Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3a31e414-62f1-4e0f-a850-3aca9597afc7","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A rendelkezésre azért volt szükség, mert a korábban önpuccsal próbálkozó, hivatalából felfüggesztett államfő harmadjára sem jelent meg az ügyében felállt nyomozóbizottság kihallgatásán.","shortLead":"A rendelkezésre azért volt szükség, mert a korábban önpuccsal próbálkozó, hivatalából felfüggesztett államfő harmadjára...","id":"20241231_del-korea-elfogatoparancs-elnok-onpuccs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a31e414-62f1-4e0f-a850-3aca9597afc7.jpg","index":0,"item":"2ae1d809-c4f3-4bbf-8e39-691221764adf","keywords":null,"link":"/vilag/20241231_del-korea-elfogatoparancs-elnok-onpuccs","timestamp":"2024. december. 31. 08:50","title":"Elfogatóparancsot adtak ki Jun Szogjol dél-koreai elnök ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8096e313-837a-451b-882d-bb0a50ed802b","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Oroszország dróntámadással indította az évet.","shortLead":"Oroszország dróntámadással indította az évet.","id":"20250101_Lelott-dron-roncsai-estek-egy-kijevi-lakohazra-tobben-meghaltak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8096e313-837a-451b-882d-bb0a50ed802b.jpg","index":0,"item":"27ce6fe1-c015-4ada-b350-a06b852ace30","keywords":null,"link":"/vilag/20250101_Lelott-dron-roncsai-estek-egy-kijevi-lakohazra-tobben-meghaltak","timestamp":"2025. január. 01. 18:17","title":"Lelőtt drón roncsai estek egy kijevi lakóházra, többen meghaltak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7601152b-2274-4f23-b6e6-2675daf51fe5","c_author":"HVG","category":"360","description":"Neves külföldi művészekre, közéleti személyiségekre, sportolókra emlékezünk.","shortLead":"Neves külföldi művészekre, közéleti személyiségekre, sportolókra emlékezünk.","id":"20241230_hvg-Elhunytak-2024-ben-Vilag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7601152b-2274-4f23-b6e6-2675daf51fe5.jpg","index":0,"item":"5b2c0bd8-c992-4fb8-b8fd-9068be96ba36","keywords":null,"link":"/360/20241230_hvg-Elhunytak-2024-ben-Vilag","timestamp":"2024. december. 31. 13:00","title":"A focizsenitől a színészóriásokig – tőlük is búcsúzott a világ 2024-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f50c94c7-3454-46f2-8b05-a772a581e0b8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Kézfogások sokasága, békemenet, Trump, Hszi Csin-ping, Erdogan, Putyin, Patrióták, árvíz, béke, Ferenc pápa, van itt minden.","shortLead":"Kézfogások sokasága, békemenet, Trump, Hszi Csin-ping, Erdogan, Putyin, Patrióták, árvíz, béke, Ferenc pápa, van itt...","id":"20241231_orban-video-2024-evosszefoglalo-ukran-metal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f50c94c7-3454-46f2-8b05-a772a581e0b8.jpg","index":0,"item":"49a505e9-9986-493a-b5fa-0f64ec64522a","keywords":null,"link":"/itthon/20241231_orban-video-2024-evosszefoglalo-ukran-metal","timestamp":"2024. december. 31. 12:20","title":"Ukrán metálra foglalta össze az évet Orbán egy videóban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95272080-ec83-4533-9720-b106964f6bdb","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Tömegbe hajtott kedden autójával egy idős férfi a dél-koreai főváros, Szöul egyik piacán, az incidensben négyen súlyosan, kilencen könnyebben megsérültek – jelentette a helyi média.","shortLead":"Tömegbe hajtott kedden autójával egy idős férfi a dél-koreai főváros, Szöul egyik piacán, az incidensben négyen...","id":"20241231_Tomeges-gazolas-tortent-egy-szouli-piacon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95272080-ec83-4533-9720-b106964f6bdb.jpg","index":0,"item":"17f42e80-4f02-4158-9a20-e1a9863fa068","keywords":null,"link":"/vilag/20241231_Tomeges-gazolas-tortent-egy-szouli-piacon","timestamp":"2024. december. 31. 11:36","title":"Tömeges gázolás történt egy szöuli piacon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6130d0a-7e26-4de1-98db-e5301e06da80","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A gyémántról leginkább az ékszerekre asszociálunk, esetleg olyan ipari felhasználásokra (fúrófejek, csiszolóeszközök), ahol fontos szerepet játszik az ásvány keménysége. Kínai kutatók egy újabb oldalát mutatták meg ennek, a több kultúrában is az örök életet szimbolizáló anyagnak.","shortLead":"A gyémántról leginkább az ékszerekre asszociálunk, esetleg olyan ipari felhasználásokra (fúrófejek, csiszolóeszközök...","id":"20250101_nagy-surusegu-gyemant-alapu-adattarolas-kinai-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6130d0a-7e26-4de1-98db-e5301e06da80.jpg","index":0,"item":"fdaceb4f-c7db-4c26-9e3d-d3303b16c970","keywords":null,"link":"/tudomany/20250101_nagy-surusegu-gyemant-alapu-adattarolas-kinai-kutatas","timestamp":"2025. január. 01. 16:03","title":"100 000 GB adat fér el egy lemezen, és évmilliókig ott is marad – örök életet hozhat el az adattárolásban is a gyémánt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fe8cacb4-2244-46ed-8e2d-9bf107da3f73","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Barbalics Bence, Bessenyey Péter, Bódi Zoltán, Cseh Gábor, Csikós Zsolt, Eckhardt Balázs, Göbölyös Zsolt, Kiss Anna, Klug Lajos, Migleci Tanja, Pere László, Sallós-Kovács Péter, Vályi István és Véner Miklós is távozik.","shortLead":"Barbalics Bence, Bessenyey Péter, Bódi Zoltán, Cseh Gábor, Csikós Zsolt, Eckhardt Balázs, Göbölyös Zsolt, Kiss Anna...","id":"20241231_speedzone-tavozas-stab","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fe8cacb4-2244-46ed-8e2d-9bf107da3f73.jpg","index":0,"item":"f5863082-451e-4580-82bc-95379d8c8ab2","keywords":null,"link":"/kkv/20241231_speedzone-tavozas-stab","timestamp":"2024. december. 31. 13:30","title":"Kiszáll a Speedzone-ból a jelenlegi stáb","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c54ce84f-8e6f-45f5-b697-6228e868c1b4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Remek év volt 2024 a videójátékok szempontjából, számos olyan cím debütált ugyanis a PlayStation-konzolokra, melyeket jó eséllyel még évekig emlegetni – és nyomkodni – fogunk. Íme a HVG szubjektív top 5-ös listája.","shortLead":"Remek év volt 2024 a videójátékok szempontjából, számos olyan cím debütált ugyanis a PlayStation-konzolokra, melyeket...","id":"20241231_sony-playstation-5-jatekok-2024-top-5-lista-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c54ce84f-8e6f-45f5-b697-6228e868c1b4.jpg","index":0,"item":"a312123c-8245-4aa4-af36-68074932d791","keywords":null,"link":"/tudomany/20241231_sony-playstation-5-jatekok-2024-top-5-lista-velemeny","timestamp":"2024. december. 31. 14:03","title":"A kedves kalandtól a kaszabolós horrorig – szerintünk ezek 2024 legjobb PS5-ös játékai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Akár egy V12-es, úgy húz ez az egyedülálló hibridszív, amellyel a legnagyobb Lexust felvértezték. Cizellált technikai arzenáljával, fejlett biztonsági rendszerével és császárokat kielégítő kényelmével komolyan veszélyezteti a német luxusmárkák egyeduralmát.
Körbejárva, csodálva elegáns íveit, elgondolkodik az ember, egyáltalán hogyan létezhet ilyen fejlett, ilyen kényelmes, ennyire magával ragadó autó. Aki az utcán kiszúrta, annak egy pillanatra megmerevedett az idő, látni lehetett a szemekben a révedezést, a gondolatok, a vágyak elkalandozását. Aztán ahogy pislogtak, mind felszárítottak egy-egy apró könnyet, vagy az irigységét, vagy annak a csalódásnak a kifejeződését, hogy sosem lesz nekem ilyen.
A felsőbbrendűség érzését adja, de van ebben az érzésben egy kis altruizmus, egy pici humanizmus, hisz ez az autó hibrid, minden luxusautó között a leginkább környezetbarát. Ugyan messze nem fogyaszt annyit, mint amennyit a gyár szeretne, de mégis energiát hasznosít, csendes üzemében nem károsítja a környezetet és intelligens biztonsági rendszerével óvja az életet. Örök handicapje, hogy nem német, az idegenszívű klubban sosem lehet teljes értékű tag. A kiközösítésre alacsony árával üt vissza a Lexus, a magyar regisztrációs adó sajátosságai miatt sokkal olcsóbb, mint hasonló teljesítményű és tudású versenytársai.
Egyedülálló hibrid rendszerében ötliteres, V8-as, 394 lóerős benzinmotor és egy nagy teljesítményű, 225 lóerős villanymotor alkot párost; a rendszer része egy nagy kapacitású akkumulátor egység, illetve a kétlépcsős, elektronikusan vezérelt, folyamatosan változó áttételű, virtuálisan nyolcfokozatú váltómű és az állandó összkerékhajtás is. E különleges hibrid rendszer révén az LS 600hL összteljesítménye 445 lóerő, nyomatéka 650-700 Nm körüli. Nulláról száz kilométer/órás sebességre sportkocsikat megszégyenítő módon 6,3 szekundum alatt gyorsít fel, 80-ról 120 pedig alig 4,3 másodperc alatt. A gyártó 9,3 literes vegyes fogyasztással és 219 gramm/kilométer szén-dioxid-kibocsátással kérkedik.
Tesztünkben ennél jóval többet mértünk, városban, dugóban, országúton, és autópályán egyaránt közlekedve 12,9 literes átlagfogyasztást számoltunk, ami a hatalmas teljesítmény és a vezetővel együtt számolt 2,5 tonnás tömeg ismeretében tiszteletreméltó adat. A különlegesen halk és sokszor csak villannyal hajtott autóban háromfázisú, víz-, és olajhűtésű, állandó mágneses, váltóáramú szinkronmotor kapott helyet. A lehető legnagyobb hatékonyság érdekében az egyenáramú motor kefe nélküli, és a teljesítmény-szabályozó egység (PCU) által előállított 650 voltos árammal működik. A villanymotor hajtóműként való használata azzal az előnnyel jár, hogy a nyomaték azonnal, indulástól és nulla fordulatszámtól kezdve rendelkezésre áll, így az LS 600hL elinduláskor erőteljesen, ugyanakkor szinte teljes csöndben gyorsíthat. Ez a sajátosság akkor is nagyon előnyös, amikor a vezető keményen odalép, mint egy űrhajó, csak suhanunk, az utasok nem is sejtik, hogy éppen most hagyta el a kétszázat a mutató. A duplán szigetelt utastérbe semmilyen külső zaj nem szűrődik be.
A hibridrendszerben lévő húszmodulos, nagy teljesítményű nikkel-metál hidrid (Ni-MH), 288 voltos akkumulátor a hátsó tengely felett kapott helyet. Emiatt azonban le kellet mondani a csomagtérről, a nagy LS 330 literes puttonya alig nagyobb a Fabiáénál, kisebb a Golfénál.
A kifinomult hibridtechnológia és az állandó összkerékhajtás mellett az LS 600hL-t elektronikusan vezérelt, fokozat nélküli váltóművel is felszerelték. Ahogyan a rendszer vezérlő elektronikája egymástól függetlenül szabályozza a benzines-, és a villanymotor fordulatszámát, a váltómű az áttétel folyamatos változtatásával garantálja a teljesen lineáris gyorsulást. A sport- és téli fokozat mellett a rendszer rövid ideig kapcsolható elektromosjármű üzemmódra (EV) is, amikor a járművet csak a villanymotor mozgatja.
Összkerékhajtásában három differenciálmű és hajtótengely található, amely közvetlenül a hibrid hajtáslánchoz csatlakozik. A Torsen részben önzáró differenciálmű osztja el a nyomatékot: előre 40, hátra 60 százalék jut. A nyomaték elosztása azonban folyamatosan ellenőrzött, s a 30:70-es aránytól egészen 50:50-ig változhat. Kényelmi és biztonsági arzenáljába tartozik még az intelligens parkolássegítő asszisztens , amely egyedülálló szériafelszerelés ebben a járműosztályban. Mesterien működik, csak épp a napi életben alkalmazhatatlan. Saját parkolóházban elbíbelődhetünk vele, de az Andrássy úton, vagy egy budai kis utcában hamar új barátokat szereznénk, ha megkérnénk az asszisztenst, parkoljon helyettünk. Csak a kézikönyve száz oldalas, egy párhuzamos parkolás beállítása kezdőknek 8, haladóknak 2 percet vesz igénybe. Ennyi idő alatt egy tapasztalt vezető kényelmesen beparkol, sőt megváltja a parkolójegyet is.
Megjelenése brutális, de inkább a méretei nyűgöznek le (a hosszított változat 12 centivel nőtt az LS-hez képest), formaterve nem különösebben érdekfeszítő, inkább unalmas, egyhangú, igaz néhány részlet, például az első LED-es projektoros fényszórók, a csillogó fényezés, a beltér hangulata és vendégszeretete kárpótol a japános egyenruháért. Hétköznapi emberek nem is álmodhatnak arról a kényelemről, ami a jobb hátsó wellness ülésen helyet foglalót kényezteti. A kívülállóknak fogalmuk sincs, hogy nem csupán egy utazó irodát, egy kitömött bankszámlát, egy minden hájjal megkent politikus menedékét látnak elsuhanni, hanem egy igazi élményparkot, medence és víz nélkül. Itt a masszázsért nem erőskezű thai lányok felelnek, hanem technikás levegőbuborékok, kompresszorok, fúvókák és mikrocsipek. Az elölről és hátulról is irányítható relaxációs ülés felejthetetlen élmény bárkinek, aki egyszer kipróbálja: az anyósülés gombnyomásra előre csúszik és meghajol, fejtámlája eltűnik, hogy felbukkanjon az ezerrel elsuhanó táj panorámája, az otoman ülés lábtartója felemelkedik, az ülés előrecsúszik, a hát ernyedten simul bele egyre süllyedő ülésbe, majd elkezdődik a varázslat – shiatsu, stresszoldó, váll vagy hátmasszázs választható távirányítóról, különböző erősségű fokozatokban, vibrációs hátvakarással kiegészítéssel.
Hogy ne halljuk a csontok pajzán összekoccanását 19 hangszóróból szól a pihentető zene, a grafikonok helyett pedig egy jó film szórakoztat. A hangsúly a jobb hátsó ülésen van, de azért a többiek sem szoronganak, a bal hátsó ülés szintén mozgatható, fűthető, hűthető és szellőztethető, az itt helyet foglaló (titkárnő) élvezheti vagy távirányítóval működtetheti a DVD-lejátszót, a csatlakoztatható játékkonzolt, de ha munkára kerül sor, nyugodtan gépelhet a könyöktámaszból kihajtható intarziás fa asztalkán. Hogy ne fázzon meg senki a szmogszűrővel is ellátott, állandóan friss levegőt biztosító klímától, arra infraérzékelők ügyelnek, amelyek folyamatosan figyelik a hátsó ülésben tartózkodók testhőmérsékletét és ehhez igazítják a befújt levegő hőfokát. A négyzónás klímát a vezető melletti ülésen is testreszabhatjuk, nevezzük ezt a helyet inkább testőrülésnek. Ez természetesen memóriás, fűthető, hűthető és szellőztethető. A vezető a masszázson kívül mindent megkap, ráadásként pedig egy pilótafülkét is megszégyenítő cocpitot uralhat. Itt csak egy dolgot tagadnánk le: a távol-keleti kocsikban megszokott egyen kvarcórának nincs ebben az autóban helye. A bajuszkapcsolók is hagynak némi kívánnivalót maguk után, mint ahogy a tesztautó 23 ezer kilométerében elfáradt, és nehezen nyíló kesztyűtartó is.
Hogy mennyire biztonságos az LS, elég megemlíteni, hogy a vezetőt a kormány mögül folyamatosan figyeli a nagy testvér, amennyiben ellankadna a tekintete, sokáig bámulna félrefordulva a semmibe, az autó meg egyenesen sodródna neki valaminek, akkor a rendszer riaszt, és ha kell a vezető helyett fékez, hogy így csökkentse a sérülések kockázatát. Éber sofőrnek is nagy segítségére van a technika: a tempomat távolságtartós, radarral figyeli a forgalmat, képes a teljes lefékezésre és az újbóli elindulásra. Sávtartó asszisztens is rendelhető, sőt a ráfutásos balestek megelőzésére hátsó radarok is pásztázzák az utat, ha a veszély onnan érkezne, a rendszer felkészül a legrosszabbra, a fejtámlák elektromosan, mágneses mező által vezérelve fel- és előre mozdulnak, hogy csökkentsék a test és a fej előre és hátracsapódásából adódó káros igénybevételt. A legnagyobb Lexusban 12 légzsák várja a kritikus pillanatot, a hátsó ülések ülőpárnájába is beépítettek egyet-egyet, hogy megakadályozzák az éppen pihenő utas előrecsúszását. ESP-je a fékrendszer és a motorvezérlés útján hat, billenés-csökkentő ügyel arra, hogy ne rugózzon be túl mélyen fékezéskor a kocsi. A menetstabilizáló arra is képes, hogy kormányerőt, a kormányáttételt és a futómű hangolását. Az esetleges akadály előtt bekeményedik a légrugózás, így csökkentve a lehető legkisebbre a karosszéria dőlését. A kormány felkeményedésének köszönhetően sokkal határozottabb mozdulatokkal manőverezhetünk és végig bízhatunk az autóban, hisz összkerékhajtása szintén intelligens.
A tizenkilenc hangszórós, 450 wattos Mark Levinson Reference Surround hangrendszer egy 5.1-es házimozi egység élményét adja. A hátsó szórakoztató rendszer a hosszú tengelytávú változatban külön DVD/CD-lejátszót és kihajtható, állítható dőlésszögű, a mennyezetre szerelt, 23 centi képátlójú VGA-kijelzőt kapott. A rádióadás kevésbé pompásan szól, de ez nem az autó hibája, a CD és a DVD azonban hátborzongató minőségben zengi be a belteret.
A navigáció érintőképernyős, Budapestet és a nagyobb városokat jól ismeri, de a vidék számra csak fekete folt, viszont hanggal is lehet navigálni, a home parancsra hazavisz. A bluetooth-os telefonkapcsolat csak az autó álló helyzetében kínál teljes mobilitást, menet közben csak az előre beprogramozott tucatnyi számot tudjuk hívni, illetve hangazonosítással a korábban felvett bejegyzéseket. A multimédiás rendszerben még naptárt is találunk, emlékeztető funkcióval.
A Toyota 57 ezer Lexust hívott vissza, hogy kijavíthassa a hibás biztonsági övrögzítőt. A visszahívás 29 ezer Észak-Amerikában, 11 ezer Japánban, tízezer Európában forgalomba hozott, tavaly július és december között gyártott Lexus GS és IS modelleket érint.
Új utakra tévedt a Lexus, a tömény luxusról, a hibrid megoldásokról és a végtelen eleganciáról ismert japán márka. Vérbeli szupersportautót építettek a jól bevált, konzervatív IS lapjaira. Ördögi tulajdonságaival Tökölön ismerkedtünk meg. Ha a piac kedvezően fogadja, a jövőben az M, az AMG, az S, a Type-R rövidítések mellett az F szimbólummal is meg kell barátkoznunk.
A Toyota luxusmárkájának autóiban nemsokára egy új típusú biztonsági berendezés vigyáz majd az utasok és nem utolsósorban a gyalogosok testi épségére. Az elektronikus szemek akár az autó előtt átszaladó állatokat is érzékelni tudják.
A New York-i Nemzetközi Autószalonon mutatták be a Lexus LS600h hibrid prémium limuzint. Az Európába, a tervek szerint 2007 júniusában érkező összkerékhajtású LS600h lesz a világ első teljes értékű hibrid V8-as erőforrással szerelt járműve.