szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az enyhén használt cipőket kívánják piacra dobni. A cél a fenntartható fejlődés.

A Nike hétfőn jelentette be, hogy piacra dobja az enyhén kopottan, illetve némi gyári hibával rendelkező cipőit, amelyeket visszaküldenek nekik – írja a CNN. A fertőtlenített és kitisztított cipőket kedvezményes áron kívánják eladni az Egyesült Államokban az erre kiválasztott 8 üzletben, az év végéig pedig tovább bővítenék az ilyen boltok körét. A cikk szerint azokat a cipőket adják el újra, amelyeket 60 napos garancián belül visszaküldenek a vásárlók.

A Nike közölte, hogy egészen széles választék lesz a "felújított" cipőkből, beleértve a VaporMax, az Air Max és a React márkákat is. A nyárra már ilyen tipusú gyermekcipőkkel is készülnek.

A kezdeményezést a fenntartható fejlődés jegyében harangozták be, a nagy márkák az elmúlt időben próbálnak olyan képet mutatni magukról, hogy készek tenni a klímaváltozás ellen. Ez rájuk is fér, mert – mint ahogy a CNN írja – a divatipar szereplőit a legnagyobb szennyezők között tartják számon.

A Nike célja egyébként, hogy 2025-ig 70 százalékkal csökkentsék az üvegházhatású gázok kibocsátását. Ezenkívül a tízszeresére növelné azoknak a termékeiknek a mennyiségét, amit felújítanak, újrahasznosítanak vagy elajándékoznak.

Egy sportcipőt a sztori ad el, nem az, hogy mennyire fenntartható

Változás, válság vagy katasztrófa? Miért nem hiszünk a tudósoknak, és miért van már elegünk a témából? Pintér Dániel Gergő PR-stratéga és válságmenedzserrel, az Magyar Public Relations Szövetség Kríziskommunikációs Tagozatának elnökével beszélgettünk arról, hogyan is kellene hatékonyan beszélnünk a klímaváltozásról.

(Képünk illusztráció)