Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8df97dad-7986-46e1-83e5-85628b9f0f64","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"A tuareg sivatagi rockot játszó Tinariwennek egykor dalszöveget író, whiskey-t kedvelő volt diplomata, Ijad Ag Gali ma Észak-Afrika egyik legveszélyesebb al-Káida-vezére.","shortLead":"A tuareg sivatagi rockot játszó Tinariwennek egykor dalszöveget író, whiskey-t kedvelő volt diplomata, Ijad Ag Gali ma...","id":"20250419_ijad-ag-gali","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8df97dad-7986-46e1-83e5-85628b9f0f64.jpg","index":0,"item":"e4229840-7d0b-4d4a-a338-26b2d8ccc619","keywords":null,"link":"/360/20250419_ijad-ag-gali","timestamp":"2025. április. 19. 11:00","title":"Az egykor whiskey-t vedelő rocker ma iszlamistaként üldözi a zenét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24ed4c09-a5f1-485f-9b49-e2c56fcc919b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A szennyezettséget valószínűleg egy 30 éve bezárt szövőgyár okozta.","shortLead":"A szennyezettséget valószínűleg egy 30 éve bezárt szövőgyár okozta.","id":"20250418_Mergezo-anyagok-budapesti-ovoda-15-kerulet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24ed4c09-a5f1-485f-9b49-e2c56fcc919b.jpg","index":0,"item":"ea27e8e2-c7f0-4dff-933b-d82a72fefc30","keywords":null,"link":"/itthon/20250418_Mergezo-anyagok-budapesti-ovoda-15-kerulet","timestamp":"2025. április. 18. 21:14","title":"Idegrendszer- és agykárosító anyagot mutattak ki egy rákospalotai óvoda levegőjében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3109879-9911-48ff-868f-dbce10c96dec","c_author":"Révész Sándor","category":"360","description":"Száz évvel ezelőtt, 1925. április 18-án nyitották meg az első Budapesti Nemzetközi Vásárt. A következő évben pedig a vásáriroda vezetője, Hollósy István könyvet publikált „Visszapillantás a Budapesti Nemzetközi Vásár két évtizedes múltjára” címmel. Ebből is látszik, hogy a BNV életkora bizonytalanabb, mint egy primadonnáé. Minden aktuális hatalom a maga dicsőségét demonstrálta a Budapesti Nemzetközi Vásárral, amely az üzletemberek számára üzleti, a milliós tömegek számára szórakozási és ámulási lehetőség volt. Itt tátotta rá a száját először a nép a rádióra, a televízióra, a csuklós buszra, a Coca-Colára, az autócsodákra – mikor mire.","shortLead":"Száz évvel ezelőtt, 1925. április 18-án nyitották meg az első Budapesti Nemzetközi Vásárt. A következő évben pedig...","id":"20250418_Budapesti-Nemzetkozi-Vasar-100","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3109879-9911-48ff-868f-dbce10c96dec.jpg","index":0,"item":"41c10186-dc63-4158-9a29-153c0bc274d4","keywords":null,"link":"/360/20250418_Budapesti-Nemzetkozi-Vasar-100","timestamp":"2025. április. 18. 17:20","title":"Az állami hiúság vására – A Budapesti Nemzetközi Vásár rezsimeken átívelő 100 (vagy több) éve","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6c68ab77-d295-4df7-9bbe-2b41b69e956e","c_author":"Kasza János","category":"360","description":"Már nyílnak az új dimenziók a szórakoztatóipar színpadán. A főszerepben a felhasználó, a helyszín pedig a könnyed kikapcsolódást kínáló világ: a filmek és sorozatok streamelésétől a játékokon át a hagyományos tévécsatornák kínálatáig. A cél, hogy érthetőbb és emberibb legyen minden.","shortLead":"Már nyílnak az új dimenziók a szórakoztatóipar színpadán. A főszerepben a felhasználó, a helyszín pedig a könnyed...","id":"20250420_ai5-szorakoznak-velunk-streaming-gaming-atalakulas-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c68ab77-d295-4df7-9bbe-2b41b69e956e.jpg","index":0,"item":"0c5e5e4d-6c78-49fd-a0ad-0f9b2316b59d","keywords":null,"link":"/360/20250420_ai5-szorakoznak-velunk-streaming-gaming-atalakulas-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. április. 20. 15:30","title":"Ezek tényleg szórakoznak velünk? Naná: most alakul át a Netflix, megváltoztak a játékok is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e690c32-df46-4e1f-9e7a-25e9f27f0ccf","c_author":"Ballai Vince, Fülöp István ","category":"360","description":"Végre ráébredt a kormány, mekkora veszéllyel járhat a ragadós száj- és körömfájás. A kártalanítást egyelőre csak ígéri, de a terelést már elkezdte.","shortLead":"Végre ráébredt a kormány, mekkora veszéllyel járhat a ragadós száj- és körömfájás. A kártalanítást egyelőre csak ígéri...","id":"20250419_hvg-szaj-es-koromfajas-virus-dogkutak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e690c32-df46-4e1f-9e7a-25e9f27f0ccf.jpg","index":0,"item":"91981dad-09d0-4f9e-8b0c-0c3fc93f2074","keywords":null,"link":"/360/20250419_hvg-szaj-es-koromfajas-virus-dogkutak","timestamp":"2025. április. 19. 08:30","title":"Nemigen van biztosításuk az állattartóknak a száj- és körömfájásra, az állam viszont csak ígérget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a104d29e-d27d-4062-b8a5-08b408ca8484","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A hardver messze felülmúlja a szoftvert az iPadekben, ami miatt már régóta elégedetlenk a felhasználók. Úgy tűnik, hogy panaszaik meghallgatásra találtak, és a hamarosan érkező iPadOS 19 ezen a téren hozhat változást.","shortLead":"A hardver messze felülmúlja a szoftvert az iPadekben, ami miatt már régóta elégedetlenk a felhasználók. Úgy tűnik...","id":"20250419_macos-operacios-rendszerer-uj-ipados-apple-notebook-tablet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a104d29e-d27d-4062-b8a5-08b408ca8484.jpg","index":0,"item":"76f6bd9f-edd1-41c2-bd9b-7818f11e4780","keywords":null,"link":"/tudomany/20250419_macos-operacios-rendszerer-uj-ipados-apple-notebook-tablet","timestamp":"2025. április. 19. 14:03","title":"Ez most akkor laptop vagy tablet? Szemmel látható változásra készül az Apple az új iparági pletyka szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d10ecb51-31dc-450a-9885-7a9e38c7bd56","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Valóságos óceáni oázis alakulhatott ki a dinoszauruszokat kipusztító aszteroidának hála, mutat rá egy nemzetközi kutatás eredménye.","shortLead":"Valóságos óceáni oázis alakulhatott ki a dinoszauruszokat kipusztító aszteroidának hála, mutat rá egy nemzetközi...","id":"20250419_dinoszauruszok-kihalas-aszteroida-mexikoi-obol-chicxulub-krater-becsapodas-utani-elovilag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d10ecb51-31dc-450a-9885-7a9e38c7bd56.jpg","index":0,"item":"7228bcb4-c393-4ee4-b186-386d95beef61","keywords":null,"link":"/tudomany/20250419_dinoszauruszok-kihalas-aszteroida-mexikoi-obol-chicxulub-krater-becsapodas-utani-elovilag","timestamp":"2025. április. 19. 08:03","title":"Csak most derült ki valami jó a szörnyű pusztítást okozó, dinoszauruszokat elsöprő aszteroidáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"17507a22-6271-4f99-ba2e-7bb7fe1fc344","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nem figyel oda a vámpárti tanácsadó, gyorsan sietni kell lebeszélni Trumpot – nagyjából így nézhetett ki a WSJ értesülése szerint a vámháború felfüggesztése.","shortLead":"Nem figyel oda a vámpárti tanácsadó, gyorsan sietni kell lebeszélni Trumpot – nagyjából így nézhetett ki a WSJ...","id":"20250419_Wall-Street-Journal-trump-vamhaboru-navarro-vamok-usa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17507a22-6271-4f99-ba2e-7bb7fe1fc344.jpg","index":0,"item":"4e8630a1-9772-4a70-9981-a32df34a7382","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250419_Wall-Street-Journal-trump-vamhaboru-navarro-vamok-usa","timestamp":"2025. április. 19. 09:34","title":"Wall Street Journal: Akkor vették rá Trumpot a vámháború felfüggesztésére, amikor a tanácsadója pár percre kiment az irodából","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Lexus RX 450h teszt: nem tudja bemérni a traffipax
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Két elektromos motor is besegít a V6-os hajtásába, 7.
Két elektromos motor is besegít a V6-os hajtásába, 7.1-es hangrendszer kényezteti a fület, szellőztethető ülések a testet, az autó hangtalanul suhan, a felsőbbrendűség érzése ott feszít a kesztyűtartóban, LED-es fényszórói előtt megelevenedik az éjszaka, futóműve finoman elringat, fogyasztása barátságos és regisztrációs adója is bagatell. Miért nem ez a világ legjobb autója? A beltér ázsiai jellege, a vezetéstámogatási rendszerek szerénysége, a testre szabható futómű, a kapcsolható összkerékhajtás hiánya, a csomagban árult opciók miatt. Házon belül is kikap az RX, az LS600h izgalmasabb ajánlat. Persze az nem hirdeti a SUV faj elsődlegességét, ellenben parádésan megy.
További képek a galériában. Kattintson a fotóra!
am
Talán az agresszivitás az, ami teljesen hiányzik az RX 450h-ból, pedig morcos külseje ezt ígéri. Szelíd, mint egy tengeri tehén, pedig nyers erejével egy háztömböt is elhúzna. Túlságosan a takarékosságra ösztönöz, egy-egy erősebb gázfröccs után szaladtam a templomba gyónni. Az igazság az volt, hogy nagyon nem akartam tankolni ebből a drága benzinből, így valóban eszményi átlagfogyasztást értem el: 30 litert pöfékeltem el 400 kilométeren, vagyis csupán 7,5 literre adódott az átlag száz kilométerenként. Így akartam, de ezen az értéken magam is meglepődtem, ennyit sajnos megeszik feleségem alatt az 1,2-es Fabia is. Pedig az nem 299 lóerős, nem 0,32 az alaktényezője és nem 2,2 tonna üresen.
A gombok, kapcsolók nehezen kiismerhetőek, bizonyos egyszerű funkciókat csak bonyolult módon érünk el, a váltó is akadályoz a műszerfal kezelésében. De a hibrid vezetéséhez nincs más fogható: hallgatjuk a csendet, figyeljük a kijelzőt, gyűjtjük a rekordokat. Elnyújtott mozdulatokkal evezünk, sétálunk, pihenünk. Sportfokozatban taplógázon persze rohan, de kínzásnak érezzük a sebességet, autópályán is inkább kihúzódunk a külső sávba 130-ra állított tempomattal.
A legjobb benne EV, azaz elektromos módban közlekedni. 2-3 kilométert bírja egy feltöltött akksival, 40-45-tel mehetünk vele teljes csendben. Ilyenkor olyan, mintha az élet megállt volna, csak mi haladunk benne. A kapcsolható EV-mód mellett, ha egyenletesen nyomjuk a gázt, vagy sík úton tartjuk a sebességet, akkor 50-70 kilométer/órás sebességtartományban hosszabb szakaszokat is mehetünk elektromos üzemben. Ezt mi nem tudjuk kapcsolni, de a Lexus hibrid drive rendszer azon van, hogy a nulla kibocsátású periódus minél gyakoribb legyen. A traffipax esélytelen vele szemben, főleg ha elektromos üzemben haladunk. A Suzukiba bújt rendőröknek reggelente beköszöntem. Nem valószínű, hogy megbüntetnek, 41-gyel mentem.
A motor mellett az ablakemelő és az ablaktörlő is végtelenül csendes, olyan, mintha egy hangmérnök tervezte volna. A halk futás az állatokra azonban nagyon veszélyes. Az egyik bolond macskám amúgy sem fél az autóktól, annyifélét lát a kertben, hogy már immunis a hangjukra. Nagyon féltem, nehogy eltapossam a csend őrzésében.
[[ Oldaltörés (Csúcstechnika dióhéjban) ]]
Az autó technikájáról, különlegességeiről korábban a Prémium Autó 2010 kiadványunkban már írtunk, mostani tesztünkben ezért kevesebb szó esik majd technikai adatokról. Nem lehet azonban elmenni szó nélkül a világ egyik legfejlettebb autójának a vívmányai mellett, így dióhéjban összefoglaljuk a legfontosabbakat.
Az RX 450h soros/párhuzamos hibridrendszerének konfigurációja azonos az RX 400h modellével. A rendszerben nagyon hatékony, V6-os benzinmotor és két erős villanymotor található, amelyek együttműködve valósítják meg az intelligens, elektromos négykerékhajtást. Változott a villanymotorok maximális nyomatékához tartozó fordulatszám, illetve új AI-SHIFT váltómű technológia optimalizálja a motor hatékonyságát. A három új üzemmód – ECO, EV és SNOW – tovább fokozzák a hibridrendszer üzemanyag-hatékonyságát és menetteljesítményeit. Az összesen 220kW/299 lóerős, javított Lexus Hybrid Drive révén az RX 450h végsebessége 205 kilométer/óra. A fokozatmentes váltóművel a modell 0-ról 100 kilométer/órás sebességre mindössze 7,8 másodperc alatt képes felgyorsulni, a sprint álló helyzetből 400 méterig 15,9 másodpercig tart. Vegyes üzemű átlagfogyasztása a sajtóanyag szerint 6,3 liter/100 kilométer, a szén-dioxid-emisszió 148 gramm/kilométer.
am
A hosszabb tengelytáv, a szélesebb nyomtáv révén javult a sodródási és a bólintási hajlam szabályozása is, s az RX 400h rugóstagos felfüggesztését hátul teljesen új, kettős keresztlengőkaros futómű váltja fel az RX 450h-ban. Az első felfüggesztést alaposan átdolgozták, ez az egység új lengéscsillapítókat, optimalizált rugókat, kanyarstabilizátorokat és módosított geometriát kapott.
Elődjénél 35 milliméterrel hosszabb, 40 milliméterrel szélesebb, 10 milliméterrel magasabb és 20 milliméterrel megnyújtott tengelytávú modell méretnövekedését a lehetséges minimumra szorították le, hogy az agilitás és a városi manőverező képesség a lehető legnagyobb mértékben megmaradjon, illetve ne változzon az elődmodell 5,7 méter átmérőjű fordulóköre sem. Nem változtak jelentősen a jármű arányai, az új RX azonban inkább egyterűs kombi, mint terepjáró. Csomagtartója jól kihasználható, a hátsó ülések tologathatók.
A Lexus navigációs rendszer része az innovatív Remote Touch multi-funkciós vezérlő is, amely a számítógépek egerével azonos elven működik. Gyors, egyszerű és intuitív működtetést tesz lehetővé, könnyen kergethető a kurzor a 20,3 centi átlójú LCD-kijelzőn. Nem egy laptop van az autóban, csak a legfontosabb funkciókat kezelhetjük: beállíthatjuk az audio- és navigációs rendszert, a klímaberendezést, csatlakoztathatjuk telefonunkat, és naptárjába jegyzeteket, találkozókat jegyezhetünk be. A kocsi időben értesít a halaszthatatlan dolgainkról.
am
A vezető előtti műszeregységben elhelyezett új, fehér OLED multi-információs kijelzőhöz csatlakoztatott és a volánra szerelt multi-információs gomb jelentős mértékben csökkenti a műszerfalon elhelyezett kezelőszervekre fordítandó figyelem mértékét. A kapcsoló révén a vezető a jármű számos funkcióját, információs rendszereit aktiválhatja vagy állíthatja be anélkül, hogy elengedné a volánt. Nagy baj viszont, hogy nincs külön EV, azaz elektromos üzemet kapcsoló gomb, ezt a kormányon lévő gombokkal állíthatjuk csak be.
Az új hibrid crossover fejlettebb felszereltségnél kulcs nélküli nyitás és motorindítási rendszert kap, a vezetőülés már az alapban is elektromos állítású, és megkönnyíti a ki-, és a beszállást, az ablakok kétféle sebességgel mozognak, a klímaberendezés pedig kétzónás.
A Luxury felszereltséghez csúcshifi dukál: a 15 hangszórós Mark Levinson Premium Surround rendszernek köszönhetően 7.1-es surround hangot élvezhetünk bizonyos CD-k és DVD-k lejátszása esetén. A navigációs rendszer merevlemezének kapacitását felhasználva a Mark Levinson audiorendszer része a hangkönyvtár funkció is, amely a Compact Disc Data Base technológiát alkalmazva 10 Gb kapacitásig képes a zenei fájlok átvitelére és tárolására. A navi 40 Gb-os merevlemez kapacitást kapott, térképe lefedi teljes Európát, s minden ország forgalmi infrastruktúrájával kapcsolatban tartalmaz információkat.
A csúcs RX-ben Pre-Crash biztonsági rendszer felügyel, az aktív fejtámaszok mellett tíz légzsák pihen a háttérben. Az 5 kilométer/órát meghaladó sebességnél működő ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) milliméter hullámhosszal dolgozó radarja érzékeli az autó előtti akadályokat. Ha nagy az ütközés esélye, akkor a PCS figyelmezteti a vezetőt, s ha az fékezni kezd, akkor a vészfékasszisztenssel kiegészíti a vezető fékezését. Amennyiben a vezető a figyelmeztetés ellenére sem fékez, és az ütközés elkerülhetetlenné vált, a PCS fékrendszere automatikusan fékez, hogy csökkentse a becsapódás erejét. A rendszerhez tartozó biztonsági öv szintén testre feszül vészfékezés közben, ha fennáll a veszélye, hogy a jármű elveszíti stabilitását.
Az adaptív sebességtartó automatika (ACC) 50 és 170 kilométer/órás sebességhatárok között együttműködik a PCS rendszerrel, s automatikusan tartja az előre beállított követési távolságot az RX előtt haladó autóhoz képest. A versenytársak állóra képesek fékezni, majd újra elindulni, a Lexus ezt átengedi a vezetőnek.