Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"fdb3441b-a8e4-4924-9791-e79e8ec84a14","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az esőre nagy szükség van, ugyanis az elmúlt hónapok csapadékösszege jócskán elmarad a sokéves átlagtól, a felső egy méteres talajrétegből 20–80 milliméter nedvesség hiányzik.","shortLead":"Az esőre nagy szükség van, ugyanis az elmúlt hónapok csapadékösszege jócskán elmarad a sokéves átlagtól, a felső...","id":"20250227_Jol-jott-hogy-kemeny-fagyok-voltak-de-esobol-sokkal-tobb-kene","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fdb3441b-a8e4-4924-9791-e79e8ec84a14.jpg","index":0,"item":"32db0cf0-e8aa-4982-8009-14a186d50c38","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250227_Jol-jott-hogy-kemeny-fagyok-voltak-de-esobol-sokkal-tobb-kene","timestamp":"2025. február. 27. 15:35","title":"Jól jött, hogy kemény fagyok voltak, de esőből sokkal több kéne","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a2859f79-83f5-434a-a1dd-2f95a6fb8c1f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az óvodabezárások ellen tüntettek, a fideszes polgármester a képviselőkkel együtt bezárkózott.","shortLead":"Az óvodabezárások ellen tüntettek, a fideszes polgármester a képviselőkkel együtt bezárkózott.","id":"20250228_magyar-peter-tuntetok-sopron-kozgyules","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a2859f79-83f5-434a-a1dd-2f95a6fb8c1f.jpg","index":0,"item":"af43f0c3-fdf4-4745-aa22-b80c210a4738","keywords":null,"link":"/itthon/20250228_magyar-peter-tuntetok-sopron-kozgyules","timestamp":"2025. február. 28. 07:50","title":"Magyar Péter tüntetőkkel vonult a soproni városházára, félbeszakadt a közgyűlés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6785297f-bf4f-4c10-a201-4aad9789f705","c_author":"Nagy Gábor","category":"360","description":"Orbán Viktor tákolmánya mézesmadzaggal és korbáccsal, Rogán Antal vigaszága, Eurózsika, sztahanovisták és a Fehér Lótusz gazdagjai. Ajánlónk a HVG e heti számából.","shortLead":"Orbán Viktor tákolmánya mézesmadzaggal és korbáccsal, Rogán Antal vigaszága, Eurózsika, sztahanovisták és a Fehér...","id":"20250227_hvg-Nagy-Gabor-Furfangosek-fulszoveg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6785297f-bf4f-4c10-a201-4aad9789f705.jpg","index":0,"item":"ba0ce983-3fac-4e3d-a3b0-69e38be48350","keywords":null,"link":"/360/20250227_hvg-Nagy-Gabor-Furfangosek-fulszoveg","timestamp":"2025. február. 27. 08:00","title":"Nagy Gábor: Furfangosék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e70b5e81-d6cd-4fc0-9c2f-cc771d8d459c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A bíróság szerint még nem biztos, hogy szabadulni fog Bene Krisztián, és arról is beszámoltak, mi alapján hozott döntést a büntetés-végrehajtási bíró az ügyében.","shortLead":"A bíróság szerint még nem biztos, hogy szabadulni fog Bene Krisztián, és arról is beszámoltak, mi alapján hozott...","id":"20250227_fovarosi-torvenyszek-lugos-orvos-szabadlab","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e70b5e81-d6cd-4fc0-9c2f-cc771d8d459c.jpg","index":0,"item":"c85ce1d0-1580-4e2e-9da4-b51d86c64954","keywords":null,"link":"/itthon/20250227_fovarosi-torvenyszek-lugos-orvos-szabadlab","timestamp":"2025. február. 27. 16:47","title":"A Fővárosi Törvényszék megszólalt arról, hogy a lúgos orvos szabadlábra kerülhet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e0c584c8-5b9e-4b10-afaa-417e58c58cfd","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A 75 éves politikus 1999 óta ül börtönben, miután hazaárulásért elítélték.","shortLead":"A 75 éves politikus 1999 óta ül börtönben, miután hazaárulásért elítélték.","id":"20250227_ocalan-felszolitas-fegyverletetel-pkk-kurdok-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e0c584c8-5b9e-4b10-afaa-417e58c58cfd.jpg","index":0,"item":"2d346e0f-655a-419b-90f2-ec70c4c26cf7","keywords":null,"link":"/vilag/20250227_ocalan-felszolitas-fegyverletetel-pkk-kurdok-ebx","timestamp":"2025. február. 27. 15:49","title":"A bebörtönzött kurd vezér, Abdullah Öcalan fegyverletételre szólította fel az általa alapított PKK-t","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b51c27f4-0b7b-45bf-a99a-f62119460672","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A küldetést tavaszra tűzte ki Jeff Bezos űripari cége.","shortLead":"A küldetést tavaszra tűzte ki Jeff Bezos űripari cége.","id":"20250227_katy-perry-blue-origin-noi-urmisszio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b51c27f4-0b7b-45bf-a99a-f62119460672.jpg","index":0,"item":"fe14053b-7387-4a8d-b68d-db92f58aba72","keywords":null,"link":"/elet/20250227_katy-perry-blue-origin-noi-urmisszio","timestamp":"2025. február. 27. 19:51","title":"Katy Perry csupa nőkből álló legénységgel utazik az űrbe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12933103-bea4-4f8d-a79e-38f0becf5d34","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Az orosz külügyminisztérium szerint arról is szó volt, hogyan lehetne kezelni a kétoldalú viszonyt beárnyékoló számos „irritáló tényezőt”. ","shortLead":"Az orosz külügyminisztérium szerint arról is szó volt, hogyan lehetne kezelni a kétoldalú viszonyt beárnyékoló számos...","id":"20250228_Orosz-es-amerikai-diplomatak-targyaltak-Isztambulban-a-kepviseleteik-finanszirozasarol-es-a-legikozlekedes-helyreallitasarol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12933103-bea4-4f8d-a79e-38f0becf5d34.jpg","index":0,"item":"e56ab758-4363-4127-a5ef-b39c2106cdda","keywords":null,"link":"/vilag/20250228_Orosz-es-amerikai-diplomatak-targyaltak-Isztambulban-a-kepviseleteik-finanszirozasarol-es-a-legikozlekedes-helyreallitasarol","timestamp":"2025. február. 28. 14:33","title":"Orosz és amerikai diplomaták tárgyaltak Isztambulban a légi közlekedés helyreállításáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a327267-0085-4e6b-b4c6-76711b9e6c01","c_author":"Bedő Iván","category":"360","description":"Kezd szalonképessé válni a 130 fölötti sebességhatár az európai autópályákon – de lehet, hogy Olaszországhoz hasonlóan idehaza is érdemes lenne várni az enyhítéssel. Adatok a várható KRESZ-módosítás elé.","shortLead":"Kezd szalonképessé válni a 130 fölötti sebességhatár az európai autópályákon – de lehet, hogy Olaszországhoz hasonlóan...","id":"20250228_hvg-kresz-modositas-uj-szabalyok-sebesseghatar-emelese-statisztikak-tapasztalatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a327267-0085-4e6b-b4c6-76711b9e6c01.jpg","index":0,"item":"b574c756-8259-437c-a371-042b0b25f398","keywords":null,"link":"/360/20250228_hvg-kresz-modositas-uj-szabalyok-sebesseghatar-emelese-statisztikak-tapasztalatok","timestamp":"2025. február. 28. 15:33","title":"Gyorsítósávban: változik a KRESZ – változnak a baleseti statisztikák is?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Jól variálható, nagy teherbírású, tágas családi autó a Dodge Journey. Hétszemélyes, praktikus, kiváló a hangrendszere, háromzónás a klímája, mégsem kellene. A kétliteres VW-traktorszív kiábrándító.
Az új Dodge-sorozat (Caliber, Avenger, Nitro) mindegyik tagja feltűnő, a Journey is úgy néz ki, mint egy muszklis amerikai autó. Szemből. Oldalról már inkább elefántborjú. Csak azt nem értem, ha a márkaimázst és az izgalmas formatervet kipipálták a tervezők, miért nem fordítottak többet az autó lelkére és az anyagválasztás, az összerakás minőségére. Ez minden amerikai autó sarkalatos problémája. Teljesen más ízlést szolgálnak ki, ezért nehéz Európában szerencsét próbálniuk. A Journeynak sok jó lapja van, de az utolsó ütés soha nem lehet az övé.
A Grand Voyager kistestvérének is tartott Journey akkor rúghatna labdába a magyar piacon, ha nem lenne ekkora verseny. Ha önmagában nézzük és nem hasonlítjuk a többi szereplőhöz, kiváló autó a Journey, mind családi, mind üzleti vonatkozásban. Jó vezetni, kényelmes, a magas pozíció révén az SUV-t kedvelők számára is ideális, komfortos a futóműve, a kanyarokban sem billeg, a kormányzás pontos, a váltó hosszú úton jár, de hibátlan.
A beltér világos, ám a műanyagok minősége gyatra, még akkor is, ha több puhább elemet használnak, mint a legutóbb vezetett amerikaiban, a Jeep Compassban. Rossz úton, és amikor rángatni kezd a rugalmatlan dízel, zörög az egész műszerfal. Tesztautómban alig volt nyolcezer kilométer, a kesztyűtartó fedele mégis beragad, csak kipiszkálni lehet. Sok értelme nincs, nagyon kicsi az űrtartalma, kettő is van belőle. Rengeteg a tároló, a könyöktámasz több doboz sört elnyel. Mindenkinek jut palacktartó, mélyek az oldalzsebek. Az anyósülés ülőlapja felhajtható, alatta hatalmas tárolódobozt találunk. Még három ilyen meglepetést tartogat az autó, a második üléssor padlójában kettő mély, a csomagtartóban pedig egy széles rakodódoboz bújik meg. Ha nagy buliba megyünk, vagy csempészünk, akár 60-70 palack kis sört is elrejthetünk. A csomagtartóba beépített, tölthető LED-es elemlámpa ráadás.
A hátsó sorokban már-már repülőgépes komfort kényeztet, az olvasólámpácskák külön irányíthatók, akárcsak a szellőzőrostélyok a mennyezeten. A tetőablak elektromos mozgatású.
Kényelmi és technikai fölényét nem tudja nagyobb pénzre váltani a Journey, pedig lenyűgöző a felszereltsége: négy elektromos ablakemelő, háromzónás (a középső sorban és a középkonzolon is külön állítható) automatikus klíma, tempomat, elektromosan állítható vezetőülés, beszédvezérléssel is működő szórakoztató- és navigációs rendszer, Bluetooth, 10 gigabájt merevlemezes Infinity hangrendszer hatlemezes cédétárral.
A műszerfal oldschool hatású, de jópofa, az 1981-es Nissan Cherry-re emlékeztet, annyi különbséggel, hogy ez zöldes háttérvilágítást kapott, és fehéren izzanak a mutatók. Az ablaktörlő darabosan, hangosan dolgozik, nincs automatikus törlési funkciója, a világítást is kézzel kell kapcsolgatni.
A középkonzol agyonzsúfolt, nehezen áttekinthető, hiába sokoldalú a rendszer, menet közben jobb, ha nem babráljuk. Inkább próbálkozzunk a hangvezérléssel, igaz, ahhoz idegek kellenek.
A hatodik és hetedik ülés a csomagtartóban elrejthető, ilyenkor valódi raktere van a Journeynek, de hét üléssel is marad hely két-három kisebb hátizsáknak. A hátsó sorba nem könnyű a beszállás, az ülés hajtogatása nehezebb, mint origamizni. Nem azért, mert túl bonyolult, hanem mert nem következetes, azaz, ami sikerül elsőre, az másodszorra és harmadszorra nem. A középső üléssor egyharmad/kétharmad arányban tologatható. Az első ülés asztalkaként használható.
Német motor hajtja (Oldaltörés)
A zörgő műszerfalon túl az autó fájó pontja a motor, amely a Volkswagentől érkezett. A Journeyben nagyon csúnyán szól a 140 lovas kétliteres PD TDI, ráadásul nem is mozgatja túl meggyőzően a nagytestű egyterűt. Ha elviseljük a nagy zúgást és sietünk, a fogyasztás rovására lendületbe is kergethetjük, autópályán könnyedén tartja a 140-150-es tempót. A futómű jól csillapít, csak az a kérdés, meddig tudja elviselni a magyar kátyúkat. Én már hallani véltem furcsa zajokat a bal első lengőkar felől.
A fogyasztás az átlagnál kissé rosszabb, a hétszáz kilométeres tesztelés során vegyes üzemben 8,8 literes átlagot mértünk 100 kilométerenként.
Az új Dodge Journey agresszíven sportos külsővel és sokféleképpen alakítható, rugalmas utas- és csomagtérrel készül, valójában a frissen megújult Grand Voyager rövid tengelytávú testvére. VW-dízellel, hatfokozatú kézi, illetve duplakuplungos automatikus váltóval (Getrag) kapható.