szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Megkezdték a budai fonódó villamoshálózat építését – jelentették be hétfőn. Összekötik, kiegészítik és felújítják a meglévő vonalakat vagy azok egy részét. Ha elkészülnek, kevesebb átszállással lehet majd Buda egyik részéről eljutni a másikra.

A főpolgármester szerint az észak és dél-budai közösségi közlekedési lehetőségek most "szerények", a budai villamosvonalak összekötése nagy lépés lesz. Tarlós István elmondta, hogy a projekt Széll Kálmán téri ága 12,5 milliárd forintba kerül, itt kötik majd össze a 17-es villamost a 61-essel. A Bem rakparti szakasz 5,2 milliárd forintból épül meg, és a 17-es villamost a 19-es, illetve 41-es vonalakba kapcsolja be. Ha az 1-es villamost átvezetik a Rákóczi-hídon, akkor a fonódó villamos összeköti majd annak két végállomását is.

Tarlós István arról is beszélt, hogy kidolgozott terveik vannak az 1-es villamos Bécsi úti meghosszabbítására, a pályát egészen az esztergomi vasútvonalig kiépítenék. A Bajcsy-Zsilinszky úti villamosközlekedés helyreállítását és egy Újpalotát érintőt kötött pályás összeköttetés kiépítését szintén tervezik.

Láng Zsolt második kerületi polgármestere arról beszélt, hogy a főváros és a Budapesti Közlekedési Központ az önkormányzat több kérését figyelme vette, így a korábbi, a kerületet sok szempontból hátrányosan érintő tervek jelentősen átalakultak. Hozzátette: biztonságos marad a gyalogos és kerékpáros közlekedés, megmaradnak az autós sávok és az ott élők parkolására is találtak megoldást.

Az átépítéskor akadálymentesítik a közlekedést, felújítanak több pályaszakaszt és közterületeket, a villamos pedig gumibetétes hangcsillapított pályán megy majd, csökkentve a zajterhelést. Az érintett lakóknak pályázati forrást nyitottak, hang- és hőszigetelt nyílászárók vásárlásához – tette hozzá.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!