szerző:
hvg.hu

A közel 7,5 millió magyar rendszámmal vásárolt matricához képest ez nagyon jelentős szám.

Tavaly közel 450 ezer esetben keresték fel valamilyen formában a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt.-t, hogy úthasználati jogosultságokkal kapcsolatos ügyeikhez segítséget vagy tájékoztatást kérjenek – közölte a szolgáltató.

Az egyes csatornákat vizsgálva a NÚSZ ügyfélszolgálati irodáit tavaly több mint 180 ezer esetben keresték fel az ügyfelek, ami némileg elmarad a 2015-ös értéktől (192 ezer). Az e-matricákkal összefüggésben legnagyobb számban, közel 57 ezer alkalommal a jogosultság átírását kezdeményezték más gépjárműre.

Mintegy 25 ezer esetben a vásárláskor tévesen megadott rendszámok utólagos korrekciójára került sor, a harmadik helyen pedig a díjkategória módosítások állnak 7 ezer feletti darabszámmal. A NÚSZ 24 órában hívható telefonos ügyfélszolgálatánál csökkent a terhelés mert nem változtak az egy évvel korábban bevezetett – megyei matrica és új díjkategóriák.

Jelentős emelkedés volt viszont a levelezésben. 2016-ban több mint 101 ezren fordultak levélben a társasághoz, ami közel 20 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi értéket. Ez főként annak köszönhető, hogy a megtett úttal arányos elektronikus útdíjfizetési rendszerhez (HU-GO) köthető megkeresések száma 53 százalékkal nőtt 2015-höz képest. A jelenség magyarázata, hogy hatékonyabbá vált az ellenőrzési rendszer, ebből adódóan pedig több szabálytalanul közlekedőt sikerült azonosítani.

A cég külön piackutatást is végzett a szolgáltatásaik ismertségére. Ennek eredményei azt mutatják, hogy az úthasználók alapvetően nincsenek tisztában az ügyintézési lehetőségekkel.

A belföldi matricavásárlási szokásokra adott válaszokból például kiderült, hogy az autósok kétharmada kizárólag benzinkúton szerzi be e-matricáját, és kevesebb mint egyharmaduk szokott interneten vagy mobilapplikáció segítségével vásárolni. Meglepő módon a megkérdezettek 37 százaléka tudott csak arról, hogy erre a NÚSZ ügyfélszolgálati irodáin is lehetőség van.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!