Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"968f6b11-9470-4e20-99ef-57219a76278d","c_author":"HVG","category":"sport","description":"A Barcelona nyerte a labdarúgó Spanyol Király Kupáját, amelynek szombati döntőjében hosszabbítás után 3-2-re legyőzte a Real Madridot. A katalánok a 32. alkalommal hódították el a trófeát.","shortLead":"A Barcelona nyerte a labdarúgó Spanyol Király Kupáját, amelynek szombati döntőjében hosszabbítás után 3-2-re legyőzte...","id":"20250427_Dramai-Hosszabbitas-utan-gyozte-le-a-Barcelona-a-Real-Madridot-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/968f6b11-9470-4e20-99ef-57219a76278d.jpg","index":0,"item":"3ed174be-2788-4dd8-9cfc-7e2456ae0898","keywords":null,"link":"/sport/20250427_Dramai-Hosszabbitas-utan-gyozte-le-a-Barcelona-a-Real-Madridot-ebx","timestamp":"2025. április. 27. 08:27","title":"Drámai hosszabbítás után kupagyőztes a Barcelona, le kellett fogni a dühöngő Real-sztárt – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"36918361-4cc6-4c5d-b2d1-62107d4362b7","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az énekesnő újabb videóban üzent a rosszakaróinak.","shortLead":"Az énekesnő újabb videóban üzent a rosszakaróinak.","id":"20250428_Toth-Gabi-Volt-egy-otoras-eletmento-mutetem-tulelem-ha-nem-kedvelsz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/36918361-4cc6-4c5d-b2d1-62107d4362b7.jpg","index":0,"item":"cabacc74-3504-47cd-b3af-7e9957434a65","keywords":null,"link":"/elet/20250428_Toth-Gabi-Volt-egy-otoras-eletmento-mutetem-tulelem-ha-nem-kedvelsz","timestamp":"2025. április. 28. 08:22","title":"Tóth Gabi: Volt egy ötórás életmentő műtétem, túlélem, ha nem kedvelsz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dc98e270-456e-4a61-a1fe-5b3ae55a6292","c_author":"Dessewffy Tibor","category":"360","description":"Az Egyesült Államok a globalizáció nyertese, de Donald Trumpnak érdeke elhitetni az ellenkezőjét. Hasonló stratégiát követ, mint Mao Ce-tung a kulturális forradalom alatt – írja Dessewffy Tibor. Vélemény.","shortLead":"Az Egyesült Államok a globalizáció nyertese, de Donald Trumpnak érdeke elhitetni az ellenkezőjét. Hasonló stratégiát...","id":"20250428_Majomkiraly-a-Feher-Hazban-Trump-es-a-modern-kaoszstrategia-dessewffy-tibor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dc98e270-456e-4a61-a1fe-5b3ae55a6292.jpg","index":0,"item":"bf2a4cac-3392-45dc-b642-616ca20d2545","keywords":null,"link":"/360/20250428_Majomkiraly-a-Feher-Hazban-Trump-es-a-modern-kaoszstrategia-dessewffy-tibor","timestamp":"2025. április. 28. 08:00","title":"Majomkirály a Fehér Házban: Trump és a modern káoszstratégia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4f410cc7-fa32-4a58-bd7c-08fdd02a037e","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Több száz épület dőlt romba.","shortLead":"Több száz épület dőlt romba.","id":"20250426_Nagy-ereju-foldrenges-razta-meg-Ecuadort-sokan-megserultek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f410cc7-fa32-4a58-bd7c-08fdd02a037e.jpg","index":0,"item":"38820b8b-0059-45b9-8a53-70b1d0a16f72","keywords":null,"link":"/vilag/20250426_Nagy-ereju-foldrenges-razta-meg-Ecuadort-sokan-megserultek","timestamp":"2025. április. 26. 14:59","title":"Nagy erejű földrengés rázta meg Ecuadort, sokan megsérültek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b1c973f9-738d-4cb4-a6fd-31b02ca28486","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ez a 3,3 literes sorhatossal szerelt ritkaság alaposan kimaxolja a sportos elegancia fogalmát.","shortLead":"Ez a 3,3 literes sorhatossal szerelt ritkaság alaposan kimaxolja a sportos elegancia fogalmát.","id":"20250427_25-eves-3-as-bmw-megsem-fog-a-kor-ezen-a-gyonyoru-alpina-b3-kupen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b1c973f9-738d-4cb4-a6fd-31b02ca28486.jpg","index":0,"item":"23138b5a-8786-4492-a6bd-e9a7719c5927","keywords":null,"link":"/cegauto/20250427_25-eves-3-as-bmw-megsem-fog-a-kor-ezen-a-gyonyoru-alpina-b3-kupen","timestamp":"2025. április. 27. 07:21","title":"25 éves 3-as BMW, mégsem fog a kor ezen a gyönyörű Alpina B3 kupén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a41a081-0aed-427d-b0fe-34aeabae091a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az intézmény gazdasági okokra hivatkozva szünteti meg tizennyolc bölcsész képzését.","shortLead":"Az intézmény gazdasági okokra hivatkozva szünteti meg tizennyolc bölcsész képzését.","id":"20250428_szobeli-felmondas-bolcseszoktatok-karoli-gaspar-reformatus-egyetem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a41a081-0aed-427d-b0fe-34aeabae091a.jpg","index":0,"item":"89a8650f-189c-4359-902d-628510dff4fb","keywords":null,"link":"/itthon/20250428_szobeli-felmondas-bolcseszoktatok-karoli-gaspar-reformatus-egyetem","timestamp":"2025. április. 28. 14:16","title":"Szóban már felmondtak több bölcsészoktatónak a Károli Gáspár Református Egyetemen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"11855f98-b30b-4d98-a6bc-35baf8f74bcf","c_author":"Lengyel Tibor","category":"360","description":"Lázár János és a magyar társadalom fele-kétharmada régóta halálbüntetés-párti, de a miniszter újabban gyakran emlegeti ezt. Pedig most sincs realitása a halálbüntetés visszaállításának, ahogy 2002-ben sem volt, amikor Orbán Viktor vetette fel. Magyarországon utoljára 1988-ban akasztottak, de a világ sok országában most is népszerű a kivégzés, főleg Kínában és a Közel-Kelet országaiban.","shortLead":"Lázár János és a magyar társadalom fele-kétharmada régóta halálbüntetés-párti, de a miniszter újabban gyakran emlegeti...","id":"20250427_halalbuntetes-politika-kivegzes-jobboldal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/11855f98-b30b-4d98-a6bc-35baf8f74bcf.jpg","index":0,"item":"87387200-c4f8-4de8-b4cd-d14b15547458","keywords":null,"link":"/360/20250427_halalbuntetes-politika-kivegzes-jobboldal","timestamp":"2025. április. 27. 09:31","title":"Mikor lehet végre újra akasztani? – Nem Lázár János az egyetlen, aki szorgalmazná a halálbüntetés visszaállítását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b3c3afc6-9fee-4b47-af28-b437db2a4029","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A szélvédett északi völgyekben fagypont közelébe is süllyedhet a hőmérő higanyszála.","shortLead":"A szélvédett északi völgyekben fagypont közelébe is süllyedhet a hőmérő higanyszála.","id":"20250426_Nehany-megyeben-zivatarokra-figyelmeztetnek-ejszakara-jelentosen-lehul-az-ido-az-orszag-egyes-reszein","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b3c3afc6-9fee-4b47-af28-b437db2a4029.jpg","index":0,"item":"5d364913-1fc9-461c-8bc2-cff29e622a3d","keywords":null,"link":"/itthon/20250426_Nehany-megyeben-zivatarokra-figyelmeztetnek-ejszakara-jelentosen-lehul-az-ido-az-orszag-egyes-reszein","timestamp":"2025. április. 26. 17:06","title":"Néhány megyében zivatarokra figyelmeztetnek, éjszakára jelentősen lehűl az idő az ország egyes részein","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Izgatottan fészkeltem be magam a legnagyobb francia limuzinba, a Citroen C6-osba.
Izgatottan fészkeltem be magam a legnagyobb francia limuzinba, a Citroen C6-osba. Egy pár órás ismerkedés erejéig találkoztam korábban is az idén már második évét taposó autóval, de az csak arra volt jó, hogy megjöjjön az étvágyam a különc franciához. Rendkívüli formanyelven, érzéki forradalmár vonalakkal szólal meg a C6-os, azt az irányt követi, amit annak idején a DS elkezdett, majd az XM folytatott, dizájnja szabadon eresztett, túlburjánzott, elszállt víziók megtestesülése. Egyedül van a piacon és valószínűleg egyedül is marad, ez legfőbb értéke.
Könnyek helyett vegyes érzelmekkel küzdök, amikor az autóról véleményt kell mondanom: lenyűgöz a C6-os formája, kényelme és emberre szabottsága, ugyanakkor nem vagyok megelégedve az autó belső kialakításával és minőségével. Mert egy ilyen csodabogárból üvöltenie kell a luxusnak, a finom eleganciának, a páratlan megoldásoknak. Ehelyett C3-asból, C4-esből és C5-ösből ismerős kapcsolók, gombok és alkalmazások ordítanak. Hol vannak a beltérből az extravagáns és exhibicionista álmok? Amilyen egyedi, olyan konformista az autó beltere, mindent alárendeltek a kényelemnek, valamint a technikának. És ezekben nagyon jó a C6-os.
Középszerű ugyanakkor a kissé imbolygó PSA-kéziváltó, a túl bonyolult és ergonómiailag rosszul kialakított középkonzol. A tesztautó sajátossága volt a 2,2-es HDI-motor és a kézi váltó, ha én ilyen autót vennék, biztos nem választanám egyiket sem. A takarékos dízelmotor túlságosan alulbecsült, nehezen mozgatja a közel kéttonnás limót, ehhez a kocsihoz hathengeres motorok illenek, automatikus váltóval összehangolva. A korábbi pár órás tesztvezetésen ilyenhez volt, szerencsém, őszinte megelégedésemre.
Az autóvezetés fogalmát átértékeli a C6-os, méretei ellenére kezes és könnyed, finoman irányítható, olyan élmény, mintha a Titanicot kormányoznánk egy csendes tavon. A keretnélküli ablakok, a szélvédőre kivetíthető kijelző, a sávváltásra figyelmeztető rezgő és persze memóriás bőrülések, elektronikus rögzítőfék, első-hátsó ülésfűtés, elektromosan állítható kormány, parkolássegítő, a kanyarkövető xenon-lámpák látványos és vonzó tartozékai a prémiumszegmens felé kacsintgató franciának. Frankofón igényekre épült, a német és japán luxusautók exkluzív klubjába nem kapott még meghívót. Luxusa hanyag, nem is akar mindenkinek megfelelni, laza, csak a kényelemnek és a funkcionalitásnak. Laza üzletemberek autója, amelyben kilenc légzsák szavatolja az ötcsillagos biztonságot.
Ha nem hideg reggelre ébredünk, amikor hangosan ketyeg a HDI, vagy ha már meleg a motor, akkor halkan is élvezzük a Clarion hifi által felszolgált zenét, a navigáció Budapestet és a főbb utakat ismeri, Dunaharaszti után természetesen ez is elsötétül, a szélvédőre kivetített kilométeróra szerencsére mindig előttünk van. 140 fölött nagy a szélzaj, 170-nél már zavaró. Fogyasztása meglepően alacsony, igénye 7,8 liter gázolaj volt száz kilométerenként, többnyire városi használatban.
A magyar utakon alig látni, talán nem is volt megfelelő a jármű bevezetése, alig reklámozzák, pedig aki az úton meglátja, elámul grandiózus és fineszes külsején.
A pici oldalsó visszapillantók nem illenek a C6-os méreteihez, parkolássegítő nélkül átok lenne a parkolás, tolatás. A kormány sem túl feszes. Praktikus az autó, tele van hasznos rekeszekkel, ám a pohártartók rossz helyen vannak, ha kipattintjuk, a palackoktól nem férünk hozzá a klíma gombjaihoz. Az oldalajtókba épített mozgatható szekrények külön fejezetet érdemelnek, a szép fabetétek mögött hatalmas üregek rejtőznek. Egyik alkalommal, a Bencúr utca környékén piros lámpánál bekukkantott a kocsiba egy robogós srác, meghajolt a kocsi szépsége előtt, ám mikor meglátta ezeket a szekrénykéket, majdnem leesett a kis szúnyogjáról.
Futóműve, a Hydractive Plus fedőnévre hallgató szerkezet (a hathenegeres változatoknál a rugózás automatikusan változik), - mint minden becsületes Citroenben – állítható. Négy hasmagasság között választhatunk, ebből a két szélső érték csak a praktikumot szolgálja, a két középsőben pedig még autózni is lehet. Legmagasabb állásában szinte terepjárói magasságokban érezzük magunkat,én minden egyes parkolásnál felemeltem az autót, sajnáltam volna leverni, vagy beverni a kocsi szép és hosszú orrát. A rugózás is testre szabható: választhatunk sport és komfortfokozat között. Ne ijedjünk meg, sportfokozatban is ugyanúgy hajózik, mint komfortállásban. B. Cs.
Szerinte végelgyengülésre van ítélve az az ország, amelyben milliószám élnek olyan emberek, akik munka helyett ügyeskednek, vagy éppen állami állásért kuncsorognak.