Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"263b1461-d843-4b2a-853b-28e8af826fc7","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Már több mint 5000 hektár leégett, egyelőre nincs hír sérültekről.","shortLead":"Már több mint 5000 hektár leégett, egyelőre nincs hír sérültekről.","id":"20250122_Ujabb-tuz-Los-Angeles-eszaki-reszen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/263b1461-d843-4b2a-853b-28e8af826fc7.jpg","index":0,"item":"df273dbf-388f-4acb-968a-6c1764dc27cf","keywords":null,"link":"/vilag/20250122_Ujabb-tuz-Los-Angeles-eszaki-reszen","timestamp":"2025. január. 22. 22:28","title":"Újabb tűz Los Angeles északi részén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e1f1c94-2167-4359-88c3-28d422ed0975","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A versenytársak mellett a ChatGPT fejlesztője is egy olyan ügynökön dolgozhat, ami a felhasználó helyett irányíthatja a számítógépet. Legalábbis a böngészőt.","shortLead":"A versenytársak mellett a ChatGPT fejlesztője is egy olyan ügynökön dolgozhat, ami a felhasználó helyett irányíthatja...","id":"20250123_openai-operator-mesterseges-intelligencia-bongeszo-iranyitasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e1f1c94-2167-4359-88c3-28d422ed0975.jpg","index":0,"item":"7107ca65-322a-4f87-9f1f-28506cc53948","keywords":null,"link":"/tudomany/20250123_openai-operator-mesterseges-intelligencia-bongeszo-iranyitasa","timestamp":"2025. január. 23. 13:03","title":"Átveheti az irányítást a böngészője felett az OpenAI újdonsága – és ez igazából jó dolog","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a236eeb9-cfba-4ce5-aff4-b75ca6837de0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A világ legnagyobb, naperőművet és akkumulátoros energiatárolót kombináló rendszerét építi fel Abu Dhabiban CATL és az Egyesült Arab Emirátus-beli Masdar. A rekorder rendszer 5,2 GW napenergia- és 19 GWh energiatároló-kapacitást nyújt majd.","shortLead":"A világ legnagyobb, naperőművet és akkumulátoros energiatárolót kombináló rendszerét építi fel Abu Dhabiban CATL és...","id":"20250123_catl-masdar-vilag-legnagyobb-energiatarolo-rendszere-abu-dhabi-tener","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a236eeb9-cfba-4ce5-aff4-b75ca6837de0.jpg","index":0,"item":"df567197-b71a-4d06-a443-4d9b2d0749fe","keywords":null,"link":"/tudomany/20250123_catl-masdar-vilag-legnagyobb-energiatarolo-rendszere-abu-dhabi-tener","timestamp":"2025. január. 23. 06:03","title":"2360 milliárd forintból megépíti a világ legnagyobb energiatároló rendszerét a CATL","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0401fbc4-2f4f-4086-9e6c-478735dd471a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az emberek több mint fele borúsan tekint 2025-re.","shortLead":"Az emberek több mint fele borúsan tekint 2025-re.","id":"20250123_generali-kutatas-varakozasok-inflacio-gazdasagi-helyzet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0401fbc4-2f4f-4086-9e6c-478735dd471a.jpg","index":0,"item":"d0a9905e-b36a-4325-b5f5-f7b209dce884","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250123_generali-kutatas-varakozasok-inflacio-gazdasagi-helyzet","timestamp":"2025. január. 23. 10:54","title":"Még mindig az infláció emelkedésétől félnek a legjobban a magyarok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b87add85-6297-49ba-8896-fab04e42cb78","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"A 35 éves kosaras szerint így nagyobb szerephez juthatnak azok, akik eddig kevés lehetőséget kaptak.","shortLead":"A 35 éves kosaras szerint így nagyobb szerephez juthatnak azok, akik eddig kevés lehetőséget kaptak.","id":"20250122_hanga-adam-magyar-kosarlabda-valogatott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b87add85-6297-49ba-8896-fab04e42cb78.jpg","index":0,"item":"e60be730-f510-4540-8bb1-8779bacd9eaa","keywords":null,"link":"/sport/20250122_hanga-adam-magyar-kosarlabda-valogatott","timestamp":"2025. január. 22. 13:05","title":"Hanga Ádám visszavonul a válogatottól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af6d44a3-1de1-46f5-a2a3-f9481e651371","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"A nő felkutatta a netes partnereit, majd megzsarolta őket azzal, hogy elárulja a családjuknak, mivel töltik a szabadidejüket. A többség fizetett.","shortLead":"A nő felkutatta a netes partnereit, majd megzsarolta őket azzal, hogy elárulja a családjuknak, mivel töltik...","id":"20250122_netes-porno-zsarolas-internetes-prostitualt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af6d44a3-1de1-46f5-a2a3-f9481e651371.jpg","index":0,"item":"fa46d5b9-8364-4f4e-a923-0116562402c0","keywords":null,"link":"/itthon/20250122_netes-porno-zsarolas-internetes-prostitualt","timestamp":"2025. január. 22. 11:49","title":"Ezért veszélyes a netes szexchat: a kuncsaftjait zsarolta egy gyöngyösi internetes prostituált","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"056dd5da-e326-4b60-a9e7-f916e994efc4","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Jelen állás szerint a 2028-as Los Angeles-i olimpián nem lesz a program része az ökölvívás, ezért a kétes hátterű IBA az amerikai elnöknek írt nyílt levelet, hogy segítséget kérjen.","shortLead":"Jelen állás szerint a 2028-as Los Angeles-i olimpián nem lesz a program része az ökölvívás, ezért a kétes hátterű IBA...","id":"20250123_Donald-Trump-boksz-los-angeles-olimpia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/056dd5da-e326-4b60-a9e7-f916e994efc4.jpg","index":0,"item":"b68de8c9-1a87-40c1-b84e-af0ab6e7151b","keywords":null,"link":"/sport/20250123_Donald-Trump-boksz-los-angeles-olimpia","timestamp":"2025. január. 23. 12:43","title":"Donald Trumphoz fordult segítségért a kegyvesztett bokszszövetség, az ő kezében lehet a sportág olimpiai sorsa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aadaebc8-af55-494a-b910-9ff7ea3f7ce1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az önkéntes nyugdíjpénztári alapok több mint fele két számjegyű hozamot ért el tavaly, a rekorder 30 százaléknál is többet emelkedett. Még a legkiszámíthatóbb portfóliók is megverték az inflációt.","shortLead":"Az önkéntes nyugdíjpénztári alapok több mint fele két számjegyű hozamot ért el tavaly, a rekorder 30 százaléknál is...","id":"20250123_alomhozam-onkentes-nyugdijpenztar-inflacio-folott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aadaebc8-af55-494a-b910-9ff7ea3f7ce1.jpg","index":0,"item":"9da16c5e-e4d9-4844-8abd-d706d06db798","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250123_alomhozam-onkentes-nyugdijpenztar-inflacio-folott","timestamp":"2025. január. 23. 07:43","title":"Álomhozamot termelnek a nyugdíjpénztárak, a kormány mégis azt szeretné, ha elköltenénk lakásra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha egy picit elrugaszkodunk a magyar valóságtól és bevesszük, amit a kormány propaganda gépezete belénk sulykol nemzeti hírcsatornáin, akkor mi tényleg jól élünk. Jobban, mint négy éve, sőt a lehető legjobban. Ahogy a Volvo XC70 is jobb, mint négy éve. Pedig alig változott.
Erdővel körbezárt hatalmas birtokon lakom, szürkemarhák, cigáják, huculok játszadoznak a friss hóban. Pulik, pumik, mudik és kuvaszok őrzik a nyugalmamat. Kinézek az ablakon, figyelem a Volvót, a jégvirágokon tükröződik nyugodt arcom. Látom, hogy jól élek. 15 éves munkaviszony gyümölcse ez a gyönyörű autó, szép kék, mint a tenger. Vitorlásom is van - igaz, nem óceánjáró - pedig azt is megérdemelném, de ne akarjak mindent, szerény jámbor vagyok.
Egy hajós Volvóval jár, ez csak természetes. A hajó Abbáziában parkol, ahol kuna helyett magyar nemzeti forint a fizetőeszköz. Nyugdíjra nem kell félretennem, pártunk és kormányunk arról biztosított, hogy busás haszonnal jutalmaz meg hű szavazataimért, ha eljön az öregkor. Befektetéseim jól termelnek, a forinthoz igazítják az eurót. A házimozi minőségben szóló autórádió hangfalain át Bolgár György és Schmitt Pál reggeli zenés-betelefonálós műsora szórakoztat, a Klubrádió állandó vendége Orbán Viktor, aki újabban nemzeti lemezlovasként pakolgatja szabadidejében a korongokat.
Tisztességes bért kapok, hol van már a kényszervállalkozó újságíró, bejelentett állami állásom van, zsíros juttatásokkal, 15,. sőt 16. havi fizetésekkel. Könnyen összejött a 16,5 millió a Volvóra. Még extrákra is futotta, mert az Ocean Race kivitelt 13,65 millió forintért adják, ám az elektromos napfénytetőért, az elektromosan állítható vezetőülésért, az elektromosan működtethető csomagtérajtóért, az elektromosan behajtható tükrökért, a sebességfüggő szervokormányért, az esőérzékelős ablaktörlőért, a fűthető hátsó ülésekért, a navigációs rendszerért és a tömérdek vezetéstámogató biztonsági felszerelésért további közel 3 milliót fizettem ki.
bcs
Megtehettem, mert elrugaszkodtam, és elszálltam, ahogy elrugaszkodott és elszállt a köztársaságát is elveszített Magyarország. 2013-ra még emelkedést jósolt a miniszterelnök, 2014-re pedig gyarapodást. Hiszek benne, ahogy azt is elhiszem, hogy nem kaphat léket sosem egy léghajó. A politikai maszlag most divatos, szinte kötelező elem, de igazából nem is ez fáj nekem, mert mindig volt valahogy és mindig lesz valahogy. Sokkal inkább az fáj, hogy nekem sosem lesz ilyen Volvóm. Pedig megérdemelném. Egy másik országban, egy másik kontinensen, egy másik bolygón, egy másik életben.
Kifinomult, érzéki, tökéletes autó a Volvo XC70, csomót találni rajta szinte lehetetlen. Biztonságban vagyunk a kényelmében, megbízhatósága és tartóssága példás, egyedül ára és gazdag étvágya szakít az álommal és lök a nem túl rózsás valóságba. Igaz, a 446 forintos gázolajárról nem a Volvo tehet, sokkal inkább az elrugaszkodás a felelős, és azok, akik a léghajót kormányozzák.
Egy volvós sosem siet, egy volvós alapvetően tehetős ember (ehhez nem kell elrugaszkodnunk, hogy belássuk) - az meg hova siessen, mindenhol időben van, nem késik el sehonnan. De ha mégis erőltetni kell a tempót, 215 lóerősre hizlalt motorja istenesen meglódítja a közel 1,8 tonnás testet, az öthengeres D5-ös érett férfihangon felmorog, és az utasaink átélik, milyen érzés az, amikor egy Boeing felkapja az orrát. Zöldre váltó lámpánál mi vagyunk a favoritok még akkor is, ha kormánytisztviselő izmozik velünk gyengébb erőnlétű Superbjével, az öreg Audi miatt siránkozó kormánybiztosokat pedig magabiztosan kényszerítjük sávváltásra az autópálya belső sávjában. 90 kilométer/órás sebességnél 1700-at, 100-nál 1900-at, 110-nál 2100-at, 130-nál pedig 2400-at forog a főtengely percenként.
A XC70 tereptulajdonságait ezúttal nem teszteltük, részben tiszteletből - mégiscsak egy elegáns kombi ez a Volvo - de részben amiatt, hogy alkalom sem adódott, még hó sem esett (a cigáják nem ebben a világban játszottak a hóban). Emelt hasmagassága (21 centi) és állandóan tettre kész, intelligens összkerékhajtása (Haldex-kuplungos, azaz, amikor megcsúszna a hátsó kerék, hátraküldi a hajtást, de alaphelyzetben elsőkerék-hajtású) a könnyű terepet leküzdhetővé teszi. Csak a hosszú tengelytáv jelenthet akadályt bakhátakon és sziklás talajon. Driftelni, vagánykodni lehetetlen vele, precízen fordul be nagy gázzal a kilencven fokos kanyarba. Futóműve pompás, szinte lebegünk az út felett, de folyamatosan érezzük a tapadást, és a törődést: ha sávot váltunk figyeli a holtteret, ha kilépünk a sávból, de nem indexeltünk, figyelmeztet, ahogy akkor is, ha az előttünk lévőt túlságosan megközelítettük. Autópályán erre nem kerülhet sor, már csak azért sem, mert fejlett kamera- és radar rendszere révén automatikusan tartja az előttünk haladóhoz képest az előre beállított távolságot, városi koccanásokat, gázolásokat pedig a folyamatosan őrködő, 30 kilométer/órás sebességig állóra fékező city safety rendszer akadályozza meg.
A közel 1000 kilométeres tesztelés során, amelynek több mint fele autópályán zajlott, tele kocsival, téli körülmények között, a Volvo XC70 9,6 liter gázolajat égetett el átlagosan 100 kilométerenként.
A V70-esbe könnyű volt beleszeretni, az XC70-estől nehéz volt elszakadni. Egy ilyen kocsival a világot szívesen körbeautóznám, akár széltében, akár hosszában. Hangos, néha lomha, drága - és mégis.