Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"758edfa9-26ed-4f06-b92a-10a899622811","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az országban kilőtt a benzin ára, miután a kormány megszüntette az arra adott támogatást.","shortLead":"Az országban kilőtt a benzin ára, miután a kormány megszüntette az arra adott támogatást.","id":"20250120_nigeria-olajszallito-tartalykocsi-robbanas-benzin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/758edfa9-26ed-4f06-b92a-10a899622811.jpg","index":0,"item":"8518ce61-b496-46fd-a167-a56f73d8e5b4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250120_nigeria-olajszallito-tartalykocsi-robbanas-benzin","timestamp":"2025. január. 20. 11:45","title":"Sérült tartálykocsiból próbálták áttölteni a benzint Nigériában, felrobbant, legalább 86-an meghaltak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bd78f17d-ef13-4136-b929-b0c24d75c174","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A rapper szerint a dalban megfogalmazott kritika ugyanakkor nem csak a kormánypártnak szól.","shortLead":"A rapper szerint a dalban megfogalmazott kritika ugyanakkor nem csak a kormánypártnak szól.","id":"20250121_majka-csurran-cseppen-dopeman-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd78f17d-ef13-4136-b929-b0c24d75c174.jpg","index":0,"item":"9c73930b-0b65-4db0-8eb2-d3230e9b26ec","keywords":null,"link":"/elet/20250121_majka-csurran-cseppen-dopeman-velemeny","timestamp":"2025. január. 21. 07:01","title":"„A legnagyobb üzlet Orbánékat csesztetni” – Dopeman is elmondta a véleményét Majka új daláról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"67b317f5-a437-46a5-8a75-e84d525a7b28","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Politikai elemzők reagáltak a toplistákat vezető Csurran, cseppen című számra. ","shortLead":"Politikai elemzők reagáltak a toplistákat vezető Csurran, cseppen című számra. ","id":"20250121_Politikai-elemzok-szolaltak-meg-Majka-uj-szama-kapcsan-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/67b317f5-a437-46a5-8a75-e84d525a7b28.jpg","index":0,"item":"5565870c-e9dc-43e7-a93b-6dd8c0c36230","keywords":null,"link":"/elet/20250121_Politikai-elemzok-szolaltak-meg-Majka-uj-szama-kapcsan-ebx","timestamp":"2025. január. 21. 13:10","title":"Pusztító lehet, van okuk aggódni – elemzők arról, hogy milyen hatása lehet Majka új dalának a Fideszre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f4e7e6cc-efbe-45e0-920d-26f9fd40f3a4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Legalább öt és fél órányi késést szedtek össze a vonatok egyetlen délelőtt alatt.","shortLead":"Legalább öt és fél órányi késést szedtek össze a vonatok egyetlen délelőtt alatt.","id":"20250120_MAV-hetfo-reggel-kesesek-jarmuhiba-szarvas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f4e7e6cc-efbe-45e0-920d-26f9fd40f3a4.jpg","index":0,"item":"1892a1e6-5d0c-4b93-ad42-09ffd3b8ccdf","keywords":null,"link":"/itthon/20250120_MAV-hetfo-reggel-kesesek-jarmuhiba-szarvas","timestamp":"2025. január. 20. 13:12","title":"Nehezen indult a hétfő reggele? Fogadjunk, hogy a MÁV-nak rosszabb volt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e731196b-29d2-45b7-af39-0c3dbf7bff17","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"1700 milliárd forint kamat érkezik a következő hónapokban az állampapírok után a számlákra, a nemzetgazdasági miniszter pedig újra arra kéri az embereket, hogy ezt költsék el.","shortLead":"1700 milliárd forint kamat érkezik a következő hónapokban az állampapírok után a számlákra, a nemzetgazdasági miniszter...","id":"20250120_Nagy-Marton-allampapir-kamat-penz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e731196b-29d2-45b7-af39-0c3dbf7bff17.jpg","index":0,"item":"2ad9f7ac-eda2-4be2-abc5-e4ebf33905d8","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250120_Nagy-Marton-allampapir-kamat-penz","timestamp":"2025. január. 20. 10:14","title":"Nagy Márton arra kér mindenkit, költse a „rettentő sok” pénzét, majd ajánlást is tesz, hogyan","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9e3d59e9-b1dc-4720-8350-b24349134e12","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"2025. január elsejétől a szerzői jog alapján közkinccsé váltak azon alkotók művei, akik 1954-ben hunytak el.","shortLead":"2025. január elsejétől a szerzői jog alapján közkinccsé váltak azon alkotók művei, akik 1954-ben hunytak el.","id":"20250120_Robert-Capa-fotok-Frida-Kahlo-festmenyek-Herczeg-Ferenc-muvek-szabadon-felhasznalhatok-szerzoi-jog","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9e3d59e9-b1dc-4720-8350-b24349134e12.jpg","index":0,"item":"dd9413e9-33ec-4666-be79-4cf01ca86cb0","keywords":null,"link":"/kultura/20250120_Robert-Capa-fotok-Frida-Kahlo-festmenyek-Herczeg-Ferenc-muvek-szabadon-felhasznalhatok-szerzoi-jog","timestamp":"2025. január. 20. 16:12","title":"Szabadon felhasználhatóvá váltak Robert Capa fotói, Frida Kahlo festményei és Herczeg Ferenc művei is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e50a3c03-0e89-48d5-bc97-daeb151e6090","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"De milyen őrületnek?","shortLead":"De milyen őrületnek?","id":"20250121_Szijjarto-Peter-szerint-Trump-elso-rendeletei-vilagossa-teszik-hogy-vege-egy-bizonyos-oruletnek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e50a3c03-0e89-48d5-bc97-daeb151e6090.jpg","index":0,"item":"eab46374-929f-461f-9921-03e5191c5bb8","keywords":null,"link":"/itthon/20250121_Szijjarto-Peter-szerint-Trump-elso-rendeletei-vilagossa-teszik-hogy-vege-egy-bizonyos-oruletnek","timestamp":"2025. január. 21. 12:05","title":"Szijjártó Péter is reagált Trump bejelentéseire: vége az őrületnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e0edf982-a19d-44a9-856c-a016ba14e07f","c_author":"Kovács Gábor","category":"360","description":"Drágul az olaj, gyenge a forint, ezért drága Magyarországon az üzemanyag. Valószínűbb, hogy Donald Trump szankciós politikája ciklusa elején még Bidenénél is keményebb lesz, a jelenleg 80 dolláros olajár lehet még 90 is.","shortLead":"Drágul az olaj, gyenge a forint, ezért drága Magyarországon az üzemanyag. Valószínűbb, hogy Donald Trump szankciós...","id":"20250121_benzin-gazolaj-energia-koolaj-Trump-Magyarorszag-uzemanyag-benzinkut","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e0edf982-a19d-44a9-856c-a016ba14e07f.jpg","index":0,"item":"158ea4d9-6d78-4d61-9332-94365e7ce881","keywords":null,"link":"/360/20250121_benzin-gazolaj-energia-koolaj-Trump-Magyarorszag-uzemanyag-benzinkut","timestamp":"2025. január. 21. 12:14","title":"Ha Trump megjuhászodna, az tudná igazán olcsóbbá tenni az üzemanyagot Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Sokaknak nem tetszik az új Superb külseje, van aki szerint szándékosan...
am
Sokaknak nem tetszik az új Superb külseje, van aki szerint szándékosan csúfították el, hogy ne veszélyeztesse még jobban a Passat, az A6 vagy a Phaeton pozícióját. A Passat már nem is igazi ellenfél, sőt az A6-os helykínálatát is meghaladja a Superb hátsó lábtere. Igazi ellenfél a konszernen belül a Phaeton vagy az A8 lenne, ha a Superbet nem Skoda logó alatt forgalmaznák. Így meg kell elégednie a másodrendűséggel, tudva, hogy ő a legjobb, de ezt soha nem fogják elismerni.
am
Azoknak a vezetőknek való, akik nem akarnak hivalkodni, akinek nem a márka a fontos, hanem, hogy jó autót vezessen. Használható autót. A Superb jó családi autónak, jó cégautónak, jó sofőrös limuzinnak.
Technikája időtálló, a lehető legmodernebb: kanyarkövető bixenon fényszórók, automata parkolási asszisztens, kanyarlámpák, tempomat, visszagurulás-gátló, első és hátsó tolatóradar, Bluetooth, kétzónás automatikus klíma, széria térdlégzsák, audiorendszer stb. Sony Ericsson telefonnal változatlanul nem lehet Bluetooth-kapcsolatot létrehozni, ugyanezt tapasztaltam korábban a Passatnál és a Passat CC-nél. Azért furcsa ez, mert ugyanez a rendszer Audiban és Seatban működött a telefonommal. A prémium hangrendszer sem az igazi még, itt még van mit fejleszteni, a Bose, a Bang&Olufsen vagy a Dynaudio jobban szólna, a jelenlegi nagy hangerőn zörög és zörgeti a kárpitot is.
am
Az egyetlen minőségi kifogás is egy belső borítóelemre vonatkozik, a fekete műszerfalat ízlésesen kettéválasztó fémes burkolat rögzítése nem hibátlan. A műszerfal egyébként a Passar CC-ből és az új VW Golfból ismerős, itt a megszokott zöld háttérszínben. Az anyagok tapintása kellemes, az ülések borítása finom alcantara és bőr kombinációja. A fedélzeti számítógép kijelzője az Auditól érkezik, fekete-fehér az LCD színezése. A kormány érzéki, vékony küllős és multifunkciós.
am
A kormányzás hihetetlenül pontos, egyedül csak a nagy tengelytávval lehet küzdeni, én nem is engedtem át a feleségemnek a volánt, mert tudom, hogy a hátsó felni veszélybe lenne. És ez nem az ő hibája, hanem a kocsi túlságosan hosszú. Szerencsére felnit nem koccantottam le, de párszor a gumi elérte az utcakövet beforduláskor. Jobban jártam, mint valamelyik tesztelő, aki az egész jobb oldalát hazavágta a futóműnek egy kisodródás következtében. Való igaz, jól lehet ezzel a géppel haladni. A hatfokozatú kézi váltó a Skodától megszokott módon precíz.
[[ Oldaltörés: Kiváló motor, példátlan csomagtér ]]
am
1,8 literes turbó – szépen szól, pörgős és izgalmas vezetni vele a kocsit. Városban is dinamikusan lehet haladni, a turbót megfelelő hőfokon tartva folyamatosan lehet cikázni vele még a Hungária körúton is. Nagy gáz, nagy fék, és alig van dugó, amelyikből ne evickélnénk ki időben és szerencsésen. Külön élvezet, hogy közben egy ilyen nagy bálnát mozgatunk. A kis turbómotor természetesen jól is fogyaszt, étvágya van, pontosan 10 literes átlagot mértem száz kilométerenként főleg városi tempós használatban. A hirtelen leszakadó tél nem okozott kellemetlen meglepetéseket, a 18 hüvelykes téli gumik biztosan tapadtak, az ESP visszajelzője csak ritkán villant fel néhány erőteljes kigyorsítás kísérőjeként. A futómű zajos 90-es tempó fölött, sofőrös limuzinhoz képest túl kemény.
Az autó biztonsága példás, Isofix-bekötési pontok rendelhetők, hét légzsák alapból jár, az EuroNCAP töréstesztjén ötcsillagos minősítést kapott az autó.
am
A beltér nagyságáról esett már szó, itt az ideje, hogy a Superb különleges csomagteréről is beszéljünk. A legmarkánsabb innovációk egyike az új Superb-ben a kétrészes csomagtartófedél, amely a „TwinDoor” ötödik ajtó fantázianevet kapta. A szabadalmaztatott rendszer egyrészt a klasszikus limuzinok eleganciáját kínálja, másrészt pedig a csomagtartóhoz való hozzáférést jelentősen könnyebbé teszi. Használata egyszerű: ha megnyomjuk a gombot a csomagtartó közepén és a csomagtér-fedél felnyílik, mint egy szokványos lépcsős hátú autó esetében. Ha nagyobb tárgyakat szeretnénk szállítani, akkor varázsolnunk kell egy kombiajtót. Mi sem egyszerűbb, ehhez csak a jobb oldalon található második gombot kell megnyomni. Egy rövid nyöszörgő hang és a harmadik féklámpa felgyulladása után az ablakkal együtt felnyílik az ajtó és máris hatalmas berakodó nyílás áll a rendelkezésünkre. Négy méretes téli gumit zokszó nélkül elnyelt a Superb, még a kalaptartó is simán lecsukódott. Bezáráskor a csomagtartó teteje egy szervomotor segítségével automatikusan teljesen visszahúzódik, hogy minél nagyobb legyen a kényelem és kisebb az erőkifejtés.
am
am
Az új Superb 565 literes csomagtartójával kategóriájának legnagyobb csomagterét biztosítja. A külön-külön lehajtható hátsó ülésekkel a raktérfogat egészen 1670 literig növelhető. A pakolást kampók és háló segíti. Az oldalsó tükrök mérete megfelelő, a hátsó szélvédőn rossz a kilátás a különleges hátsó ajtó kialakítása miatt, tesztautómban mindhárom tükör elektrokróm bevonattal volt ellátva, így nem zavart a mögöttes forgalom fénye.
A Skoda Superb alapára 5,8 millió forint 1,4 literes 125 lovas turbómotorral, a tesztelt 160 lovas változat alapára 6,35 millió forint, de van 260 lovas V6-os is összkerékhajtással és DSG-váltóval kevéssel 10 millió alatt.