szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Kutyás biztonsági őrök próbálják elriasztani a romániai autósztrádákon a tolvajokat attól, hogy biztonsági berendezéseket lopjanak.

Az országban igazán még csak két olyan közúti szakasz van, amely autósztrádának nevezhető. Az egyik az A1-es jelölésű, 110 kilométeres, osztott pályás út, amely Bukarestet Pitestivel köti össze. Itt mostantól hetvennyolc biztonsági őr teljesít szolgálatot farkaskutyákkal, négy műszakban. Minden egyes járőrnek tizenhét kilométeres útvonalat kell szolgálati idejében figyelmesen végigpásztáznia, és le kell csapnia a fosztogatókra.

Az utóbbi időben egyre gyakoribbáb vált, hogy az utakról ismeretlenek - nemcsak az éj leple alatt, hanem olykor fényes nappal is - eltulajdonítják az útvédő korlátokat, a segélykérő telefonállomások zsinórjait és a különféle jelzőberendezések darabjait. Nem pusztán "ócskavasgyűjtésről" van szó, hiszen számos ellopott alkatrész nem is fémből van; sokszor nehéz kitalálni, mire is kellenek e tárgyak a tolvajnak. 

Tavaly az ország két kurta autósztrádáján összesen negyven rablás történt. Az illetékes hatóságok úgy gondolják, az őrző-védő cégek felfogadásának költségei még mindig kisebbek, mint a lopásokból eredő anyagi kár. Nem is beszélve arról, hogy az autósok életét vedő berendezések ritkulnak. Romániában így is feltűnően sok a halálos baleset, elsősorban gyorshajtás miatt.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Világ

Az Il Ferro romániai "klónja" is fizetésképtelenné vált

Az Il Ferro név megvásárlásával létrejött romániai autóreklámos cég, amely a magyarországi botrány után MobilSpotra keresztelkedett át, szintén fizetésképtelenné vált - adta hírül csütörtöki számában az Új Magyar Szó (ÚMSZ) című napilap.

hvg.hu Autó

Csak a Ford jelentkezett a romániai Daewoo-ért

A csütörtök délután lejárt határidőig egyedül a Ford tett konkrét vételi ajánlatot a romániai állami vagyonkezelőnek (AVAS) a craiovai Daewoo megvásárlására. A korábban potenciális vevőként emlegetett General Motors és az orosz mágnás, Oleg Gyeripaszka tulajdonában lévő JSC Russian Machines távolmaradt.

MTI Autó

Romániát bírálja az EU

Az Európai Bizottság megkülönböztetőnek tartja a régi autók romániai importvámjának mértékét - jelentette a Rompress.