Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f540d71c-35cd-4c17-b9a9-9d4dfabac78a","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"A csoport rangadóján egyetlen alkalommal vezettek a svédek, tizenkét gólos is volt a magyar előny, 32-25 lett a vége.","shortLead":"A csoport rangadóján egyetlen alkalommal vezettek a svédek, tizenkét gólos is volt a magyar előny, 32-25 lett a vége.","id":"20241130_kezilabda-europa-bajnoksag-magyar-valogatott-svedorszag-csoportmeccs-debrecen-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f540d71c-35cd-4c17-b9a9-9d4dfabac78a.jpg","index":0,"item":"a5a5db5f-876f-4737-b985-6473a59df320","keywords":null,"link":"/sport/20241130_kezilabda-europa-bajnoksag-magyar-valogatott-svedorszag-csoportmeccs-debrecen-ebx","timestamp":"2024. november. 30. 19:40","title":"Kézilabda-Eb: Kiütéses győzelemmel vágtak vissza a magyarok a svédeknek az olimpiai vereségért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aef63a99-5284-4324-a7dd-d07e8c1313d2","c_author":"MTI","category":"elet","description":"Rendkívüli havazás és hideg miatt veszély- és katasztrófahelyzetet hirdettek az Egyesült Államok északkeleti részének több államában szombaton.","shortLead":"Rendkívüli havazás és hideg miatt veszély- és katasztrófahelyzetet hirdettek az Egyesült Államok északkeleti részének...","id":"20241201_amerika-new-york-havazas-katasztofahelyzet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aef63a99-5284-4324-a7dd-d07e8c1313d2.jpg","index":0,"item":"dfe28059-6a7f-4a55-9686-6eb2302ed198","keywords":null,"link":"/elet/20241201_amerika-new-york-havazas-katasztofahelyzet","timestamp":"2024. december. 01. 08:56","title":"Akár kétméteres hó is hullhat, katasztrófahelyzet több amerikai államban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a6d127d-ea11-4206-8d02-8471c10b00f9","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Carlos Tavares 2021 óta irányította a világ egyik legnagyobb autógyártóját.","shortLead":"Carlos Tavares 2021 óta irányította a világ egyik legnagyobb autógyártóját.","id":"20241202_stellantis-peugeut-opel-fiat-ceo-lemondas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a6d127d-ea11-4206-8d02-8471c10b00f9.jpg","index":0,"item":"468be1a9-0d8b-4ec4-b4de-bdc64bac53af","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241202_stellantis-peugeut-opel-fiat-ceo-lemondas","timestamp":"2024. december. 02. 07:23","title":"Azonnali hatállyal lemondott a Peugeot és az Opel tulajdonosának, a Stellantisnak a vezérigazgatója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"93ab72e1-99c6-42cc-b781-4d1620ad25a2","c_author":"Herman Bernadett","category":"elet","description":"December 7-én nyitják újra a 2019 áprilisában leégett Notre Dame-ot. A felújítás eredeti, középkori technológiával is zajlott. Évente 14-15 millió látógatóra számítanak.","shortLead":"December 7-én nyitják újra a 2019 áprilisában leégett Notre Dame-ot. A felújítás eredeti, középkori technológiával is...","id":"20241130_notre-dame-ujjaepites-acs-atado-parizs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93ab72e1-99c6-42cc-b781-4d1620ad25a2.jpg","index":0,"item":"32eee1d7-9eb4-4b25-8cd5-ddb463774df8","keywords":null,"link":"/elet/20241130_notre-dame-ujjaepites-acs-atado-parizs","timestamp":"2024. november. 30. 12:05","title":"Az sem volt biztos, hogy megmarad, most régi fényében ragyog: egy hét múlva adják át a Notre Dame-ot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: választások Romániában és a négy igenes népszavazás.","shortLead":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el...","id":"20241201_Elvitelre-Pozsgay-Imre-Romania-valasztas-elnok-Georgescu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806.jpg","index":0,"item":"0eedc694-f6c8-4fbb-a94b-bdabdc3c77b6","keywords":null,"link":"/itthon/20241201_Elvitelre-Pozsgay-Imre-Romania-valasztas-elnok-Georgescu","timestamp":"2024. december. 01. 06:00","title":"Elvitelre #95: A román Kamala Harris és Pozsgay Imre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8b3108db-2c8c-4b3b-a841-0df57bffaad4","c_author":"László Ferenc","category":"360","description":"Nagy tradíció örököse és közvetítője volt a november 18-án, 88 esztendős korában elhunyt Pauk György. Magatartásával és a moráljával csak úgy példát adott és imponált, mint félreismerhetetlenül személyes, szabadon áradó hegedűhangjával.","shortLead":"Nagy tradíció örököse és közvetítője volt a november 18-án, 88 esztendős korában elhunyt Pauk György. Magatartásával és...","id":"20241201_hvg-pauk-gyorgy-hegedu-komolyzene-klasszikus-zene","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8b3108db-2c8c-4b3b-a841-0df57bffaad4.jpg","index":0,"item":"55d327f7-53c3-4627-9554-2fe33de0b66c","keywords":null,"link":"/360/20241201_hvg-pauk-gyorgy-hegedu-komolyzene-klasszikus-zene","timestamp":"2024. december. 01. 13:30","title":"Szabad ember, hegedűvel – a komolyzene világsztárjára, Pauk Györgyre emlékezünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e68fd0c7-3624-4548-b760-779fe4de32f2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nem véletlenül szállt be a Rivian cégbe nemrégiben hatmilliárd dollárral a német vállalat.","shortLead":"Nem véletlenül szállt be a Rivian cégbe nemrégiben hatmilliárd dollárral a német vállalat.","id":"20241202_Amerikai-nemet-kozos-fejlesztes-lesz-az-uj-Volkswagen-Golf","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e68fd0c7-3624-4548-b760-779fe4de32f2.jpg","index":0,"item":"eeb715d7-69b9-4b55-af02-bd33197b695e","keywords":null,"link":"/cegauto/20241202_Amerikai-nemet-kozos-fejlesztes-lesz-az-uj-Volkswagen-Golf","timestamp":"2024. december. 02. 08:57","title":"Amerikai–német közös fejlesztés lesz az új Volkswagen Golf","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4ce06564-1aad-47f2-a31a-082ff29b2fb5","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Egy szemtanú szerint egy bírói döntés váltotta ki az esetet.","shortLead":"Egy szemtanú szerint egy bírói döntés váltotta ki az esetet.","id":"20241202_guinea-focimeccs-tomegverekedes-tragedia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ce06564-1aad-47f2-a31a-082ff29b2fb5.jpg","index":0,"item":"b415cb5a-f5eb-49f6-912e-3b8073a68c0f","keywords":null,"link":"/sport/20241202_guinea-focimeccs-tomegverekedes-tragedia","timestamp":"2024. december. 02. 09:54","title":"Több tucat halálos áldozata volt egy guineai focimeccsen kitört tömegverekedésnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Q5 hybrid quattro után az Audi második sorozatgyártású hibridmodellje a szintén párhuzamos hibridrendszerrel működő Audi A6 hybrid. Az A6 Avant bemutatóján wasabi habbal emelték pallosra a leginnovatívabb Audit, mi meg lecsaptunk rá.
Az Audi A6 hybrid 100 kilométer/órás tempóig akár tisztán elektromos hajtással is haladhat, hatótávolsága állandó 60 kilométer/óra sebesség mellett mintegy három kilométer. Ennek az állításnak mindkét fele igaz, tanúsíthatom. Kipipáltam a 100 kilométer/órát – ez a leggyorsabb sebességem hibriddel elektromos üzemben. A három kilométer kevés volt nekem, egyenesen 4,1 kilométeren át élveztük három személlyel és egy kistáskával megpakolva a tiszta üzem üde ízét. Egy rókafiú majdnem otthagyta a fogát, nem hallotta, hogy jövünk. Hogy is neszelhette volna, az EV-üzem meghosszabbításával voltunk elfoglalva – csendben, hogy senki meg ne hallja.
bcs
Az első elektromos kilométerek után lázasan kerestem a menüben a fogyasztási adatokat. Sehogy sem találtam, aztán rájöttem, szemem előtt van, csak nem hittem el. A 6. kilométert tettem meg, amikor 1,9 literes átlagot mutatott a műszer. Amikor aztán a gázra léptem és előztem, ahogy egy 245 lovas Audival illik, felugrott az adat 5 literre, majd hatra, végül az ötven kilométeres tesztelés után 7,2 literes átlaggal adtuk vissza a hibridet. Kísérleti üzem, legyintettem. Aztán Wiesbadenből ezzel az autóval mentem ki a frankfurti reptérre, az ötven kilométeres út végén meglepetésemre 7 literes átlagot számolt ki a fedélzeti számítógép. Pedig ezúttal nem úgy vezettem a kocsit, mint ahogy egy hibridet illik – folyamatosan figyelve az energiahasználó rendszer monitorát, szabadon futva és visszatöltve -, hanem úgy, ahogy egy A6-ossal jár az ember. Belső sávban, bő padlógázzal. 230-240 kilométer/órás sebességgel teljesített szakaszokkal teletűzdelve hajtottam az elektromos-benzinest, mégsem tudtam beletömni túl sok naftát – van értelme tehát az Audi hibridnek. Az, hogy hazai ára elfogadható lesz-e, még nem tudni, állítólag Németországban 53 ezer euróba kerül majd a kocsi.
Audi
A belsőégésű motor önmagában sem rossz, fontos feladata, hogy töltsön. A fékezési fázisok alatt energiát táplál vissza elektromos rendszerbe, míg az intenzív gyorsításokhoz a sofőr mindkét motort igénybe veheti, összesen 245 lóerővel gazdálkodhat. Az egyes üzemállapotokról kombinált műszeregységének speciális kijelzői, illetve az MMI kezelési rendszer monitorja tájékoztatja a vezetőt.
Az Audi A6 hybrid belsőégésű erőforrásául egy 155 kW (211 LE) teljesítményű 2.0 TFSI motor szolgál, amely egy 40 kilowattot (54 LE), illetve 210 newtonméter forgatónyomatékot előállító elektromos motorral működik együtt. A két erőforrás közösen rövid ideig akár 180 kW (245 LE) rendszerteljesítményt és 480 Nm maximális forgatónyomatékot is képes csatasorba állítani. A komplex erőátviteli rendszer az első kerekeket hajtja. Sem quattróval, sem kombival kombinálva nem rendelhető majd az autó, amely 2012-ben érkezhet hozzánk.
A kétliteres turbómotort átdolgozták az A6 hybrid számára. Elmarad a generátor, mint segédberendezés, a főtengely csapágyazását és a turbófeltöltő finomhangolását a tervezők a hibridüzem speciális követelményei szerint alakították át. A hengerfejben szekunder levegőrendszer teszi lehetővé a kipufogógáz-tisztítás gyors aktiválását. A motorszabályzó egységbe hibridmenedzsert építettek be. Az erőátviteli rendszer egyik fő eleme egy jelentősen átdolgozott, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó, amely az A6 hybridben hidraulikus nyomatékváltó-egység nélkül került a hajtásláncba. Helyére a tárcsa alakú elektromotort illesztették be, amelyet olajfürdőben futó lamellás tengelykapcsoló köt össze, illetve választ le a TFSI motorról. Amikor a benzinmotor nem dolgozik, a sebességváltó hidraulikus berendezésében elektromos szivattyú gondoskodik a szükséges rendszernyomásról, illetve a start-stop funkció működéséről. Az állandó gerjesztésű szinkronmotor önindítóként is szolgál, lassításkor generátorüzemre váltva táplálja vissza az energiát.
Enyhe fékezéskor egyedül a generátorként működő elektromos egység gondoskodik a lassulásról, az erőteljesebb fékezéskor a hidraulikus üzemi fék is aktiválódik. A fékrásegítőt kiegészítő elektromos vákuumszivattyú is táplálja. Kormányszervója elektromechanikus.
A könnyű (36,7 kilogramm) és kompakt (26 liter térfogatú) lítiumion-akkumulátor a csomagtér ütközésbiztonságilag különösen védett részén kapott helyet. 72 cellából áll, 266 volt névleges feszültségen energiája 1,3 kWh, teljesítménye 40 kW. Igény szerint két irányból is hatékony léghűtés temperálja, egyrészt az utastér ventilátora, másrészt a légkondicionáló berendezéshez csatlakozó saját hűtőköre formájában. Ez változó körülmények között is ideális hőmérsékleti zónában tartja az akkumulátort, amely így viszonylag magas arányban biztosíthat tisztán elektromos hajtást az Audi A6 hybrid számára.
Az akkumulátorral és a villanymotorral – magasfeszültségű kábellel – összekötött teljesítmény-szabályzó elektronika az egyenáramot szolgáltató akkumulátor és a váltakozó áramú motor között egyfajta áramváltó feladatát tölti be.
Az Audi A6 hybrid a V6-os motorok erejét a négyhengeresek fogyasztásával kombinálja – az A6 kínálatában ez ma a lehető legjobb választás. Álló helyzetből 7,3 másodperc alatt gyorsít 100 kilométer/órás tempóra, csúcssebessége 238 kilométer/óra, a sajtóanyag szerinti benzinfogyasztása 100 kilométerenként ideális esetben 6,4 literre adódik, kilométerenként 146 gramm széndioxid-kibocsátása mellett. Üzemanyagtartálya 73 liter. Üres tömege 1770 kilogramm, azaz könnyebb, mint a háromliteres kompresszoros, összkerekes A6 kombi. Gyengéje a kis csomagtartó, amely 375 literes csupán.
Nem tudtam elképzelni, hogy van olyan dolog, amit hiányolhatnék az új Audi A6-ból. Németországig kellett utaznom, hogy kiderüljön, van jobb autó nála: az Audi A6 Avant. Ha már 12,4 milliót kicsengetünk érte, legyen inkább kombi.
Komoly, minden tekintetben tökéletes autó lett a hetedik generációs Audi A6. Ez nem újdonság, ez a minimum, az elődök minőségének és sikerének a tükrében. Szép, nagy, okos, jó, élvezetes vezetni, de hétköznapi ember nem kerülhet finom bőrrel bevont kormánya közelébe. Kivéve, ha politikus. Mi választók vesszük meg nekik, mert megérdemlik. 11,7005 millió az alapára, de egy jól felszerelt izmosabb modellért könnyedén elkérnek 30 milliót.
A tavaly év végi ráncfelvarrás után az Audi A6 még vonzóbb. Akinek a LED-technikás szemfényvesztés kevés lenne, próbálja ki az új benzinmotorral, a háromliteres, 290 lovas erőforrás kihozza az állatot az emberből.
Sokáig nem értettem, miért az Audi A6 a kategória etalonja, politikusok, üzletemberek kedvenc autója, a megbízhatósági listák éllovasa. Most már tudom.
Aki politikusként nem vágyik Audira, annak én azt tudom mondani, hogy annyit is ér. Jó autó az új Audi A6-os, és lelki fülünkkel szinte halljuk a parlamenti zokogókórust, amiért a válságra való tekintettel a képviselők olcsóbb kocsikba kénytelenek helyezni törvényhozói ülepüket.