Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"57608caf-2d32-40fb-8185-b5e9df74b82d","c_author":"MTI","category":"sport","description":"Tíz góllal kapott ki Majoross Gergely csapata.","shortLead":"Tíz góllal kapott ki Majoross Gergely csapata.","id":"20250518_magyar-ferfi-jegkorong-valogatott-vilagbajnoksag-svajc-vereseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/57608caf-2d32-40fb-8185-b5e9df74b82d.jpg","index":0,"item":"8f46cd7a-9f05-42e4-ac93-d160bc49c681","keywords":null,"link":"/sport/20250518_magyar-ferfi-jegkorong-valogatott-vilagbajnoksag-svajc-vereseg","timestamp":"2025. május. 18. 23:08","title":"Esélye sem volt Svájc ellen a magyar hokiválogatottnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6325fe6e-744f-46c7-8807-ca88c783c8ba","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A polgármester szerint a „tolerancia” kifejezés ijesztette meg a kormánypártiakat.","shortLead":"A polgármester szerint a „tolerancia” kifejezés ijesztette meg a kormánypártiakat.","id":"20250518_Kovacs-Gergely-XII-kerulet-Hegyvidek-fideszes-plakatok-Arad-a-Tisza-tolerancia-onkormanyzat-telephely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6325fe6e-744f-46c7-8807-ca88c783c8ba.jpg","index":0,"item":"07d03494-eb54-4dfa-bfc6-563ddd498357","keywords":null,"link":"/itthon/20250518_Kovacs-Gergely-XII-kerulet-Hegyvidek-fideszes-plakatok-Arad-a-Tisza-tolerancia-onkormanyzat-telephely","timestamp":"2025. május. 18. 15:02","title":"Kovács Gergely felírta a fideszes plakátokra, hogy „Árad a Tisza”, rögtön el is vitték azokat az önkormányzat telephelyéről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f792656c-63e6-412f-9c30-064b08c43e99","c_author":"HVG","category":"360","description":"A szerb, magyar és grúz középpolgárság a korrupt elittől szenved, azonban a tömegmozgalmak kevésnek bizonyulnak a változáshoz, amíg az EU asszisztál a „stabilokráciához” – írja Oliver Jens Schmitt történész. Miért érdekes a Tisza Párt felbukkanása?","shortLead":"A szerb, magyar és grúz középpolgárság a korrupt elittől szenved, azonban a tömegmozgalmak kevésnek bizonyulnak...","id":"20250518_osztrak-professzor-kelet-europa-kozepreteg-duh-korrupt-elit-orban-tisza-part-europai-unio-stabilokracia-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f792656c-63e6-412f-9c30-064b08c43e99.jpg","index":0,"item":"9d3b87d7-cf64-49ed-a714-986148f576eb","keywords":null,"link":"/360/20250518_osztrak-professzor-kelet-europa-kozepreteg-duh-korrupt-elit-orban-tisza-part-europai-unio-stabilokracia-lapszemle","timestamp":"2025. május. 18. 08:45","title":"Osztrák professzor: Dühös a magyar középréteg a korrupt és tekintélyuralmi elitre, de lerázni aligha tudja magáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1363bfa1-10f1-408b-b666-edcf506943aa","c_author":"Vándor Éva","category":"elet","description":"A nagy felháborodás után az FIA csökkentette a káromkodásért kiróható bírság összegét, így az első szabálysértés esetén már nem 40 ezer, hanem 5 ezer eurót kell kifizetniük a pilótáknak. A januárban bevezetett szigorítás mostani enyhítése mögött felsejlik a mind nagyobb feszültség a pilóták és az FIA-elnök között. ","shortLead":"A nagy felháborodás után az FIA csökkentette a káromkodásért kiróható bírság összegét, így az első szabálysértés esetén...","id":"20250518_forma-1-karomkodas-buntetes-verstappen-sainz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1363bfa1-10f1-408b-b666-edcf506943aa.jpg","index":0,"item":"52cd6c00-fb74-47ec-abcf-994c0100bf33","keywords":null,"link":"/elet/20250518_forma-1-karomkodas-buntetes-verstappen-sainz","timestamp":"2025. május. 18. 08:55","title":"Verstappenék mostantól kedvezményesen káromkodhatnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03e12014-97e6-415a-80eb-957c0451ced7","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Renault 4 Savane 4×4 Concept nem riad vissza egy kis terepjárástól.","shortLead":"A Renault 4 Savane 4×4 Concept nem riad vissza egy kis terepjárástól.","id":"20250519_meno-terepes-hangulatban-tamad-a-legujabb-retro-renault-4","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03e12014-97e6-415a-80eb-957c0451ced7.jpg","index":0,"item":"4061d301-e84c-47f4-b843-309096a43ec2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250519_meno-terepes-hangulatban-tamad-a-legujabb-retro-renault-4","timestamp":"2025. május. 19. 07:59","title":"Menő terepes hangulatban támad a legújabb retró Renault","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a25c1de6-d462-4923-96b5-b9b63ac08bc3","c_author":"HVG","category":"360","description":"Több lap is a vasárnapi román és a lengyel elnökválasztással foglalkozik, és arra keresik a választ, milyen hatása lehet annak, hogy Orbán Viktor beállt a magyarellenes szélsőjobbos román jelölt mögé.","shortLead":"Több lap is a vasárnapi román és a lengyel elnökválasztással foglalkozik, és arra keresik a választ, milyen hatása...","id":"20250518_roman-lengyel-valasztas-tetje-kulfoldi-lapszemle-simion-orban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a25c1de6-d462-4923-96b5-b9b63ac08bc3.jpg","index":0,"item":"26d03c1f-13ca-4f88-ab97-f60fafe1653e","keywords":null,"link":"/360/20250518_roman-lengyel-valasztas-tetje-kulfoldi-lapszemle-simion-orban","timestamp":"2025. május. 18. 11:42","title":"Külföldi lapok: Fájdalmas meglepetés érte az erdélyi magyarokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c3014fd-12a9-4a9f-850b-c2c02144d3b9","c_author":"Cikatridina","category":"brandchannel","description":"A női életút egyik izgalmas, ugyanakkor sok nehézséggel teli szakasza a menopauza. Ezt egy jóval nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb szakasz követi, a posztmenopauza, amely számtalan pozitív lehetőséget rejt magában, ha az ember nyitottan és tudatosan áll hozzá. Mi történik szervezetünkben ebben az időszakban, milyen változásokra számítsunk, és mit tegyünk azért, hogy minél tovább aktívak és egészségesek maradhassunk?","shortLead":"A női életút egyik izgalmas, ugyanakkor sok nehézséggel teli szakasza a menopauza. Ezt egy jóval nyugodtabb...","id":"20250324_ez-var-rank-a-menopauza-utan-cikatridina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c3014fd-12a9-4a9f-850b-c2c02144d3b9.jpg","index":0,"item":"0f28b434-4f2b-4510-92ae-6e0734d21ba6","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250324_ez-var-rank-a-menopauza-utan-cikatridina","timestamp":"2025. május. 18. 11:30","title":"Amikor kisimul az élet: ez vár ránk a menopauza után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Cikatridina","c_partnerlogo":"4d2ec5e6-2050-4393-a8fc-55cabc0a743d","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"22f28e83-d2b2-4970-a258-562d939f2b0b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az összeg a 2024-es 2,5 milliárdról 2025-ben 6,2 milliárdra nőtt.","shortLead":"Az összeg a 2024-es 2,5 milliárdról 2025-ben 6,2 milliárdra nőtt.","id":"20250519_Szuverenitasvedelmi-Hivatal-koltsegvetes-noveles-Lanczi-Tamas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/22f28e83-d2b2-4970-a258-562d939f2b0b.jpg","index":0,"item":"9b3add4b-ad65-4dc6-a0d9-3a6d8d2bcb2c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250519_Szuverenitasvedelmi-Hivatal-koltsegvetes-noveles-Lanczi-Tamas","timestamp":"2025. május. 19. 09:39","title":"Megduplázta a kormány a listázással megbízott Szuverenitásvédelmi Hivatal költségvetését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Sokaknak nem tetszik az új Superb külseje, van aki szerint szándékosan...
am
Sokaknak nem tetszik az új Superb külseje, van aki szerint szándékosan csúfították el, hogy ne veszélyeztesse még jobban a Passat, az A6 vagy a Phaeton pozícióját. A Passat már nem is igazi ellenfél, sőt az A6-os helykínálatát is meghaladja a Superb hátsó lábtere. Igazi ellenfél a konszernen belül a Phaeton vagy az A8 lenne, ha a Superbet nem Skoda logó alatt forgalmaznák. Így meg kell elégednie a másodrendűséggel, tudva, hogy ő a legjobb, de ezt soha nem fogják elismerni.
am
Azoknak a vezetőknek való, akik nem akarnak hivalkodni, akinek nem a márka a fontos, hanem, hogy jó autót vezessen. Használható autót. A Superb jó családi autónak, jó cégautónak, jó sofőrös limuzinnak.
Technikája időtálló, a lehető legmodernebb: kanyarkövető bixenon fényszórók, automata parkolási asszisztens, kanyarlámpák, tempomat, visszagurulás-gátló, első és hátsó tolatóradar, Bluetooth, kétzónás automatikus klíma, széria térdlégzsák, audiorendszer stb. Sony Ericsson telefonnal változatlanul nem lehet Bluetooth-kapcsolatot létrehozni, ugyanezt tapasztaltam korábban a Passatnál és a Passat CC-nél. Azért furcsa ez, mert ugyanez a rendszer Audiban és Seatban működött a telefonommal. A prémium hangrendszer sem az igazi még, itt még van mit fejleszteni, a Bose, a Bang&Olufsen vagy a Dynaudio jobban szólna, a jelenlegi nagy hangerőn zörög és zörgeti a kárpitot is.
am
Az egyetlen minőségi kifogás is egy belső borítóelemre vonatkozik, a fekete műszerfalat ízlésesen kettéválasztó fémes burkolat rögzítése nem hibátlan. A műszerfal egyébként a Passar CC-ből és az új VW Golfból ismerős, itt a megszokott zöld háttérszínben. Az anyagok tapintása kellemes, az ülések borítása finom alcantara és bőr kombinációja. A fedélzeti számítógép kijelzője az Auditól érkezik, fekete-fehér az LCD színezése. A kormány érzéki, vékony küllős és multifunkciós.
am
A kormányzás hihetetlenül pontos, egyedül csak a nagy tengelytávval lehet küzdeni, én nem is engedtem át a feleségemnek a volánt, mert tudom, hogy a hátsó felni veszélybe lenne. És ez nem az ő hibája, hanem a kocsi túlságosan hosszú. Szerencsére felnit nem koccantottam le, de párszor a gumi elérte az utcakövet beforduláskor. Jobban jártam, mint valamelyik tesztelő, aki az egész jobb oldalát hazavágta a futóműnek egy kisodródás következtében. Való igaz, jól lehet ezzel a géppel haladni. A hatfokozatú kézi váltó a Skodától megszokott módon precíz.
[[ Oldaltörés: Kiváló motor, példátlan csomagtér ]]
am
1,8 literes turbó – szépen szól, pörgős és izgalmas vezetni vele a kocsit. Városban is dinamikusan lehet haladni, a turbót megfelelő hőfokon tartva folyamatosan lehet cikázni vele még a Hungária körúton is. Nagy gáz, nagy fék, és alig van dugó, amelyikből ne evickélnénk ki időben és szerencsésen. Külön élvezet, hogy közben egy ilyen nagy bálnát mozgatunk. A kis turbómotor természetesen jól is fogyaszt, étvágya van, pontosan 10 literes átlagot mértem száz kilométerenként főleg városi tempós használatban. A hirtelen leszakadó tél nem okozott kellemetlen meglepetéseket, a 18 hüvelykes téli gumik biztosan tapadtak, az ESP visszajelzője csak ritkán villant fel néhány erőteljes kigyorsítás kísérőjeként. A futómű zajos 90-es tempó fölött, sofőrös limuzinhoz képest túl kemény.
Az autó biztonsága példás, Isofix-bekötési pontok rendelhetők, hét légzsák alapból jár, az EuroNCAP töréstesztjén ötcsillagos minősítést kapott az autó.
am
A beltér nagyságáról esett már szó, itt az ideje, hogy a Superb különleges csomagteréről is beszéljünk. A legmarkánsabb innovációk egyike az új Superb-ben a kétrészes csomagtartófedél, amely a „TwinDoor” ötödik ajtó fantázianevet kapta. A szabadalmaztatott rendszer egyrészt a klasszikus limuzinok eleganciáját kínálja, másrészt pedig a csomagtartóhoz való hozzáférést jelentősen könnyebbé teszi. Használata egyszerű: ha megnyomjuk a gombot a csomagtartó közepén és a csomagtér-fedél felnyílik, mint egy szokványos lépcsős hátú autó esetében. Ha nagyobb tárgyakat szeretnénk szállítani, akkor varázsolnunk kell egy kombiajtót. Mi sem egyszerűbb, ehhez csak a jobb oldalon található második gombot kell megnyomni. Egy rövid nyöszörgő hang és a harmadik féklámpa felgyulladása után az ablakkal együtt felnyílik az ajtó és máris hatalmas berakodó nyílás áll a rendelkezésünkre. Négy méretes téli gumit zokszó nélkül elnyelt a Superb, még a kalaptartó is simán lecsukódott. Bezáráskor a csomagtartó teteje egy szervomotor segítségével automatikusan teljesen visszahúzódik, hogy minél nagyobb legyen a kényelem és kisebb az erőkifejtés.
am
am
Az új Superb 565 literes csomagtartójával kategóriájának legnagyobb csomagterét biztosítja. A külön-külön lehajtható hátsó ülésekkel a raktérfogat egészen 1670 literig növelhető. A pakolást kampók és háló segíti. Az oldalsó tükrök mérete megfelelő, a hátsó szélvédőn rossz a kilátás a különleges hátsó ajtó kialakítása miatt, tesztautómban mindhárom tükör elektrokróm bevonattal volt ellátva, így nem zavart a mögöttes forgalom fénye.
A Skoda Superb alapára 5,8 millió forint 1,4 literes 125 lovas turbómotorral, a tesztelt 160 lovas változat alapára 6,35 millió forint, de van 260 lovas V6-os is összkerékhajtással és DSG-váltóval kevéssel 10 millió alatt.