szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy olyan vágánykereszteződést is visszaépítettek a budapesti 3-as villamos új pályájába, amit valószínűleg sosem használnak már. Az Indóház.hu szerint ennek oka az lehet, hogy gyorsabb és egyszerűbb volt visszatenni a síneket, mint a bontást elintézni.

A Bihari úton a villamospálya felújításakor megszüntették a főváros utolsó egyvágányú pályaszakaszát, ami azért is volt különleges, mert a villamossínek keresztezték az egykori kőbányai hizlalónál lévő ipari vágányokat.

Sokan azt gondolták, hogy a vágánykereszteződést megszüntetik a felújításkor, mert régen nem járnak már arra vonatok. Nem így lett: a dupla villamosvágányokhoz dupla kereszteződést építettek vissza.

A BKK eredeti terveiben és a villamoskorszerűsítési tender kiírásában sem szerepelt a kereszteződés visszaépítése, végül a MÁV üzletpolitikai és anyagi megfontolások miatt kérte a nem használt kereszteződés fenntartását.

A MÁV közleményében azt állították: a teljes elbontás sokba került volna.

A cikk szerint a bontáshoz is komoly tervezésre, engedélyeztetésre van szükség, mivel ebben az esetben nemcsak egy kereszteződés kiemeléséről lenne szó, hanem a teljes vágányhálózat bontásáról, valamint az utómunkálatokról.

Később azonban újra korlátozni kell a forgalmat, ha mégis kiszednék a felesleges síneket, ráadásul lehet, hogy ennek költségei már jóval magasabbak lesznek a most elhalasztott bontásnál – tették hozzá.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!