Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4f46c78e-959e-4a4c-84d6-b3838d87eae8","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Duterte ellen a Nemzetközi Büntetőbíróság adott ki körözést a kábítószer ellenes háborúja miatt, amely a jogvédő csoportok szerint legalább 12 ezer ember halálát okozta.","shortLead":"Duterte ellen a Nemzetközi Büntetőbíróság adott ki körözést a kábítószer ellenes háborúja miatt, amely a jogvédő...","id":"20250311_Duterte-letartoztatas-ICC-Fulop-szigetek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f46c78e-959e-4a4c-84d6-b3838d87eae8.jpg","index":0,"item":"11cd8cb4-bdd7-4be2-ae01-ada335e67fb1","keywords":null,"link":"/vilag/20250311_Duterte-letartoztatas-ICC-Fulop-szigetek","timestamp":"2025. március. 11. 20:35","title":"Erőszakkal repülőre tették, és a Nemzetközi Büntetőbíróságra szállították Rodrigo Duterte volt Fülöp-szigeteki elnököt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"59b2ac1e-733a-4438-9578-e6ea492c50bb","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az SK komáromi és iváncsai akkugyárának dolgozói korábban nem látott elbocsátási hullámról számoltak be a múlt héten.","shortLead":"Az SK komáromi és iváncsai akkugyárának dolgozói korábban nem látott elbocsátási hullámról számoltak be a múlt héten.","id":"20250312_sk-elbocsatasok-szabalyszeruseg-vizsgalat-nemzetgazdasagi-miniszterium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/59b2ac1e-733a-4438-9578-e6ea492c50bb.jpg","index":0,"item":"0939409a-0ee7-4c74-ad16-a08ca0e3db2c","keywords":null,"link":"/kkv/20250312_sk-elbocsatasok-szabalyszeruseg-vizsgalat-nemzetgazdasagi-miniszterium","timestamp":"2025. március. 12. 10:54","title":"Megvizsgálná a kormány, hogy szabályszerűen épít-e le a koreai SK","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fccbf834-c711-484f-a9c6-a7944aedadf7","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Jobb, ha odafigyelnek a nagy adózók és a bevallásokban notóriusan hibázók, de nem ússzák meg a rendezvényszervezők, az autókereskedők vagy épp az áfával trükközni próbálók sem.","shortLead":"Jobb, ha odafigyelnek a nagy adózók és a bevallásokban notóriusan hibázók, de nem ússzák meg a rendezvényszervezők...","id":"20250311_nav-adoellenorzes-2025-gazdasag-nagyadozok-afacsalas-csempeszet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fccbf834-c711-484f-a9c6-a7944aedadf7.jpg","index":0,"item":"2e9bbd49-d6b9-488d-a2d8-6491ea0c2f09","keywords":null,"link":"/kkv/20250311_nav-adoellenorzes-2025-gazdasag-nagyadozok-afacsalas-csempeszet","timestamp":"2025. március. 11. 15:09","title":"Megérkezett a NAV nagy terve, itt fognak lecsapni 2025-ben ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c3be8823-e4bb-4db7-a3ed-2e9811ef473e","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A törvényhozói indoklás szerint a kocsmák csökkenthetik az emberek elszigeteltségét a kisebb vidéki településeken. ","shortLead":"A törvényhozói indoklás szerint a kocsmák csökkenthetik az emberek elszigeteltségét a kisebb vidéki településeken. ","id":"20250311_franciaorszag-videki-kocsmak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3be8823-e4bb-4db7-a3ed-2e9811ef473e.jpg","index":0,"item":"d09f48dc-2df3-41e0-ab8a-1356d7669198","keywords":null,"link":"/kkv/20250311_franciaorszag-videki-kocsmak","timestamp":"2025. március. 11. 13:17","title":"A franciák is rákaptak a falusikocsma-programra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"85a9fad2-edd6-43ef-ac50-5c956fe5fc6d","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"NAV-végrehajtás alatt áll a csádi Adam Medella alig több mint egy éve alapított magyar cége. A vállalkozás tevékenysége, pénzügyei még nem látszanak, a tulajdonost viszont az Orbán-kormánynak fontossá vált közép-afrikai Csád fintech gurujaként emlegetik. A cég frissen felvett fő tevékenysége a csoportfinanszírozás, viszont nincs is cégcsoport.","shortLead":"NAV-végrehajtás alatt áll a csádi Adam Medella alig több mint egy éve alapított magyar cége. A vállalkozás...","id":"20250312_titokzatos-csadi-fintech-guru-magyarorszagi-cege-adam-medella-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/85a9fad2-edd6-43ef-ac50-5c956fe5fc6d.jpg","index":0,"item":"00fe3816-c1bb-4fa7-9218-7f22fe297a9f","keywords":null,"link":"/itthon/20250312_titokzatos-csadi-fintech-guru-magyarorszagi-cege-adam-medella-ebx","timestamp":"2025. március. 12. 13:45","title":"Titokzatos csádi fintechguru alapított céget Magyarországon, de olyan tevékenységre, amelyre nem is képes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"412baf1a-51a1-44a8-ac94-c04adfa9878e","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Bármennyire is értékes a demokrácia, ha egyszer szétverik a modern államot, aligha lehet új életre kelteni – magyarázza Jeffrey Kopstein, a Kaliforniai Egyetem politológusa, aki szerint a Nyugat alvajáróként támolygott bele a szakadékba.","shortLead":"Bármennyire is értékes a demokrácia, ha egyszer szétverik a modern államot, aligha lehet új életre kelteni – magyarázza...","id":"20250311_Jeffrey-Kopstein-Der-Spiegel-Trump-Orban-allam-demokracia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/412baf1a-51a1-44a8-ac94-c04adfa9878e.jpg","index":0,"item":"2d765294-da03-426a-8b6a-96ec4a247666","keywords":null,"link":"/360/20250311_Jeffrey-Kopstein-Der-Spiegel-Trump-Orban-allam-demokracia","timestamp":"2025. március. 11. 15:15","title":"Amerikai professzor a Der Spiegelnek: Trump az államra még nagyobb veszélyt jelent, mint a demokráciára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ea89e2fa-f2ce-42de-bd19-b091e6963228","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A győztes párt a fokozatos elszakadás híve, a második legtöbb szavazatot kapó erő pedig szorosabb kapcsolatot akar kiépíteni az Egyesült Államokkal.","shortLead":"A győztes párt a fokozatos elszakadás híve, a második legtöbb szavazatot kapó erő pedig szorosabb kapcsolatot akar...","id":"20250312_gronland-parlamenti-valasztasok-fuggetlensegparti-ellenzek-gyozelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ea89e2fa-f2ce-42de-bd19-b091e6963228.jpg","index":0,"item":"8c113d49-0dd1-41af-9a01-1ce89758a015","keywords":null,"link":"/vilag/20250312_gronland-parlamenti-valasztasok-fuggetlensegparti-ellenzek-gyozelem","timestamp":"2025. március. 12. 08:16","title":"A függetlenségpárti ellenzék nyerte a grönlandi választásokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ef2c9905-4af0-4eeb-9330-172eee898664","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az apjától elidegenedett Vivian Wilson azt állítja, a szülei fizettek azért, hogy ő fiúnak szülessen. ","shortLead":"Az apjától elidegenedett Vivian Wilson azt állítja, a szülei fizettek azért, hogy ő fiúnak szülessen. ","id":"20250312_elon-musk-transznemu-lanya-lombik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ef2c9905-4af0-4eeb-9330-172eee898664.jpg","index":0,"item":"fc3685cf-b952-4dc6-a352-6efece0aa501","keywords":null,"link":"/elet/20250312_elon-musk-transznemu-lanya-lombik","timestamp":"2025. március. 12. 14:13","title":"Elon Musk transznemű lányának van egy elmélete arról, hogy miért lombikkal fogant","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Alig lehet elhinni, hogy az új Ibiza "hús-vér", és valójában nem egy tanulmányautó. Dögös, izgalmas, vadító. De a dizájn nem minden, a belső tartalom, az összerakás minősége, az extralista kicsit audis lett.
Nem véletlenül, hisz az új Ibiza már az új, PQ25-ös platformra épül, arra a padlólemezre, amire a most készülő Audi A1 és a jövőre érkező Volkswagen Polo. Ennek megfelelően teljesen más, mondhatni kompaktautós a futóműve, a kormányzása, a rugózása, érezhetően javult a menetdinamikája. Ez kell is neki, mert bár sportos minden ízében, a motorok terén nem történt katarktikus változás, maradtak a jól bevált takarékos, kis motorok. Igaz, az FR-, az SC és a Cupra változatokra sem kell már sokat várni.
A dizájn a kisautó legnagyobb erőssége, az Ibiza spanyolosan vadító, ördögien csinos szemből, oldalról és hátulról egyaránt. Walter de Silva dinamikus vonalait felváltották a Lambo-tervező Donckerwolke nyilai, azaz beköszöntött az Arrow Design korszaka.
Formavilágát a mélyre nyúló gonosz orr, a széles kötények, a robusztus hátsó vállöv és a tetszetős formájú kerékjáratok teszik teljessé. Különös műgondról árulkodik a műszerfal, a műszeregység, az új légbefúvók vagy a középkonzol finom kidolgozása. A szokatlan formájú, Bluetooth-funkcióval kiegészített rádió a kormánykerék gombjaival is vezérelhető.
A kizárólag a martorelli gyárban készülő új generációs Ibiza számára minden egyes gyártási fázisában a legkorszerűbb technikákat alkalmazzák. A fejlesztés kezdeti szakaszában a hagyományos fizikai modellek helyett immár virtuális eljárásokat használtak, az előző Ibiza generációhoz képest 14 hónappal rövidítve a fejlesztés időtartamát.
Az új Ibiza konstrukciójának alapjául szolgáló új padlóváz az autó tengelytávját 7, nyomtávját pedig elöl 30, míg hátul 33 milliméterrel növeli. Mindennek eredményeképpen a kormánymű, az első segédváz, a stabilizátor, az alsó keresztlengőkarok és a karosszéria-bekötések szilent ágyazásai egyaránt módosultak. Mindemellett 8 százalékkal megnövelt, immár 292 literes (25-tel több a korábbi Ibizáénál) csomagterével egyértelműen szegmense legjobbjai közé tartozik.
A Hajógyári szigeten a legkisebb motorral szerelt változatot futtattam meg, meglepetésemre az 1,2-es halvány motor sem vallott szégyent, dinamikusan, lendületesen autózható. Kanyarban stabil, rossz úton sem ráz a kellemesen feszes futómű, a sportos kormány és a vajpuha, de pontos váltó élményszámba megy. A fékek harapnak, de ezt egy Seattól megszokhattuk már. Az audis összehasonlítás pedig nem marketing duma, az autó beltere valóban fényéveket javult, semmi zörgés, semmi nyiszogás, sehol illesztési hézag. Csak a burkoló anyagok minőségében tér el a prémium márkatestvértől.
Az új Ibiza kiváló környezetvédelmi tulajdonságokról tesz tanúbizonyságot. Szinte teljes egészében újrahasznosítható (egészen pontosan 93 százalékban), szén-dioxid-kibocsátása pedig a teljes modellkínálat mentén mérséklődött. Minden dízelmotor CO2-emissziója 120, míg a benzineseké 160 gramm alatt marad kilométerenként. A hamarosan megjelenő Ecomotive modell kibocsátása 1,4 literes dízelmotorral 99 gramm kilométerenként.
A biztonságnak szintén nagy figyelmet szenteltek a tervezők, igényes virtuális szimulációkkal, valós töréstesztekkel és több mint kétmillió kilométer kemény gyakorlati teszteléssel. A szériakivitelben fej-mellkas légzsákok fokozzák az új Ibiza biztonságát, az új tervezésű motorház-fedél és első lökhárító pedig a gyalogosok fokozott védelmét szolgálja. Az EuroNCAP töréstesztjén öt csillagot kapott.
A 2008-as Ibiza opcióként kínálja az elektronikus menetstabilizáló rendszert (ESP) és az emelkedőn elindulást segítő funkciót (Hill Hold Control), amely az autót a fékpedál felengedését követően még két másodpercig megtartja az emelkedőn. A ködfényszórókkal megoldott statikus kanyarfény funkciója szintén rendelkezésre áll, amely 40 kilométer/órás tempó alatt, kanyarodáskor javítja a látási feltételeket. Újdonság a szegmensben, hogy hétsebességes DSG-váltóval is rendelhető a kiskocsi.
További fontos új felszerelés az adaptív világítással (Adaptive Frontlighting System; AFS) kiegészített, erőteljes Bi-Xenon fényszórók, a hátsó parkolássegítő, a rádiókészülékbe integrált Bluetooth-csatlakozás, illetve a műszerfal középső részébe épített, a hordozható műholdas navigációs készülék csatlakoztatására szolgáló, kézre eső aljzat.
A motorok kezdeti kínálata három benzines (1.2 70 LE; 1.4 85 LE; 1.6 105 LE) és egy dízelrészecske-szűrővel (DPF) is rendelkező 1.9 TDI dízel erőforrást tartalmaz, ám nemsokára a 80 lóerős 1.4 TDI is bővíti a választékot. Mindegyik motorhoz ötfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik. Az új Ibiza háromféle felszereltségi szinttel – Reference, Stylance és Sport – rendelhető, egyaránt kiemelkedő szériafelszereltséggel, akár már a belépőmodelltől kezdődően is. A kínálatban marad a régi hatéves széria is, Junior néven. Az új Ibiza sorozat menetteljesítményei és üzemanyag-fogyasztási adatai
Az új Ibiza ára 2,799 millió forinttól indul, ezért háromhengeres 1,2 literes 70 lóerős autót kapunk négy légzsákkal (az oldallégzsákok a fejet és a mellkast egyaránt védik), ABS-szel, szervokormánnyal, központi zárral, elektromos első ablakokkal, 6 hangszórós zenelejátszóval, 15 hüvelykes kerekekkel, négy irányban állítható kormányoszloppal. Ha klímás változatot szeretnénk, akkor az 1,4-es 86 lovas változatot kínálja a Seat, ezért 3,141 millió forintot kérnek, a legolcsóbb dízel, az 1,4-es 80 lovas részecskeszűrővel, klímával alapáron 3,798 millió forintba kerül.
Az Ibiza klasszikus példája annak, hogy ha a forma és a tartalom nincs összhangban, akkor az egyhetes teszt nem tud meggyőzni az autó erősségeiről. A felfrissített dízel Ibizám külseje szép, vonzó és izgalmas, de frigid. Belseje szellemtelen, felejthető, és ha megszólal, jobb ha menekülünk.
Csődbe ment a Tesla-vezetők által alapított svéd Northvolt, Európa egyik legértékesebb technológiai vállalata, az európai elektromos autóipar egyik kulcsszereplője.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?
A magyar kommunista író és a harmadik birodalom későbbi dokumentumfilmese olyan sikerfilmet hozott össze együtt, amihez még Charlie Chaplin is elragadtatottan gratulált.