.
A WannaCry nevéről volt hangos a netes sajtó az elmúlt napokban, az utóbbi ével legdurvább informatikai támadásának részleteiről nálunk is olvashattak. Több mint 300 ezer számítógépet támadott meg a zsarolóvírus, és hiába foltozta be példás gyorsasággal a Microsoft a biztonsági rést. Még mindig nem tudni, mikor lesz vége a palackból kiszabadult szellem pusztításának.
A Morning Consult az eset kapcsán arra volt kíváncsi, miképp hatott az eset a Microsoft márkára, hogyan állnak a felhasználók a WannaCry után a cég termékeihez. 2148 felnőttet kérdeztek meg, és az eredmény szerint mindössze 25 százalék vonakodik többé-kevésbé a Microsoft-termékek vásárlásától a jövőben, 39 százalék vásárlási kedvét nem befolyásolja az eset, 19 százaléknál pedig még valószínűbb, hogy Microsoft-terméket fognak vásárolni. A megkérdezettek 83 százalékának kedvező volt a véleménye a Microsoftról egy héttel a támadás után, ami azt mutatja a WannaCry nem tudta megtépázni a Microsoft brandet.
A felhasználók inkább magukat, saját szokásaikat okolták az eset miatt, arra utalva, hogy nem frissítenek rendszeresen, és nem használnak víruskergetőket. És hát valóban, a WannaCry egy dologra nagyon jól rámutatott: lusták vagyunk és felelőtlenek.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.