Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d38932c0-a73b-4132-a513-9688c918e4cd","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az ukrán és az amerikai elnök pénteki megbeszéléséről a magyar miniszterelnök is megosztotta a véleményét. ","shortLead":"Az ukrán és az amerikai elnök pénteki megbeszéléséről a magyar miniszterelnök is megosztotta a véleményét. ","id":"20250228_Orban-Viktor-is-szerint-Donald-Trump-ma-batran-kiallt-a-beke-mellett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d38932c0-a73b-4132-a513-9688c918e4cd.jpg","index":0,"item":"62888904-65e6-48c5-9ab1-a4ecfed87ee4","keywords":null,"link":"/itthon/20250228_Orban-Viktor-is-szerint-Donald-Trump-ma-batran-kiallt-a-beke-mellett","timestamp":"2025. február. 28. 21:51","title":"Orbán Viktor szerint Donald Trump ma bátran kiállt a béke mellett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"103c0fd8-345b-436f-8e10-2ed9f37a862d","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A brit miniszterelnök és Donald Trump közötti találkozó tétje, hogy meg tudja-e győzni Starmer az elnököt arról, hogy valamiféle biztonsági garanciát mégis vállaljon Washington Európa védelme érdekében.","shortLead":"A brit miniszterelnök és Donald Trump közötti találkozó tétje, hogy meg tudja-e győzni Starmer az elnököt arról...","id":"20250227_starmer-trump-ukrajna-europa-biztonsagi-garanciak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/103c0fd8-345b-436f-8e10-2ed9f37a862d.jpg","index":0,"item":"de4167f4-9113-4434-9a45-78f0199fa325","keywords":null,"link":"/vilag/20250227_starmer-trump-ukrajna-europa-biztonsagi-garanciak","timestamp":"2025. február. 27. 13:11","title":"A második világháború utáni brit–amerikai kapcsolatok egyik legnehezebb tárgyalása áll Keir Starmer előtt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"04d9171f-1fdf-4f7e-86f8-2a3163e6aab3","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A szárnyas logóval ellátott járműcsodából mindössze két működő példány van az országban.","shortLead":"A szárnyas logóval ellátott járműcsodából mindössze két működő példány van az országban.","id":"20250227_72-eves-Ikarus-buszt-mutatott-be-a-Kozeledesi-Muzeum","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/04d9171f-1fdf-4f7e-86f8-2a3163e6aab3.jpg","index":0,"item":"a98c0ed9-53e8-4654-8e16-8dd8ed6a18e1","keywords":null,"link":"/elet/20250227_72-eves-Ikarus-buszt-mutatott-be-a-Kozeledesi-Muzeum","timestamp":"2025. február. 27. 12:55","title":"72 éves Ikarus buszt mutatott be a Közeledési Múzeum","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8372f9ef-0973-425d-8712-39707d317bab","c_author":"Cabrera Martin","category":"kultura","description":"Már csak pár alkalommal játsszák a Kultúrbrigád egyik legerősebb darabját, az értékvesztett versenysportolók életét testközelből bemutató Holtversenyt. A színdarab látlelet arról, hová vezet, ha összezárunk egy csapat traumatizált fiatalt, és rájuk erőltetünk némi teljesítménykényszert. Az előadás nemcsak a szülők, hanem a társadalom kollektív felelősségéről is kemény kérdéseket tesz fel. Kritika. ","shortLead":"Már csak pár alkalommal játsszák a Kultúrbrigád egyik legerősebb darabját, az értékvesztett versenysportolók életét...","id":"20250228_holtverseny-totth-benedek-kulturbrigad-juranyi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8372f9ef-0973-425d-8712-39707d317bab.jpg","index":0,"item":"cb3d26e0-ac9c-4d02-b6b4-bdeb208f6ea9","keywords":null,"link":"/kultura/20250228_holtverseny-totth-benedek-kulturbrigad-juranyi","timestamp":"2025. február. 28. 18:00","title":"„Ússzál tovább fiam, akkor is, ha beledöglesz!” – avagy Magyarország még a Holtversenyt is képes elveszíteni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b8ba9ce0-74d8-4e43-9d0c-6a735454fe51","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"Az egyházfő gépi légzéstámogatást kap maszkon át.","shortLead":"Az egyházfő gépi légzéstámogatást kap maszkon át.","id":"20250301_ferenc-papa-nyugodt-ejszaka","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b8ba9ce0-74d8-4e43-9d0c-6a735454fe51.jpg","index":0,"item":"218d15ee-9652-4460-93d8-03e1a5fb762a","keywords":null,"link":"/elet/20250301_ferenc-papa-nyugodt-ejszaka","timestamp":"2025. március. 01. 10:02","title":"Hörgőgörcsrohama után békésen telt a pápa éjszakája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d109c31f-035d-4d42-8050-3833ddb2f3e1","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Az azeriek szemében régóta szálka a francia–örmény együttműködés, amelynek jelentős katonai vonzata is van, így ahol tudják, ott igyekeznek gyengíteni Párizs pozícióit.","shortLead":"Az azeriek szemében régóta szálka a francia–örmény együttműködés, amelynek jelentős katonai vonzata is van, így ahol...","id":"20250228_franciaorszag-azerbajdzsan-uj-kaledonia-ormenyorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d109c31f-035d-4d42-8050-3833ddb2f3e1.jpg","index":0,"item":"97a58aab-c899-499b-b918-c90da7cd593d","keywords":null,"link":"/vilag/20250228_franciaorszag-azerbajdzsan-uj-kaledonia-ormenyorszag","timestamp":"2025. február. 28. 17:36","title":"Franciaország ismét Új-Kaledónia destabilizációjával vádolja Azerbajdzsánt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a059449-99e7-49b9-8dc0-f27853e2a7d2","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"Egész pályás védekezésbe szorul a Fidesz, aminek leglátványosabb bizonyítéka, hogy a falvak lakóit is célba vette Orbán Viktor a 2026-os kampányt felvezető kommunikációjában. Pénzt adnak a kocsmáknak, az idős falusiaknak, de a Fidesz évtizedes vidékpolitikájának haszonélvezői korántsem a falvak, hanem azok a földbirtokosok, akiket az „állami földrablás” során helyzetbe hoztak a helyi gazdálkodókkal szemben.","shortLead":"Egész pályás védekezésbe szorul a Fidesz, aminek leglátványosabb bizonyítéka, hogy a falvak lakóit is célba vette Orbán...","id":"20250228_fidesz-videkpolitika-orban-igeretek-allami-foldrablas-bekoltozok-latszat-projektek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a059449-99e7-49b9-8dc0-f27853e2a7d2.jpg","index":0,"item":"26bc55c9-e370-4193-9c39-a215ded3ca6b","keywords":null,"link":"/360/20250228_fidesz-videkpolitika-orban-igeretek-allami-foldrablas-bekoltozok-latszat-projektek","timestamp":"2025. február. 28. 06:30","title":"A falu adja a másikat – Orbán lohol a vidéki szavazói után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"91d34a9e-3019-4115-853e-04958a64b47f","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az angliai Land’s End közelében lévő Longships világítótorony 13 másodpercenként ad ki hangos, zavaró jelzést.","shortLead":"Az angliai Land’s End közelében lévő Longships világítótorony 13 másodpercenként ad ki hangos, zavaró jelzést.","id":"20250228_vilagitotorony-kodriaszto-lands-end-hangjelzes-hiba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/91d34a9e-3019-4115-853e-04958a64b47f.jpg","index":0,"item":"2c6d90d3-8508-45e2-9262-af76a95760e2","keywords":null,"link":"/elet/20250228_vilagitotorony-kodriaszto-lands-end-hangjelzes-hiba","timestamp":"2025. február. 28. 14:03","title":"Éjjel-nappal szól egy világítótorony ködriasztója, füldugót javasolnak a közelben lakóknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mini Countryman teszt: Schwarzenegger óta a legjobb osztrák termék
szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?
Az autóválasztás sok esetben érzelmi alapú. Egy Minibe könnyen bele lehet szeretni, ha egy igazán használható Countrymanről van szó, pláne. A szerelemnek ára van, a tesztelt Cooper S összkerékhajtással 8,46 milliót nyomott a mérlegen, a 3 milliós extracsomag csak ráadás. Nehéz józanul azt mondani, megéri, de a szerelem sokszor vak.
A különcködés drága, akinek mondanivalója van magáról, mélyen a zsebébe kell nyúlnia, ha egyéniségét akarja kifejezni. A Mini mindig erről szólt, de hogy az önkifejezés ne puszta öncél legyen, arról a BMW gondoskodott. Egy Minit élmény vezetni, legyen az egy dízel, vagy legyen a Cooper S csúcsmodell. Még a tesztelt autó automatikus sportváltója sem tudta elvenni az ízét annak az örömnek, amit a legerősebb Countryman vezetése okozott. Legyen hóvihar, sártenger, erős oldalszél, vizes autópálya, vagy vad szerpentin, mosolyt csal az arcunkra, és nem csak a miénkre. A minap egy Daewoo Matizból nevetett rá a kocsira egy nő, ezzel is jelezve, hogy van humora a Mininek. Vicces figura, szerethető.
Persze nem hazudhatunk önmagunknak: egyik énem azt mondja, ez a kocsi hangos, sokat fogyaszt, ergonómiája nem átgondolt és praktikuma is korlátozott. Erre a másik énem visszavág: gyönyörűen morog a kocsi, a harman/kardon hifi mélysugárzói erre csak rátesznek, a belső dizájn iparművészeti csoda, az élvezetes vezetéshez kell a nafta, és nem igaz, hogy nem praktikus, hisz két szánkó (egyik műanyag), két mini(szörf)deszka és három gyerek plusz 20 kiló hó befért, nem beszélve arról, hogy a karácsonyfát is hazavitte. Amíg így elvitatkozgatnak énjeim, nézzük a tényeket.
bcs
Az immár 2595 milliméterre növelt tengelytáv és a jóval magasabb karosszéria eredményeképpen azt mondhatjuk, a Countryman-nek van utastere. A vezető élvezi a megemelt üléspozíció előnyeit, a kényelmes beszállás mellett az optimális rálátást a forgalomra. A Countryman kifejezetten e modell számára kifejlesztett ülésekkel készül. A tesztelt Cooper S Countryman esetében a sportülések már az alapfelszereltséget gazdagítják, a Lounge verzió igényes bőrfajtájával és díszszegélyével a klasszikus brit autókat idézi.
A már szériakivitelben kínált hátsó egyes ülések hosszirányban egymástól függetlenül 130 milliméter távolságon állíthatók. Akit az egyes ülések irritálnak, felár nélkül rendelhető háromszemélyes üléspad, a külön-külön elcsúsztatható részek itt 60:40 arányú osztás szerint alakulnak ki. Csomagtartója már alapelrendezésében is kellően tágas egy Minihez képest, a tologatással 350-ről 440 literre növelhetjük a rendelkezésre álló csomagteret. A hátsó üléstámlák lehajthatók, igaz nem síkba, a csomagtér ezzel már 1170 literre bővíthető, tesztautónkban pótkerék sem volt, viszont a csomagtartó padlója trükkös módon mozgott a kalaptartóval együtt, két laptop bőven elfért a rejtett rekeszben. A szériakivitelhez tartozó tetősínek kiegészítéseképpen extrafelszerelésként hátsó csomagtartórendszer is rendelkezésre áll, amelynek előkészítése gyárilag rendelhető. A gond csak az vele, hogy nem lehet rögzíteni az izzókészletet és a kötelező tartozékok egy részét, amelyek a bukkanókon zörögnek.
Az ülések közötti hagyományos középkonzol helyett a Countryman sínrendszerrel lepi meg közönségét. Segítségével az apróbb személyes tárgyak mindvégig az utasok keze ügyében maradhatnak. Persze, ami az ember keze ügyében van, az zavarhatja is, a hátsó utasaim vagy megpróbálták szétszedni, mozgatni, lenyúlni a műanyag szerkezeteket (telefon-, mp3-lejátszó-, játékkonzol tartó – a kábelezést is megoldották -, szemüvegtok, pohártartók), vagy folyton leverték azokat, mert útban voltak. Kicsit olyan az ember érzése, hogy egy babaházban ül.
Igazán különleges atmoszférát teremt a Mini Countryman utasterében az extrafelszerelésként rendelhető világításcsomagban szereplő hangulatvilágítás – ettől és a minőségi, de a basszust kissé túlvezérelt hifitől lesz igazi diszkópatkány verda a Mini. Közvetett, színes fényével sötétben a teljes ajtókárpitot kiemelve teremt a belső térben egészen egyedi hangulatot, a megvilágítás tónusa egy kapcsoló segítségével a meleg narancs és a sportos kék között az utasok pillanatnyi hangulata szerint, fokozatmentesen szabályozható. A speciális fényvezető csöveknek köszönhetően a beltér a választott színű fényben fürdik.
[[ Oldaltörés (Brumm, brumm) ]]
A Mini Countryman kínálatában szereplő minden benzinmotor teljes mértékben változó szelepvezérléssel készül. A fojtásmentes terhelésszabályzás a BMW motorjaiban alkalmazott Valvetronic rendszeren alapul. A szelepvezérlés a szívószelepek nyitási időtartamát és emelését egyaránt a másodperc tört része alatt, a pillanatnyi teljesítményigény függvényében változtatja. A vezérműtengely ez esetben nem közvetlenül, hanem egy közbeiktatott további emelőkaron keresztül mozgatja a szelepeket, amelynek forgáspontját elektromos motor mozgatta excenteres tengely állítja.
A Mini Cooper S Countryman a márka első modellje, amelyben a teljes mértékben változó szelepvezérlés a turbófeltöltés és a közvetlen benzinbefecskendezés technikáival együtt szerepel. Az 1,6 literes, a kettős turbófeltöltő rendszerével szerelt négyhengeres 5500 percenkénti fordulatszámnál 135 kW/184 LE maximális teljesítményt produkál, 240 newtonméter legnagyobb forgatónyomatéka – amely az Overboost-funkció révén átmenetileg a 260 newtonmétert is elérheti – pedig 1600-as fordulatnál megjelenik. Az álló helyzetből 100 kilométer/óráig tartó sprint a Mini Cooper S Countryman számára mindössze 7,6 másodpercet vesz igénybe, legnagyobb sebessége pedig eléri a 215 kilométer/órát. A sajtóanyag szerint ehhez a teljesítményhez az EU-tesztciklus során 100 kilométerenként csupán 6,3 literes üzemanyag-fogyasztás, illetve kilométerenként 146 gramm szén-dioxid-kibocsátás párosul. Hát ez nálam nem jött be, téli üzemben is sportosan használva, az automatikus váltóval szerelt Mini a 600 kilométeres tesztelést 10,7 literes átlaggal zárta, hatótávja alig érte el az 450 kilométert.
Hiába a 184 lóerő, a kicsit lassú automatikus váltó helyett a kézit választanám, igaz egy ilyen hobbiterepjáró esetében kényelmesebb az automata. Ha vadulni akarunk, a sportfokozat kedvünkre tesz, csak győzzük megfelelő ütembe és irányba nyomogatni a kormányon lévő váltófüleket.
bcs
Futóműve nem tagadhatja le Mini gyökereit, bántóan feszes, ráz. Az első felfüggesztésekben a konstruktőrök kovácsolt lengőkarokkal kiegészített McPherson rugóstagokat alkalmaztak. E megoldás egyrészt kiváló kerékvezetésről gondoskodik, másrészt biztosítja, hogy a hajtásból eredő zavaró hatások még intenzív gyorsítások vagy tempós kanyarvételek során se juthassanak vissza a kormánykerékre. Többkaros multilink hátsó felfüggesztése az összkerékhajtás kiszolgálására alkalmas. A karosszéria oldalirányú dőléseit az első és a hátsó felfüggesztésekben egyaránt kereszt stabilizátorok mérséklik. A tesztelt Cooper S Countryman futóműve a további modellváltozatokéhoz képest még sportosabb hangolású, 10 milliméterrel alacsonyabb. Terepes képességekkel szerelt autónál ez nem túl előnyös, érdemes kerülni a kátyúkat.
Nagyon drága kisautó a Countryman, igaz cserében már alapból is jól felszerelt, extralistája pedig a BMW-khez hasonlóan nagyon hosszú. Széria az elektromechanikus szervokormány, a dinamikus menetstabilizáló (dynamic stability control; DSC), amely egyebek mellett a blokkolásgátló (ABS), az elektronikus fékerő-elosztás (electronic brakeforce distribution; EBD), a kanyarbeli fékszabályzás (cornering brake control; CBC), a vészfékrásegítő (brake assistant) és az elindulást segítő emelkedő-asszisztens (hill start-off assistant) rendszereit is magában foglalja. A DSC dinamikus vonóerő-szabályzás (dynamic traction control; DTC) üzemmódja a hajtott kerekek szabályozott, enyhe kipörgését is lehetővé téve, például homokban vagy havon könnyíti az elindulást. E funkció a Mini Cooper S Countryman szériafelszereltségében, valamint az ALL4 összkerékhajtási rendszert kiegészítve jelenik meg. A DSC menetstabilizáló rendszer kikapcsolt állapotában az első tengely elektronikus differenciálzár-hatása szűk kanyarokban a kipörgő kerék célzott lefékezésével avatkozik közbe.
Az összkerékhajtás komoly segítséget jelentett a december végi hókáoszban, megadta a közlekedés szabadságát: bármikor, bárhol útnak indulhattam. Az elektrohidraulikus szabályzású központi differenciálművel kialakított rendszer fokozatmentesen osztja el a motor forgatónyomatékát az első és a hátsó tengely között. Normál menetkörülmények között a forgatónyomaték 50 százaléka irányul a hátsó tengelyre, míg extrém szituációkban – például havon vagy jégen haladva – ez az arány akár a 100 százalékot is elérheti – lehetett is szépen farolni a havas kanyarokban.
Az extrákról is kell beszélnünk, már csak azért is, mert 3 milliót költöttek rá: bőr kárpit, adaptív xenon fényszórók, elektromos dupla panorámatető, sportfutómű, harman/kardon hifi, automatikus klíma, beszédvezérlés, Bluetooth és dupla USB, ködfényszórók, sport gomb, automatikus váltó, navigáció, tolatóradar, kartámasz, ülésfűtés.
Január 16-án éjfélkor zárul le az a szavazás, amelyen olvasóink eldönthetik, hogy 2010-ben az Autómenedzser.hu autós portálon kipróbált autók közül melyik az év tesztautója. Öt kategóriában – kisautó, családi autó, üzleti autó, élményautó, terepjáró - szavazhatnak. Idén, a játék ötéves történetében először nyerni is lehet, a szavazók között 3 darab 50 ezer forint értékű üzemanyag-utalványt sorsolunk ki.
„Egyesek szerint ez a világ legjobb autója” – ez a gondolat motoszkált a fejemben, amíg a Mini legerősebb utcai autóját, a Cooper S John Cooper Works házi tuningcsodát teszteltem. Csak rövid idő volt. Nem voltam beszámítható, elvette az eszemet ez a kis mocsok.
Féltem a Minitől, féltem attól, hogy egy év után is tetszeni fogunk-e egymásnak. Legutóbb a legerősebb, 211 lovas változatba szerettem bele, mit fogok kezdeni én egy dízellel? Ráadásul télen. Aztán megláttam, beindítottam, behangoltam és belezúgtam. A Mini már csak ilyen, legyen benzines, legyen dízel.
Négy megyén át teszteltük a nagyra nőtt Minit, vezettük gyenge és erős motorral, elsőkerekes és összkerekes változatban, kézi váltóval és automatával. Teszteltük porban, vizes árokban, sárban, füvön, közúton és autópályán. A nap végére csak beleszerettem.
Megdöbbentő politikai alázóshow-t csinált Trump és alelnöke Zelenszkij látogatásából. Vlagyimir Putyin jobb ajándékot nem is kaphatott a mai Washingtonból.