Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4858d1c9-3609-464a-b71c-d9028856e49e","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Tavaly naponta 12 millió darab kis értékű csomag jött Kínából, az Európai Bizottság szerint ez rengeteg gondot okoz az EU-nak.","shortLead":"Tavaly naponta 12 millió darab kis értékű csomag jött Kínából, az Európai Bizottság szerint ez rengeteg gondot okoz...","id":"20250205_europai-bizottsag-vam-temu-csomag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4858d1c9-3609-464a-b71c-d9028856e49e.jpg","index":0,"item":"b450a2ce-9657-4fe4-84b1-18405e7a398b","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250205_europai-bizottsag-vam-temu-csomag","timestamp":"2025. február. 05. 16:12","title":"Az Európai Bizottság vámot akar kivetni a Temu és a Shein csomagjaira","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5a44bfb1-5d04-4970-af00-417b55ae120e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ez a patinás japán járgány egészen a 80-as évek elejére tekeri vissza az idő kerekét.","shortLead":"Ez a patinás japán járgány egészen a 80-as évek elejére tekeri vissza az idő kerekét.","id":"20250205_alig-255-kilometerrel-var-uj-gazdara-ez-a-42-eves-mazda-626","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5a44bfb1-5d04-4970-af00-417b55ae120e.jpg","index":0,"item":"c6efb608-c72e-4694-ab3d-6e5691e0e500","keywords":null,"link":"/cegauto/20250205_alig-255-kilometerrel-var-uj-gazdara-ez-a-42-eves-mazda-626","timestamp":"2025. február. 05. 07:21","title":"Alig 255 kilométerrel vár új gazdára ez a 42 éves Mazda 626","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dd4848a1-dc39-4cc8-96a6-78ebc2a2a4cb","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Már nem szükséges regisztráció a ChatGPT Search használatához, az OpenAI ugyanis szabadon hozzáférhetővé tette a keresőt. Néhány funkcióhoz azért továbbra is szükség lehet rá.","shortLead":"Már nem szükséges regisztráció a ChatGPT Search használatához, az OpenAI ugyanis szabadon hozzáférhetővé tette...","id":"20250206_openai-chatgpt-search-webes-kereso-regisztracio-nelkul","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dd4848a1-dc39-4cc8-96a6-78ebc2a2a4cb.jpg","index":0,"item":"d31156c5-75fb-4c62-919b-58740ca44a51","keywords":null,"link":"/tudomany/20250206_openai-chatgpt-search-webes-kereso-regisztracio-nelkul","timestamp":"2025. február. 06. 09:04","title":"Retteghet a Google? Pofonegyszerű lett használni a ChatGPT keresőjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"17495fe1-b0b1-4f47-8281-197dc30c45bd","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A svéd rendőrség szerint nem volt ideológiai indítéka az örebrói támadásnak.","shortLead":"A svéd rendőrség szerint nem volt ideológiai indítéka az örebrói támadásnak.","id":"20250205_svedorszag-iskolai-lovoldozes-orebro","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17495fe1-b0b1-4f47-8281-197dc30c45bd.jpg","index":0,"item":"8cdc2d91-8046-4caa-b49f-85ca4fe20a01","keywords":null,"link":"/vilag/20250205_svedorszag-iskolai-lovoldozes-orebro","timestamp":"2025. február. 05. 08:27","title":"Svédországi lövöldözés: 11 halott, az elkövető egyedül cselekedett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0672467-dff1-4640-8a42-a33b597d2f8e","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Súlyos állapotban találták meg az 50 év körüli férfit, jelenleg kórházban ápolják.","shortLead":"Súlyos állapotban találták meg az 50 év körüli férfit, jelenleg kórházban ápolják.","id":"20250205_magyar-turista-vulkan-ojos-del-salado","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0672467-dff1-4640-8a42-a33b597d2f8e.jpg","index":0,"item":"00144a49-66e3-4153-8c93-9ab889f2dbcd","keywords":null,"link":"/elet/20250205_magyar-turista-vulkan-ojos-del-salado","timestamp":"2025. február. 05. 15:39","title":"Bajba jutott magyar turistát mentettek meg a világ legmagasabb vulkánján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1179da98-1ae8-4efd-a876-c1b0f98198b7","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Az Európai Számvevőszék új jelentése szerint az uniós tagállamok fegyveres erői egyelőre nem mobilizálhatók elég gyorsan az Európai Unió területén. Az Unió katonai mobilitásra vonatkozó legutóbbi cselekvési terve a tervezési hiányosságok miatt vegyes eredményeket ért el, és a végrehajtás útjában továbbra is akadályok állnak. Az Európai Bizottság változtatásokat ígért. ","shortLead":"Az Európai Számvevőszék új jelentése szerint az uniós tagállamok fegyveres erői egyelőre nem mobilizálhatók elég...","id":"20250205_europa-szamvevoszek_katonai-mobilitas_eu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1179da98-1ae8-4efd-a876-c1b0f98198b7.jpg","index":0,"item":"3711204b-160b-446d-94a4-e673c343a21e","keywords":null,"link":"/eurologus/20250205_europa-szamvevoszek_katonai-mobilitas_eu","timestamp":"2025. február. 05. 19:40","title":"Eltérő közlekedési előírások akadályozzák a tankok mozgását az EU-ban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5fc77e9c-1d39-4b1a-b9f1-7bbf1579b5c3","c_author":"Szentirmai Áron","category":"elet","description":"A jelenség mögött az utazási betegség áll, ami valójában nem is betegség, hanem az agyunk természetes válaszreakciója. Szerencsére a tudósok tudni vélik, hogy miként lehet elejét venni a rosszullétnek.","shortLead":"A jelenség mögött az utazási betegség áll, ami valójában nem is betegség, hanem az agyunk természetes válaszreakciója...","id":"20250206_autoban-olvasas-rosszullet-ellen-megoldas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5fc77e9c-1d39-4b1a-b9f1-7bbf1579b5c3.jpg","index":0,"item":"63cadef7-99ce-4706-ae7b-d1b852cd4912","keywords":null,"link":"/elet/20250206_autoban-olvasas-rosszullet-ellen-megoldas","timestamp":"2025. február. 06. 05:31","title":"Miért leszünk rosszul, ha az autóban olvasunk, és mit tehetünk ellene?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d15eee26-67ca-4598-8eea-e2893d82ed5f","c_author":"Ballai Vince","category":"360","description":"Csak lassan és akadozva pótlódott a tavalyi aszály után a talajok nedvességtartalma. A 90 napos csapadékmennyiség messze a sokéves átlag alatt van, a talajban is bőven lenne még helye a víznek, és a talajvízszint is méterekkel elmarad a megszokottól. A meteorológus szerint még semmi sincs veszve, hozhatnak elég esőt a következő hónapok, igaz, az elmúlt években többször is megtapasztalt száraz tavaszt sem zárhatjuk ki. Ha beüt az utóbbi, újabb aszályos évre készülhetünk.","shortLead":"Csak lassan és akadozva pótlódott a tavalyi aszály után a talajok nedvességtartalma. A 90 napos csapadékmennyiség...","id":"20250206_aszalykockazat-csapadekanomalia-klimavaltozas-agrometeorologia-hungaromet-idojaras-agrargazdasag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d15eee26-67ca-4598-8eea-e2893d82ed5f.jpg","index":0,"item":"75610612-5335-4545-825d-1dc49b0bece5","keywords":null,"link":"/360/20250206_aszalykockazat-csapadekanomalia-klimavaltozas-agrometeorologia-hungaromet-idojaras-agrargazdasag","timestamp":"2025. február. 06. 14:40","title":"Baljós előjel: nagyobb a csapadékhiány Magyarországon, mint a 2022-es aszálykatasztrófa előtt volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Először megijedtem a legnagyobb Citroen személyautótól.
am
Először megijedtem a legnagyobb Citroen személyautótól. Ez csak természetes, hisz 5,2 méteres hossza, kétméteres magassága és ugyanekkora szélessége tekintélyt parancsoló. Hogy fogom én ezt vezetni, hogy fogok én ezzel a városban parkolni, mennyit fog ez nekem fogyasztani, honnan szerzek magammal együtt nyolc embert? Ilyen és hasonló kérések foglalkoztatják azt, aki először kerül egy ilyen monstrum közelébe.
Az egyhetes próbaút során minden kérdésre választ kaptam, aggódásom fölösnek bizonyult, nem veszélyes ez a Jumpy Combi, sőt, nagyon a szívemhez nőtt. Ha lenne hat gyerekem és egy kilencesem pluszban, biz’isten, ezt venném. Szerencsére, vagy szerencsétlenségemre nincsenek ilyen gondjaim. Nagycsaládos autónak is ideális a Combi, ám elsősorban üzleti vásárlók veszik, hisz konferencia-kisbusznak, vidéki telephelyek felkeresésére szolgáló közlekedési eszköznek, céges taxinak is kiváló. Ahol nem mindegy, hogy egy autó költségén lehet kétautónyi utast elszállítani. A szkeptikusok felvethetik, hol van a személyautó kényelme egy Jumpy Combihoz képest? Idegességre semmi ok, a Citroen kisbusz messze kényelmesebb, mint egy átlagos ötszemélyes autó. Minden személy önálló ülésben ül, van kartámasza, szellős körülötte a tér, magasan ül, jól lát előre. Az utolsó sorba kissé körülményes a beszállás, aki sokat jár vécére útközben, az ne oda üljön. Mivel nagy tolóajtókon át lehet közlekedni, ezért a hátsó sorból csak a középső ülés előredöntésével lehet kijutni. Parkolni nem egyszerű vele, a tolatóradar valamennyit segít ebben.
am
A 138 lovas kétliteres részecskeszűrős dízel magabiztosan mozgatja a kéttonnás dobozt, a kissé imbolygó, magasra pakolt hatsebességes váltó pontos, a kormány a lehetőségekhez képest közvetlen. Egyszer kanyarítottam csak rajta kevesebbet a kelleténél, majdnem összeértem a velem párhuzamosan szemből kanyarodó kollégával. Éppen ettem, ezért nem tekertem a szükségnek megfelelően. A méretbeli túlkapásait az autónak meg lehet szokni, pár nap után úgy repesztettem vele a belvárosban, mintha furgonban szült volna az anyám. Élvezet vezetni, érezni benne a tenni akarást, nagy gáznál az indulatot, magasan ülünk, jó a kilátás, kedvező, hogy egy picit buszsofőr bőrbe bújhatunk, még akkor is, ha egyedül utazunk.
[[ Oldaltörés: Álmokat vált valóra ]]
am
Ki nem álmodott buszsofőrségről, ha majd nagy lesz? A fék jól fog, az autó hóban is stabil, hála a friss téligumiknak, a visszafogott tempónak és a nagyon ritkán közbelépő ABS-nek és ESP-nek. Autópályán bírja a tempót, akár 160-nal is. Kamionok mellett elhaladva az oldalszél elég nagyot ránt a kormányon, illik odafigyelni és két kézzel vezetni. Az utastér nem zajtalan, ez abból adódik, hogy a hosszú kárpitok jobban lógnak, mint egy kisautóban, főként a mennyezet borítása zizeg.
A műszerfal egy-az-egyben Peugeot 206/307, a kényelem és az ergonómia személyautós, akárcsak az autó orra, amely a Citroen-hagyományokhoz méltóan szépre sikeredett. Tesztautónk a csúcsfelszereltséget képviselte, ennek ellenére az izgalmasabb dolgokért külön kell fizetnünk. Kocsimban volt ESP (ASR-rel együtt 144 ezerért), tempomat (80 ezer forint), tolatóradar (ezt ne hagyjuk ki, ára 80 ezer), oldallégzsák függönylégzsákkal együtt (plusz 168 ezerért), állóhelyzeti pneumatikus hátsó felfüggesztés (ennek a segítségével egész a földig leereszthető a kocsi fara, megkönnyítve a méretes és nehéz tárgyak bepakolását, 193 ezer forint az ára), második tolóajtó (ez is hasznos, 125 ezerért), 16 hüvelykes alufelnik (163 ezerért). Ezek után nem is csodálkozhatunk, ha személyautós kényelemben és kényeztetésben, illetve biztonságban volt részem. A kétzónás klíma és a hátsó fertály külön fűtése állóhelyzeti Webasto rendszerrel a szériafelszereltség része. Legalább ennyi. Az Atlante Business szint belépő ára L2-es kasztnival (leghosszabb) 7,69 millió forint, ha megelégszünk csak a személyszállító funkciókkal, 5,31 millióért megkapjuk a kilencszemélyes 92 lovas dízel Jumpy Combit, a kisebb, L1-es hosszal (4813 milliméter).
AM
Az üléssorok dönthetők, kivehetők (sajnos nem keresztbe fordíthatók), ilyenkor közel hat köbméteres teret kapunk, ahová úgy szemre mértem csak, pont befér egy kispolszki. Sok a praktikus tároló, a hátsó sorban is van egy-egy pohártartó, az oldalajtók zsebei méretesek. Az első ülések biztonsági övei csipognak, ha nem kötjük be magunkat, az autó teljes terjedelmében védenek a fej és oldal-, illetve függönylégzsákok.
Megfelelő pedálkezeléssel az ezer kilométeres hatótávolság nem elképzelhetetlen, 450 kilométer után 540 kilométernyi megtehető távolságot írt ki a fedélzeti számítógép, 8,3 literes átlagfogyasztás mellett. A hatszáz kilométeres próbaút során az autó 8,7 literes átlagfogyasztással elégedett meg fele városi, fele országúti használat mellett.