Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bf651f4f-dd7d-4956-a7d4-7a4b2773b196","c_author":"Kovács Gábor","category":"kkv","description":"A versenyhivatal szerint a türk partnerek élénken érdeklődtek az eszköz iránt, amivel a kormány úgy a földbe döngölte az inflációt, hogy végül még árréssapkát is bevezetett. A kartellezésről is beszéltek, nem tudni, a GVH kifejtette-e álláspontját, miszerint a kartell nem kartell, ha célja az árak összehangolt csökkentése.","shortLead":"A versenyhivatal szerint a türk partnerek élénken érdeklődtek az eszköz iránt, amivel a kormány úgy a földbe döngölte...","id":"20250429_Nemzetkozi-siker-a-turk-orszagok-erdeklodnek-a-magyar-Arfigyelo-irant","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bf651f4f-dd7d-4956-a7d4-7a4b2773b196.jpg","index":0,"item":"9c3a00e0-5936-4be0-b65b-b8cd38760b92","keywords":null,"link":"/kkv/20250429_Nemzetkozi-siker-a-turk-orszagok-erdeklodnek-a-magyar-Arfigyelo-irant","timestamp":"2025. április. 29. 14:29","title":"A GVH szerint a türk országok nagyon érdeklődnek a magyar Árfigyelő iránt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ea96d0d2-aec6-4590-90b5-64645347e688","c_author":"MTI","category":"sport","description":"A Fradit búcsúztató Odense a Metzcel kezd.","shortLead":"A Fradit búcsúztató Odense a Metzcel kezd.","id":"20250428_gyor-esbjerg-kezilabda-bajnokok-ligaja-elodonto-final-four","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ea96d0d2-aec6-4590-90b5-64645347e688.jpg","index":0,"item":"5026c76b-0cca-456c-9114-0496f8ca169a","keywords":null,"link":"/sport/20250428_gyor-esbjerg-kezilabda-bajnokok-ligaja-elodonto-final-four","timestamp":"2025. április. 28. 17:50","title":"Az Esbjergen át vezet a Győr útja a BL-döntőbe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"70e98930-7948-44bd-b9a3-3c8cae023005","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Uppsala belvárosában dördültek el lövések.","shortLead":"Uppsala belvárosában dördültek el lövések.","id":"20250429_svedorszag-uppsala-lovoldozes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/70e98930-7948-44bd-b9a3-3c8cae023005.jpg","index":0,"item":"973a473e-88d9-44b0-9b53-c39d2c2e0429","keywords":null,"link":"/vilag/20250429_svedorszag-uppsala-lovoldozes","timestamp":"2025. április. 29. 19:31","title":"Lövöldözés volt Svédországban, hárman meghaltak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4edf71be-757e-4dcd-9ddc-7da777291945","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A véleményeket alapvetően meghatározzák a pártpreferenciák. ","shortLead":"A véleményeket alapvetően meghatározzák a pártpreferenciák. ","id":"20250428_IDEA-Intezet-45-szazalek-tamogatna-Ukrajna-unios-csatlakozasat-38-szazalek-ellenzi-azt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4edf71be-757e-4dcd-9ddc-7da777291945.jpg","index":0,"item":"3773a219-3c7b-46f0-8136-e108b7f29b42","keywords":null,"link":"/itthon/20250428_IDEA-Intezet-45-szazalek-tamogatna-Ukrajna-unios-csatlakozasat-38-szazalek-ellenzi-azt","timestamp":"2025. április. 28. 10:51","title":"IDEA Intézet: 45 százalék támogatná Ukrajna uniós csatlakozását, 38 százalék ellenzi azt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a9bf7461-f310-47c7-8265-3a682878e27b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy brit művész azt állítja, kikeverte azt a színt, amelyet öt emberen kívül eddig még senki sem láthatott, és nem is láthat. Megkéri a festék árát (kivéve, ha művész a vásárló), és bár gyanítható némi turpisság, ezúttal egy olyan fura esetről van szó, amelynél nem egyszerű a leleplezés.","shortLead":"Egy brit művész azt állítja, kikeverte azt a színt, amelyet öt emberen kívül eddig még senki sem láthatott, és nem is...","id":"20250428_brit-muvesz-stuart-semple-olo-szin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a9bf7461-f310-47c7-8265-3a682878e27b.jpg","index":0,"item":"3dab46bf-5798-4321-aad6-bb4c05c266bd","keywords":null,"link":"/tudomany/20250428_brit-muvesz-stuart-semple-olo-szin","timestamp":"2025. április. 28. 09:03","title":"Átverés is lehet: valakinek állítólag sikerült reprodukálnia az emberi szem számára nem látható színt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bfe00106-49b9-46b7-9320-5570f3925b98","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az időszakos kedvezmény 82 hazai töltőállomást érint.","shortLead":"Az időszakos kedvezmény 82 hazai töltőállomást érint.","id":"20250428_Nyari-arakat-vezet-be-a-Mol-a-villanyautotoltoinel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bfe00106-49b9-46b7-9320-5570f3925b98.jpg","index":0,"item":"ece4e754-6bf9-4fd6-b053-00b6235b9311","keywords":null,"link":"/cegauto/20250428_Nyari-arakat-vezet-be-a-Mol-a-villanyautotoltoinel","timestamp":"2025. április. 28. 16:52","title":"Csökkenti az árakat nyárra a Mol a villanyautó-töltőinél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bcee9526-bc4d-472d-95f1-9ca3534fb4c0","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Elzárták a nyilvánosság elől a turisztikai célpontok több mint felét.","shortLead":"Elzárták a nyilvánosság elől a turisztikai célpontok több mint felét.","id":"20250429_A-kasmiri-terrortamadas-utan-biztonsagi-intezkedeseket-vezettek-be-az-India-altal-orzott-regioban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bcee9526-bc4d-472d-95f1-9ca3534fb4c0.jpg","index":0,"item":"d39ac70f-028c-44fa-953e-0da041ce6cfd","keywords":null,"link":"/vilag/20250429_A-kasmiri-terrortamadas-utan-biztonsagi-intezkedeseket-vezettek-be-az-India-altal-orzott-regioban","timestamp":"2025. április. 29. 11:49","title":"A terrortámadás után biztonsági intézkedéseket vezettek be Kasmírban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"367ad0ce-cca4-4539-80c5-9ec362534095","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Momentum összesítette, hogy mennyi bírságot kaptak a kormány ellen tüntetők az elmúlt hetekben.","shortLead":"A Momentum összesítette, hogy mennyi bírságot kaptak a kormány ellen tüntetők az elmúlt hetekben.","id":"20250428_137-ezer-forintbirsag-rendorok-tuntetok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/367ad0ce-cca4-4539-80c5-9ec362534095.jpg","index":0,"item":"b9c31f04-2ae2-42c6-a0af-e31538935404","keywords":null,"link":"/itthon/20250428_137-ezer-forintbirsag-rendorok-tuntetok","timestamp":"2025. április. 28. 17:20","title":"Átlagosan 137 ezer forintra büntették a rendőrök a tüntetőket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem véletlenül, hisz az új Ibiza már az új, PQ25-ös platformra épül...
Seat
Nem véletlenül, hisz az új Ibiza már az új, PQ25-ös platformra épül, arra a padlólemezre, amire a most készülő Audi A1 és a jövőre érkező Volkswagen Polo. Ennek megfelelően teljesen más, mondhatni kompaktautós a futóműve, a kormányzása, a rugózása, érezhetően javult a menetdinamikája. Ez kell is neki, mert bár sportos minden ízében, a motorok terén nem történt katarktikus változás, maradtak a jól bevált takarékos, kis motorok. Igaz, az FR-, az SC és a Cupra változatokra sem kell már sokat várni.
A dizájn a kisautó legnagyobb erőssége, az Ibiza spanyolosan vadító, ördögien csinos szemből, oldalról és hátulról egyaránt. Walter de Silva dinamikus vonalait felváltották a Lambo-tervező Donckerwolke nyilai, azaz beköszöntött az Arrow Design korszaka.
Formavilágát a mélyre nyúló gonosz orr, a széles kötények, a robusztus hátsó vállöv és a tetszetős formájú kerékjáratok teszik teljessé. Különös műgondról árulkodik a műszerfal, a műszeregység, az új légbefúvók vagy a középkonzol finom kidolgozása. A szokatlan formájú, Bluetooth-funkcióval kiegészített rádió a kormánykerék gombjaival is vezérelhető.
A kizárólag a martorelli gyárban készülő új generációs Ibiza számára minden egyes gyártási fázisában a legkorszerűbb technikákat alkalmazzák. A fejlesztés kezdeti szakaszában a hagyományos fizikai modellek helyett immár virtuális eljárásokat használtak, az előző Ibiza generációhoz képest 14 hónappal rövidítve a fejlesztés időtartamát.
Az új Ibiza konstrukciójának alapjául szolgáló új padlóváz az autó tengelytávját 7, nyomtávját pedig elöl 30, míg hátul 33 milliméterrel növeli. Mindennek eredményeképpen a kormánymű, az első segédváz, a stabilizátor, az alsó keresztlengőkarok és a karosszéria-bekötések szilent ágyazásai egyaránt módosultak. Mindemellett 8 százalékkal megnövelt, immár 292 literes (25-tel több a korábbi Ibizáénál) csomagterével egyértelműen szegmense legjobbjai közé tartozik.
[[ Oldaltörés: Kis motorral is izgalmas ]]
Seat
A Hajógyári szigeten a legkisebb motorral szerelt változatot futtattam meg, meglepetésemre az 1,2-es halvány motor sem vallott szégyent, dinamikusan, lendületesen autózható. Kanyarban stabil, rossz úton sem ráz a kellemesen feszes futómű, a sportos kormány és a vajpuha, de pontos váltó élményszámba megy. A fékek harapnak, de ezt egy Seattól megszokhattuk már. Az audis összehasonlítás pedig nem marketing duma, az autó beltere valóban fényéveket javult, semmi zörgés, semmi nyiszogás, sehol illesztési hézag. Csak a burkoló anyagok minőségében tér el a prémium márkatestvértől.
Az új Ibiza kiváló környezetvédelmi tulajdonságokról tesz tanúbizonyságot. Szinte teljes egészében újrahasznosítható (egészen pontosan 93 százalékban), szén-dioxid-kibocsátása pedig a teljes modellkínálat mentén mérséklődött. Minden dízelmotor CO2-emissziója 120, míg a benzineseké 160 gramm alatt marad kilométerenként. A hamarosan megjelenő Ecomotive modell kibocsátása 1,4 literes dízelmotorral 99 gramm kilométerenként.
Seat
A biztonságnak szintén nagy figyelmet szenteltek a tervezők, igényes virtuális szimulációkkal, valós töréstesztekkel és több mint kétmillió kilométer kemény gyakorlati teszteléssel. A szériakivitelben fej-mellkas légzsákok fokozzák az új Ibiza biztonságát, az új tervezésű motorház-fedél és első lökhárító pedig a gyalogosok fokozott védelmét szolgálja. Az EuroNCAP töréstesztjén öt csillagot kapott.
[[ Oldaltörés: A minőség drágább ]]
A 2008-as Ibiza opcióként kínálja az elektronikus menetstabilizáló rendszert (ESP) és az emelkedőn elindulást segítő funkciót (Hill Hold Control), amely az autót a fékpedál felengedését követően még két másodpercig megtartja az emelkedőn. A ködfényszórókkal megoldott statikus kanyarfény funkciója szintén rendelkezésre áll, amely 40 kilométer/órás tempó alatt, kanyarodáskor javítja a látási feltételeket. Újdonság a szegmensben, hogy hétsebességes DSG-váltóval is rendelhető a kiskocsi.
További fontos új felszerelés az adaptív világítással (Adaptive Frontlighting System; AFS) kiegészített, erőteljes Bi-Xenon fényszórók, a hátsó parkolássegítő, a rádiókészülékbe integrált Bluetooth-csatlakozás, illetve a műszerfal középső részébe épített, a hordozható műholdas navigációs készülék csatlakoztatására szolgáló, kézre eső aljzat.
A motorok kezdeti kínálata három benzines (1.2 70 LE; 1.4 85 LE; 1.6 105 LE) és egy dízelrészecske-szűrővel (DPF) is rendelkező 1.9 TDI dízel erőforrást tartalmaz, ám nemsokára a 80 lóerős 1.4 TDI is bővíti a választékot. Mindegyik motorhoz ötfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik. Az új Ibiza háromféle felszereltségi szinttel – Reference, Stylance és Sport – rendelhető, egyaránt kiemelkedő szériafelszereltséggel, akár már a belépőmodelltől kezdődően is. A kínálatban marad a régi hatéves széria is, Junior néven. Az új Ibiza sorozat menetteljesítményei és üzemanyag-fogyasztási adatai
1.2 12V
(70 LE)
1.4 16V
(85 LE)
1.6 16V
(105 LE )
1.9 TDI
(105 LE)
Menetteljesítmények
Legnagyobb sebesség (km/h)
163
175
187
186
Gyorsulás 0-100 km/h (s)
15,0
12,2
10,5
10,6
Gyorsulás 80-100 km/h (V.) (s)
18,8
20,9
16,5
14,3
Gyorsulás 1.000 m (s)
36,5
33,9
32,2
32,6
Üzemanyag-fogyasztás
Városban (l/100 km)
7,6
8,2
8,9
6,0
Városon kívül (l/100 km)
4,9
5,1
5,3
3,7
Kombinált (l/100 km)
5,9
6,2
6,6
4,5
CO2-emisszió (g/km)
139
149
157
119
Seat
Az új Ibiza ára 2,799 millió forinttól indul, ezért háromhengeres 1,2 literes 70 lóerős autót kapunk négy légzsákkal (az oldallégzsákok a fejet és a mellkast egyaránt védik), ABS-szel, szervokormánnyal, központi zárral, elektromos első ablakokkal, 6 hangszórós zenelejátszóval, 15 hüvelykes kerekekkel, négy irányban állítható kormányoszloppal. Ha klímás változatot szeretnénk, akkor az 1,4-es 86 lovas változatot kínálja a Seat, ezért 3,141 millió forintot kérnek, a legolcsóbb dízel, az 1,4-es 80 lovas részecskeszűrővel, klímával alapáron 3,798 millió forintba kerül. B. Cs.