szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A közel 7,5 millió magyar rendszámmal vásárolt matricához képest ez nagyon jelentős szám.

Tavaly közel 450 ezer esetben keresték fel valamilyen formában a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt.-t, hogy úthasználati jogosultságokkal kapcsolatos ügyeikhez segítséget vagy tájékoztatást kérjenek – közölte a szolgáltató.

Az egyes csatornákat vizsgálva a NÚSZ ügyfélszolgálati irodáit tavaly több mint 180 ezer esetben keresték fel az ügyfelek, ami némileg elmarad a 2015-ös értéktől (192 ezer). Az e-matricákkal összefüggésben legnagyobb számban, közel 57 ezer alkalommal a jogosultság átírását kezdeményezték más gépjárműre.

Mintegy 25 ezer esetben a vásárláskor tévesen megadott rendszámok utólagos korrekciójára került sor, a harmadik helyen pedig a díjkategória módosítások állnak 7 ezer feletti darabszámmal. A NÚSZ 24 órában hívható telefonos ügyfélszolgálatánál csökkent a terhelés mert nem változtak az egy évvel korábban bevezetett – megyei matrica és új díjkategóriák.

Jelentős emelkedés volt viszont a levelezésben. 2016-ban több mint 101 ezren fordultak levélben a társasághoz, ami közel 20 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi értéket. Ez főként annak köszönhető, hogy a megtett úttal arányos elektronikus útdíjfizetési rendszerhez (HU-GO) köthető megkeresések száma 53 százalékkal nőtt 2015-höz képest. A jelenség magyarázata, hogy hatékonyabbá vált az ellenőrzési rendszer, ebből adódóan pedig több szabálytalanul közlekedőt sikerült azonosítani.

A cég külön piackutatást is végzett a szolgáltatásaik ismertségére. Ennek eredményei azt mutatják, hogy az úthasználók alapvetően nincsenek tisztában az ügyintézési lehetőségekkel.

A belföldi matricavásárlási szokásokra adott válaszokból például kiderült, hogy az autósok kétharmada kizárólag benzinkúton szerzi be e-matricáját, és kevesebb mint egyharmaduk szokott interneten vagy mobilapplikáció segítségével vásárolni. Meglepő módon a megkérdezettek 37 százaléka tudott csak arról, hogy erre a NÚSZ ügyfélszolgálati irodáin is lehetőség van.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!