Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"71483665-c08f-49b4-bb19-d4ce1294c48c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A jegybanki alapítványokban „Matolcsy hűbéresei” ültek a volt MNB-elnök szerint. Kérdés, hogy a kormány, az állami szervek miért nem avatkoztak közbe korábban.","shortLead":"A jegybanki alapítványokban „Matolcsy hűbéresei” ültek a volt MNB-elnök szerint. Kérdés, hogy a kormány, az állami...","id":"20250403_simor-andras-mnb-botrany-felelosseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71483665-c08f-49b4-bb19-d4ce1294c48c.jpg","index":0,"item":"051d8fa9-5399-4362-8f7a-12d796c3b1d4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250403_simor-andras-mnb-botrany-felelosseg","timestamp":"2025. április. 03. 15:10","title":"Simor András: Följebb kellene keresni az MNB-botrány felelőseit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8fd9fdd2-296b-4f21-a02c-8a24ed746a44","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"Egyelőre mégsem kell „iskolásítani” az óvodát. ","shortLead":"Egyelőre mégsem kell „iskolásítani” az óvodát. ","id":"20250404_Meghatralt-a-kormany-az-ovodai-atalakitasok-ugyeben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8fd9fdd2-296b-4f21-a02c-8a24ed746a44.jpg","index":0,"item":"a7118a3e-078b-44c5-93a8-b84147457925","keywords":null,"link":"/elet/20250404_Meghatralt-a-kormany-az-ovodai-atalakitasok-ugyeben","timestamp":"2025. április. 04. 12:25","title":"Meghátrált a kormány az óvodai átalakítások ügyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09d8e12a-d86a-4161-b954-b58e55305e39","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Emlékezetes marad a Boeing Starliner űrhajó első tesztrepülése, de nem jó értelemben. Suni Williams és Butch Wilmore most egy interjúban beszélt arról, hogyan élték meg a problémákban gazdag küldetést, és hogyan sikerült végül dokkolni az ISS-hez.","shortLead":"Emlékezetes marad a Boeing Starliner űrhajó első tesztrepülése, de nem jó értelemben. Suni Williams és Butch Wilmore...","id":"20250403_boeing-starliner-suni-williams-butch-wilmore-interju-nasa-problemak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09d8e12a-d86a-4161-b954-b58e55305e39.jpg","index":0,"item":"259d5644-137b-4436-b015-3b2d98e027b9","keywords":null,"link":"/tudomany/20250403_boeing-starliner-suni-williams-butch-wilmore-interju-nasa-problemak","timestamp":"2025. április. 03. 18:03","title":"Megszólaltak a Boeing Starliner űrhajósai: közel volt a tragédia az első tesztrepülés során","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4dd4be1d-fa46-4b41-9d34-a08c3d9021a0","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nem kell majd külön applikációkkal vacakolnia az e-autósoknak. ","shortLead":"Nem kell majd külön applikációkkal vacakolnia az e-autósoknak. ","id":"20250403_Europa-legnagyobb-villanyautos-toltoszovetsege-SparkAlliance","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4dd4be1d-fa46-4b41-9d34-a08c3d9021a0.jpg","index":0,"item":"6f854189-f4d3-45a9-93f1-1e2e66616b69","keywords":null,"link":"/cegauto/20250403_Europa-legnagyobb-villanyautos-toltoszovetsege-SparkAlliance","timestamp":"2025. április. 03. 08:48","title":"11 000 töltőponttal jött létre Európa legnagyobb villanyautós töltőszövetsége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"829a16d9-5f65-4e98-a5cd-95c9a0dbacd7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Érdekesen alakultak a villanyautós használtpiaci toplisták tavaly.","shortLead":"Érdekesen alakultak a villanyautós használtpiaci toplisták tavaly.","id":"20250403_Meg-furgonkent-is-regisztraltak-hasznalt-Teslat-Magyarorszagon-tavaly","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/829a16d9-5f65-4e98-a5cd-95c9a0dbacd7.jpg","index":0,"item":"0821218c-a452-406c-841b-8f4e8b483630","keywords":null,"link":"/cegauto/20250403_Meg-furgonkent-is-regisztraltak-hasznalt-Teslat-Magyarorszagon-tavaly","timestamp":"2025. április. 03. 08:23","title":"Még furgonként is regisztráltak használt Teslát Magyarországon tavaly","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9c7bd640-02ba-489e-bb2c-1a6f08b35c38","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A legtöbb elemző arra számít, hogy jócskán megdrágulnak majd az autók az amerikaiaknak is.","shortLead":"A legtöbb elemző arra számít, hogy jócskán megdrágulnak majd az autók az amerikaiaknak is.","id":"20250404_Dolgozoi-aron-kinaljak-a-Fordokat-Amerikaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9c7bd640-02ba-489e-bb2c-1a6f08b35c38.jpg","index":0,"item":"36f32e4a-f878-4c7b-bcad-632140206d8f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250404_Dolgozoi-aron-kinaljak-a-Fordokat-Amerikaban","timestamp":"2025. április. 04. 09:34","title":"Dolgozói áron kínálják a Fordokat Amerikában, mielőtt berobbannak az árak a vámok miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"72e6f59f-9f31-4b28-92f2-058a40144fa6","c_author":"Papp Réka Kinga","category":"360","description":"Politikai értelemben a Tisza nem kínál újdonságot, csak új vezetőt. Nem lehet kizárni, hogy a helyi szervezetekből újfajta működés növi ki magát, amelyben a résztvevők kezükbe veszik az irányítást. Egyelőre nem ezt látjuk. Papp Réka Kinga, az Eurozine magazin főszerkesztőjének írása.","shortLead":"Politikai értelemben a Tisza nem kínál újdonságot, csak új vezetőt. Nem lehet kizárni, hogy a helyi szervezetekből...","id":"20250404_Papp-Reka-Kinga-Orban-Gyurcsany-Magyar-Madjarosch-himzesek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/72e6f59f-9f31-4b28-92f2-058a40144fa6.jpg","index":0,"item":"92ab8010-655c-4962-8f09-aa2ecfbafb8e","keywords":null,"link":"/360/20250404_Papp-Reka-Kinga-Orban-Gyurcsany-Magyar-Madjarosch-himzesek","timestamp":"2025. április. 04. 08:00","title":"„Magyar Péter nem János vitéz”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1067629b-cb15-4090-b04c-5be581e1950f","c_author":"Fahidi Gergely ","category":"360","description":"A kábítószer-fogyasztás és -terjesztés elleni szigorú fellépésnek igazán pozitív társadalmi hatása a nagy építőipari oligarchák számára lesz, hisz börtönférőhelyet számolatlanul lehet majd építtetni, és az örökbe fogadható gyerekek kínálata is jelentősen bővülni fog. Vélemény.","shortLead":"A kábítószer-fogyasztás és -terjesztés elleni szigorú fellépésnek igazán pozitív társadalmi hatása a nagy építőipari...","id":"20250404_Fahidi-Gergely-Tompult-aggyal-kabitoszer-torveny-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1067629b-cb15-4090-b04c-5be581e1950f.jpg","index":0,"item":"21a637be-7bed-4442-8b4e-135689cddff3","keywords":null,"link":"/360/20250404_Fahidi-Gergely-Tompult-aggyal-kabitoszer-torveny-velemeny","timestamp":"2025. április. 04. 13:00","title":"Fahidi Gergely: Simán lehet, hogy a gyerek pillanatnyi hülyesége miatt a családi otthon kerül veszélybe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A TSI-motorok megalapozták a VW-csoporton belül a kis térfogat, nagy erő trükköt. Itt az ideje a kis TFSI-mociknak. Az A3 Sportback nem csak ebben első.
Csúcshoz közeli felszereltséggel vehettem birtokba a legkisebb Audi legnagyobb és legfrissebb változatát. A VW-konszern számos márkájában bemutatkozott négyhengeres közvetlen befecskendezéses turbómotort eddig kétliteres változatban ismertük. Az A3-asban azonban bevezették a kisebb hengertérfogatú, ám ugyanolyan izgalmas, 160 lovas 1,8 literes erőforrást.
A felszereltségre nem lehet panasz, nem hiába szerepel az autó oldalán a S-line címke. Ez a gép az S3 klónja, majdnem minden porcikájában azonos a legerősebb hot hatch-csel. Bár a motor nem olyan vad, szégyenkezésre nincs semmi ok. Az S3-asból ismert kötények, hűtőmaszk, kerekek, minőségi beltér, Alcantara/bőr kárpit, sportos kormány, váltó és feszes ülések mellett a kényelemre is hangsúlyt fektettek az Audinál: a hatlemezes, mp3-as Bose audiorendszer tökéletes minőségben szólal meg, a klíma kétzónás, automatikus, a xenon-lámpák követik a kanyar ívét, az ablaktörlő esőérzékelős, a visszapillantó tükrök elektromosak és fűthetők, a tempomat a 100-as tábláknál lehet hasznos.
A multifunkciós kormányt élmény tekerni, a hatsebességes váltó pontos, támogatja a sportos vezetési stílust, amihez a 17 hüvelykes sötétszürke alukerekeken és peres gumikon szaladó kemény futómű is partner. A 10 milliméterrel leengedett sportfutómű 86 ezer forintba kerül, az S-line sportcsomagért ezen felül legalább 445 ezret kell leszurkolnunk. A S-csomag csak az Ambiente felszereltséghez rendelhető.
A legkisebb Audi sem kicsi, 4,2 méteres, ötajtós, kompakt kialakítása és a prémiumautós minősége a kategória csúcsára emeli. A kompakt autók világában hasonló minőséget és tartalmat csak a BMW kínál. Igaz ezért az egyedi luxusért meg is kérik az árat. Az új motorral szerelt ötajtós A3-asért legolcsóbban 6,823 millió forintért juthatunk hozzá, az általam kipróbált példány alapára 7,2 millió, de a bepakolt extrákkal az árcímke 9,5 milliósra hízott. Az ár az ami megakadályozza, hogy az A3-as legyen a legelterjedtebb cégautó Magyarországon. Ennek ellenére az A3-as a legjobban fogyó Audi modell a világon. Természetesen nem ennyire árérzékeny piacokon. Pedig mind cég-, mind családi autónak jó választás.
Minden ízében Audi, az eltalált dizájnban, az innovatív motorban és technikában, a komfortos luxusban, a minőségi beltérben és a magas árban egyaránt. Csak egy példa a különleges bánásmódra: a tetőablakot kinyitva akár a kabrióknál, egy kis szúnyogháló emelkedik ki a tetősíkból megakadályozva, hogy berepüljenek a bogarak.
Csattog, sziszeg, zizeg, robban, duruzsol, él az ember kezei között ez a zsebrakéta. A vezetés legteljesebb élményét nyújtja. A gyönyör ára sok pénz és rengeteg benzin.
Az Audinál gondoltak egy nagyot, munkára fogták Walter de’Silvát és megrajzoltatták vele a legizgalmasabb talján-német kupét. Az A5 angyali szépségét, az S5 ördögi sportosságát a Garda-tó szerpentinjein éltük át.