Sántít a saját láb, négy év alatt negyedszer lett veszteséges Orbán Ráhel bababoltja

Az Odu Store-nak már negatív a saját tőkéje, miután a működése egyetlen évében sem tudott nyereséget termelni.

  • HVG HVG
Sántít a saját láb, négy év alatt negyedszer lett veszteséges Orbán Ráhel bababoltja

Nem akar összejönni a nagy üzlet Orbán Ráhelnek. A miniszterelnök lánya 2021-ben alapította meg az Odu Store nevű bababoltját, a cég pedig sorozatban a negyedik évét zárta veszteséggel a most leadott éves beszámoló szerint.

2021-ben még csak 1,7 milliós volt a mínusz, de az önmagában nem meglepő, hogy egy vállalkozás az indulásakor nem rögtön hozza a profitot. Aztán ahogy telt az idő, csak nem sikerült jövedelmezőre fordítani a vállalkozást. 2022-ben már 55 millió forint veszteség jött, ez nőtt 2023-ban 80 millió forintra, a friss beszámoló szerint pedig 2024-ben 122 millió forint volt az Odu Store vesztesége. Ez pedig azt is jelenti, hogy a cég saját tőkéje már 117 milliós mínuszba fordult át.

Pedig a vállalat – amely 100 százalékban Orbán Ráhel tulajdonában áll – az előző évi 130 helyett már 157 millió forint árbevételt szerzett. Csakhogy az anyagjellegű ráfordítások 168-ról 215 milliósra nőttek, a dolgozók béreire pedig 34 helyett közel 55 millió forintot költöttek.

Orbán Ráhel egyébként tavaly arról beszélt: szeretne több időt tölteni a boltjával, mint ami napi 24 órába belefér, „de én azt az anyukát képviselem, aki akkor dolgozik és ott, ahol tud”. Arra is kitért ekkor, hogy szerinte „az időbeosztás a legnagyobb kihívás, amivel bármelyik anyukának szembesülnie kell”.

Az szintén ma lett nyilvános, hogy a Brendon babaáruház nyereséget termelt, igaz, kisebbet, mint az előző évben. Azt a céget Mészáros Lőrinc Talentis Zrt.-je vette meg tavaly.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.