Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4255125b-c2d9-4594-bfb0-3d18f20ee40d","c_author":"hvg360","category":"360","description":"„Mindenki éljen úgy, ahogy szeretne, és ahogy tud” – mondta nemrég Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke, amikor kormányközeli emberek luxus életviteléről kérdezték. Az urizálás nem most kezdődött, egyedül méregdrága táskákból egy hosszú idővonalat lehet felrajzolni, amit a Duma Aktuál csapata, pontosabban Ceglédi Zoltán meg is tett. Árpád fejedelemig persze nem lehet visszamenni, csak Habony Árpádig, akinek sokszázezres Gucci-táskáját éppen a szociális megszorítások ellen tüntető aktivisták előtt lóbálta. Kész szerencse, hogy nem maradt a villamoson, ahogyan Orbán Ráhel mai árfolyamon számolva 19 milliós Hermès-táskája sem. Ez KAP-nél kiverte a biztosítékot, és a java csak ezután jött. ","shortLead":"„Mindenki éljen úgy, ahogy szeretne, és ahogy tud” – mondta nemrég Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke, amikor...","id":"20250607_duma-aktual-kormanyzati-luxizas-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4255125b-c2d9-4594-bfb0-3d18f20ee40d.jpg","index":0,"item":"c287501c-baef-4cb6-a0cb-51afca37c029","keywords":null,"link":"/360/20250607_duma-aktual-kormanyzati-luxizas-video","timestamp":"2025. június. 07. 19:30","title":"„120 millió forintból egy egész falut kapok” – a kormányközeli luxustáskák története","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"01f12a89-2eef-4fc1-bdc8-4f86bcd0dc12","c_author":"EUrologus","category":"eurologus","description":"Arató László újságíróval, az EUrologus brüsszeli tudósítójával beszélgetünk a szuverenitásvédelmi törvény javaslatának európai és hazai jelentőségéről. Kockán forog-e Magyarország európai Uniós tagsága és mennyire maradna jogilag élhető Magyarország az orosz propagandát idéző szabályozások után? A NEUrologus Podcast kövezkező adása.","shortLead":"Arató László újságíróval, az EUrologus brüsszeli tudósítójával beszélgetünk a szuverenitásvédelmi törvény javaslatának...","id":"20250607_neurologus-podcast-szuverenitas-vedelmi-torveny-EU","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/01f12a89-2eef-4fc1-bdc8-4f86bcd0dc12.jpg","index":0,"item":"16e2d924-950d-4d1a-888f-318682a08dbb","keywords":null,"link":"/eurologus/20250607_neurologus-podcast-szuverenitas-vedelmi-torveny-EU","timestamp":"2025. június. 07. 11:31","title":"Ilyen a szuverenitásvédelmi törvény EU-s szemmel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5bba4238-7d8e-4267-b647-fe8ad302b481","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egy fake posztban azt állítják, romákat küldene az ukrán frontra. A politikus több helyen is jelezte, hogy ilyet soha nem mondott, csak roma közösségeket próbálják a Tisza ellen fordítani.","shortLead":"Egy fake posztban azt állítják, romákat küldene az ukrán frontra. A politikus több helyen is jelezte, hogy ilyet soha...","id":"20250607_Kamuvideo-terjed-az-interneten-Kulja-Andrasrol-a-Tisza-EP-kepviselojerol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5bba4238-7d8e-4267-b647-fe8ad302b481.jpg","index":0,"item":"7e9ef13b-ad32-41ae-b178-28cef66111c6","keywords":null,"link":"/itthon/20250607_Kamuvideo-terjed-az-interneten-Kulja-Andrasrol-a-Tisza-EP-kepviselojerol","timestamp":"2025. június. 07. 18:05","title":"Kamuvideó terjed az interneten Kulja Andrásról, a Tisza EP-képviselőjéről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ae96d5df-17bd-4c17-9f38-aaadec0d89b1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nagy Bálint szerint az elmúlt 30 év legpechesebb napja volt a szombati, Vitézy Dávid szerint az nem pech, hanem lehetőség, ha mindenki vonatozni akar.","shortLead":"Nagy Bálint szerint az elmúlt 30 év legpechesebb napja volt a szombati, Vitézy Dávid szerint az nem pech, hanem...","id":"20250608_lazar-allamtitkar-nagy-balint-vasuti-kaosz-vitezy-david","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ae96d5df-17bd-4c17-9f38-aaadec0d89b1.jpg","index":0,"item":"f401b67a-4338-4969-9de9-bd41dee4791d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250608_lazar-allamtitkar-nagy-balint-vasuti-kaosz-vitezy-david","timestamp":"2025. június. 08. 18:32","title":"Lázár helyett az államtitkára kért elnézést a vasúti káosz miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"be586fb1-66df-4524-84fa-22efb0aff5cf","c_author":"HVG","category":"360","description":"Az egészséget figyelő viselhető eszközök sorába érkezett egy újabb megoldás, ezúttal talpbetét formájában. Az újdonság egészségkövetést ígér a személy járása alapján, ez a biomechanikai folyamat ugyanis éppen olyan egyedi, mint az ujjlenyomat.","shortLead":"Az egészséget figyelő viselhető eszközök sorába érkezett egy újabb megoldás, ezúttal talpbetét formájában. Az újdonság...","id":"20250607_hvg-egeszsegfigyelo-talpbetet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/be586fb1-66df-4524-84fa-22efb0aff5cf.jpg","index":0,"item":"35a8385b-fc50-49c1-8a2b-ef83b6008dd6","keywords":null,"link":"/360/20250607_hvg-egeszsegfigyelo-talpbetet","timestamp":"2025. június. 07. 10:45","title":"Valós időben mutat ki egy sor betegséget az új talpbetét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dd458416-26a8-4f25-b836-a5cb0b35290f","c_author":"László Ferenc","category":"tudomany","description":"A Huawei MatePad 11.5″S leszámol a zavaró tükröződésekkel és lényegében ugyanúgy írogathatunk, rajzolgathatunk rá, mint egy darab papírra. Kipróbáltuk a kínai gyártó továbbra is Google támogatás nélküli legfrissebb tabletét.","shortLead":"A Huawei MatePad 11.5″S leszámol a zavaró tükröződésekkel és lényegében ugyanúgy írogathatunk, rajzolgathatunk...","id":"20250608_matt-kijelzo-ceruza-huawei-matepad-115s-tablet-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dd458416-26a8-4f25-b836-a5cb0b35290f.jpg","index":0,"item":"efc52f8e-f33a-4538-8588-f287ac85f6d9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250608_matt-kijelzo-ceruza-huawei-matepad-115s-tablet-teszt-velemeny","timestamp":"2025. június. 08. 18:03","title":"Mattot adott a Huawei: teszten a matt kijelzős, irkafirkás MatePad tablet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A budapesti antifa-támadások egyik vádlottjával interjúzott a Spiegel. Mostantól kezdve minden választás létfontosságú lesz Nyugaton – véli Anne Applebaum. A The New York Times vezércikke szerint Trump első négy éve csak kosztümös főpróba volt ahhoz képest, amit jelenleg előad az erkölcsi normák felrúgásának műfajában. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"A budapesti antifa-támadások egyik vádlottjával interjúzott a Spiegel. Mostantól kezdve minden választás létfontosságú...","id":"20250608_nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"ec2d6c42-45ca-41fc-9280-cf3ea0040ecf","keywords":null,"link":"/360/20250608_nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. június. 08. 09:36","title":"Maja T. úgy érzi, az ítélet már megszületett, csak még a bizonyítékokat keresik hozzá – nemzetközi lapszemle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e56bccce-23d4-4c9d-a162-ef8fcedcbda1","c_author":"Üdülés Ausztriában","category":"brandchannel","description":"Klagenfurt egyesíti magában a mediterrán hangulatot, az alpesi frissességet és az osztrák precizitást. Városi kaland vagy természetközeli elvonulás? Nem kell döntenünk, itt mindezekben egyaránt részünk lehet. ","shortLead":"Klagenfurt egyesíti magában a mediterrán hangulatot, az alpesi frissességet és az osztrák precizitást. Városi kaland...","id":"20250417_feelaustria_karintia_klagenfurt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e56bccce-23d4-4c9d-a162-ef8fcedcbda1.jpg","index":0,"item":"77471b25-56b4-4909-9fd1-c918af4764b4","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250417_feelaustria_karintia_klagenfurt","timestamp":"2025. június. 08. 15:30","title":"Nem kell az Adriáig utazni a mediterrán hangulatért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Üdülés Ausztriában","c_partnerlogo":"70c878ef-b3d1-46f9-bb8b-a23cffee679c","c_partnertag":""}]
A Ferihegyen ünnepélyesen átadott új vasúti megállóhely nem igazán könnyíti a ferihegyi repterek megközelítését. Szerzőnk a Nyugatiból a Ferihegyi repülőtérre utazott, és meggyőződött róla: a vajúdó hegyek egy picike kis egeret szültek.
A sajtó 1994-ben sokat gúnyolódott Schamschula Györgyön, aki, hogy növelje a bukás előtt álló Boross kormány népszerűségét, tíz kilométerenként adott át autópálya szakaszokat. Ünnepi beszédek, a nemzeti szalag átvágása, alkalomadtán hordógurítás – valahogy így nézett ki a menetrendszerű felhajtás. Nem sokban különbözött attól, amiben július 16-án lehetett része a kánikulától elgyötört protokoll-közönségnek, amikor részt vett az ünnepségen, melyen felavatták a Budapest-Cegléd-Szolnok vasútvonalon a Ferihegy névre keresztelt új megállót, mely a “repülőtér megközelíthetőségét és az érintett térség kiszolgálását” javítja majd, legalábbis a Budapesti Közlekedési Szövetség sajtótájékoztatója szerint.
Ha az embernek sok a ráérő ideje, a miniszteri átadás utáni napon kisétálhat a Nyugati pályaudvarra, és a jegypénztárban vehet jegyet a repülőtérre. Igaz, először a pénztáros sem tudja majd, mit akar, aztán a fejéhez kap: “Hát persze! A monori vonattal akar menni, vagy a szolnokival?” Az egyik a csarnokból indul, a másikhoz ki kell sétálni egy külső vágányra, kinek milyen a gusztusa. Menetrendjük áttekinthetetlen, van, hogy tíz percenként követik egymást, van, hogy félóránként. Én a szolnokit választottam. A javarészt inkább tisztes munkásemberekből álló utasok között nehéz volt felismerni bárkit is, aki repülővel Frankfurtba vagy egyenesen a tengerentúlra tartana. És valóban, Ferihegyen rajtam kívül egyetlen fiatal pár szállt le, ők is csak azért, hogy körbenézzenek a terepen.
A peronokat egyik oldalról a repülőtérre vezető út, másik oldalról családi házas telkek hátsó kertjei szegélyezik. Elindulunk Ferihegy irányába, felmászunk egy meredek lépcsőn, átmegyünk az úton átívelő felüljárón. A lépcsőt és a felüljárót fehér műanyaggal borították be. Az eső ellen megvéd, de a kánikula ellen nem: áthaladva, olyan érzésünk van, mintha elevenen nyárson sütögetnének. Találkozunk két, prospektust osztogató bájos egyetemista lánnyal is, akik egy a MÁV-val szerződött cég megbízásából tájékoztatják a külföldieket. Eddig nem sok alkalmuk nyílhatott arra, hogy a nyelvtudásukat gyakorolják.
Átérve a megpróbáltatások hídján az elcsigázott vándor választhat: a mintegy kétszáz méterre lévő Ferihegy 1. terminálhoz indul, tehát a régi repülőteret választja, ahonnan a fapados gépek indulnak, vagy pedig Ferihegy 2-re tart, a legtöbb járat indulási és érkezési helyszínére. Az utóbbi esetben meg kell várnia a 200-as buszt, mely a légi terminál főbejáratánál teszi le. Erre a buszjáratra egyébként már a Kőbánya-Kispest metróvégállomáson is felszállhatott volna. Ha jól meggondoljuk, azzal, hogy a régi, de korszerűsített vasútvonalon új megállót építettek, egyetlen méterrel, egyetlen átszállással sem került közelebb a repülőtér. Sőt, ha valaki csomagokkal utazik, és sajnálja a pénzt taxira vagy minibuszra, jobban jár, ha metróra, és nem vonatra száll.
Miért nem a 3-as metrót hosszabbítják? (Oldaltörés)
Budapest elővárosi közlekedésének fejlesztését a rendszerváltás óta gyalázatosan elhanyagolták. Ahelyett hogy konkrét, a lakosság többsége által támogatott terveket valósítanának meg, egyre újabb terveket röppentenek fel, melyekből végül nem lesz semmi. Továbbra sem sikerült megoldani a HÉV-vonalak összekapcsolását a metróhálózattal, annak ellenére sem, hogy éppen most, a 2-es metró Örs Vezér téri végállomásának átépítésekor, és új kocsik beszerzésekor erre lett volna lehetőség. A csepeli HÉV-et pedig, melynek bevezetését már a hatvanas (!) években megígérték a Kálvin térre, a szárnyaló képzelet legújabban a Duna alá vezette el, vagyis a távoli, ködös jövőbe.
Persze, a legnagyobb vakítás a Ferihegyei gyorsvasút-projekttel történik. Ehhez szerény adalék csupán, ahogy a régi vasútvonalnak ezt a most felavatott, incifinci megállóját próbálták eladni a közvéleménynek. A két repülőtér kényelmes megközelítésének problémáját minden további nélkül meg lehetne oldani a 3-as metró vonalának meghosszabbításával Kőbánya-Kispest állomástól. (A “létező szocializmus” utolsó évtizedében épült metróval nincs szerencsénk: sem északi, sem pedig déli irányban nem akarják tovább vinni, arról nem is beszélve, hogy a vonal menti telkek körül hosszabb ideje spekulációt sejtető tranzakciók zajlanak.)
Nem kellene új, immár harmadik vasútvonalat építeni a repülőtérre, egyelőre nincs szükség semmiféle, méregdrága “csodavasútra”. Csakhogy a metró meghosszabbítása, ez a triviális megoldás ütközik bizonyos befektetői érdekekkel. Ezek a fejlesztők szemmel láthatólag az új, nagyszabású közlekedési fejlesztéshez hatalmas támogatásokat szeretnének igénybe venni. Ki tudja, mikor sikerül majd megvalósítani a nagyszabású, és nekik valószínűleg busásan jövedelmező projektjüket, és mibe kerül ez majd a magyar adófizetőknek? Addig pedig járjunk Ferihegyre, ahogy tudunk, Autóval, taxival, metróval, busszal. A vonatot viszont, ha tehetjük, kerüljük el, különösen kánikulában.
Az ingatlanszektor húzóágazatában, a bevásárlóközpontok piacán Európában újabb rekordra lehet számítani: 2008-ra várhatóan 17 millió négyzetméternyi új kereskedelmi központ készül el. Hazánk a kontinens 34 szereplős listáján 368 ezer készülő négyzetméterrel a 13. helyen áll, és követi az európai trendeket – derül ki a Cushman&Wakefield tanulmányából.
Jövő hétfőn, a Ferihegy megálló ünnepélyes átadásával megindul a menetrend szerinti vasúti közlekedés a Nyugati pályaudvar és a Ferihegyi repülőtér I. terminálja között.
A Budapest Airport új tulajdonosa, a Hochtief azzal számol, hogy a Ferihegyi Repülőtér évi kapacitása 2015-ig 20 millióra, 2025-ig pedig 30 millióra emelkedik.