Bojkottálták a New York Times-t Thaiföldön egy cikk miatt

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
MTI

Nem jelenhetett meg a New York Times keddi száma Thaiföldön, miután az újság helyi nyomdája nem volt hajlandó azt kinyomtatni az uralkodó egyre rosszabbodó egészségi állapotát tárgyaló cikk miatt.

A Miközben a thaiföldi király gyengélkedik, tisztázatlan a korona jövője című írásban az uralkodó, a 87 éves IX. Ráma Bhumibol Aduljadedzs hanyatló egészségi állapotával és az öröklés kérdésével foglalkozik az újság. A cikk a tekintélyes amerikai napilap ázsiai kiadásának címlapján szerepelt kedden.

Az újságot nyomtató thaiföldi cég úgy vélte, hogy a monarchia jövőjével foglalkozó írásban túlságosan érzékeny témát boncolgatnak, ezért nem volt hajlandó azt kinyomtatni. A lap e-mailben tájékoztatta az előfizetőket a nyomda döntéséről. Az üzenet tartalmazott egy hivatkozást a New York Times honlapjára, amelyen olvasható a letiltott cikk.

Az uralkodót vérmérgezés és tüdőbaj miatt május óta egy bangkoki kórházban kezelik. Thaiföldön az utóbbi időben számos spekuláció látott napvilágot az országban szinte isteni rangú vezetőnek tekintett IX. Ráma Bhumibol Aduljadedzs király egészségi állapotáról, illetve az utódlás kérdésével kapcsolatban.

Thaiföld rendelkezik a világ egyik legszigorúbb felségsértési törvényével, amelynek értelmében akár 15 éves szabadságvesztés is kiszabható a királyi családot becsmérlőkre. A hadsereg tavaly májusi hatalomátvétele óta a hatóságok egyre szigorúbban alkalmazzák a jogszabályt. Jogvédők azzal vádolják a hatóságokat, hogy általában politikai okokból, bírálóik és ellenfeleik üldözése céljából emelnek vádat felségsértés címén.