Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"dd6ed6a7-f1ba-4d86-aad7-e954d14cdb8d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A hatalmas és igen nehéz Rolls-Royce Spectre Black Badge alig több mint 4 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra.","shortLead":"A hatalmas és igen nehéz Rolls-Royce Spectre Black Badge alig több mint 4 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra.","id":"20250219_ime-a-valaha-keszult-legerosebb-rolls-royce-spectre-black-badge","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dd6ed6a7-f1ba-4d86-aad7-e954d14cdb8d.jpg","index":0,"item":"07f6fb46-5211-4523-998b-11da8acab807","keywords":null,"link":"/cegauto/20250219_ime-a-valaha-keszult-legerosebb-rolls-royce-spectre-black-badge","timestamp":"2025. február. 19. 07:21","title":"Íme a valaha készült legerősebb Rolls-Royce","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3183f646-a5a7-4bf1-8e48-fe30e6319b43","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A miniszterelnök szerint Brüsszelbe menekül a „globális-liberális-Soros NGO-hálózat”.","shortLead":"A miniszterelnök szerint Brüsszelbe menekül a „globális-liberális-Soros NGO-hálózat”.","id":"20250218_orban-viktor-usaid-eu-civilek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3183f646-a5a7-4bf1-8e48-fe30e6319b43.jpg","index":0,"item":"e1a2a5b8-559d-4479-bec2-e521a8e102a3","keywords":null,"link":"/itthon/20250218_orban-viktor-usaid-eu-civilek","timestamp":"2025. február. 18. 14:53","title":"Orbán: A félelmeink beigazolódtak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"765c75d0-6858-4e45-9e76-24b3aa84751d","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Nincs olyan mutató, amelynek egyértelműen pozitív volna a trendje, és a kormány nem azt a problémát kezelné, amely a cégek számára az igazán rossz – írja a Kopint-Tárki.","shortLead":"Nincs olyan mutató, amelynek egyértelműen pozitív volna a trendje, és a kormány nem azt a problémát kezelné, amely...","id":"20250219_Kopint-Tarki-magyar-ipar-cegei-kormany-gazdasagpolitikai-strategia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/765c75d0-6858-4e45-9e76-24b3aa84751d.jpg","index":0,"item":"d161760f-d457-4bf2-8ddb-3f0caa19f062","keywords":null,"link":"/kkv/20250219_Kopint-Tarki-magyar-ipar-cegei-kormany-gazdasagpolitikai-strategia","timestamp":"2025. február. 19. 13:49","title":"Kopint-Tárki: Láthatóan nem értékelik a magyar ipar cégei a kormány gazdaságpolitikai stratégiáját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b181992d-b209-47ac-a315-6e3ef6e56305","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Azt állítják, hogy a főváros már előre tájékoztatta az érintetteket arról, hogy a jövőben betiltják a tevékenységüket.","shortLead":"Azt állítják, hogy a főváros már előre tájékoztatta az érintetteket arról, hogy a jövőben betiltják a tevékenységüket.","id":"20250219_Pontositja-a-fovaros-hogy-mely-bufek-nem-suthetnek-az-aluljarokban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b181992d-b209-47ac-a315-6e3ef6e56305.jpg","index":0,"item":"508240d2-7cba-4758-9e1f-98a7f56dd015","keywords":null,"link":"/itthon/20250219_Pontositja-a-fovaros-hogy-mely-bufek-nem-suthetnek-az-aluljarokban","timestamp":"2025. február. 19. 13:51","title":"Pontosítja a főváros, hogy miért tiltják be az aluljárókban sütögetést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6ed26578-f807-4ff7-999a-b14177c36f3b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Jelentősen átírják az évtizedes jogszabályt.","shortLead":"Jelentősen átírják az évtizedes jogszabályt.","id":"20250219_Jon-az-uj-KRESZ-sebesseghatarok-mobilozas-kotelezo-bukosisak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6ed26578-f807-4ff7-999a-b14177c36f3b.jpg","index":0,"item":"33c19727-ea61-481e-bc2c-a487b0aff72e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250219_Jon-az-uj-KRESZ-sebesseghatarok-mobilozas-kotelezo-bukosisak","timestamp":"2025. február. 19. 09:24","title":"Jön az új KRESZ: bevezetnék a 140-es tempót, korlátoznák a gyalogosok mobilozását, kötelező lehet a biciklis sisak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2672687e-63fe-40f6-bc76-63fb2b37de95","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A hasi fájdalomra panaszkodó férfit a háziorvoshoz irányították.","shortLead":"A hasi fájdalomra panaszkodó férfit a háziorvoshoz irányították.","id":"20250218_vademeles-korhaz-beteg-elkuldtek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2672687e-63fe-40f6-bc76-63fb2b37de95.jpg","index":0,"item":"5139d3aa-ddb7-4a42-ae10-9ccffa92f924","keywords":null,"link":"/itthon/20250218_vademeles-korhaz-beteg-elkuldtek","timestamp":"2025. február. 18. 11:25","title":"Vádat emeltek a kórházi dolgozók ellen, akik elküldtek egy beteget, és az másnapra meghalt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3728e047-81a1-4285-94da-bb8c916a0195","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Bálint Istvánné a közösségi médiában kéri a lakosságot, ne önbíráskodjanak, bízzanak a hivatalos szervekben.","shortLead":"Bálint Istvánné a közösségi médiában kéri a lakosságot, ne önbíráskodjanak, bízzanak a hivatalos szervekben.","id":"20250218_Bicske-kozbiztonsag-onbiraskodas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3728e047-81a1-4285-94da-bb8c916a0195.jpg","index":0,"item":"54e2cc25-dc03-43d3-aad8-e455c941e9ce","keywords":null,"link":"/itthon/20250218_Bicske-kozbiztonsag-onbiraskodas","timestamp":"2025. február. 18. 07:58","title":"Aggódik Bicske közbiztonságáért a polgármester, de nem mondja el, mi jelenti a veszélyt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4f648874-b28b-462e-a243-07f0e62ed157","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Adathalász e-maillel verték át: megadta a bankkártyaadatait, amikkel néhány óra múlva már Egerben vett mobiltelefont egy ismeretlen.","shortLead":"Adathalász e-maillel verték át: megadta a bankkártyaadatait, amikkel néhány óra múlva már Egerben vett mobiltelefont...","id":"20250219_legitarsasag-adathalasz-csalas-bankkartya","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f648874-b28b-462e-a243-07f0e62ed157.jpg","index":0,"item":"8055f7b9-3a74-49c1-a506-ff5b6b79113c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250219_legitarsasag-adathalasz-csalas-bankkartya","timestamp":"2025. február. 19. 15:01","title":"Lecsapott a légitársaság e-mailes ajánlatára egy tamási férfi, nemsokára már 138 ezerért vásároltak a kártyájával","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
300 milliárdból kötnék össze a gödöllői HÉV-et a 2-es metróval
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Újabb közlekedési gigaprojekt jöhet Budapesten. A terv nem új, régóta tervezik már a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötését az Örs vezér terén. Bruttó 306 milliárd forintra becsülik a teljes költséget, ebben benne lenne egy nettó 60 milliárdos járműtender is – írja a Népszabadság.
Az Örs vezér terét átépítenék. A felszínen új buszvégállomást alakítanának ki a kőbányai oldalon, a meglévő BKV-épületet elbontanák. A mostani HÉV-végállomás a zuglói oldalon lévő buszvégállomással együtt megszűnne. A metró és a HÉV egy zárt kéregállomásban találkozna úgy, hogy a két vágány között közös lenne a peron – olvasható a cikkben.
Új megálló épülne Rákosfalván, a Körvasútnál, Sashalmon és Mátyásföldön. Cinkotán és Kistarcsán bővítenék a megállókat.
A csömöri szárnyvonalat átépítenék, de egyvágányos maradna. Az M31-es autópálya és Gödöllő közötti szakaszon teljesen új nyomvonalon haladna a gyorsvasút: a HÉV helyet cserélne a 3-as főúttal.
A 2-es metró Alstom-szerelvényei mellé új hibrid járműveket kellene beszerezni, olyanokat, amelyek vonatként és metróként is képesek közlekedni. Hatvan méter hosszú, egyterű járművekről lenne szó, összesen 48 darabról, amelyek nettó 61 milliárd forintba kerülnének.
Az Alstom kocsik közül viszont tíz feleslegessé válna. Ezeket áthelyeznék a 4-es és a 3-as vonalra, esetleg eladnák.
A pályaszakaszok közül a legtöbbe, 51 milliárdba az Örs vezér tere és Cinkota közötti rész kerül. Az Örs vezér téri csomópont kialakítási költsége meghaladja a 21 milliárdot, de a sashalmi és a mátyásföldi megálló építésére is majdnem 10 milliárdot szánnának. A legolcsóbb egyébként Cinkota alsó: 140 millióra becsülik.
A projekt részletes megvalósíthatósági tanulmánya már elkészült. Az engedélyezési tervek és az első építési ütem kivitelezési terveinek elkészítése következik. A tervezésre jövőre és 2017-ben egy-egy milliárd forint szükséges, de ehhez még szükség van a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyására is.
Az előterjesztésben több mint 200 milliárd szerepel
Jövő kedden nemcsak a 2-es metró és a Gödöllői HÉV összekötésének tervét tárgyalhatja a Fővárosi Közgyűlés, hanem a rákoskeresztúri szárnyvonal kialakításáról szóló elképzelést is. Az erről előterjesztéshez mellékelt több mint ötszáz oldalas megvalósíthatósági tanulmány szerint a projekt összköltsége kétszázmilliárd forintnál is több – ezt már az MTI írta csütörtökön.
A javaslat szerint a további tervezési munkákra a fővárosi önkormányzat 2016-ban és 2017-ben maximum 1-1 milliárd forint forrás biztosítását látja lehetségesnek.
A metró és a HÉV összekötésével megszűnne az átszállási kényszer Budapest több városrésze felé, amelyeket ma csak egy vagy két átszállással lehet elérni. A H8-as HÉV vonalán a mértékadó követési idő csökken, az Örs vezér téri átszállást is számítva 15 perc menetidő-megtakarítás várható Gödöllő és a Déli pályaudvar között, a menetidők jellemzően körülbelül 30 százalékkal csökkennének.