Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3a6d127d-ea11-4206-8d02-8471c10b00f9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A cégnek ugyan csapnivaló volt a tavalyi éve, de a távozó vezér így sem járt rosszul. ","shortLead":"A cégnek ugyan csapnivaló volt a tavalyi éve, de a távozó vezér így sem járt rosszul. ","id":"20250416_kilencmilliard-forintos-vegkielegitest-kap-a-Stellantis-bukott-vezere","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a6d127d-ea11-4206-8d02-8471c10b00f9.jpg","index":0,"item":"60c130a0-0829-4925-89f6-7f52d18f6cd2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250416_kilencmilliard-forintos-vegkielegitest-kap-a-Stellantis-bukott-vezere","timestamp":"2025. április. 16. 14:33","title":"Kilencmilliárd forintos végkielégítéssel távozik a Stellantis bukott vezére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c4a9362e-4ed2-4676-b533-84b34d61cb1a","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A kecskeméti egyetem elbukhatja az új campusára és a tudásvárosra kapott állami pénzt – mondták a kecskeméti polgármesternek, de ő leleplezte, hogy a kérdező szivárványos pólóban van.","shortLead":"A kecskeméti egyetem elbukhatja az új campusára és a tudásvárosra kapott állami pénzt – mondták a kecskeméti...","id":"20250416_kecskemet-polgarmester-MNB-alapitvany-szivarvanyos-polo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4a9362e-4ed2-4676-b533-84b34d61cb1a.jpg","index":0,"item":"3aa66fb7-a4d5-4f78-83b8-79048ff4fae2","keywords":null,"link":"/kkv/20250416_kecskemet-polgarmester-MNB-alapitvany-szivarvanyos-polo","timestamp":"2025. április. 16. 14:02","title":"A kecskeméti polgármester szerint nem az MNB alapítványa, hanem a szivárványos póló veszélyes az oktatásra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06058656-3895-4d7b-81c4-825c1b9773ad","c_author":"Kozák Zsuzska ","category":"360","description":"Van, aki alapítja, van, aki zsűrizi, van, aki kapja, van, aki elutasítja. Van, aki örökre a shortlisten ragad. Van, aki halmozza, és van, aki egész életében hiába epekedik érte. Van, aki megveszi, van, aki visszaadja. Van, aki kiborul miatta, van, aki csak nevet rajta. Mi az?","shortLead":"Van, aki alapítja, van, aki zsűrizi, van, aki kapja, van, aki elutasítja. Van, aki örökre a shortlisten ragad. Van, aki...","id":"20250416_A-mu-kepzomuveszeti-dijak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06058656-3895-4d7b-81c4-825c1b9773ad.jpg","index":0,"item":"b6d58cfb-80e5-44e1-b254-c530d1fb9466","keywords":null,"link":"/360/20250416_A-mu-kepzomuveszeti-dijak","timestamp":"2025. április. 16. 13:44","title":"Zongorázni lehet a különbséget – adok-kapok a magyar képzőművészeti díjak világában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"555af14f-3f5c-4f53-8b97-a46918f8d88b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Közösségi összefogás segített majdnem tízezer kötet áttelepítésében.","shortLead":"Közösségi összefogás segített majdnem tízezer kötet áttelepítésében.","id":"20250417_konyvesbolt-koltoztetes-elolanc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/555af14f-3f5c-4f53-8b97-a46918f8d88b.jpg","index":0,"item":"1aea1ef0-8e93-4bfd-aa2f-ea67d209be87","keywords":null,"link":"/elet/20250417_konyvesbolt-koltoztetes-elolanc","timestamp":"2025. április. 17. 10:30","title":"A világ legmenőbb könyvesbolt-költöztetése történt egy michigani kisvárosban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3fdb5436-6196-4ac3-a764-8428b59db4b9","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"Az ítéletért küzdő jogvédő szervezetet J. K. Rowling is támogatta.","shortLead":"Az ítéletért küzdő jogvédő szervezetet J. K. Rowling is támogatta.","id":"20250416_A-brit-legfelsobb-birosag-kimondta-hogy-eselyegyenlosegi-ugyekben-nem-lehet-nokent-kezelni-a-transznemueket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3fdb5436-6196-4ac3-a764-8428b59db4b9.jpg","index":0,"item":"5725d0a8-d128-4c6f-8e62-4c095ca169c8","keywords":null,"link":"/elet/20250416_A-brit-legfelsobb-birosag-kimondta-hogy-eselyegyenlosegi-ugyekben-nem-lehet-nokent-kezelni-a-transznemueket","timestamp":"2025. április. 16. 18:21","title":"A brit legfelsőbb bíróság kimondta, hogy esélyegyenlőségi ügyekben nem lehet nőként kezelni a transzneműeket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4047771f-4e4c-438c-9cb2-735189ca41d5","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen szó munkába járásról vagy szabadidős programról. Az elektromos bringák terjedésével már az életkor sem (akkora) akadály, ami a kerékpárhasználók korösszetételén is meglátszik. Budapesten egyszerre van „autósüldözés” és elégtelen infrastruktúra, közben az a cél, hogy a következő öt évben robbanásszerűen növekedjen a biciklivel járók aránya.","shortLead":"Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen...","id":"20250417_hvg-e-bicikli-senior-biciklizes-e-bringa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4047771f-4e4c-438c-9cb2-735189ca41d5.jpg","index":0,"item":"a3538cc3-62df-42ca-9ed7-d692bc4f8784","keywords":null,"link":"/360/20250417_hvg-e-bicikli-senior-biciklizes-e-bringa","timestamp":"2025. április. 17. 19:30","title":"Új biciklis forradalom Magyarországon: az e-bringák megnyitották az utat az idősebbek előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b73a0aeb-b74f-46f8-9380-29e6c451cd4a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Mumbai Filmakadémia másodjára rendezi meg azt a filmes kezdeményezését, amelyre csak iPhone-nal forgatott filmekkel lehet nevezni.","shortLead":"A Mumbai Filmakadémia másodjára rendezi meg azt a filmes kezdeményezését, amelyre csak iPhone-nal forgatott filmekkel...","id":"20250417_apple-iphone-16-pro-max-macbook-pro-filmkeszites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b73a0aeb-b74f-46f8-9380-29e6c451cd4a.jpg","index":0,"item":"e55f43b4-387e-48d2-bc29-e6ad89c1b1e7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250417_apple-iphone-16-pro-max-macbook-pro-filmkeszites","timestamp":"2025. április. 17. 10:03","title":"Nézze meg: elkészült négy film, mindegyiket egy iPhone-nal forgatták","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33903eab-00fc-4f38-8f54-d3bb0d965461","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy igencsak bizarr ötlettel állt elő a Meta vezérigazgatója pár éve: az ismerősök évenkénti törlésével rázta volna fel a Facebookot. És nem ez lett volna az egyetlen érdekes gondolata.","shortLead":"Egy igencsak bizarr ötlettel állt elő a Meta vezérigazgatója pár éve: az ismerősök évenkénti törlésével rázta volna fel...","id":"20250416_mark-zuckerberg-meta-targyalas-facebook-ismerosok-torlese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33903eab-00fc-4f38-8f54-d3bb0d965461.jpg","index":0,"item":"e3de4b31-c0b9-4730-a832-71027d89310b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250416_mark-zuckerberg-meta-targyalas-facebook-ismerosok-torlese","timestamp":"2025. április. 16. 19:03","title":"Mark Zuckerberg komolyan felvetette, hogy évi egyszer mindenki ismerőseit törölni kéne a Facebookon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Toyota Urban Cruiser 4x4 teszt: a kis ho-ho-horgász
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Nem volt számomra teljesen új a Toyota Urban Cruiser.
További képek a galériában. Kattintson a képre.
am
Nem volt számomra teljesen új a Toyota Urban Cruiser. A nyáron családostul töltöttem el két hetet elsőkerékhajtású, a mostaninál szegényesebb felszereltségű változatában. Ezúttal az összkerékhajtású csúcsmodellt (EXE AWD) tettük próbára. A motor maradt, az 1,4 literes dízel ugyanolyan referencia a Toyotánál, mint a PSA-csoportnál az 1,6 HDi. Erős, nyomatékos és nagyon takarékos. A nagy nyomáson működő piezoelektromos befecskendezők és a változó geometriájú turbófeltöltő egyaránt a teljesítmény növelését szolgálja. A kisautó sajtóanyaga szerint az 1,4 literes D-4D motorja az első a világon, amely összkerékhajtással 130 gramm/kilométer szén-dioxidot bocsát ki. A kétkerékhajtású modelleknél ez az érték 118 gramm/kilométer. A közel 700 kilométeres tesztelés soráén téli üzemben, állandó fűtéssel, vegyes használatban 5,3 liter gázolajat fogyasztott a mini SUV.
A klíma automatikus, a Bluetooth-os kapcsolat hamar megteremthető, az érintőképernyős, navigációt is tartalmazó multimédia rendszer bonyolult, tanulni kell a használatát.
A hátsó ülésen magam mögött kényelmesen elfértem, két utassal hosszú távon is kényelmes hátul. A hátsó üléspad 1/3-2/3 arányban osztottan és fokozatokban dönthető. Minden ajtózsebben palacktartó van, ezeken felül további négy pohártartó is rendelkezésünkre áll, a kesztyűtartó dupla rekeszes. A csomagtartó kicsi, a kalaptartó útban van, könnyen kibukik alaphelyzetéből, így tovább akadályozva nagyobb táskák bepakolását. Macskaköves úton recseg és ropog a középkonzol, rossz úton szintén dilettánsan muzsikálnak a műanyagok.
am
Az Urban Cruiser nem egy különleges autó, mégis ritka, mint a rózsaszín elefánt. Közel egy éve van a piacon, mégis a két tesztautón kívül csak egy szlovén rendszámú Urban Cruiserrel találkoztam eddig, azzal is Rovinj egyik körforgalmában. Még Pulmann Mercedesből és Audi R8-ból is többet látni. Jó hír azoknak, akik beleszerettek és leperkálták a minimum 4,6 millió forintot (2WD, alapfelszereltség, 1,33-as benzines). Ritkaságának okát eltúlzottan magas árában kell keresni.
Az üléspozíció magas, a kormány jó fogású, indirekt. A SUV-hatást nem érezni, kívülről a műanyag borítás jelzi erőkerülő mivoltát. A szembetűnő külső csalóka, az optikai elemek növelik a kisautó méretét. Ránézésre nem tűnik fel, hogy az Urban Cruiser akkora, mint egy Yaris.
Átlagos útviszonyok között az autó elsőkerékhajtású, de csúszós útra érve a rendszer automatikusan és folyamatosan (legfeljebb 50-50 százalékig) megosztja a nyomatékot az első és a hátsó kerekek között. Optimalizálja a tapadást és az úttartást, miközben a fogyasztás baráti marad.
[[ Oldaltörés (Milyen terepen?) ]]
További képek a galériában
am
A 4x4-es tulajdonságokhoz ideális téli időt fogtunk ki, volt hó, sár, latyak, jég – ám hiába hajtottuk úttalan utakon, az Urban Cruiser mégsem bizonyíthatta vérbeli terepjáró jellegét. Az akarat megvolt, de az adottságok nem. Az Urban Cruiser úgy viselkedik terepen, mint egy 150 centis center a Lakers palánkja alatt. Hasmagassága túl szerény, a 150 milliméteres érték sok hétköznapi autónál is adott. Terepen imádkoztunk, ne érjen le az alja. Első és hátsó terepszöge 19, illetve 33 fok. Rámpaszöge 16 fok, gázlómélysége 300 milliméter. Magas, 11,8 méteres fordulóköre szintén nem kedvez a terepgyakorlatokhoz, sőt ezzel a közúti forgalomban is szenvedünk. Soha egyetlen autóval sem történt még meg, hogy kertembe beálláskor elnéztem a kapu szélességét. Az Urban Cruiser mégis megtréfált egy előre jól kitervelt jobbra bekanyarodáskor - szégyenszemre tolatva javítottam. Minek ennek autó? -, láttam a kérdést a lassító autósok szemében.
A rövid sáros, jeges, vizes, latyakos, árkos földúton a terepjárás kezdő szintjét teljesítette az Urban Cruiser. Bizonyította, hogy akinek csak télen kell az összkerékhajtás vagy panorámás nyaralóját sárban is meg szeretné közelíteni, második, vagy harmadik autóként jól jár vele. Vadászni nem ajánlott, a vaddisznó csak bontva fér be, de pecázni, horgászni ideális, összehajtva még kétméteres harcsákat is szállíthatunk. Vitorlás hajót biztos nem húzunk vele, csupán 800 kilós terhet vontathat, a Fiat Panda Cross 900 kilót, a Suzuki SX4 1200 kilót, a Suzuki Jimny 1300 kilót.
A hosszú karú botváltó első fokozata is hosszabb, mint amit egy terepjárótól elvárnánk, kettesben már szépen kapaszkodik, ha biztosra akarunk menni, használjuk az elektronikus felezőt, ilyenkor 50-50 százalékos a nyomatékmegosztás a két tengely között.
B. Cs.
Műszaki adatok
Toyota Urban Cruiser 1,4 D-4D 4x4
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1364
Környezetvédelmi besorolás
Euro 4
Max. teljesítmény lóerő
90 lóerő 3800-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm
205 Nm 1800-2800-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2460
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
3930/1725/1540
Csomagtér
305-673 liter
Saját tömeg (kg)
1275
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
175
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
12,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
5,8
Országúti
4,4
Vegyes
4,9
Tesztfogyasztás
5,3
CO2 kibocsátás (g/km)
130
ÁRA
5,795 millió forinttól a tesztelt autó ára 6,72 millió forint