szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A burkolatba építenek tengelysúlymérőket, ezért a forgalomkorlátozás, ami miatt dugó lett.

Tengelysúlymérő-állomást építenek a burkolatba az M1-es autópályán három szakaszon, ezért mindhárom munkaterületnél csak egy sáv járható, és hatalmas dugók alakultak ki.

Az Útinform oldalán azt írják, Hegyeshalom felé Bőny térségében a 104-es km-nél 3-4 km-es a torlódás, ami elkerülhető, ha lehajtanak a 94-es km-nél a Bábolna pihenőhelynél és a benzinkutat megkerülve a Bana–Bőny-útvonalon közelítik meg az M1-es autópályát.

Mosonmagyaróvár térségében a 157-es km-nél 5-6 km-es a torlódás. Ott a torlódás úgy kerülhető el, ha a 142-es jelű Lébény csomópontnál letérnek a pályáról, és az 1-es főúton továbbhaladva Mosonmagyaróvárnál térnek vissza a sztrádára.

Az ellenkező oldalon, Budapest felé Tata közelében, a 64-es km-nél 5 km-re csökkent a torlódás hossza. Aki teheti a dugót kikerülheti lehajtva 67-es jelű Tata–Környe-csomópontnál, majd Tatán keresztül az 1-es főúton továbbhaladva az autópálya 61-es jelű csomópontjánál térhet vissza a Tatabánya centrum csomópontnál.

A nemzeti tengelysúlymérő rendszer kivitelezési munkálatai várhatóan e hét végére fejeződnek be minden frekventált helyen – közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt. a múlt héten. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium beruházásában országosan 89 helyszínen kerül az aszfalt alá automatikus tengelysúlymérő szenzor az útdíjköteles szakaszokon a túlsúlyos járművek kiszűrésére.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!