Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1121842e-656b-4aea-bb54-e5c089f555fd","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Vadászokat zavart meg az állat a Bükkben.","shortLead":"Vadászokat zavart meg az állat a Bükkben.","id":"20250205_bukk-ozd-medve","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1121842e-656b-4aea-bb54-e5c089f555fd.jpg","index":0,"item":"490aad81-6b03-490f-ad27-014b563b8580","keywords":null,"link":"/itthon/20250205_bukk-ozd-medve","timestamp":"2025. február. 05. 14:49","title":"A kocsiba pattanva menekült el két vadász egy Ózdnál felbukkanó medve elől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6daad53a-a324-4f6e-a395-db4c01c0b7b4","c_author":"HVG","category":"360","description":"Újabb vállalatot indított el az a magántőkealap, amely néhány nappal az állam és az arab befektető közötti szerződés megkötése előtt került birtokon belülre a Rákosrendező környéki 85 hektáron.","shortLead":"Újabb vállalatot indított el az a magántőkealap, amely néhány nappal az állam és az arab befektető közötti szerződés...","id":"20250205_Mini-Dubaj-Newfield-Invest-Progressus-Magantokealap-Grand-Budapest-Garancsi-Istvan-Habony-Arpad-Halko-Gabriella","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6daad53a-a324-4f6e-a395-db4c01c0b7b4.jpg","index":0,"item":"dae18216-8f2b-449b-aa09-dfb49a084354","keywords":null,"link":"/360/20250205_Mini-Dubaj-Newfield-Invest-Progressus-Magantokealap-Grand-Budapest-Garancsi-Istvan-Habony-Arpad-Halko-Gabriella","timestamp":"2025. február. 05. 16:50","title":"Újabb céggel támadnak Mini-Dubaj haszonlesői","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"80ea9787-4141-4fda-974c-bcc677664d9f","c_author":"HVG","category":"nagyitas","description":"Simicska Lajos 2015. február 6-án még vissza tudta verni Orbán Viktor támadását: amikor a miniszterelnök köre puccsal próbálta kihúzni a lepedőt a kegyvesztetté vált egykori barát médiabirodalma alól, egy viharos napot követően a Magyar Nemzet továbbra is megjelent, a munkatársak a korábbinál sokkal függetlenebb körülmények között dolgozhattak. A 2018 tavaszi országgyűlési választásokon azonban a Fidesz újabb kétharmados győzelmet szerzett, mire másnap Simicska bedobta a törölközőt és bejelentette, megszünteti a lapot. Ennek az április 10-i napnak a történetét örökítette meg a lap akkori fotósa, Balogh Dávid, aki sorozatáért a rákövetkező évben a Magyar Sajtófotó Pályázaton képriport kategóriában a második helyezett lett. A következő évben a kormánypárti Magyar Idők című lap vette át a Magyar Nemzet nevét.","shortLead":"Simicska Lajos 2015. február 6-án még vissza tudta verni Orbán Viktor támadását: amikor a miniszterelnök köre puccsal...","id":"20250206_A-Magyar-Nemzet-utolso-napja-nagyitas-fotogaleria-Balogh-David-aprilis-10-Simicska-Lajos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/80ea9787-4141-4fda-974c-bcc677664d9f.jpg","index":0,"item":"e863c36d-03bc-45b0-b50e-ccba7be24361","keywords":null,"link":"/nagyitas/20250206_A-Magyar-Nemzet-utolso-napja-nagyitas-fotogaleria-Balogh-David-aprilis-10-Simicska-Lajos","timestamp":"2025. február. 06. 16:02","title":"Később bekövetkezett, ami a G-Napon még elmaradt - ez volt a Magyar Nemzet utolsó napja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"13043463-ba8f-406f-a8d9-dc34b9ac83ae","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Bodor József eddig, két éven át díjazás nélkül működött.","shortLead":"Bodor József eddig, két éven át díjazás nélkül működött.","id":"20250206_kormanyzati-informatika-miniszteri-biztos-kinevezes-meghosszabbitas-bodor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13043463-ba8f-406f-a8d9-dc34b9ac83ae.jpg","index":0,"item":"94c2efc1-2cc7-4ea8-ad2f-709330aac8ec","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_kormanyzati-informatika-miniszteri-biztos-kinevezes-meghosszabbitas-bodor","timestamp":"2025. február. 06. 21:16","title":"Marad a kormányzati informatika miniszteri biztosa, de most már pénzt kap a munkájáért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ae05ee0c-0407-4575-ba06-1a1b6a141c05","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Egy jégtelenítésre váró gép farkát találta el egy érkező járat.","shortLead":"Egy jégtelenítésre váró gép farkát találta el egy érkező járat.","id":"20250206_utkozes-repulo-repuloter-seattle-japan-airlines-delta-air-lines","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ae05ee0c-0407-4575-ba06-1a1b6a141c05.jpg","index":0,"item":"8161c993-26e1-4f6b-9f72-6f194a3ffeb9","keywords":null,"link":"/elet/20250206_utkozes-repulo-repuloter-seattle-japan-airlines-delta-air-lines","timestamp":"2025. február. 06. 11:42","title":"Ütközött két repülőgép a seattle-i reptér aszfaltján – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"403d9d67-b5a1-4fae-be00-60cf8023e7b2","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az iskolában betiltották a koreai sorozat inspirálta farsangi jelmezeket, mert nem támogatják azt az agressziót, amelyet a megjelenít.","shortLead":"Az iskolában betiltották a koreai sorozat inspirálta farsangi jelmezeket, mert nem támogatják azt az agressziót...","id":"20250206_squid-game-netflix-sorozat-farsangi-jelmez-kaposvari-iskola","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/403d9d67-b5a1-4fae-be00-60cf8023e7b2.jpg","index":0,"item":"03b73ee3-8755-4fac-8dfc-e4d7e0fa99f6","keywords":null,"link":"/elet/20250206_squid-game-netflix-sorozat-farsangi-jelmez-kaposvari-iskola","timestamp":"2025. február. 06. 07:06","title":"Tilos Squid Game szereplőnek öltözniük egy kaposvári iskola diákjainak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"583a04ad-2272-4b66-b999-4dda0005d268","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Lisandro Martínezt hordágyon kellett levinni a pályáról a Crystal Palace elleni meccs hajrájában.","shortLead":"Lisandro Martínezt hordágyon kellett levinni a pályáról a Crystal Palace elleni meccs hajrájában.","id":"20250206_labdarugas-manchester-united-lisandro-martinez-serules-keresztszalag-szakadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/583a04ad-2272-4b66-b999-4dda0005d268.jpg","index":0,"item":"9539b975-93b4-4345-9432-22ce35cb4619","keywords":null,"link":"/sport/20250206_labdarugas-manchester-united-lisandro-martinez-serules-keresztszalag-szakadas","timestamp":"2025. február. 06. 12:49","title":"Megvan a diagnózis, hónapokra kidőlt a Manchester United argentin védője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3c0b7257-aaf5-4208-b309-00ecaa7e971d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Vizy Márton korábbi partnere arról beszélt, majdnem ráment az élete a projektre, amelyből a hatalmi gépezet túrta ki.","shortLead":"Vizy Márton korábbi partnere arról beszélt, majdnem ráment az élete a projektre, amelyből a hatalmi gépezet túrta ki.","id":"20250205_Ketmilliard-Magyar-Turisztikai-Ugynokseg-Fidesz-kampanydal-szerzoje-Vizy-Marton-hajofelujitas-Beloiannisz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3c0b7257-aaf5-4208-b309-00ecaa7e971d.jpg","index":0,"item":"ab5a8a2b-80e3-40fe-9cc9-a5b781120bbe","keywords":null,"link":"/itthon/20250205_Ketmilliard-Magyar-Turisztikai-Ugynokseg-Fidesz-kampanydal-szerzoje-Vizy-Marton-hajofelujitas-Beloiannisz","timestamp":"2025. február. 05. 11:59","title":"Kétmilliárdot adott a turisztikai ügynökség a Fidesz-kampánydal szerzőjének hajófelújítására","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Tudtam róla, de különösen sohasem hatott meg a létezése. Ezért is lepett meg az a tény, hogy a Focus éves eladásainak egyharmadát (több mint háromezer) az alsó-középkategóriás sztár egyterűsített, picit megemelt változata teszi ki. Amint beültem és vezetni kezdtem, egyre több sorstársat fedeztem fel Budapest útjain. Kiderült, hogy valóban rengetegen vannak a C-MAX hívők. De mit esznek ezen az autón? Egy hét kellett, amíg rájöttem.
Valljuk be, a C-MAX nem egy szép autó, ahogy nekem a Focus sem tetszik. Ha pedig a Focus nem szép, akkor a C-MAX-ra csak a csúnya jelzőt tudom szívből ráragasztani. Bár van rajta néhány kifejezetten vonzó részlet – például az első fényszórók kialakítása a függőleges irányjelzőkkel nagyon tetszett – a vásárlók többsége mégsem az esztétikuma alapján választja. Suta egyterűségében nincs semmi izgalmas, a hátsója jellegtelen, a belseje, annak formai világa sallangmentes és egyhangú, nem is hétszemélyes. Próbálok érveket felhozni ellene, bár úgy tűnik ezek sem jelentenek akadályt.
Nem marad más, mint a praktikum, a kényelem, menetdinamika, a biztonság és az ár (akciósan 3,6 millióért elvihető). Ezek sokkal fontosabb szempontok, mint amikkel eddig ütköztettem az autót. Az autó ötszemélyes, de a különleges, variálható hátsó üléssorának köszönhetően négy személynek fejedelmi kényelmet kínál. A könyöktámaszként, lehajtva asztalként is funkcionáló keskenyebb középső ülés egyszerűen eltüntethető és az általa hagyott tér a két szélső ülés beljebb és hátrébb mozgatásával hasznosan kitölthető. Négyüléses változatban a hátsó sorban az anyósok kényelmét élvezhetik az utasok (nagyobb a váll-, illetve a lábtér), ha nagyobb tárgyat szeretnénk szállítani, akkor az üléseket egy könnyed mozdulattal ki is szerelhetjük az autóból, így egy hosszú nyaraláshoz három vagy akár négy személlyel kiváló eszköz a C-MAX. Utasterének minden anyagát úgy választották, hogy az megfeleljen a brit allergia alapítvány előírásainak. Nem tudom, hogy ízlésallergia ellen bevizsgálták-e a belteret, de a ronda fautánzatú műanyagbetéteket én kihagytam volna.
A plüss ülések átlagosak, a vezetőülés magasságát elektromosan állíthatjuk, a többi funkciót kézzel. A variálható ülések mellett egy hatalmas középső tárolódoboz is az autó praktikusságát erősíti: középkonzol rekeszébe egy 1,5 literes üveg és kilenc kisdobozos sör fér el. A hátsó ülések előtt hasznos, padló alatti üregeket is találunk, a kesztyűtartó 10,5 literes, a műszerfal felső részén található tárolóhely térképek, engedélyek, útlevelek és iratok biztonságos tárolására szolgál. Egy idő után kicsit elhagyja magát ez a fedél, tesztautómban 17 ezer kilométer volt és a fedél sarka már nem volt vízszintben a műszerfal tetejével. A napszemüveg-tartónál sokkal fontosabb a szélvédő fölé rejtett gyermekfigyelő tükör, amely lehetővé teszi, hogy menet közben is szemmel tartsuk a gyerekeket. Pohártartóból sok van, mindenkinek jut. Az első ülések háttámláiból asztalka hajtható le. Csomagtere hatalmas, 550 literes, két személlyel tetőig pakolva 1620 literre bővíthető. Érdekes, hogy míg más autóknál zavart a kilátásban a fecskefarkú A-oszlop, a C-MAX-ban nem jelentett akadályt.
Tetszett
Lágy futómű Dinamikus motor Fokozatmentes váltó Variálható beltér Kényelmes és magas üléspozíció
A műszerfalat egy nagyméretű Sony hatlemezes mp3-as CD-rádió foglalja el, az alatta elhelyezkedő kétzónás automatikus digitális klíma kapcsolója és kijelzője vicces formát kapott. Gombok összevisszasága jellemzi, az ergonómia lehetne egy fokozattal jobb is. A műszerórák szépek. A multifunkciós kormány fogása jó, négy irányba állítható. A tempomat kezelőgombjai találhatók rajta, a rádiót a kormány alatt külön konzolon irányíthatjuk. A gombokat nem világítja meg semmi, így sötétben csak tapogatózunk.
A leggazdagabb Ghia-felszereltséggel elektromos kéziféket is kapott a tesztautó. Az ötletesen megtervezett kapcsoló az integrált hamutartóval egyetemben több tárolóhelyet biztosít a középkonzolban. A használatával először gondban voltam, ráadásul az autóval első utamon beleszaladtam egy rendőrségi akcióba. Nem igazoltatás vagy traffipax volt, hanem egy üldözés és elfogás zajlott le előttem, konkrétan a C-MAX motorházának tetején bilincselték meg a gyanúsítottat. A nyomozó szólt, hogy most már jó lenne, ha elmennék az útból. Én szerettem volna, de a meglepetéstől nem tudtam kioldani a rögzítőféket, így néhány percig farkasszemet néztem az elfogottal és az egyre türelmetlenebb rendőrrel, miközben néhányszor lefulladtam. Addig nyomogattam a fék kapcsolóját, hogy kioldott, így végre leléphettem.
Tetszett
Lágy futómű Dinamikus motor Fokozatmentes váltó Variálható beltér Kényelmes és magas üléspozíció
Hasznos extra volt a bi-xenon fényszórók alkalmazása (220 ezer forintos extra), a kísérő- és kilépőfény, ám az ESP-t, az elektronikus menetstabilizáló rendszert hiányoltam ebből a magas súlyponttal bíró autóból. Az autó biztonsága négycsillagos minősítést kapott az EuroNCAP tesztjein 2003-ban, a C-MAX volt kategóriájában az első, amely a gyermekbiztonságra szintén négy csillagot kapott. Tesztautómban hat légzsák lapult meg a lemezek és szövetek alatt.
Engem, mint vásárlót az eddig elhangzottak továbbra sem ösztökélnének arra, hogy a C-MAX kulcsát válasszam. Beszéljünk tehát a lényegről. Tesztautómat 1,6-os, 110 lovas, 260 Nm nyomatékkal bíró igen dinamikus, halk és bámulatosan fürge dízelmotorral szerelték. Ez még nem lenne eléggé vonzó, ha nem társítottak volna ehhez a motorhoz Durashift fokozatmentes, szekvenciálisan is kapcsolható CVT-váltót (400 ezer forintos extra). Ez a szerkezet teljesen megváltoztatta az autó ritmusát, élénk és ugrándozó városi autót faragva az unalmas családi egyterűből. A váltó és a motor olyan összhangban van, mint két egymásba érő fogaskerék. Piros lámpánál öröm volt legyorsulni a hasonszőrű sofőröket, akik nem értették, hogy a sokszor teljesen azonos gépjárművük miért marad le az én Tango (fényezés) vöröském mögött. A control blade hátsó futómű-rendszerének és az elektrohidraulikus szervokormányának köszönhetően jó az autó útfekvése és a manőverezhetősége. A rendszer speciálisan kialakított futómű-perselyeket is tartalmaz, így a kerekek előre-hátra és fel-le is elmozdulhatnak, hogy elnyeljék a bukkanókat és felfogják az ütések nyers erejét. Rossz úton is parádézik a lágy futómű. Ennek hátrányát csak nagy sebességnél és erős fékezésnél érezzük, ilyenkor kicsit lemegy az orra és felágaskodik a feneke.
A fogyasztás nem átlagon alatti, a 8,3 literes városi átlagfogyasztás 1,6-os dízelhez mérten magas, még automatikus váltóval is.