szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Hilti, a Microsoft és a Provident végeztek első helyen az Aon Hewitt legjobb munkahelyekről szóló idei felmérésében, amelynek során több mint 34 ezer munkavállaló mondta el véleményét munkahelyéről.

A legjobb munkahelyeket a hiteles felsővezetés, a teljesítményközpontú kultúra, valamint a vonzó és hiteles munkáltatói márka különbözteti meg leginkább az átlagos vállalatoktól a felmérés alapján - közölte az Aon Hewitt tanácsadó cég.   

A legjobb munkahelyekről szóló felmérést 2014-ben már tizennegyedik alkalommal készítette el az Aon Hewitt. A kisebb, maximum 250 munkavállalót foglalkoztató cégek között a Hilti Hungária Kft. lett a legjobb munkahely, a második helyen a Milupa-Nutricia, a harmadik helyen pedig az AbbVie Gyógyszerkereskedelmi Kft. végzett. 

A 250-1000 embert foglalkoztató vállalatok kategóriájában a Microsoft Magyarország Kft. lett az első, amelyet a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. és az SAP Hungary Kft. követett. Az 1000-nél több alkalmazottal rendelkező cégek között a Provident Pénzügyi Zrt. lett az első, a Vodafone Magyarország Zrt. pedig a második. A Monsanto Hungária Kft. a termelés-gyártás iparág különdíját nyerte el - olvasható a közleményben. 

A felmérés eredményei szerint a legjobb munkahelyeken dolgozók több mint háromnegyede gondolja úgy, hogy a felsővezetés a vállalat legértékesebb erőforrásaként bánik az alkalmazottakkal, míg az átlagos cégeknél ez az arány csupán 43 százalék.

Ehhez a különbséghez hozzájárul az is, hogy a győztes vállalatok első emberei sokkal hatékonyabban motiválják alkalmazottaikat, képesek lelkesítő jövőképet felvázolni, nyíltan tájékoztatják kollégáikat a céget érintő kérdésekről és hosszú távú célkitűzéseiről. 

Tíz megkérdezett munkavállalóból csupán három érzi úgy, hogy munkahelyének elvesztése esetén könnyen találna állást, és még mindig minden negyedik kolléga kimondottan fél "kimenni" a munkaerő-piacra. Ezzel az eredménnyel a kelet-közép-európai régióban Magyarország évek óta a sereghajtók közé tartozik.

A 30 évesnél fiatalabbak, vagyis az Y generáció tagjai ugyanakkor szinte kivétel nélkül biztosak abban, hogy könnyedén találnának új munkát szükség esetén. Az átlaghoz viszonyítva azonban ez a korosztály kevésbé elégedett a jelenlegi munkahelyük által nyújtott anyagi juttatásokkal és a felsővezetés emberközpontúságával. 

Nemzetközi szinten a munkavállalók 61 százaléka vallotta magát elkötelezettnek a munkahelye iránt, ami egy százalékpontos javulást jelent a tavalyi szinthez képest, ugyanakkor a közép-kelet-európai régió országainál ez a szám csak 54 százalék, és enyhe csökkenést mutat 2013-hoz képest.

A régiós átlagnál Magyarországon 6 százalékponttal jobb ez az arány, vagyis 10-ből 6 dolgozó elkötelezett, ami azért is rendkívül fontos, mert ezekre a munkavállalóra jellemző a jobb hatékonyság, minőség, innovációs hajlam és ügyfélkiszolgálás - olvasható a közleményben.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Trump a porcelánboltban: a szemétdombon végzik a törvények, amelyek említik a klímaváltozást vagy az üvegházhatást

Trump a porcelánboltban: a szemétdombon végzik a törvények, amelyek említik a klímaváltozást vagy az üvegházhatást

Megszólalt az NNGYK az óvoda ügyében, amelyet korábban veszélyes szennyezés miatt zárattak be

Megszólalt az NNGYK az óvoda ügyében, amelyet korábban veszélyes szennyezés miatt zárattak be

Dorosz Dávid: Orbán bajban van, a legnagyobb mesélő történetei kifulladtak

Dorosz Dávid: Orbán bajban van, a legnagyobb mesélő történetei kifulladtak

Nagyot nőtt a bevétel, négymilliárd forint fölött maradt a Penny Market profitja

Nagyot nőtt a bevétel, négymilliárd forint fölött maradt a Penny Market profitja