Újabb ázsiai akkuipari cég jött volna Magyarországra, de gyorsan meggondolta magát
A Henkel-gyár bezárását megszenvedő Körösladány ajtórésébe bedugta a lábát egy dél-koreai akkuipari vállalkozás, amely végül visszalépett.
Egyszer már megfordították egy háború kimenetelét az úszó kikötővel az amerikaiak és szövetségeseik, de kétséges, hogy ez most is megtörténhet.
A hadtörténet eddigi legnagyobb ideiglenes kikötőjét napok alatt építették fel (bár az előkészületek nagyjából egy évig tartottak), és jórészt ezen múlott 1944-ben a normandiai partraszállás, a nevezetes D-Day sikere.
Azért volt szükség erre a mérnöki csúcsteljesítményre, mert a német megszállás alatt lévő francia partokon nem lehetett volna másképp megoldani a szövetséges csapatok utánpótlását. Hiszen nem volt elegendő az amerikai, brit, kanadai katonák merész partraszállása és a hídfőállás megteremtése: a továbbiakhoz hatalmas mennyiségű utánpótlásra volt szükség.
Fájdalmas tanulság volt, hogy 1942 augusztusában nagy veszteségek árán sem sikerült elfoglalni az észak-franciaországi Dieppe kikötőjét, vagyis nyilvánvalóvá vált, hogy más módon kell partra juttatni a nehéz harckocsikat és az egyéb utánpótlást. A rakomány súlya és terjedelme miatt mélymerülésű tengerjárókra volt szükség, azok pedig nem tudnak a parton kikötni (erre később még visszatérünk).
A Henkel-gyár bezárását megszenvedő Körösladány ajtórésébe bedugta a lábát egy dél-koreai akkuipari vállalkozás, amely végül visszalépett.
Hatvanpuszta egy gazdaság a semmi közepén, vendégház és medence azért kellett, mert nagy a család – magyarázta Orbán Győző.
„Egy ilyen tragédián nem lehet túl lenni” – állítja az énekes.
Az adatok között négyszeres a különbség. Márpedig a 2026-os adóemelések egy részét épp ez alapján számolják ki.
Jászai Mari-díjas magyar rendező, érdemes művész 93 éves volt.