Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6b7f8ea6-324b-4b5f-9d42-70ac28f3db29","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Ford, a GM és a Stellantis együttes erővel győzte meg Donald Trumpot, hogy adjon haladékot.","shortLead":"A Ford, a GM és a Stellantis együttes erővel győzte meg Donald Trumpot, hogy adjon haladékot.","id":"20250305_donald-trump-detroit-auto-vam-mexiko-kanada","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6b7f8ea6-324b-4b5f-9d42-70ac28f3db29.jpg","index":0,"item":"e43e58d9-4e07-4089-9574-07a9796f5d72","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250305_donald-trump-detroit-auto-vam-mexiko-kanada","timestamp":"2025. március. 05. 21:41","title":"Az amerikai autógyártók kilobbizták Trumpnál, hogy egy hónapig mentesüljenek a vámok alól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"39742d1c-2acd-4968-9a18-750df41be53f","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Tőkeemelést hajtottak végre a Dorothea Hotelt üzemeltető cégben. Több mint egymilliárd forint a kisebbségi tulajdonostól jött, amely mögött egy Tiborcz Istvánhoz köthető magántőkealap áll, amibe az állam is beszállt 50 milliárd forint „kríziskezelési” pénzzel.","shortLead":"Tőkeemelést hajtottak végre a Dorothea Hotelt üzemeltető cégben. Több mint egymilliárd forint a kisebbségi...","id":"20250305_Rejtelyes-forrasbol-15-milliard-forintot-pumpaltak-Tiborcz-Istvan-luxusszallodajaba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/39742d1c-2acd-4968-9a18-750df41be53f.jpg","index":0,"item":"9b53ec0f-7624-4ea7-bb40-64d470476698","keywords":null,"link":"/kkv/20250305_Rejtelyes-forrasbol-15-milliard-forintot-pumpaltak-Tiborcz-Istvan-luxusszallodajaba","timestamp":"2025. március. 05. 09:38","title":"Rejtélyes forrásból 1,5 milliárd forintot pumpáltak Tiborcz István luxusszállodájába","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"92f05ea7-0d10-4943-82f1-5bd617e4d3ea","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Aggasztó megállapításokra jutott egy friss vizsgálat, a tűzmentes illatosított viasztermékek lehet, hogy károsabbak is a hagyományos illatgyertyáknál.","shortLead":"Aggasztó megállapításokra jutott egy friss vizsgálat, a tűzmentes illatosított viasztermékek lehet, hogy károsabbak is...","id":"20250304_olvasztott-viasz-illatositok-veszelyes-illoanyagok-nanoreszecskek-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/92f05ea7-0d10-4943-82f1-5bd617e4d3ea.jpg","index":0,"item":"6e4bb7f7-4a9f-4e81-b7d0-35515ba34e60","keywords":null,"link":"/tudomany/20250304_olvasztott-viasz-illatositok-veszelyes-illoanyagok-nanoreszecskek-kutatas","timestamp":"2025. március. 04. 08:03","title":"Milyen illatosítót használ? Találtak egyet, ami olyan veszélyes lehet, mintha dízelfüstöt lélegezne be","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"26c37319-a97d-4834-b09c-e8628c9cecc4","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Donald Trump közel-keleti riviéráját egy az egyben elveti a terv, amiről kedden tanácskoznak az arab országok.","shortLead":"Donald Trump közel-keleti riviéráját egy az egyben elveti a terv, amiről kedden tanácskoznak az arab országok.","id":"20250304_trump-gaza-terveire-egyiptom-hamasz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/26c37319-a97d-4834-b09c-e8628c9cecc4.jpg","index":0,"item":"536a7eee-6d8c-4db8-bc3f-e8577c242836","keywords":null,"link":"/vilag/20250304_trump-gaza-terveire-egyiptom-hamasz","timestamp":"2025. március. 04. 15:11","title":"Itt a válasz Trump gázai terveire Egyiptomból: a Hamászt kizárnák a kormányzásból, a lakosság marad","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"199ae108-b012-48f5-b562-656a36937025","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Orbán Viktor oligarcháiról, a közpénz lenyúlásáról, de a kínai és orosz befolyásról is szó volt a lengyel közcsatorna, a TVP műsorában. A „Magyarország szégyensapkát kap?” felvezetésű anyag keményen kritizálta az Orbán-kormány uniós ténykedését is.","shortLead":"Orbán Viktor oligarcháiról, a közpénz lenyúlásáról, de a kínai és orosz befolyásról is szó volt a lengyel közcsatorna...","id":"20250304_Nekiment-Orbannak-a-lengyel-kozmedia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/199ae108-b012-48f5-b562-656a36937025.jpg","index":0,"item":"e76e28d0-9cb3-4cf9-86ba-6e6ec7a6ee40","keywords":null,"link":"/itthon/20250304_Nekiment-Orbannak-a-lengyel-kozmedia","timestamp":"2025. március. 04. 14:27","title":"Nekiment Orbánnak a lengyel közmédia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c747b676-58c5-484f-8973-d4454f32379f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"„Nem prédikálni, szónoklatot tartani” megy, hanem hogy meghallgassa azoknak a történeteit, akiknek „a hangja nem hallatszik el a hatalmasokhoz”. ","shortLead":"„Nem prédikálni, szónoklatot tartani” megy, hanem hogy meghallgassa azoknak a történeteit, akiknek „a hangja nem...","id":"20250305_Gyurcsany-Ferenc-egy-lakokocsival-jarja-korbe-az-orszagot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c747b676-58c5-484f-8973-d4454f32379f.jpg","index":0,"item":"b7abde79-4fce-4e0b-9d99-6ef614d62b25","keywords":null,"link":"/itthon/20250305_Gyurcsany-Ferenc-egy-lakokocsival-jarja-korbe-az-orszagot","timestamp":"2025. március. 05. 08:16","title":"Gyurcsány Ferenc egy lakókocsival járja körbe az országot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"871ad47d-e80c-4bf5-bf90-69bba5da9fb1","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"360","description":"Megint valami olyan spirálba hergelte bele magát Orbán Viktor, amiből lehetetlen kitörni, nem mintha lenne ilyen szándéka. Az elmúlt napok világpolitikai fejleményei és a várhatóan felgyorsuló események centrifugális ereje arra a külső ívre szorítja a magyar “diplomáciát”, ahonnan már a bekiabálások sem hallatszanak.","shortLead":"Megint valami olyan spirálba hergelte bele magát Orbán Viktor, amiből lehetetlen kitörni, nem mintha lenne ilyen...","id":"20250304_unios_politika_orban-viktor_eu-csucs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/871ad47d-e80c-4bf5-bf90-69bba5da9fb1.jpg","index":0,"item":"b4533176-2f6d-48dd-abc1-09764a26b62f","keywords":null,"link":"/360/20250304_unios_politika_orban-viktor_eu-csucs","timestamp":"2025. március. 04. 07:00","title":"Orbán Viktor két csúcs között, a pad alatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"77da6623-3584-43fe-9d09-7a13c6485b4f","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Hunfalvy Technikum olyan kedves és empatikus videót készített a szóbeli vizsgájukra készülő diákoknak, amivel alighanem a legizgulósabb gyerekekbe is sikerül lelket önteni.","shortLead":"A Hunfalvy Technikum olyan kedves és empatikus videót készített a szóbeli vizsgájukra készülő diákoknak, amivel...","id":"20250305_hunfalvy-technikum-kozepiskolai-felveteli-szobeli-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/77da6623-3584-43fe-9d09-7a13c6485b4f.jpg","index":0,"item":"c4ed0362-f429-4cb9-9ff3-c29c6991b784","keywords":null,"link":"/elet/20250305_hunfalvy-technikum-kozepiskolai-felveteli-szobeli-video","timestamp":"2025. március. 05. 09:53","title":"Ha minden iskola így várná a felvételiző gyerekeket, sokkal jobb hely lenne a világ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Fiat Doblo Cargo teszt: kisvállalkozóknak 1 tonnáig
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
A résztvevők gyorsasági, ügyességi, tájékozódási, fogyasztási és elméleti feladatokkal küzdöttek meg, 100-150...
További képek a galériában. Kattintson a képre
am
A résztvevők gyorsasági, ügyességi, tájékozódási, fogyasztási és elméleti feladatokkal küzdöttek meg, 100-150 kilométerenként pedig 1/100-as próbákat kellett kiállniuk. Az 1/100-as feladatok az oldtimer versenyzőknek lehetnek ismerősek, különböző manővereket időre kell teljesíteni, századmásodperc pontossággal. De azt is tudni kellett, hogy Pécselyen a falu első házában született Bohuniczky Szefi író (lásd keretesünket). A kétnapos verseny során Magyarország gyönyörű tájain autózott a Fiat karaván, a versenyen 19 csapat indult. Négy díjat osztottak ki, a fődíjat a HVG/autómenedzser.hu és a vezess.hu párosa hozta el.
Bohuniczky Szefi
A Baumgarten-díjas írónő a Veszprém megyei Pécselyen született 1894-ben, középbirtokos családból. Apja később tönkrement és Vas megyében vállalt intézői állást. Veszprémben tanult. Álnéven írt elbeszéléseket és bírálatokat a Független Szemlében. Első novelláit és első regényét, A kisbojtárt a Nyugat közölte 1926-ban. A magyar próza nagy reménységének tekintették, Babits Mihály, s általában a lap szerkesztőinek belső baráti köréhez tartozott. Számos regénye jelent meg. Noha szerény viszonyok közt élt – férjét a Tanácsköztársaság bukása után nyugdíjazták –, irodalmi szalont tartott fenn, ahol hetente összejöttek a Nyugat köréhez tartozó írók.1969-ben halt meg Budapesten. Az, hogy mennyire nem ismerjük életét és munkásságát jól példázza, hogy a falu közepén megkérdezett két idős asszony egyike sem tudta, kit keresünk. - Hetven éve lakom itt, de nem hallottam róla – mondta az egyik, a másik ezt megerősítve bólogatott. Szerencsére az önkormányzatnál ismerték Szefit, és megmutatták a szülőházát.
A kisteherautó utasterében semminek sem volt helye, fényképezőgépekkel láb között utaztunk, féltettük Miklós Csaba borait is, hogy ne törjenek, ruhába csomagoltuk, és a vezetőülés mögé szorítottuk be. Hasznos volt ugyanakkor a tető alatti hosszú tárolórekesz, ide dobálhattuk fel a kajamaradékokat, a navigációs berendezést és a prospektusokat. A kesztyűtartó és az oldalzsebek méretesek, palacktartóból sincs hiány. A műszerfal és az ergonómia személyautós, túl sok kapcsoló nincs, a rádió sem gyári. Az ötsebességes váltó pontos úton jár, ötösből azonban nehezen találtunk vissza négyesbe, így gyakran hármasból kellett újra megpróbálni. A középső tükör hiánya is okozott meglepetéseket, de pár óra alatt ráállt az agyam arra, hogy a Fiat Doblo Cargo az egy teherautó és annak megfelelően is kell vele közlekedni.
Az új padlólemezre épülő új Doblò Cargo számos rekordot megdöntött kategóriájában: akár 2,17 méteres belső hossz, 1,23 méter széles a kerékdobok között, 3,4-4,2 köbméteres raktér, 750-1000 kilogramm hasznos teherbírás, akár 4,8 liter/100 kilométer vegyes ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztás, és akár 1250 kilométer hatótávolság (1,3 Multijet motorral).
A raktér jóval tágasabb, mint az előző modellben: a négyzetes, szabályos alakú, teljes egészében kihasználható raktér oldalsó tolóajtó(ko)n, valamint a bőségesen méretezett hátsó ajtókon keresztül közelíthető meg, így a ki- és berakodás igazán könnyű feladat. Rövid tengelytávú kivitelben 3,4, a rövid tengelytávú, emelt tetős verzióban 4, a hosszú tengelytávú Maxi modell esetében pedig 4,2 köbméteres a raktér kapacitása. Hossza 182 (rövid tengelytáv) vagy 217 (hosszú tengelytáv) centiméter, szélessége 171, magassága pedig 130 (emelt tetővel 155) centi. A kerékdobok között a jelenlegi modellnél három centiméterrel nagyobb a távolság: az itt mért, 123 centiméteres belső szélesség azt jelenti, hogy hátul kényelmesen elfér akár két Euro-raklap is. A lehajtható utasüléssel szerelt kivitelekhez elforgatható elválasztó is rendelhető, ami további mintegy 0,40 köbméterrel növeli a hasznos térfogatot, miközben a legnagyobb belső hosszúság 305 (rövid tengelytáv), illetve 340 (hosszú tengelytáv) centiméterre nő. A tesztelt autóban nem volt elválasztó, de így is nagyon kényelmetlennek bizonyult az anyósülés a Doblo Cargo túrában résztvevő társamnak. A vezetőülés nem egy kényelmes fotel, de én a hosszú vezetés ellenére sem panaszkodtam, sokkal drágább és komfortosabb autóban rosszabb az ülés.
Opciós extra az a keresztrúd-pár, amely a raktér felső részébe beszerelve hosszabb tárgyak – például létrák, csövek, vezetékek – szállítására alkalmas, a raktér egyébként kihasználatlan részében. Ezzel a megoldással szükségtelenné válhatnak a külső rakodórendszerek, ugyanakkor maximálisan kihasználható a raktér padlója és alja. A keresztrudak kialakításuknak köszönhetően a hátsó ajtóból és a jobb oldalajtóból egyaránt könnyen, biztonságosan elérhetők; a szállított tárgyak lekötözését a rudakon található, mozgatható kampók segítik.
A raktér két nagyméretű, szimmetrikusan oldalra nyíló hátsó ajtón keresztül közelíthető meg. Ezek egyenként 123 centi szélesek. Pontosan a kerékív szélességéig nyílnak, magasságuk pedig 125 (normál kivitel) vagy 146 (emelt tetős kivitel) centiméter. Emellett két bőségesen méretezett oldalsó tolóajtó (70 x 117 centi) is rendelhető. Tesztautóinkon egy tolóajtó volt, a móka kedvéért az autókat megrakták egy sor térkővel, így ha bemásztunk, úgy érezhettük magunkat, mint egy filegóriában.
A Fiat Doblò Cargo bevezetésekor 1,4 literes benzinmotorral (95 LE, bruttó alapára 3,5875 millió forint), valamint három különböző dízelmotorral rendelhető: utóbbiak a második generációs 1.3 Multijet (90 LE, bruttó alapára 3,825 millió forint), az 1.6 Multijet (105 LE, 4,2 millió forint), és a 2.0 Multijet (135 LE, 5,05 millió forint). Az összes motor Euro5-ös besorolású (Az 1.4 benzin, valamint az 1.3 és 1.6 Multijet dízelmotorok Euro4-es kivitelben is rendelhetőek). Az Euro5-ös erőforrásokhoz alapfelszerelés az új Start&Stop rendszer, valamint a koromrészecske-szűrő (csak dízelmotoroknál).
am
A legkülönbözőbb út- és terhelési viszonyok között mutatott, optimális menetteljesítmények, kényelem és aktív biztonság érdekében az új Doblòt innovatív mechanikus megoldásokkal vértezték fel. Ilyen a bi-link hátsó felfüggesztés, amelynek egyes komponensei a jármű konkrét felhasználásától függően kalibrálhatóak. Az ABS, valamint az EBD elektronikus fékerőelosztó és a vezetőoldali kormánylégzsák szériatartozék, 100 ezer forintos felárért ESP is rendelhető. Ezt visszagurulásgátló rendszerrel is kiegészítették; amely emelkedőn segít elindulni a vezetőnek.
A modellkínálat hét különböző karosszéria-variánsból áll: rövid és hosszú tengelytávú furgonból, emelt tetejű furgonból, rövid és hosszú tengelytávú, ötüléses kombiból; valamint különleges figyelmet érdemel a vadonatúj, rövid és hosszú tengelytávú kivitelben kapható járóképes alváz, amely egyszerűen és olcsón az adott felhasználási terület igényei szerint átalakítható (hűtőkocsi, fix vagy billenő platós teherautó). Az új haszonjármű két felszereltségi szinten (alap és SX) választható, mindkettő létezik Cargo és Kombi kivitelben. Ezzel összesen mintegy 400 különféle lehetősége van a vásárlóknak a megfelelő felépítmény, oldal- és hátsó ajtó, valamint a motorok kiválasztására.
1,3 literes, 90 lóerős Multijet II dízelmotorja változó geometriájú turbót kapott, ami a teljes fordulatszám-tartományban optimális feltöltést szavatol: a motor jelenlegi, 75 lóerős kiviteléhez képest 15 lóerővel erősebb (+20%), maximális, 200 Nm (+5%) forgatónyomatékát pedig már 1500/perc fordulatszámon leadja. Be kell valljam, az autó 250 kilogrammos rakománnyal, két személlyel parádésan haladt, még az autópályán sem vallott szégyent, kényelmesen tartotta 130-as tempót, de néhol a stabil 150-et és a végsebességet is. Országúton 5,5 literes átlagfogyasztást mértünk, padlógázon autópályán 8,5 litert.
Emmanuel Macron francia elnök szerda esti televíziós beszédében a tartós béke fontosságáról beszélt, és jelezte, csúcstalálkozót szervez a béke garantálásában érdekelt európai hadseregek vezetőinek.