Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"090e1cd1-52c7-46f1-808a-989c5ea81c3f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy modul cseréjével bárki modernizálhatja az ikonikus finn mobil töltését, még csak forrasztópákára sincs szükség a művelethez.","shortLead":"Egy modul cseréjével bárki modernizálhatja az ikonikus finn mobil töltését, még csak forrasztópákára sincs szükség...","id":"20250218_nokia-3310-atalakitas-usb-c-toltoport","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/090e1cd1-52c7-46f1-808a-989c5ea81c3f.jpg","index":0,"item":"b81a79c3-fa28-48c6-ac55-d51b68d047b6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250218_nokia-3310-atalakitas-usb-c-toltoport","timestamp":"2025. február. 18. 11:03","title":"24 év után jött újdonság a Nokia 3310-hez: USB-C csatlakozóval is tölthető (videó)","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"16fbe701-7249-4c0c-9b66-725849f8dfe0","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Közös tiltakozó közlemény kiadására sarkallta a rendszerváltást követő vezérkari főnököket Ruszin-Szendi Romulusz szereplése a Tisza Párt hétvégi kongresszusán. Aki megfogalmazta és „postásként” a HM-nek elküldte a közleményt, Fodor Lajos, az 1999–2003 közötti vezérkari főnök. A HVG-nek el is mondta, mi volt a bajuk.","shortLead":"Közös tiltakozó közlemény kiadására sarkallta a rendszerváltást követő vezérkari főnököket Ruszin-Szendi Romulusz...","id":"20250217_Fodor-Lajos-vezerornagy-ruszin-szendi-tisza-part-kozlemeny-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/16fbe701-7249-4c0c-9b66-725849f8dfe0.jpg","index":0,"item":"a2e27f3a-7568-4ef0-913a-d1119ee23c75","keywords":null,"link":"/itthon/20250217_Fodor-Lajos-vezerornagy-ruszin-szendi-tisza-part-kozlemeny-ebx","timestamp":"2025. február. 17. 18:46","title":"Fodor Lajos a HVG-nek: „Mi, volt vezérkari főnökök nem pártpolitizálunk, és baj, hogy Ruszin-Szendi a Tisza rendezvényén szerepelt”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"65489e23-3dac-4971-8336-638a544d20d9","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A Hamász állítólagos döntése a Kairóba látogató Hamász-delegációra gyakorolt jelentős egyiptomi nyomást követően születhetett.","shortLead":"A Hamász állítólagos döntése a Kairóba látogató Hamász-delegációra gyakorolt jelentős egyiptomi nyomást követően...","id":"20250217_Netanjahu-sem-a-Hamasz-sem-a-Palesztin-Hatosag-nem-fogja-kormanyozni-Gazat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65489e23-3dac-4971-8336-638a544d20d9.jpg","index":0,"item":"9a4ea070-c46b-40f0-a373-f58a8a168060","keywords":null,"link":"/vilag/20250217_Netanjahu-sem-a-Hamasz-sem-a-Palesztin-Hatosag-nem-fogja-kormanyozni-Gazat","timestamp":"2025. február. 18. 12:02","title":"Netanjahu: Sem a Hamász, sem a Palesztin Hatóság nem fogja kormányozni Gázát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1230fc6e-cd62-4fa8-aef4-4baa70dda934","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Csak a leállósávon lehet haladni. ","shortLead":"Csak a leállósávon lehet haladni. ","id":"20250217_Baleset-miatt-tobb-kilometeres-a-torlodas-az-M0-s-autouton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1230fc6e-cd62-4fa8-aef4-4baa70dda934.jpg","index":0,"item":"9cdd1a0e-ebb3-4954-ac67-6eca9d2a0f37","keywords":null,"link":"/cegauto/20250217_Baleset-miatt-tobb-kilometeres-a-torlodas-az-M0-s-autouton","timestamp":"2025. február. 17. 08:36","title":"Kilenc autó ütközött össze, több kilométeres a torlódás az M0-s autóúton","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"263465fa-c074-4698-b900-5092cf432f45","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Magyar Nemzeti Bank Monetáris Tanácsának leköszönő tagja szerint a jegybank az inflációt másfél éven belül szeretné visszakormányozni a 3 százalék körüli szintre, az idei év átlaga 4-5 százalék lehet.","shortLead":"A Magyar Nemzeti Bank Monetáris Tanácsának leköszönő tagja szerint a jegybank az inflációt másfél éven belül szeretné...","id":"20250217_Pleschinger-Gyula-MNB-Monetaris-Tanacs-inflacio-alapkamat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/263465fa-c074-4698-b900-5092cf432f45.jpg","index":0,"item":"f4544bd7-bae3-47a3-b323-00eb52585836","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250217_Pleschinger-Gyula-MNB-Monetaris-Tanacs-inflacio-alapkamat","timestamp":"2025. február. 17. 15:24","title":"Pleschinger az inflációról: Nincs mozgástér az alapkamat csökkentésére, az emelése pedig „elképzelhetetlen”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a7672aa4-395c-4b4d-90a4-81a9658f7b95","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az orosz delegáció beszámolója szerint sikerült konstruktív párbeszédet folytatni. ","shortLead":"Az orosz delegáció beszámolója szerint sikerült konstruktív párbeszédet folytatni. ","id":"20250218_oroszorszag-usa-beketargyalas-szaud-arabia-rijad-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a7672aa4-395c-4b4d-90a4-81a9658f7b95.jpg","index":0,"item":"270b4e8f-04ff-4678-9c4f-1a1a1c519b84","keywords":null,"link":"/vilag/20250218_oroszorszag-usa-beketargyalas-szaud-arabia-rijad-ebx","timestamp":"2025. február. 18. 15:08","title":"Kézfogás nem volt, de az oroszok szerint sikerült konstruktív párbeszédet folytatni az amerikaiakkal Ukrajna ügyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ab33294a-846d-4d3e-9500-7189276fb99b","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"A tragédiát gyorshajtás okozhatta, a sérültek között gyermekek is vannak.","shortLead":"A tragédiát gyorshajtás okozhatta, a sérültek között gyermekek is vannak.","id":"20250218_Kozel-harmincan-vesztettek-eletuket-egy-buszbalesetben-Boliviaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ab33294a-846d-4d3e-9500-7189276fb99b.jpg","index":0,"item":"1663bc0b-bec5-4510-8ed0-66123fbc4285","keywords":null,"link":"/vilag/20250218_Kozel-harmincan-vesztettek-eletuket-egy-buszbalesetben-Boliviaban","timestamp":"2025. február. 18. 07:54","title":"Közel harmincan vesztették életüket egy buszbalesetben Bolíviában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"97a01ed5-4537-4669-82be-6c9efbd816ff","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az a mennyiség is csökkenhet ezáltal, amit a Molnak az ukrán–fehérorosz határon át kell vennie a Lukoil kitiltása miatt.","shortLead":"Az a mennyiség is csökkenhet ezáltal, amit a Molnak az ukrán–fehérorosz határon át kell vennie a Lukoil kitiltása miatt.","id":"20250218_Kazah-olajat-vesz-a-Mol-a-Baratsag-vezeteken-keresztul-ami-segithet-nevleg-csokkenteni-az-orosz-fuggoseget","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/97a01ed5-4537-4669-82be-6c9efbd816ff.jpg","index":0,"item":"60fbe9e5-4edb-46f8-8799-e88ae41f656f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250218_Kazah-olajat-vesz-a-Mol-a-Baratsag-vezeteken-keresztul-ami-segithet-nevleg-csokkenteni-az-orosz-fuggoseget","timestamp":"2025. február. 18. 15:16","title":"A Mol kazah olajat vesz a Barátság-vezetéken keresztül, ami segíthet névleg csökkenteni az orosz függőséget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Honda Accord teszt: dízel szedán vagy dízel automata kombi?
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Hangulatában, főbb arcvonásaiban alig változott elődjéhez képest az új Honda Accord, kevésbé agresszív, sokkal inkább...
Hangulatában, főbb arcvonásaiban alig változott elődjéhez képest az új Honda Accord, kevésbé agresszív, sokkal inkább futurisztikus a formavilága. A terebélyes külső azonban megtévesztő, a kombi még csak, de a szedán hátul nem kínál limuzinos kényelmet. Főleg a lábtér kevés. A hátra be- és kiszállás körülményes, és esetenként fájdalmas.
Képek a galériában!
am
A belső kidolgozás japán alaposságról árulkodik, bár az anyagok minősége lehetne németesen lágyabb, találkozunk kellemetlen tapintású és túl merev pvc-vel is. A felszereltség gazdag, a szedán minden hájjal megkent változatában igazi kényeztetés volt utazni, de a kicsivel puritánabb kombi is tartalmazott csúcshifit (dobozhanggal), ülésfűtést, xenon fényszórókat, elektromos panorámatetőt, elektromos csomagtérnyitást (ez néha sztrájkolt), tempomatot és Bluetooth-kihangosítást. Ezen túl a szedánban bőrkárpitban terpeszkedtünk, kicsit elavult grafikájú navigációs képernyőre hagyatkozhattunk, a tempomat adaptív (azaz automatikusan tartja az előttünk haladóktól a távolságot), ráfutásra radar figyelmeztet, és az autó egyenesben tartásában korrekciókra képes sávasszisztens segített (ez nem tetszett, hadd kormányozzak én). A középkonzol és a műszerfal kapcsolóit tanulni kell, az ergonómia nem tökéletes.
am
Az autóban lakozó lady minden gombnyomást angolul felolvas, azt is, ha éppen megcsúszott az autó és dolgozik az ESP, de felolvassa a rádióállomások nevét. Kikapcsolni nem sikerült, így egymást boldogítottuk a pár nap során. A Bluetooth-kapcsolódással megszenvedtem. Két órán keresztül ordítottam a ladyvel, hogy setup, phone, pair, delete, cancel. Korábban is küzdöttem Hondában telefon beállítással, ennek ellenére nem sikerült elsőre. A probléma az, hogy nem gombokkal és manuálisan kell összekapcsolódni, hanem hangutasítások alapján. Attól függően, hogy a lady milyen hangulatban van, ez vagy sikerül, vagy nem. Félrehallások és félreértések hangjátéka következett. Bekapcsolta az ablakfűtést, pofámba fújta a forró levegőt, kiírta, hogy az USB-port nincs használatban, bekapcsolta az ablaktörlőt, a cédét, mindent, csak a telefont nem. Finnül is megpróbáltam, japánul is. Miután az összes hangszálam megnyúlt, félreálltam egy parkolóba és megpróbáltam újra. A phone setup volt a varázsszó. Lassan, lépésről lépésre összejött. Azt a boldogságot és büszkeséget el nem tudom mesélni.
Az autó hajlamos a büdösödésre, valami gond lehet a szellőző rendszerével, mindkét autóba több gázolajszag jutott be, mint amennyit elvisel az ember taknyos orra és szervezete. Félóránként szellőztetnem kellett.
Menet közben a kemény irányzatot képviseli az Accord, a kombit puhábbnak éreztem. Az egyenetlenségeken azonban ez is rázott, főleg a jégbordákon. Ebben az esetben örültem is neki, legalább talajt fogott néha az autó, a jégpáncélon autózás nem tartozik a lieblingjeim közé.
Száraz úton kanyarban remek, sportos stílusa lenyűgözne, ha nem fojtaná el enyhe alulkormányzottsági hajlama, valamint az érzéketlen, merev kormány.
További képek a galériában!
am
A motor karcos, hajnali hidegben riasztóan az, viszont van benne szufla, kifejezetten jól gyorsul, hamar lendületbe jön. Csak a kopogós hangja jelzi, hogy dízel, a dinamizmusa benzineseket megszégyenít.
A hatsebességes kézi váltó rövid úton jár, élvezetes tologatni, az automatikus váltó meglepően finoman kapcsol, téli dugójárásban kifejezetten jó volt. A kéziváltós szedánnal többet csúszkáltam volna. A vezetés élményéből semmit nem vesz el.
am
A hidegben üzemeltetés nem ütött vissza a tankolásnál, a fedélzeti számítógép adataira is rácáfolt a mért fogyasztás. A szedán 300 kilométeres tesztelés alatt 6,5 liter gázolajat fogyasztott 100 kilométerenként, a bejáratós kombit (41 kilométerrel vettem át) 400 kilométeren át faggattam. 8 literes átlagfogyasztást mértem száz kilométerenként.
Praktikumban egyértelműen nyer a kombi, a hatalmas méretei ellenére azonban nem használható teljes szélessége, a kerékjáratoknál szűkül.