Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"568ef1eb-befe-4c55-9215-2d8973a517b5","c_author":"Cabrera Martin","category":"elet","description":"Tavaly tavasz óta már irányonként napi négy-négy járatot közlekedtet a Regiojet a magyar és az osztrák főváros között, mi pedig összehasonlítottuk a MÁV, illetve az ÖBB vonataival. Mind az árakon, mind a színvonalon meglepődtünk, pedig a MÁV-nak sem lenne lehetetlen adaptálni mindazt, amit a cseheknek már évekkel ezelőtt sikerült.","shortLead":"Tavaly tavasz óta már irányonként napi négy-négy járatot közlekedtet a Regiojet a magyar és az osztrák főváros között...","id":"20250522_budapest-becs-vonat-regiojet-mav-obb-jegyek-arak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/568ef1eb-befe-4c55-9215-2d8973a517b5.jpg","index":0,"item":"3f246b2b-4481-4884-8756-5703e6c7f77a","keywords":null,"link":"/elet/20250522_budapest-becs-vonat-regiojet-mav-obb-jegyek-arak","timestamp":"2025. május. 22. 05:01","title":"Vonattal Budapestről Bécsbe: a cseh magánvasút nemcsak a MÁV-ot, de a Railjetet is lemosta a pályáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8b027a72-5f0a-4025-b932-0cce291757ee","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A felnőtt ruházati cikkek és cipők 2-10 dollárral drágulnak.","shortLead":"A felnőtt ruházati cikkek és cipők 2-10 dollárral drágulnak.","id":"20250522_nike-aremeles-dragulas-egyesult-allamok-donald-trump-vamhaboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8b027a72-5f0a-4025-b932-0cce291757ee.jpg","index":0,"item":"f691c5df-a973-4310-a95b-9a4e62ab1f63","keywords":null,"link":"/kkv/20250522_nike-aremeles-dragulas-egyesult-allamok-donald-trump-vamhaboru","timestamp":"2025. május. 22. 15:22","title":"Árat emel Amerikában a Nike a Trump-vámok miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5abeaf7a-d142-4ae2-83be-040c9995f546","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Az elnök májusig 69 kegyelmi kérvény mindegyikét elutasította, köztük két pedofil-bűncselekmény miatt elítéltét is – derül ki a HVG-nek a Sándor-palota által kiadott adatsorból. Sulyok Tamás tartja magát ahhoz, amihez tavaly is: aki nem ad kegyelmet, az nem is hibázhat.","shortLead":"Az elnök májusig 69 kegyelmi kérvény mindegyikét elutasította, köztük két pedofil-bűncselekmény miatt elítéltét is –...","id":"20250521_sulyok-tamas-kegyelmi-kerveny-mind-elutasitva-sandor-palota-kozerdeku-adat-elutasitva-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5abeaf7a-d142-4ae2-83be-040c9995f546.jpg","index":0,"item":"98581853-3b5a-4052-8351-f7429701249e","keywords":null,"link":"/itthon/20250521_sulyok-tamas-kegyelmi-kerveny-mind-elutasitva-sandor-palota-kozerdeku-adat-elutasitva-ebx","timestamp":"2025. május. 21. 13:36","title":"Idén sincs államfői kegyelem, Sulyok Tamás nemet mondott. Hatvankilencszer.","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bdf7b22e-4b44-4ae8-baf7-2384912b35d9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Becsey Zsolt diplomataként és a második Orbán-kormány államtitkáraként is EU-s ügyekkel foglalkozott, és úgy véli, hogy egy tagállam csatlakozásáról a parlamentnek és nem népszavazásnak kell döntenie, már csak azért is, mert utóbbi esetben Magyarország sem került volna be az unióba.","shortLead":"Becsey Zsolt diplomataként és a második Orbán-kormány államtitkáraként is EU-s ügyekkel foglalkozott, és úgy véli...","id":"20250521_becsey-zsolt-ukrajna-eu-orban-kormany-belpolitika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bdf7b22e-4b44-4ae8-baf7-2384912b35d9.jpg","index":0,"item":"b0c37c64-3da6-4d7c-ac47-6c3fa8108a46","keywords":null,"link":"/itthon/20250521_becsey-zsolt-ukrajna-eu-orban-kormany-belpolitika","timestamp":"2025. május. 21. 09:58","title":"Volt fideszes EP-képviselő: Feltételek és határidők ismerete nélkül azt mondani, hogy nem vesszük fel Ukrajnát, komoly politikai hiba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a349d086-dda7-4924-a252-7dbc70336054","c_author":"Onozó Róbert - Varga Ferenc (Cannes) ","category":"kultura","description":"A cannes-i filmfesztivál második hetén bemutatkozott Scarlett Johansson is rendezőként, a magyar jelenlét pedig egy emigrált orosz rendező történelmi portréjában ért minket váratlanul. Denzel Washington életműdíjat kapott a legújabb Spike Lee-film premierjén, helyszíni tudósítóink pedig azt is elmesélik a podcastjukban, hogy milyen érzés kiszorulni egy telt házas vetítésről zuhogó esőben.","shortLead":"A cannes-i filmfesztivál második hetén bemutatkozott Scarlett Johansson is rendezőként, a magyar jelenlét pedig...","id":"20250521_cannes-filmfesztival-scarlett-johansson","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a349d086-dda7-4924-a252-7dbc70336054.jpg","index":0,"item":"3bf456ca-9169-44a4-b981-8559956c2ccb","keywords":null,"link":"/kultura/20250521_cannes-filmfesztival-scarlett-johansson","timestamp":"2025. május. 21. 15:40","title":"Cannes-ban azon ment a röhögés, hogy a magyarok csak gulyást adtak a világnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"898409d5-597a-4baa-a884-d0e0f1627639","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Két hetük volt, hogy megutáltassák magukat egymással.","shortLead":"Két hetük volt, hogy megutáltassák magukat egymással.","id":"20250521_Szornyu-volt-Ryan-Goslinggal-egyuttelni-meselte-Michelle-Williams-a-Kek-valentin-forgatasarol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/898409d5-597a-4baa-a884-d0e0f1627639.jpg","index":0,"item":"44bc72d3-7206-483a-8a2f-cadae74c8dc6","keywords":null,"link":"/elet/20250521_Szornyu-volt-Ryan-Goslinggal-egyuttelni-meselte-Michelle-Williams-a-Kek-valentin-forgatasarol","timestamp":"2025. május. 21. 10:14","title":"Szörnyű volt Ryan Goslinggal együtt élni – mesélte Michelle Williams a Blue Valentine forgatásáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"12c629c9-e957-4ae3-8cfb-1fc69ee9d4ed","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Az elektromos autózás fejlődésével ma már nem számít különlegességnek az elektromos áruszállítók használata. Az alábbiakban bemutatjuk, hogy miért nem helytállóak a villanyhajtású járművekkel kapcsolatos fenntartások – már ebben a szegmensben sem. ","shortLead":"Az elektromos autózás fejlődésével ma már nem számít különlegességnek az elektromos áruszállítók használata...","id":"20250520_fordmagyarorszag_elektrifikacio_flotta_elektromos_haszongepjarmu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12c629c9-e957-4ae3-8cfb-1fc69ee9d4ed.jpg","index":0,"item":"8762f0c3-3db7-483b-8c51-1573a3dff78b","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250520_fordmagyarorszag_elektrifikacio_flotta_elektromos_haszongepjarmu","timestamp":"2025. május. 21. 19:30","title":"Elektrifikáció a flottában? Mutatjuk a számokat és az érveket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"7c976002-1c5a-42ea-b2e0-c5d765e91727","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Mikrorészecskék segíthetik a jövőben azt, hogy a több ismétlő oltást egyetlen vakcinával lehessen beadni, miközben a hatékonyság ugyanolyan marad.","shortLead":"Mikrorészecskék segíthetik a jövőben azt, hogy a több ismétlő oltást egyetlen vakcinával lehessen beadni, miközben...","id":"20250520_vakcinak-oltoanyagok-emlekezteto-immunizalas-egy-oltas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7c976002-1c5a-42ea-b2e0-c5d765e91727.jpg","index":0,"item":"d8e3cc08-b716-45ac-9599-9cb6c566db06","keywords":null,"link":"/tudomany/20250520_vakcinak-oltoanyagok-emlekezteto-immunizalas-egy-oltas","timestamp":"2025. május. 20. 20:03","title":"Jól jött volna ez a Covid idején – áttörés jöhet a vakcináknál, felesleges lehet az emlékeztető oltás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A japánok sokat erőlködtek, hogy utolérjék a német prémium autókat, az...
am
A japánok sokat erőlködtek, hogy utolérjék a német prémium autókat, az eredmény túl jó, túl steril lett. Sokat gondolkodtam, valójában mit is alkottak az Avensis tervezői és mérnökei. Aztán rájöttem, hogy az autó, amit teszteltem valójában egy Lexus lett. Ez jó hír a Toyota vásárlóknak, mert majdnem Lexust kapnak egy Avensis áráért.
am
Fullos Avensist teszteltünk, minden létező extrával felpakolták sávtartó asszisztens, távolságtartó tempomat, kétzónás automatikus klíma, tolatóradar, érintőképernyős navigáció, merevlemezes minőségi zenelejátszó, memóriás bőrülések, ülésfűtés, kormányról is kapcsolható automatikus váltó, térdlégzsák, intelligens nyitás, Bluetooth stb. De vajon minek? Az Avensis alapjaiban nem az a mutogatós autó, olyan vezetők, többnyire nem csúcsvezetők használják cégautónak, akik pont nem a hivalkodásukról híresek. Ezért vettek Toyota Avensist.
am
Ezt tudják a Toyotánál is, a méregdrágán felszerelt autó ugyanolyan komor belsővel rendelkezik, mint olcsóbb elődje. Ugyanakkor lehetőséget ad azoknak, akik az egyszerűség és az ésszerűség álcája mögé bújva technikai és kényelmi csemegékkel ruházzák fel autójukat. Senki nem fog gyanakodni, hisz ez csak egy Avensis. A tízmilliós árcédula nincs ráragasztva.
am
A középkategória eminenciása lépéskényszerben volt, hisz a Mazda és a Honda új szedánjai igen népszerűek a hazai piacon. Európai színtéren az áttörést a japán márkáknak a korábban hírből sem ismert automatikus váltó és dízelmotor kombinációja jelentette. Az Avensis is beállt a sorba, ám a hangsúlyt nem a sportosságra vagy a dinamikára, hanem a takarékosságra fektette.
am
[[ Oldaltörés: Éber biztonság ]]
am
A sávtartó asszisztens nagyon fejlett, az LKA (lane keeping assistant) gomb bekapcsolásával aktiváljuk, a jelzés nélküli sávváltásokra jelez képi úton és hangos csipogással. Ha az adaptív sebességtartót is bekapcsoljuk, hetven kilométer óra fölött nemcsak követjük az előttünk haladó autót (fékez és gyorsít a beállított követési távolságnak megfelelően), hanem a sávban maradásra is segít. A kijelzőn megjelenik egy kormány ikon, ha kis szögben tartunk kifelé a sávunkból, apró ellenkormányzással tartja egyenesben a kocsit a robotpilóta. Többször kipróbáltam, elengedett kormánnyal 100-110-es tempóval biztonságosan közlekedtem az M1-M7 bevezetőjén. A távolságtartó radar azonban nem dolgozik olyan finoman és pontosan, mint a német prémium autókban, későn veszi észre az élénk bevágó autót, a kanyarban minduntalan befékez, ha akadályt érez.
am
Az aktív biztonságot szolgálja továbbá a kanyarkövető bixenon világítás, az automatikus világítás vagy az esőérzékelős ablaktörlő, esőben azonban nem kapcsolja fel automatikusan a világítást, a szélvédőfűtés kiváló találmány. Az elektronikus menetstabilizáló (VSC+) alaptartozék.
am
A Toyotánál is minden a fogyasztás csökkentésről szól. Automatikus váltóról lévén szó, optimális kapcsolási pontot nem jelez a rendszer, viszont econométer révén ösztönöz minél takarékosabb vezetésre. A 400 kilométeres tesztút során a négyajtós, 150 lovas limuzin vegyes használatban, főként városi forgalomban 7,2 liter gázolajjal beérte 100 kilométerenként.
am
Kézzel váltani nincs értelme, a motor csak felbőg visszakapcsoláskor, az erő azonban nincs vele, nem gyorsul érezhetően jobban. Sport fokozatban jobb a helyzet, ilyenkor 3000-es fordulat környékén vált feljebb.
Fotó: Szakács Gergely
Futóműve hangos, kellemetlen, ráz – egyáltalán nem prémium jellegű. Emellett a váltó rugalmassága és a motor dinamikája sem nyerte el a tetszésemet. A 2,2 literes dízel erőforrás nagyon halk, csak első beröffenésre halljuk, nagy sebességnél is csendes. A kormány túl közvetett, erős a szervó rásegítése, nagy a fordulókör.
am
Belseje visszafogott – ez lehet a legenyhébb kifejezés a semmitmondó, érzelemmentes miliőre -, a műszerórák szépek, a fedélzeti számítógép tájékoztatása kimerítő. A szórakoztató és navigációs rendszer kezelése tanulást igényel, többet tud, mint, amire valaha is szükségünk lehet. A kapcsolók siralmasan ódivatúak, de a Toyotában és a többi japánban megszokottak. Fabetét szerencsére nincs, a helyette használt elszenesedett nádutánzat tetszetős és jó a tapintása.
am
A csomagtartó méretes, a szája szúk, ajtaja túl könnyű, sanszos, hogy állon ver. A teljes padlózat gumis, vadászatra, horgászatra, kiránduláshoz ideális. A középkonzol nyúlványa, multifunkciós kartámasza hatalmas méretekkel rendelkezik, simán elnyelte egy háromtagú család kínainál beszerzett ebédjét.
am
Kifejezetten magas üléspozíciót lehet kialakítani, érzésre egyterűnek tűnik, jól körbelátható, kevés a holttér. Az ülőlapot nem európai ülepekre tervezték, hiányzik 5-7 centi attól, hogy hosszabb úton is kényelmes legyen. Az oldaltartás hiányát nem rovom fel, az autó annyira nem sportos, nem oldalüvegre tapadós.
Sóval hintené be a dicstelen múltú állami „kukaholding”, az NHKV Zrt. helyét a kormány, így a MoHu akkor sem tudná teljesíteni a törvényben foglalt felvásárlási kötelezettségét, ha akarná.
A Trump által okozott felfordulás jó esélyt ad Putyinnak, hogy odavágjon, és Európa az USA nélkül védtelen, írja kommentárjában Edward Lucas, a brit lap külpolitikai szerkesztője.