Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a934756f-e90b-4366-8025-693de5890cda","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Donald Trump és Vlagyimir Putyin is találkozhat személyesen a közeljövőben.","shortLead":"Donald Trump és Vlagyimir Putyin is találkozhat személyesen a közeljövőben.","id":"20250223_Ket-heten-belul-folytatodhatnak-az-orosz-amerikai-beketargyalasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a934756f-e90b-4366-8025-693de5890cda.jpg","index":0,"item":"7957fcd9-d69d-48ec-ac88-85f9668cd3d8","keywords":null,"link":"/vilag/20250223_Ket-heten-belul-folytatodhatnak-az-orosz-amerikai-beketargyalasok","timestamp":"2025. február. 23. 10:07","title":"Február 25-én folytatódhatnak az orosz–amerikai béketárgyalások","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"666ddb03-7089-43d8-bea7-5ce49facc8ae","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"E-mailes adathalászkampány indult csütörtökön a Rackhost domainregisztrátor és szerverhosting-szolgáltató nevében.","shortLead":"E-mailes adathalászkampány indult csütörtökön a Rackhost domainregisztrátor és szerverhosting-szolgáltató nevében.","id":"20250221_rackhost-adathalasz-tamadas-emailek-csalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/666ddb03-7089-43d8-bea7-5ce49facc8ae.jpg","index":0,"item":"6a6b0859-2684-45ee-9843-c029e1a35e6a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250221_rackhost-adathalasz-tamadas-emailek-csalas","timestamp":"2025. február. 21. 13:27","title":"Csalók támadásba kezdtek a magyar neten, figyelmeztetést adott ki az egyik legnagyobb webtárhely","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"debbb1f1-1039-4351-be9c-2100a7aa1f85","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Példa nélküli, hogy a bírók az utcán demonstráljanak, de most épp ez történik.","shortLead":"Példa nélküli, hogy a bírók az utcán demonstráljanak, de most épp ez történik.","id":"20250222_birok-tuntetese-Budapest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/debbb1f1-1039-4351-be9c-2100a7aa1f85.jpg","index":0,"item":"e8a779c8-6ea7-4761-a385-dd2f6702a07e","keywords":null,"link":"/itthon/20250222_birok-tuntetese-Budapest","timestamp":"2025. február. 22. 13:30","title":"„Nincs szabadság független igazságszolgáltatás nélkül” - Több ezren tüntettek a bírók mellett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"acf985a7-acdf-442b-9000-1f1a6bf8cfc1","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Némi késedelemmel és megkötésekkel ugyan, de immáron az Apple mobiljain is lehet koppintással vagy karikázással keresni.","shortLead":"Némi késedelemmel és megkötésekkel ugyan, de immáron az Apple mobiljain is lehet koppintással vagy karikázással keresni.","id":"20250221_google-bekarikazos-kereses-megjelenes-iphone-ios-chrome","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/acf985a7-acdf-442b-9000-1f1a6bf8cfc1.jpg","index":0,"item":"2f2f8596-c333-46f7-8af3-8850703589c4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250221_google-bekarikazos-kereses-megjelenes-iphone-ios-chrome","timestamp":"2025. február. 21. 13:03","title":"Az iPhone-okra is megérkezett a Google bekarikázós keresése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0fd58d31-25da-4acc-8bed-bc4ae58ccfe7","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"A Hainan Airlines Kőbányán aktivizálta magát.","shortLead":"A Hainan Airlines Kőbányán aktivizálta magát.","id":"20250222_hvg-fioktelepet-nyitott-cegvilag-hainan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0fd58d31-25da-4acc-8bed-bc4ae58ccfe7.jpg","index":0,"item":"f82d3afa-8eea-42aa-9d61-563672fd7368","keywords":null,"link":"/360/20250222_hvg-fioktelepet-nyitott-cegvilag-hainan","timestamp":"2025. február. 22. 08:40","title":"Már nem csak járatokat indít Budapestre a legnagyobb kínai magán-légitársaság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d65ab888-4952-4515-818c-bbe41bf3a494","c_author":"Remifemin Plus","category":"brandchannel","description":"Kezdetben azt hisszük, örökké fiatalok maradunk, mi biztosan nem fogunk öregedni, egy ráncunk sem lesz. A változókor beköszöntével azonban be kell látnunk, hogy ez igenis bekövetkezik – már ha szerencsések vagyunk. A változást sosem könnyű feldolgozni, ez pedig egy igazán komplex, testet-lelket igénybe vevő transzformáció, amelyet úgy hívnak: menopauza. Ebben jelentenek nagy segítséget a női közösségek, amelyek fókuszában a változókor áll.","shortLead":"Kezdetben azt hisszük, örökké fiatalok maradunk, mi biztosan nem fogunk öregedni, egy ráncunk sem lesz. A változókor...","id":"20250203_Menopauza-tarsasagi-elet-segitseg-remifemin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d65ab888-4952-4515-818c-bbe41bf3a494.jpg","index":0,"item":"d5125388-7845-4f97-b767-349b18511cd0","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250203_Menopauza-tarsasagi-elet-segitseg-remifemin","timestamp":"2025. február. 23. 11:30","title":"Nem maradunk örökké fiatalok, és ezt valahogy fel kell dolgoznunk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Remifemin Plus","c_partnerlogo":"01fbafc5-53c4-42c6-a681-eea34113376e","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"09bacbab-973c-43ca-b60b-d11b7010ecdb","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A mérések szerint a határértéket sehol nem haladja meg a gázkoncentráció.","shortLead":"A mérések szerint a határértéket sehol nem haladja meg a gázkoncentráció.","id":"20250221_2es-metro-gazszag-katasztrofavedelem-fovarosi-gazmuvek-bkv-potlobuszok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09bacbab-973c-43ca-b60b-d11b7010ecdb.jpg","index":0,"item":"06226075-7a97-4211-9207-9dee86f7efa8","keywords":null,"link":"/itthon/20250221_2es-metro-gazszag-katasztrofavedelem-fovarosi-gazmuvek-bkv-potlobuszok","timestamp":"2025. február. 21. 12:49","title":"A metróban terjengő gázszag miatt pótlóbuszok járnak az Örs vezér tere és a Deák Ferenc tér között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"65489e23-3dac-4971-8336-638a544d20d9","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az izraeli miniszterelnök azt mondta, hogy a Hamász súlyos árat fog fizetni azért, mert egy ismeretlen gázai nő holttestét adták át a meggyilkolt túsz helyett.","shortLead":"Az izraeli miniszterelnök azt mondta, hogy a Hamász súlyos árat fog fizetni azért, mert egy ismeretlen gázai nő...","id":"20250221_netanjahu-bosszu-hamasz-tusz-maradvanyok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65489e23-3dac-4971-8336-638a544d20d9.jpg","index":0,"item":"e4ed1f51-8e5f-4770-bc89-ac165a8dac81","keywords":null,"link":"/vilag/20250221_netanjahu-bosszu-hamasz-tusz-maradvanyok","timestamp":"2025. február. 21. 14:02","title":"Netanjahu bosszút esküdött a Hamász ellen, miután egy túsz holtteste helyett egy ismeretlen személy maradványait adták át","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha egy picit elrugaszkodunk a magyar valóságtól és bevesszük, amit a kormány propaganda gépezete belénk sulykol nemzeti hírcsatornáin, akkor mi tényleg jól élünk. Jobban, mint négy éve, sőt a lehető legjobban. Ahogy a Volvo XC70 is jobb, mint négy éve. Pedig alig változott.
Erdővel körbezárt hatalmas birtokon lakom, szürkemarhák, cigáják, huculok játszadoznak a friss hóban. Pulik, pumik, mudik és kuvaszok őrzik a nyugalmamat. Kinézek az ablakon, figyelem a Volvót, a jégvirágokon tükröződik nyugodt arcom. Látom, hogy jól élek. 15 éves munkaviszony gyümölcse ez a gyönyörű autó, szép kék, mint a tenger. Vitorlásom is van - igaz, nem óceánjáró - pedig azt is megérdemelném, de ne akarjak mindent, szerény jámbor vagyok.
Egy hajós Volvóval jár, ez csak természetes. A hajó Abbáziában parkol, ahol kuna helyett magyar nemzeti forint a fizetőeszköz. Nyugdíjra nem kell félretennem, pártunk és kormányunk arról biztosított, hogy busás haszonnal jutalmaz meg hű szavazataimért, ha eljön az öregkor. Befektetéseim jól termelnek, a forinthoz igazítják az eurót. A házimozi minőségben szóló autórádió hangfalain át Bolgár György és Schmitt Pál reggeli zenés-betelefonálós műsora szórakoztat, a Klubrádió állandó vendége Orbán Viktor, aki újabban nemzeti lemezlovasként pakolgatja szabadidejében a korongokat.
Tisztességes bért kapok, hol van már a kényszervállalkozó újságíró, bejelentett állami állásom van, zsíros juttatásokkal, 15,. sőt 16. havi fizetésekkel. Könnyen összejött a 16,5 millió a Volvóra. Még extrákra is futotta, mert az Ocean Race kivitelt 13,65 millió forintért adják, ám az elektromos napfénytetőért, az elektromosan állítható vezetőülésért, az elektromosan működtethető csomagtérajtóért, az elektromosan behajtható tükrökért, a sebességfüggő szervokormányért, az esőérzékelős ablaktörlőért, a fűthető hátsó ülésekért, a navigációs rendszerért és a tömérdek vezetéstámogató biztonsági felszerelésért további közel 3 milliót fizettem ki.
bcs
Megtehettem, mert elrugaszkodtam, és elszálltam, ahogy elrugaszkodott és elszállt a köztársaságát is elveszített Magyarország. 2013-ra még emelkedést jósolt a miniszterelnök, 2014-re pedig gyarapodást. Hiszek benne, ahogy azt is elhiszem, hogy nem kaphat léket sosem egy léghajó. A politikai maszlag most divatos, szinte kötelező elem, de igazából nem is ez fáj nekem, mert mindig volt valahogy és mindig lesz valahogy. Sokkal inkább az fáj, hogy nekem sosem lesz ilyen Volvóm. Pedig megérdemelném. Egy másik országban, egy másik kontinensen, egy másik bolygón, egy másik életben.
Kifinomult, érzéki, tökéletes autó a Volvo XC70, csomót találni rajta szinte lehetetlen. Biztonságban vagyunk a kényelmében, megbízhatósága és tartóssága példás, egyedül ára és gazdag étvágya szakít az álommal és lök a nem túl rózsás valóságba. Igaz, a 446 forintos gázolajárról nem a Volvo tehet, sokkal inkább az elrugaszkodás a felelős, és azok, akik a léghajót kormányozzák.
Egy volvós sosem siet, egy volvós alapvetően tehetős ember (ehhez nem kell elrugaszkodnunk, hogy belássuk) - az meg hova siessen, mindenhol időben van, nem késik el sehonnan. De ha mégis erőltetni kell a tempót, 215 lóerősre hizlalt motorja istenesen meglódítja a közel 1,8 tonnás testet, az öthengeres D5-ös érett férfihangon felmorog, és az utasaink átélik, milyen érzés az, amikor egy Boeing felkapja az orrát. Zöldre váltó lámpánál mi vagyunk a favoritok még akkor is, ha kormánytisztviselő izmozik velünk gyengébb erőnlétű Superbjével, az öreg Audi miatt siránkozó kormánybiztosokat pedig magabiztosan kényszerítjük sávváltásra az autópálya belső sávjában. 90 kilométer/órás sebességnél 1700-at, 100-nál 1900-at, 110-nál 2100-at, 130-nál pedig 2400-at forog a főtengely percenként.
A XC70 tereptulajdonságait ezúttal nem teszteltük, részben tiszteletből - mégiscsak egy elegáns kombi ez a Volvo - de részben amiatt, hogy alkalom sem adódott, még hó sem esett (a cigáják nem ebben a világban játszottak a hóban). Emelt hasmagassága (21 centi) és állandóan tettre kész, intelligens összkerékhajtása (Haldex-kuplungos, azaz, amikor megcsúszna a hátsó kerék, hátraküldi a hajtást, de alaphelyzetben elsőkerék-hajtású) a könnyű terepet leküzdhetővé teszi. Csak a hosszú tengelytáv jelenthet akadályt bakhátakon és sziklás talajon. Driftelni, vagánykodni lehetetlen vele, precízen fordul be nagy gázzal a kilencven fokos kanyarba. Futóműve pompás, szinte lebegünk az út felett, de folyamatosan érezzük a tapadást, és a törődést: ha sávot váltunk figyeli a holtteret, ha kilépünk a sávból, de nem indexeltünk, figyelmeztet, ahogy akkor is, ha az előttünk lévőt túlságosan megközelítettük. Autópályán erre nem kerülhet sor, már csak azért sem, mert fejlett kamera- és radar rendszere révén automatikusan tartja az előttünk haladóhoz képest az előre beállított távolságot, városi koccanásokat, gázolásokat pedig a folyamatosan őrködő, 30 kilométer/órás sebességig állóra fékező city safety rendszer akadályozza meg.
A közel 1000 kilométeres tesztelés során, amelynek több mint fele autópályán zajlott, tele kocsival, téli körülmények között, a Volvo XC70 9,6 liter gázolajat égetett el átlagosan 100 kilométerenként.
A V70-esbe könnyű volt beleszeretni, az XC70-estől nehéz volt elszakadni. Egy ilyen kocsival a világot szívesen körbeautóznám, akár széltében, akár hosszában. Hangos, néha lomha, drága - és mégis.
Szó esett Orbán, Trump és a magyarokat sanyargató nagyvállalatok disznóságairól, ám Magyar Péterékről még annyit sem beszélt, mint szombaton a miniszterelnök.