Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0fc3006c-9db7-4dbf-9e58-72de38ca6265","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Azt is tanácsolták nekik, hogy legyenek óvatosak a nyilvános Wi-Fi hálózatok és töltők használatával.","shortLead":"Azt is tanácsolták nekik, hogy legyenek óvatosak a nyilvános Wi-Fi hálózatok és töltők használatával.","id":"20250417_lehallgatas-europai-parlament-magyarorszag-kepviselok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0fc3006c-9db7-4dbf-9e58-72de38ca6265.jpg","index":0,"item":"132e4f7e-cbbb-41a6-86bd-a60369041444","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_lehallgatas-europai-parlament-magyarorszag-kepviselok","timestamp":"2025. április. 17. 11:11","title":"Lehallgatás elleni eszközöket ajánlottak az EP szakemberei a Magyarországra utazó képviselőknek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"44d047a3-a0cd-4157-a267-ff8e2aad5769","c_author":"EUrologus","category":"eurologus","description":"Az Európai Parlament delegációja elismeréssel szólt arról, hogy Ukrajnában az egészségügy terén előrehaladott állapotban van az uniós joganyag átvétele. A csatlakozási tárgyalások tényleges megkezdését azonban a magyar kormány blokkolja.","shortLead":"Az Európai Parlament delegációja elismeréssel szólt arról, hogy Ukrajnában az egészségügy terén előrehaladott...","id":"20250416_Ukrajna_unios-csatlakozas_egeszsegugy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/44d047a3-a0cd-4157-a267-ff8e2aad5769.jpg","index":0,"item":"64eed4d4-d8af-4ebf-8f09-e27b852b1b92","keywords":null,"link":"/eurologus/20250416_Ukrajna_unios-csatlakozas_egeszsegugy","timestamp":"2025. április. 16. 12:32","title":"Ukrajna folyamatosan veszi át az uniós jogot az egészségügy területén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2ddbb278-284e-42b3-9fb5-54dd0d87e763","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"360","description":"Csoportos létszámleépítést jelentett be a Dunaferr utódcégeinek a felszámolója. Mindez előrevetítheti a dunaújvárosi cég sorsát annak ellenére, hogy másodszorra is eladóvá váltak a csődbe navigált Dunaferr életképes részei. Egyre távolabb kerül egymástól a magyar acélipar megmentésének politikai lózungja és a rideg üzleti valóság.","shortLead":"Csoportos létszámleépítést jelentett be a Dunaferr utódcégeinek a felszámolója. Mindez előrevetítheti a dunaújvárosi...","id":"20250417_hvg-uj_dunaferrpalyazat_lebegtetett_dolgozok_avilag_penze_a_remenytelenseg_szigete","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ddbb278-284e-42b3-9fb5-54dd0d87e763.jpg","index":0,"item":"f0369dcd-4dea-46d1-a869-844a9e8c36eb","keywords":null,"link":"/360/20250417_hvg-uj_dunaferrpalyazat_lebegtetett_dolgozok_avilag_penze_a_remenytelenseg_szigete","timestamp":"2025. április. 17. 09:11","title":"Nem tartogat sok jót az egykori Dunaferr jövője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"555af14f-3f5c-4f53-8b97-a46918f8d88b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Közösségi összefogás segített majdnem tízezer kötet áttelepítésében.","shortLead":"Közösségi összefogás segített majdnem tízezer kötet áttelepítésében.","id":"20250417_konyvesbolt-koltoztetes-elolanc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/555af14f-3f5c-4f53-8b97-a46918f8d88b.jpg","index":0,"item":"1aea1ef0-8e93-4bfd-aa2f-ea67d209be87","keywords":null,"link":"/elet/20250417_konyvesbolt-koltoztetes-elolanc","timestamp":"2025. április. 17. 10:30","title":"A világ legmenőbb könyvesbolt-költöztetése történt egy michigani kisvárosban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4a149745-a2d4-44e8-9b4d-5a01e9e6c734","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az Alapjogokért Központ, illetve működtető cége idén 1,7 milliárd forintból szervezne rendezvényeket.","shortLead":"Az Alapjogokért Központ, illetve működtető cége idén 1,7 milliárd forintból szervezne rendezvényeket.","id":"20250417_hatmilliard-forintos-tamogatast-akpott-a-ner-egyi-kedvenc-kutatokozpontja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4a149745-a2d4-44e8-9b4d-5a01e9e6c734.jpg","index":0,"item":"638c4cc4-256d-4bc8-82a7-d6777b4aaae9","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_hatmilliard-forintos-tamogatast-akpott-a-ner-egyi-kedvenc-kutatokozpontja","timestamp":"2025. április. 17. 08:45","title":"Hatmilliárd forintos támogatást kapott a NER egyik kedvenc kutatóközpontja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"369cebd8-c468-48b5-bac1-673a45d5086d","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Schadl György Balaton-parti ingatlanját a vád szerint a kormányhivatali dolgozó lefizetésével túlépítették, ami miatt az ügyintéző és a kivitelező is jogerősen felfüggesztett börtönt kapott.","shortLead":"Schadl György Balaton-parti ingatlanját a vád szerint a kormányhivatali dolgozó lefizetésével túlépítették, ami miatt...","id":"20250416_schadl-gyorgy-siofok-nyaralo-hazi-orizet-vegrehajtoi-kar-korrupcio-birosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/369cebd8-c468-48b5-bac1-673a45d5086d.jpg","index":0,"item":"e40fa723-597c-4c4e-b30d-bcba54a362f0","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250416_schadl-gyorgy-siofok-nyaralo-hazi-orizet-vegrehajtoi-kar-korrupcio-birosag","timestamp":"2025. április. 16. 07:12","title":"Schadl György a vádiratban is szereplő siófoki luxusnyaralójában tölti házi őrizetét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"46030298-3ea1-4eee-869f-580a080c9698","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.zhvg","description":"Egy 2019-es kutatásból derült ki, hogy minden tájegységben megtalálták a vizekben a gyomirtó szert, de az eredményeket nem hozták nyilvánosságra.","shortLead":"Egy 2019-es kutatásból derült ki, hogy minden tájegységben megtalálták a vizekben a gyomirtó szert, de az eredményeket...","id":"20250415_glifozat-gyomirto-felszini-vizek-talajviz-orszagos-vizugyi-foigazgatosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/46030298-3ea1-4eee-869f-580a080c9698.jpg","index":0,"item":"e0e882ec-6797-4b08-ac53-20d6dcc93287","keywords":null,"link":"/zhvg/20250415_glifozat-gyomirto-felszini-vizek-talajviz-orszagos-vizugyi-foigazgatosag","timestamp":"2025. április. 15. 18:03","title":"Hat évig titkolták: országszerte ott van a glifozát a felszíni és talajvízben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"22a6576f-bd7d-49d7-8759-9dd69d67abe7","c_author":"László Ferenc","category":"tudomany","description":"Megnéztük, hogy mire képes a gyakorlatban a csúcsmobilok árának alig ötödéért kínált legfrissebb androidos okostelefon, melynek egyik újdonsága egyenesen a legdrágább iPhone-okról érkezett. Nyúzópróbán a Honor 400 Lite.","shortLead":"Megnéztük, hogy mire képes a gyakorlatban a csúcsmobilok árának alig ötödéért kínált legfrissebb androidos okostelefon...","id":"20250416_olcso-uj-androidos-mobil-honor-400-lite-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/22a6576f-bd7d-49d7-8759-9dd69d67abe7.jpg","index":0,"item":"c1a48b5b-90f4-428f-a08e-bdd85e9cbe5c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250416_olcso-uj-androidos-mobil-honor-400-lite-teszt-velemeny","timestamp":"2025. április. 16. 08:03","title":"Remek az ára, de mennyire jó a legújabb lájtos androidos mobil? Teszten a Honor 400 Lite","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Óriásiak az elvárások a legkisebb Audival szemben, nem is csoda, hisz az A1-es az egyik legdrágább kisautó a világon. A minőségi elvárásokat könnyedén teljesíti az Audi-génekkel feljavított VW Polo, de magas ára elriasztja az érdeklődőket.
Nagyon szép kisautó az A1, sokan kiszúrták a forgalomban, de kevesen ismerték fel benne az Audit. Valószínűleg ezért szerepelt rajta a The Next Big Audi szlogen magyar fordítása, miszerint az A1 a következő nagy Audi. Én ezt a fordítást magyartalannak tartom, az én olvasatomban az angol szöveg így hangzik: az új nagy Audi. Ebben érezni a humoros élt. Nagy az érdeklődés az autó iránt, ezt jelzi az is, hogy az Autómenedzser.hu tesztautó-szavazásán a játék félidejében nagy fölénnyel vezetett az A1.
bcs
Nincs új a nap alatt, a hetvenes években már volt mini Audi, a 720 kilós, Bertone tervezésű 3,5 méteres 1100 köbcentis háromajtós 50-es 1974-ben tört be a piacra (az őskorban a DKW Junior és az NSU Prinz személyében már voltak elődei). Ennek a helyét aztán átvette a Polo, amely mostanáig a Fabiával és az Ibizával karöltve képviselték a konszern kisautó kínálatát. Eddig. Az Audi az A2-es kudarca után most ismét betör a kisautó-piacra, hamarosan jön az A2-es és már itt is van az A1-es háromajtós változata, amelyet pár éven belül követ az ötajtós-, kabrió- és S1, majd RS1 sportváltozata. Az Audinak nincs már merre terjeszkednie, ezért merészkedik ilyen mélyre, no meg ott a nyakán a kényszer, hogy csökkentse a károsanyag-kibocsátást. A nagy modelleknél ez nehéz, így piacot kell teremteni a kisebb fogyasztású motoroknak, azaz a kisautókból sokat kell eladni. A cél nemes, a megvalósítás azonban döccenősen indult, százezres tervek ellenére csupán 25-30 ezer A1-est sikerült az első csonka évben értékesíteni – Németországban májustól november végéig csak 2577-et adtak el. Ami nem csoda, ha az autó közel ötmilliós indulóárát tekintjük. Tesztautónkat jó felszerelték, ám igazán drága extrát nem pakoltak bele. A 7,9 milliós árra még gond nélkül 3-4 milliót rá kell költenünk, hogy csúcsfelszereltséggel vigyük haza a kis szépséget.
7,9 millióért még nem is az igazi az A1, hisz hol vannak a mai Audik elengedhetetlen tartozékai, a LED-fények? Bizony az újabb százezrekbe kerül, ahogy a panorámatető, a navigáció, a Bose hifi, a bőr kárpit, vagy más technikai csemegék. Nem mondom, én személy szerint bőven elégedett voltam a tesztautó finomságaival, élveztem a sportfutómű keménységét, a sportos hatású ülések tartását, a Bluetooth-kapcsolat kényelmét, a DSG-váltó okos kapcsolásait, a kormányról visszaváltás izgalmas rántásait. Ám, ennek ellenére mindenki 5 millió körülire taksálta a kocsi árát. Legszívesebben letagadtam volna azt a plusz 2,9 milliót. Szurkolok a kis Audinak, de nem látom nagy esélyét a magyar piacon. Versenytársai egy kivétellel mind olcsóbbak, és hasonló minőséget, technikai tartalmat, erőt és vezetési élményt kínálnak.
[[ Oldaltörés (Hátul szűk) ]]
Nem kényelmetlen az Audi A1 elől, hátul két felnőtt is elfér, ha nem magasabb 1,7 méternél. A be- és kiszállás nem egyszerű, pedig az aztmegkönnyítő rendszert is beleszerelték (Ambition felszereltséggel széria). Szűkösséget akkor érezzük, ha magányunkat megosztjuk másokkal. A csomagtartó 270 literes, az ülések döntésével 920 literesre bővíthető. Hokis táskámat a Jézuska kicserélte 145 literesre, hízott a tartalma is, de még így is befért – igaz, csontra. A csomagtér padlója alatt rejtett rekeszt találunk, ide helyezték el a defekt esetén használandó habos kompresszort, de itt találjuk az akkumulátort is. Az ajtót egybeépítették a hátsó világítótestekkel, így bajba lennénk, ha este nyitogatni kellene. Gondoltak erre az Audinál, egy-egy kis pótlámpa (és ez LED-es) veszi át ilyenkor a nagy lámpák szerepét – akárcsak az Insignia kombinál.
A beltér, az anyagok minősége, az összerakás igényessége kiváló, számos elem, kapcsoló és a szórakoztató rendszer (MMI) az Audi A8-ból lehet ismerős, a teljes miliő az itthoni gyártású Audi TT-re és az Audi A3-asra emlékeztet, a klíma automatikus és egyzónás, az ülésfűtés kétfokozatú. Az ajtónyitó és a karfa kialakítása különlegesen igényes, kellemes az autóban lenni. Fedélzeti számítógépe informatív, minden menetadatot egyszerre képes megjeleníteni. Van takarékossági menüje is, ezzel korábban az Audi A4 és az A3 kis fogyasztású dízel változataiban találkoztam. Egy folyamatábrán jelzi a külső fogyasztók általi többletfogyasztást, ha lekapcsoljuk a kílmát, a hátsó ablakfűtést és a ködlámpát, 0,7 liter üzemanyagot takarítunk meg óránként. Az MMI menürendszere vezetés közben nehezen kezelhető, ehhez érdemes megállni. A telefonálás a Bluetooth segítésével könnyed, de nem problémamentes, többször is megszakadt a vonal. Van több pohártartó, a könyöktámasz útban van, felhajtva használtam. A tolatóradar nem hiányzott, a kocsi kompakt mérete jól belátható.
bcs
Az 1125 kilogrammos testét fürgén cipeli az A1, 200 newtonméteres nyomatéka már 1500-as percenkénti fordulattól a rendelkezésünkre áll. 8,9 másodperc alatt teljesíti a 100 kilométer/órás sprintet álló helyzetből, a végsebessége pedig meghaladja a 200 kilométer/órát. Kanyarokban óriási a kicsi Audi, a Polót ebben megveri. Amúgy rokonságát le sem tagadhatná, az üzemanyag-beömlőt pont olyan levegőztető szeleppel szerelték fel, amilyen a Skoda Fabiámban található.
122 lóerejét akkor évezhetjük igazán, ha sportfokozatba kapcsoljuk a váltót, vagy ha mi magunk váltunk a kormányon lévő kapcsolókkal, a hétfokozatú DSG érti, ha azt akarjuk, hogy pörögjön a motor, padlógáznál példásan visszavált, hadd vágjon hátba a lendület. Ugyanakkor én nem választanám a DSG-t, sokkal izgalmasabb az A1 kézi váltóval, a duplakuplungos normál módban kissé unalmas, sport módban kissé hektikus. Étvágyban pár deci a különbség a kézi váltó javára, de nem ez a fő érv. Fogyasztásban – a mínusz 3 fokon is működő alapáras start/stop rendszer és a fékenergia-visszanyerés ellenére - nem remekelt a teszten az A1, a hétszáz kilométeres próba során 7,9 literes átlagot mértünk, ami csak az autó méreteihez képest sok, az 1,4-es turbómotort etetni kell valamivel, ha azt akarjuk, hogy morogjon. Az 5,2 literes átlag és a 119 grammos kibocsátás csak álom. Tempósabb használattal a 10 liter/100 kilométeres átlagot sem nehéz elérni. A kipufogót gyönyörűséges hanggal vértezték fel, de az autó alapjáraton annyira hangtalan, mint egy elektromos autó. Kívánni sem tudnánk különb erőforrást.
Futóműve kőkemény, feszesebb, mint a Polóé, a fertőzésként szaporodó budapesti kátyúk komoly veszélyt jelentenek rá, szerencsére könnyedén lehet vele szlalomozni. A kormányzás direkt, a fékek is élénkek.
Az Audi lohol a Mini sikere és a DS3 variálhatósága nyomában, az A1 is testreszabható, mintegy 800 féle változatban (más színű tető, tükörház, felni, kárpitok stb.) választható, tesztautónk ebben is konzervatív volt.
Íme, egy újabb bizonyíték, hogy a nagyság a kis dolgokban rejtőzik: az Audi A1 minden porcikájában a nagy Audik technikáját, tudását, komfortját hordozza. A négy méternél kisebb kisautón egyáltalán nem érződik, hogy valójában nem más, mint egy VW Polo szmokingba öltöztetve. The Next Big Audi - ez a szlogenje.
Félidejéhez érkezett az Autómenedzser.hu szavazós játéka, amelynek végén három szerencsés nyertes 50 ezer forint értékű üzemanyag-utalvánnyal gazdagodik. A játékban mindenki részt vehet, aki szavaz 2010-ben tesztelt autóinkra.
Csoportos létszámleépítést jelentett be a Dunaferr utódcégeinek a felszámolója. Egyre távolabb kerül egymástól a magyar acélipar megmentésének politikai lózungja és a rideg üzleti valóság.