Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b82e0619-3842-42ad-ae5f-45e167c13625","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Nagyüzem volt a tűzoltóknál szilveszterkor.","shortLead":"Nagyüzem volt a tűzoltóknál szilveszterkor.","id":"20250101_tuzijatek-tuzesetek-katasztrofavedelem-szilveszter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b82e0619-3842-42ad-ae5f-45e167c13625.jpg","index":0,"item":"4721e3cd-9133-4eb0-8369-3336a4c7467f","keywords":null,"link":"/itthon/20250101_tuzijatek-tuzesetek-katasztrofavedelem-szilveszter","timestamp":"2025. január. 01. 12:13","title":"45 tüzet okoztak a tűzijátékok és a petárdák az éjjel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6365cd4-0349-4f02-816c-cd8332960598","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az év utolsó napjaiban történt.","shortLead":"Az év utolsó napjaiban történt.","id":"20250101_Autobalesetet-szenvedett-Pataki-Zita","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6365cd4-0349-4f02-816c-cd8332960598.jpg","index":0,"item":"e7f2e989-77d9-438f-8966-fc60d02d68eb","keywords":null,"link":"/elet/20250101_Autobalesetet-szenvedett-Pataki-Zita","timestamp":"2025. január. 01. 15:43","title":"Autóbalesetet szenvedett Pataki Zita","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5c298b28-4b40-45d1-bc50-1ee09dba8e72","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Az autó nagy lángokkal égett a bejárat előtt.","shortLead":"Az autó nagy lángokkal égett a bejárat előtt.","id":"20250101_Felrobbant-Tesla-Cybertruck-Trump-szalloda-las-vegas-video-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5c298b28-4b40-45d1-bc50-1ee09dba8e72.jpg","index":0,"item":"70297fb1-503a-44af-b412-d2803acede80","keywords":null,"link":"/cegauto/20250101_Felrobbant-Tesla-Cybertruck-Trump-szalloda-las-vegas-video-ebx","timestamp":"2025. január. 01. 22:05","title":"Felrobbant egy Tesla Cybertruck Trump szállodája előtt, egy ember meghalt – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dc39c71e-b000-4e6e-ae11-6e55a898a980","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Régóta ígérgetik a híd felújítását, de egyelőre inkább csak sebességmérőket telepítenek.","shortLead":"Régóta ígérgetik a híd felújítását, de egyelőre inkább csak sebességmérőket telepítenek.","id":"20250102_gubacsi-hid-vonatok-sebessegkorlatozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dc39c71e-b000-4e6e-ae11-6e55a898a980.jpg","index":0,"item":"55b56e1c-07fc-48e2-9f8d-e2daa86a0719","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250102_gubacsi-hid-vonatok-sebessegkorlatozas","timestamp":"2025. január. 02. 11:39","title":"Annyira rozoga a Gubacsi híd, hogy csak 5 kilométer per órás sebességgel mehetnek át rajta a vonatok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"85442fc8-f34d-4b94-a10c-1d5a130f7864","c_author":"hvg.hu","category":"nagyitas","description":"Pár nap múlva ünnepelte volna a 104. születésnapját a csütörtökön elhunyt ötszörös olimpiai bajnok tornász, Keleti Ágnes. A Nemzet Sportolója nemcsak Magyarország legtöbb olimpiai éremmel rendelkező női sportolója volt, hanem az ötkarikás játékok valaha élt legidősebb aranyérmese is. Fotógalériával emlékezünk rá.","shortLead":"Pár nap múlva ünnepelte volna a 104. születésnapját a csütörtökön elhunyt ötszörös olimpiai bajnok tornász, Keleti...","id":"20250102_Keleti-Agnes-halal-galeria-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/85442fc8-f34d-4b94-a10c-1d5a130f7864.jpg","index":0,"item":"063e65fd-b26b-42d4-a169-fc1024908249","keywords":null,"link":"/nagyitas/20250102_Keleti-Agnes-halal-galeria-ebx","timestamp":"2025. január. 02. 15:37","title":"Közel százévesen is könnyedén spárgázott – fotógaléria Keleti Ágnesről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"056a5183-9787-47b6-b63c-d0eae50ab355","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A koncessziós rendszer 2013-as bevezetése óta nem volt ilyen kevés dohánybolt, mint 2024-ben, a dohánybolt nélküli települések száma pedig megközelítette a 700-at.","shortLead":"A koncessziós rendszer 2013-as bevezetése óta nem volt ilyen kevés dohánybolt, mint 2024-ben, a dohánybolt nélküli...","id":"20250102_nemzeti-dohanyboltok-szama-csokken","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/056a5183-9787-47b6-b63c-d0eae50ab355.jpg","index":0,"item":"f3775477-f1c6-4c51-be4d-469543a5639a","keywords":null,"link":"/kkv/20250102_nemzeti-dohanyboltok-szama-csokken","timestamp":"2025. január. 02. 07:26","title":"Egyre kevesebb a dohánybolt, több száz településen már nincs is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"827530dc-c210-4697-8d9b-f63d162cef1f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A magyar adófizetők pénzéből jutott a kormánymédiának és a református egyháznak is.","shortLead":"A magyar adófizetők pénzéből jutott a kormánymédiának és a református egyháznak is.","id":"20250102_Szlovakia-magyar-kormany-kozpenz-foci-tamogatas-euro","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/827530dc-c210-4697-8d9b-f63d162cef1f.jpg","index":0,"item":"7f72006a-8911-4860-acbd-bfe02696c50a","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_Szlovakia-magyar-kormany-kozpenz-foci-tamogatas-euro","timestamp":"2025. január. 02. 10:47","title":"Ötmillió euróval támogatta a szlovák focit a magyar kormány 2024-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3490a1ac-6f15-4f48-a2c5-eac7c1b14368","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A gyanús csomagban madzagok, egy óra és telefon is volt, robbanóanyag azonban nem.","shortLead":"A gyanús csomagban madzagok, egy óra és telefon is volt, robbanóanyag azonban nem.","id":"20250102_albomba-hegyko-templom-szilveszter-ejjel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3490a1ac-6f15-4f48-a2c5-eac7c1b14368.jpg","index":0,"item":"871ddd82-989c-4633-9405-3ba23c9e95bf","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_albomba-hegyko-templom-szilveszter-ejjel","timestamp":"2025. január. 02. 14:07","title":"Álbombát találtak a hegykői templom előtt szilveszter éjjelén, egy helyi férfit elfogtak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Ferihegyen ünnepélyesen átadott új vasúti megállóhely nem igazán könnyíti a ferihegyi repterek megközelítését. Szerzőnk a Nyugatiból a Ferihegyi repülőtérre utazott, és meggyőződött róla: a vajúdó hegyek egy picike kis egeret szültek.
A sajtó 1994-ben sokat gúnyolódott Schamschula Györgyön, aki, hogy növelje a bukás előtt álló Boross kormány népszerűségét, tíz kilométerenként adott át autópálya szakaszokat. Ünnepi beszédek, a nemzeti szalag átvágása, alkalomadtán hordógurítás – valahogy így nézett ki a menetrendszerű felhajtás. Nem sokban különbözött attól, amiben július 16-án lehetett része a kánikulától elgyötört protokoll-közönségnek, amikor részt vett az ünnepségen, melyen felavatták a Budapest-Cegléd-Szolnok vasútvonalon a Ferihegy névre keresztelt új megállót, mely a “repülőtér megközelíthetőségét és az érintett térség kiszolgálását” javítja majd, legalábbis a Budapesti Közlekedési Szövetség sajtótájékoztatója szerint.
Ha az embernek sok a ráérő ideje, a miniszteri átadás utáni napon kisétálhat a Nyugati pályaudvarra, és a jegypénztárban vehet jegyet a repülőtérre. Igaz, először a pénztáros sem tudja majd, mit akar, aztán a fejéhez kap: “Hát persze! A monori vonattal akar menni, vagy a szolnokival?” Az egyik a csarnokból indul, a másikhoz ki kell sétálni egy külső vágányra, kinek milyen a gusztusa. Menetrendjük áttekinthetetlen, van, hogy tíz percenként követik egymást, van, hogy félóránként. Én a szolnokit választottam. A javarészt inkább tisztes munkásemberekből álló utasok között nehéz volt felismerni bárkit is, aki repülővel Frankfurtba vagy egyenesen a tengerentúlra tartana. És valóban, Ferihegyen rajtam kívül egyetlen fiatal pár szállt le, ők is csak azért, hogy körbenézzenek a terepen.
A peronokat egyik oldalról a repülőtérre vezető út, másik oldalról családi házas telkek hátsó kertjei szegélyezik. Elindulunk Ferihegy irányába, felmászunk egy meredek lépcsőn, átmegyünk az úton átívelő felüljárón. A lépcsőt és a felüljárót fehér műanyaggal borították be. Az eső ellen megvéd, de a kánikula ellen nem: áthaladva, olyan érzésünk van, mintha elevenen nyárson sütögetnének. Találkozunk két, prospektust osztogató bájos egyetemista lánnyal is, akik egy a MÁV-val szerződött cég megbízásából tájékoztatják a külföldieket. Eddig nem sok alkalmuk nyílhatott arra, hogy a nyelvtudásukat gyakorolják.
Átérve a megpróbáltatások hídján az elcsigázott vándor választhat: a mintegy kétszáz méterre lévő Ferihegy 1. terminálhoz indul, tehát a régi repülőteret választja, ahonnan a fapados gépek indulnak, vagy pedig Ferihegy 2-re tart, a legtöbb járat indulási és érkezési helyszínére. Az utóbbi esetben meg kell várnia a 200-as buszt, mely a légi terminál főbejáratánál teszi le. Erre a buszjáratra egyébként már a Kőbánya-Kispest metróvégállomáson is felszállhatott volna. Ha jól meggondoljuk, azzal, hogy a régi, de korszerűsített vasútvonalon új megállót építettek, egyetlen méterrel, egyetlen átszállással sem került közelebb a repülőtér. Sőt, ha valaki csomagokkal utazik, és sajnálja a pénzt taxira vagy minibuszra, jobban jár, ha metróra, és nem vonatra száll.
Miért nem a 3-as metrót hosszabbítják? (Oldaltörés)
Budapest elővárosi közlekedésének fejlesztését a rendszerváltás óta gyalázatosan elhanyagolták. Ahelyett hogy konkrét, a lakosság többsége által támogatott terveket valósítanának meg, egyre újabb terveket röppentenek fel, melyekből végül nem lesz semmi. Továbbra sem sikerült megoldani a HÉV-vonalak összekapcsolását a metróhálózattal, annak ellenére sem, hogy éppen most, a 2-es metró Örs Vezér téri végállomásának átépítésekor, és új kocsik beszerzésekor erre lett volna lehetőség. A csepeli HÉV-et pedig, melynek bevezetését már a hatvanas (!) években megígérték a Kálvin térre, a szárnyaló képzelet legújabban a Duna alá vezette el, vagyis a távoli, ködös jövőbe.
Persze, a legnagyobb vakítás a Ferihegyei gyorsvasút-projekttel történik. Ehhez szerény adalék csupán, ahogy a régi vasútvonalnak ezt a most felavatott, incifinci megállóját próbálták eladni a közvéleménynek. A két repülőtér kényelmes megközelítésének problémáját minden további nélkül meg lehetne oldani a 3-as metró vonalának meghosszabbításával Kőbánya-Kispest állomástól. (A “létező szocializmus” utolsó évtizedében épült metróval nincs szerencsénk: sem északi, sem pedig déli irányban nem akarják tovább vinni, arról nem is beszélve, hogy a vonal menti telkek körül hosszabb ideje spekulációt sejtető tranzakciók zajlanak.)
Nem kellene új, immár harmadik vasútvonalat építeni a repülőtérre, egyelőre nincs szükség semmiféle, méregdrága “csodavasútra”. Csakhogy a metró meghosszabbítása, ez a triviális megoldás ütközik bizonyos befektetői érdekekkel. Ezek a fejlesztők szemmel láthatólag az új, nagyszabású közlekedési fejlesztéshez hatalmas támogatásokat szeretnének igénybe venni. Ki tudja, mikor sikerül majd megvalósítani a nagyszabású, és nekik valószínűleg busásan jövedelmező projektjüket, és mibe kerül ez majd a magyar adófizetőknek? Addig pedig járjunk Ferihegyre, ahogy tudunk, Autóval, taxival, metróval, busszal. A vonatot viszont, ha tehetjük, kerüljük el, különösen kánikulában.
Az ingatlanszektor húzóágazatában, a bevásárlóközpontok piacán Európában újabb rekordra lehet számítani: 2008-ra várhatóan 17 millió négyzetméternyi új kereskedelmi központ készül el. Hazánk a kontinens 34 szereplős listáján 368 ezer készülő négyzetméterrel a 13. helyen áll, és követi az európai trendeket – derül ki a Cushman&Wakefield tanulmányából.
Jövő hétfőn, a Ferihegy megálló ünnepélyes átadásával megindul a menetrend szerinti vasúti közlekedés a Nyugati pályaudvar és a Ferihegyi repülőtér I. terminálja között.
A Budapest Airport új tulajdonosa, a Hochtief azzal számol, hogy a Ferihegyi Repülőtér évi kapacitása 2015-ig 20 millióra, 2025-ig pedig 30 millióra emelkedik.