Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4e60aaa6-0956-4403-8278-84a8b1204a9c","c_author":"Parászka Boróka ","category":"360","description":"Milyen lesz a NER leváltása? Mosolygós – ha elég belátás van mindenkiben. Bármi jön is, a NER gerjesztette gyanakvástól, szembenállástól megkönnyebbült érzet mindenkiben ott lesz. Most, a Pride-dal is lehet gyakorolni rá. Orbán Viktor ezt a harcot előre elvesztette. Vélemény.","shortLead":"Milyen lesz a NER leváltása? Mosolygós – ha elég belátás van mindenkiben. Bármi jön is, a NER gerjesztette...","id":"20250613_hvg-Paraszka-Boroka-Vicsor-vagy-mosoly","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4e60aaa6-0956-4403-8278-84a8b1204a9c.jpg","index":0,"item":"9a890df0-b5a1-4a74-a820-3c21114098ee","keywords":null,"link":"/360/20250613_hvg-Paraszka-Boroka-Vicsor-vagy-mosoly","timestamp":"2025. június. 13. 08:49","title":"Parászka Boróka: Ki mondja meg Orbánéknak, hogy a bulijukat lefújták?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d1fe5ee6-ac61-4972-9587-26871ea78ef2","c_author":"Balizs Benedek ","category":"sport","description":"A Premier League 2008 óta szabályozza az úgynevezett „nem hazai nevelésű” játékosok számát egy csapaton belül. A Liverpool nagy átalakuláson esik át a nyáron, így a jövő évi keretben minden pozíciót alaposan át kell gondolni a klub vezetőségének. Jeremie Frimpong nagy húzásnak bizonyult ebből a szempontból (is), de adott esetben Pécsi Ármin felnőtt csapatba való nevezése is segíthet abban, hogy Kerkez Milos és a frissen igazolt Florian Wirtz is következmények nélkül helyet kaphasson a bajnok csapat 2025/2026-os keretében. Vélhetően ennek ellenére is lesznek áldozatai a szabályok betartásának.","shortLead":"A Premier League 2008 óta szabályozza az úgynevezett „nem hazai nevelésű” játékosok számát egy csapaton belül...","id":"20250613_liverpool-hazai-nevelesu-jatekosok-szabaly-premier-league-kerkez-milos-florian-wirtz-pecsi-armin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d1fe5ee6-ac61-4972-9587-26871ea78ef2.jpg","index":0,"item":"074d15fb-2eb9-4d9e-a681-57475561ed4e","keywords":null,"link":"/sport/20250613_liverpool-hazai-nevelesu-jatekosok-szabaly-premier-league-kerkez-milos-florian-wirtz-pecsi-armin","timestamp":"2025. június. 13. 12:00","title":"Akár Pécsi Árminon is múlhat, hogy Kerkez Milost le tudja-e igazolni a Liverpool","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8dc0604b-9c9e-4acd-bbce-d33f41d8adc0","c_author":"Sághy Erna","category":"360","description":"Fotókönyv és guide sajátos keveréke Toroczkai Csaba fotográfus és Grasl Bernadett művészettörténész közös vállalkozása, amely a legnagyobb japán sziget, Honsú felfedezésére invitál.","shortLead":"Fotókönyv és guide sajátos keveréke Toroczkai Csaba fotográfus és Grasl Bernadett művészettörténész közös vállalkozása...","id":"20250614_hvg-Japan-szinei-Toroczkai-Csaba-Grasl-Bernadett-kiallitas-konyv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8dc0604b-9c9e-4acd-bbce-d33f41d8adc0.jpg","index":0,"item":"3fa63478-5a7d-4d50-8930-fcc2fc745872","keywords":null,"link":"/360/20250614_hvg-Japan-szinei-Toroczkai-Csaba-Grasl-Bernadett-kiallitas-konyv","timestamp":"2025. június. 14. 14:15","title":"Ezt a különleges könyvet és fotókiállítást látva rácsodálkozhatunk Japán színeire","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ba9c56ba-a3bc-4d22-a0fc-0735012e4a7d","c_author":"Sárközi Helga","category":"360","description":"Finnországban sokaknak lett elegük a klímaváltozás ellen küzdő Elokapina környezetvédő szervezet akcióiból. Százezernél is több aláírás gyűlt össze a mozgalom betiltását, bűnszervezetté nyilvánítását és a pénzügyi támogatásuk kriminalizálását követelő népi kezdeményezésre. A mozgalom többnapos akciója hétfőtől szerdáig tartott a finn főváros több forgalmas pontján. A mostani megmozdulás egyik kimondott célja a rendőrségi szervezetre történő nyomásgyakorlás, amihez a szervezők még helyszíni oktatást is tartanak.","shortLead":"Finnországban sokaknak lett elegük a klímaváltozás ellen küzdő Elokapina környezetvédő szervezet akcióiból. Százezernél...","id":"20250613_Tuntetes-finn-modra-helyszini-gyorstalpalo-oktatas-kezdo-ellenalloknak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ba9c56ba-a3bc-4d22-a0fc-0735012e4a7d.jpg","index":0,"item":"7b537c12-e4aa-4617-8ea4-778d7fbad193","keywords":null,"link":"/360/20250613_Tuntetes-finn-modra-helyszini-gyorstalpalo-oktatas-kezdo-ellenalloknak","timestamp":"2025. június. 13. 17:35","title":"Tüntetés finn módra – helyszíni gyorstalpaló kezdő ellenállóknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"97d5fa88-c245-4740-a4e0-7417dbcbdd16","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Ha túl okos a telefonunk, azt hiheti, karamboloztunk, és tárcsázza a segélyhívót.","shortLead":"Ha túl okos a telefonunk, azt hiheti, karamboloztunk, és tárcsázza a segélyhívót.","id":"20250613_fesztival-pogozas-mobil","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/97d5fa88-c245-4740-a4e0-7417dbcbdd16.jpg","index":0,"item":"e870dc30-5107-4209-893d-e6c88dd6ab01","keywords":null,"link":"/elet/20250613_fesztival-pogozas-mobil","timestamp":"2025. június. 13. 15:53","title":"A pogózás váratlan veszélyeire figyelmeztet a brit rendőrség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eb2a54d4-ce15-4246-9248-34e406b6c27a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amikor egy weboldalon az az üzenet tűnik fel, hogy az ön számítógépe vírusos, de pár kattintással helyreállíthatja, akkor nagyon valószínű, hogy éppen az a pár kattintás sodorja majd bajba. A legújabb módszer a megszokott kiberbűnözői trükköket finomítja, és teszi még meggyőzőbbé.","shortLead":"Amikor egy weboldalon az az üzenet tűnik fel, hogy az ön számítógépe vírusos, de pár kattintással helyreállíthatja...","id":"20250613_clickfix-atveres-kartevo-telepitese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eb2a54d4-ce15-4246-9248-34e406b6c27a.jpg","index":0,"item":"e1063315-964f-4ab6-ace2-d5867e702382","keywords":null,"link":"/tudomany/20250613_clickfix-atveres-kartevo-telepitese","timestamp":"2025. június. 13. 08:03","title":"Ha ezt az üzenetet dobja fel egy weboldal, akkor lesz ám igazi baj, ha rákattint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cf137868-ce17-4c72-8027-3726107753c3","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"771 millió forint bevételre 680 millió forint nyereséget ért el a cége, az eredménytartalékot is igénybe véve 780 millió forint osztalékot vesz ki.","shortLead":"771 millió forint bevételre 680 millió forint nyereséget ért el a cége, az eredménytartalékot is igénybe véve 780...","id":"20250613_Azahriah-nagyot-kaszalt-a-tavalyi-ev-utan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf137868-ce17-4c72-8027-3726107753c3.jpg","index":0,"item":"f8fda660-129c-4336-bdbb-3c1f2184b8ee","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250613_Azahriah-nagyot-kaszalt-a-tavalyi-ev-utan","timestamp":"2025. június. 13. 14:30","title":"Azahriah nagyot kaszált a tavalyi év után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"71cc8148-b685-4288-9c0b-07447c4ab83a","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Két ország, amelyek közül egyik sem ismeri el, hogy van atom… Fegyvere talán még pont nem. De az egyik most bombázza le a másikat. Amerika közben tárgyalna. Nagy Gábort, a HVG vezető szerkesztőjét Kacskovics Mihály Béla kérdezte.","shortLead":"Két ország, amelyek közül egyik sem ismeri el, hogy van atom… Fegyvere talán még pont nem. De az egyik most bombázza le...","id":"20250613_Fulke-podcast-Nagy-Gabor-Izrael-Iran-haboru-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71cc8148-b685-4288-9c0b-07447c4ab83a.jpg","index":0,"item":"8251d268-307b-4778-856b-03b56e306fee","keywords":null,"link":"/vilag/20250613_Fulke-podcast-Nagy-Gabor-Izrael-Iran-haboru-ebx","timestamp":"2025. június. 13. 17:29","title":"Izraeli bombák az iráni atomra – Miért indult újabb háború a Közel-Keleten?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Fiat Doblo Cargo teszt: kisvállalkozóknak 1 tonnáig
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
A résztvevők gyorsasági, ügyességi, tájékozódási, fogyasztási és elméleti feladatokkal küzdöttek meg, 100-150...
További képek a galériában. Kattintson a képre
am
A résztvevők gyorsasági, ügyességi, tájékozódási, fogyasztási és elméleti feladatokkal küzdöttek meg, 100-150 kilométerenként pedig 1/100-as próbákat kellett kiállniuk. Az 1/100-as feladatok az oldtimer versenyzőknek lehetnek ismerősek, különböző manővereket időre kell teljesíteni, századmásodperc pontossággal. De azt is tudni kellett, hogy Pécselyen a falu első házában született Bohuniczky Szefi író (lásd keretesünket). A kétnapos verseny során Magyarország gyönyörű tájain autózott a Fiat karaván, a versenyen 19 csapat indult. Négy díjat osztottak ki, a fődíjat a HVG/autómenedzser.hu és a vezess.hu párosa hozta el.
Bohuniczky Szefi
A Baumgarten-díjas írónő a Veszprém megyei Pécselyen született 1894-ben, középbirtokos családból. Apja később tönkrement és Vas megyében vállalt intézői állást. Veszprémben tanult. Álnéven írt elbeszéléseket és bírálatokat a Független Szemlében. Első novelláit és első regényét, A kisbojtárt a Nyugat közölte 1926-ban. A magyar próza nagy reménységének tekintették, Babits Mihály, s általában a lap szerkesztőinek belső baráti köréhez tartozott. Számos regénye jelent meg. Noha szerény viszonyok közt élt – férjét a Tanácsköztársaság bukása után nyugdíjazták –, irodalmi szalont tartott fenn, ahol hetente összejöttek a Nyugat köréhez tartozó írók.1969-ben halt meg Budapesten. Az, hogy mennyire nem ismerjük életét és munkásságát jól példázza, hogy a falu közepén megkérdezett két idős asszony egyike sem tudta, kit keresünk. - Hetven éve lakom itt, de nem hallottam róla – mondta az egyik, a másik ezt megerősítve bólogatott. Szerencsére az önkormányzatnál ismerték Szefit, és megmutatták a szülőházát.
A kisteherautó utasterében semminek sem volt helye, fényképezőgépekkel láb között utaztunk, féltettük Miklós Csaba borait is, hogy ne törjenek, ruhába csomagoltuk, és a vezetőülés mögé szorítottuk be. Hasznos volt ugyanakkor a tető alatti hosszú tárolórekesz, ide dobálhattuk fel a kajamaradékokat, a navigációs berendezést és a prospektusokat. A kesztyűtartó és az oldalzsebek méretesek, palacktartóból sincs hiány. A műszerfal és az ergonómia személyautós, túl sok kapcsoló nincs, a rádió sem gyári. Az ötsebességes váltó pontos úton jár, ötösből azonban nehezen találtunk vissza négyesbe, így gyakran hármasból kellett újra megpróbálni. A középső tükör hiánya is okozott meglepetéseket, de pár óra alatt ráállt az agyam arra, hogy a Fiat Doblo Cargo az egy teherautó és annak megfelelően is kell vele közlekedni.
Az új padlólemezre épülő új Doblò Cargo számos rekordot megdöntött kategóriájában: akár 2,17 méteres belső hossz, 1,23 méter széles a kerékdobok között, 3,4-4,2 köbméteres raktér, 750-1000 kilogramm hasznos teherbírás, akár 4,8 liter/100 kilométer vegyes ciklus szerinti üzemanyag-fogyasztás, és akár 1250 kilométer hatótávolság (1,3 Multijet motorral).
A raktér jóval tágasabb, mint az előző modellben: a négyzetes, szabályos alakú, teljes egészében kihasználható raktér oldalsó tolóajtó(ko)n, valamint a bőségesen méretezett hátsó ajtókon keresztül közelíthető meg, így a ki- és berakodás igazán könnyű feladat. Rövid tengelytávú kivitelben 3,4, a rövid tengelytávú, emelt tetős verzióban 4, a hosszú tengelytávú Maxi modell esetében pedig 4,2 köbméteres a raktér kapacitása. Hossza 182 (rövid tengelytáv) vagy 217 (hosszú tengelytáv) centiméter, szélessége 171, magassága pedig 130 (emelt tetővel 155) centi. A kerékdobok között a jelenlegi modellnél három centiméterrel nagyobb a távolság: az itt mért, 123 centiméteres belső szélesség azt jelenti, hogy hátul kényelmesen elfér akár két Euro-raklap is. A lehajtható utasüléssel szerelt kivitelekhez elforgatható elválasztó is rendelhető, ami további mintegy 0,40 köbméterrel növeli a hasznos térfogatot, miközben a legnagyobb belső hosszúság 305 (rövid tengelytáv), illetve 340 (hosszú tengelytáv) centiméterre nő. A tesztelt autóban nem volt elválasztó, de így is nagyon kényelmetlennek bizonyult az anyósülés a Doblo Cargo túrában résztvevő társamnak. A vezetőülés nem egy kényelmes fotel, de én a hosszú vezetés ellenére sem panaszkodtam, sokkal drágább és komfortosabb autóban rosszabb az ülés.
Opciós extra az a keresztrúd-pár, amely a raktér felső részébe beszerelve hosszabb tárgyak – például létrák, csövek, vezetékek – szállítására alkalmas, a raktér egyébként kihasználatlan részében. Ezzel a megoldással szükségtelenné válhatnak a külső rakodórendszerek, ugyanakkor maximálisan kihasználható a raktér padlója és alja. A keresztrudak kialakításuknak köszönhetően a hátsó ajtóból és a jobb oldalajtóból egyaránt könnyen, biztonságosan elérhetők; a szállított tárgyak lekötözését a rudakon található, mozgatható kampók segítik.
A raktér két nagyméretű, szimmetrikusan oldalra nyíló hátsó ajtón keresztül közelíthető meg. Ezek egyenként 123 centi szélesek. Pontosan a kerékív szélességéig nyílnak, magasságuk pedig 125 (normál kivitel) vagy 146 (emelt tetős kivitel) centiméter. Emellett két bőségesen méretezett oldalsó tolóajtó (70 x 117 centi) is rendelhető. Tesztautóinkon egy tolóajtó volt, a móka kedvéért az autókat megrakták egy sor térkővel, így ha bemásztunk, úgy érezhettük magunkat, mint egy filegóriában.
A Fiat Doblò Cargo bevezetésekor 1,4 literes benzinmotorral (95 LE, bruttó alapára 3,5875 millió forint), valamint három különböző dízelmotorral rendelhető: utóbbiak a második generációs 1.3 Multijet (90 LE, bruttó alapára 3,825 millió forint), az 1.6 Multijet (105 LE, 4,2 millió forint), és a 2.0 Multijet (135 LE, 5,05 millió forint). Az összes motor Euro5-ös besorolású (Az 1.4 benzin, valamint az 1.3 és 1.6 Multijet dízelmotorok Euro4-es kivitelben is rendelhetőek). Az Euro5-ös erőforrásokhoz alapfelszerelés az új Start&Stop rendszer, valamint a koromrészecske-szűrő (csak dízelmotoroknál).
am
A legkülönbözőbb út- és terhelési viszonyok között mutatott, optimális menetteljesítmények, kényelem és aktív biztonság érdekében az új Doblòt innovatív mechanikus megoldásokkal vértezték fel. Ilyen a bi-link hátsó felfüggesztés, amelynek egyes komponensei a jármű konkrét felhasználásától függően kalibrálhatóak. Az ABS, valamint az EBD elektronikus fékerőelosztó és a vezetőoldali kormánylégzsák szériatartozék, 100 ezer forintos felárért ESP is rendelhető. Ezt visszagurulásgátló rendszerrel is kiegészítették; amely emelkedőn segít elindulni a vezetőnek.
A modellkínálat hét különböző karosszéria-variánsból áll: rövid és hosszú tengelytávú furgonból, emelt tetejű furgonból, rövid és hosszú tengelytávú, ötüléses kombiból; valamint különleges figyelmet érdemel a vadonatúj, rövid és hosszú tengelytávú kivitelben kapható járóképes alváz, amely egyszerűen és olcsón az adott felhasználási terület igényei szerint átalakítható (hűtőkocsi, fix vagy billenő platós teherautó). Az új haszonjármű két felszereltségi szinten (alap és SX) választható, mindkettő létezik Cargo és Kombi kivitelben. Ezzel összesen mintegy 400 különféle lehetősége van a vásárlóknak a megfelelő felépítmény, oldal- és hátsó ajtó, valamint a motorok kiválasztására.
1,3 literes, 90 lóerős Multijet II dízelmotorja változó geometriájú turbót kapott, ami a teljes fordulatszám-tartományban optimális feltöltést szavatol: a motor jelenlegi, 75 lóerős kiviteléhez képest 15 lóerővel erősebb (+20%), maximális, 200 Nm (+5%) forgatónyomatékát pedig már 1500/perc fordulatszámon leadja. Be kell valljam, az autó 250 kilogrammos rakománnyal, két személlyel parádésan haladt, még az autópályán sem vallott szégyent, kényelmesen tartotta 130-as tempót, de néhol a stabil 150-et és a végsebességet is. Országúton 5,5 literes átlagfogyasztást mértünk, padlógázon autópályán 8,5 litert.