szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A háromhengeres, 1.0 literes EcoBoost erőforrás másodszor kapta meg a rangos elismerést.

A Ford tavaly már bezsebelte az 1.0 literes EcoBoost benzinmotorjával a Nemzetközi Év Motorja elismerést, idén viszont újra ezt az erőforrást választotta az autós szakújságírókból álló, 87 tagú zsűri a legjobb motornak. A 999 köbcentis, turbós, háromhengeres blokk, ráadásul a legmagasabb pontszámot érte el a díj 15 éves történetében és érthető módon még az 1.0 liter alatti kategóriában is első lett.

A győztes motor, ami 100 vagy 125 lóerős teljesítménnyel választható, a Ford kölni üzemében készül, ahol augusztus közepétől meg szeretnék duplázni a termelés mennyiségét, hogy ki tudják szolgálni az egyre növekvő igényeket, ami a világ minden tájáról érkezik. Egyébként már Indiában és Kínában is rendelhető az EcoSporthoz (ami egy kisméretű városi terepjáró), továbbá Észak-Amerikában is hamarosan elérhető lesz a Fiestában.

 


A zsűri az év motorján kívül még 11 kategóriában szavazta meg a legjobb erőforrásokat, melyek a következők lettek:

A legjobb új motor: Volkswagen 1.4 TSI ACT (az ACT a hengerlekapcsolást jelöli)
A legjobb zöld motor: a Fiat kéthengeres, turbós 875 köbcentis, CNG-s motorja
A legjobb nagyteljesítményű motor: Ferrari F12 Berlinetta 6.3 V12
A legjobb 1.0 liter alatti motor: Ford 1.0 EcoBoost
A legjobb 1.0 és 1.4 liter közötti motor: Volkswagen 1.4 TSI Twincharger
A legjobb 1.4 és 1.8 liter közötti motor: BMW-PSA közös fejlesztésű 1.6-os turbós benzines
A legjobb 1.8 és 2.0 liter közötti motor: BMW 2.0 liter, turbós négyhengeres benzines
A legjobb 2.0 és 2.5 liter közötti motor: Audi 2.5 liter, turbós, öthengeres, benzines
A legjobb 2.5 és 3.0 liter közötti motor: Porsche 2.7 liter DI (hathengeres boxer)
A legjobb 3.0 és 4.0 liter közötti motor: McLaren 3.8 liter V8
A legjobb 4.0 liter fölötti motor: Ferrari F12 Berlinetta 6.3 V12

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!