Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6ff1b5e2-a37c-480a-8315-14c027ed620f","c_author":"Somfai Dávid","category":"itthon","description":"Önnek is az a benyomása, mintha az M1 esti híradóit kicsit részrehajlóan szerkesztenék? A Republikon Intézet és a Connect Europe idén februártól egy éven át figyeli és elemzi az állami csatorna fél nyolckor kezdődő hírműsorát, az első negyedéves jelentésük pedig már el is készült – végre számok alapján is ellenőrizheti, az ön készülékében van-e a zavar.","shortLead":"Önnek is az a benyomása, mintha az M1 esti híradóit kicsit részrehajlóan szerkesztenék? A Republikon Intézet és...","id":"20250604_Megmertek-hogy-reszrehajlo-e-az-M1-esti-hiradoja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6ff1b5e2-a37c-480a-8315-14c027ed620f.jpg","index":0,"item":"35aacf98-4207-4c55-89bd-bb28469942d0","keywords":null,"link":"/itthon/20250604_Megmertek-hogy-reszrehajlo-e-az-M1-esti-hiradoja","timestamp":"2025. június. 04. 17:00","title":"Megmérték, hogy részrehajló-e az M1 esti híradója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6e3b1d3b-3acb-40c4-83d7-ad0bb1d19383","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Massachusettsi Műszaki Egyetem tudósai olyan mesterséges intelligenciát fejlesztettek, amely egymillió anyagmintát nézett át, hogy megtalálja a cement legjobb alternatíváját. Összesen 19 ilyen jött szóba.","shortLead":"A Massachusettsi Műszaki Egyetem tudósai olyan mesterséges intelligenciát fejlesztettek, amely egymillió anyagmintát...","id":"20250604_cement-mesterseges-intelligencia-epitoipar-szen-dioxid","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6e3b1d3b-3acb-40c4-83d7-ad0bb1d19383.jpg","index":0,"item":"65cb9271-844b-4edd-bc07-bf1df37d106c","keywords":null,"link":"/tudomany/20250604_cement-mesterseges-intelligencia-epitoipar-szen-dioxid","timestamp":"2025. június. 04. 15:03","title":"Lenullázhatja a cementet a mesterséges intelligencia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1cfccd0f-eb8e-4c62-a67e-3da4f377c152","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az összes feltételt teljesítette Bulgária, januártól eurója lehet.","shortLead":"Az összes feltételt teljesítette Bulgária, januártól eurója lehet.","id":"20250604_bulgaria-bolgar-euro-bevezetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1cfccd0f-eb8e-4c62-a67e-3da4f377c152.jpg","index":0,"item":"3842aeea-409c-44c8-9a14-64e22c0171bb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250604_bulgaria-bolgar-euro-bevezetes","timestamp":"2025. június. 04. 15:32","title":"Megvan az engedély: Bulgária jövőre bevezetheti az eurót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"860f2c7d-5a94-432a-ba2d-6d304122c43c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Négyszeres termelékenységnövekedéssel és 56 százalékos bérprémiummal jár együtt a mesterséges intelligencia térnyerése – olvasható ki a PwC friss elemzéséből.","shortLead":"Négyszeres termelékenységnövekedéssel és 56 százalékos bérprémiummal jár együtt a mesterséges intelligencia térnyerése...","id":"20250605_pwc-mesterseges-intelligencia-global-ai-jobs-barometer-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/860f2c7d-5a94-432a-ba2d-6d304122c43c.jpg","index":0,"item":"eb418b94-1fb3-4bd5-840d-aaf720c8b68b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250605_pwc-mesterseges-intelligencia-global-ai-jobs-barometer-ebx","timestamp":"2025. június. 05. 11:47","title":"56%-kal nagyobb fizetést kap, aki ezt tudja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f5f0ddb6-5bf9-4d04-b7f6-e90e07601181","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"10 százalékkal vannak a nyaralóárak az egy évvel korábbi fölött. A Velencei-tó partján 20 százalékos a drágulás, annyian költöznének oda Budapestről, a Dunakanyar piaca állt csak le a korábbi súlyos túlárazás után.","shortLead":"10 százalékkal vannak a nyaralóárak az egy évvel korábbi fölött. A Velencei-tó partján 20 százalékos a drágulás...","id":"20250604_ingatlan-nyaralo-balaton-velencei-to-dunakanyar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f5f0ddb6-5bf9-4d04-b7f6-e90e07601181.jpg","index":0,"item":"233d7bd0-675a-4449-8758-4f26b3d0e866","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250604_ingatlan-nyaralo-balaton-velencei-to-dunakanyar","timestamp":"2025. június. 04. 11:47","title":"Méghogy lassul az ingatlanpiac? A nyaralók árai tovább száguldanak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"209febe4-677a-499f-a820-1b82c0d636ee","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Összesen több gigabyte-nyi adatot loptak el ukrán hackerek az orosz Tupoljevtől, ezek között ott volt a vezetőség belső levelezése, valamint titkos adatok is – állítja az ukrán hírszerzés.","shortLead":"Összesen több gigabyte-nyi adatot loptak el ukrán hackerek az orosz Tupoljevtől, ezek között ott volt a vezetőség belső...","id":"20250605_ukran-hirszerzes-hackerek-tupoljev-orosz-repulogepgyar-feltores-adatok-ellopasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/209febe4-677a-499f-a820-1b82c0d636ee.jpg","index":0,"item":"4f6a93f1-f46a-4c0c-887a-35035b97173b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250605_ukran-hirszerzes-hackerek-tupoljev-orosz-repulogepgyar-feltores-adatok-ellopasa","timestamp":"2025. június. 05. 11:33","title":"Betörtek az ukránok az egyik legnagyobb orosz katonai repülőgépgyár rendszereibe, és vittek mindent, amit találtak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4275310e-1fb9-4bbb-80ee-6cc0ffab2e62","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Sok esetben tapasztalják azt a szülők, hogy az újszülött gyermek szeme színe fél éves kor körül elkezd megváltozni: az addigi világos írisz sötétebbé válik. A kutatók szerint ez csak bizonyos esetekben jelenthet problémát.","shortLead":"Sok esetben tapasztalják azt a szülők, hogy az újszülött gyermek szeme színe fél éves kor körül elkezd megváltozni...","id":"20250603_csecsemo-baba-szemszine-orokles-milyen-szinu-szeme-lesz-a-gyereknek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4275310e-1fb9-4bbb-80ee-6cc0ffab2e62.jpg","index":0,"item":"c421743d-a919-4470-bb33-911b7c1398cc","keywords":null,"link":"/tudomany/20250603_csecsemo-baba-szemszine-orokles-milyen-szinu-szeme-lesz-a-gyereknek","timestamp":"2025. június. 03. 19:03","title":"Milyen színű lesz a gyerekem szeme? Baj, ha megváltozik az újszülött szemszíne?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c864004-60b7-4847-b62f-5b48623bd5d4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A boszniai szerbek elnöke Orbán Viktor meghívására jön Magyarországra, hogy az energetika és a mezőgazdaság területén megvalósítandó stratégiai projektekről tárgyaljanak.","shortLead":"A boszniai szerbek elnöke Orbán Viktor meghívására jön Magyarországra, hogy az energetika és a mezőgazdaság területén...","id":"20250604_dodik-latogatas-magyarorszag-orban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c864004-60b7-4847-b62f-5b48623bd5d4.jpg","index":0,"item":"a21b12e9-0706-4f95-a423-0a84244681b9","keywords":null,"link":"/itthon/20250604_dodik-latogatas-magyarorszag-orban","timestamp":"2025. június. 04. 11:45","title":"Munkalátogatást tesz Magyarországon a Boszniában körözött Milorad Dodik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Citroënnél olyan autót akartak alkotni, ami már-már német. A C5 első verziójának reklámjában erre annyira rámentek, hogy a „megnyugtatóan német, félreérthetetlenül Citroën” szlogent választották. Ez a felfrissített változatban tesztelt C5 Tourer esetében szinte sikerült is. A C5 nem olyan, mint egy sötétkéköltönyös főnök. Inkább a zakója alá garbót húz. Biztos kézzel vezeti a vállalatot, de nem szögletes. Vannak kisebb-nagyobb hibái, de az eredmények mellette szólnak.
A C5 külsejét, különösen feketében, nehéz lenne forradalminak titulálni, legalábbis addig, amíg észre nem vesszük, hogy nem is fekete, hanem csillámló sötétbarna. Kis extravagancia, amely nem hivalkodik. Ügyes. Az arca sem olyan karakteres, mint egy Audinak, de szép megoldásokat találni rajta. A nappali LED-fénycsík és a tompított fény xenon-lámpái presztízst adnak a kocsinak. Hátulról pedig még dögös is. A szögletes és dupla kipufogóvégek, krómbetéttel, elgondolkodtatóak: milyen sportkombi lehet ez, ami egyáltalán nem hasonlít, mondjuk egy BMW-re.
És a 204 lóerős motorral szerelt autó meggyőzően viselkedik. A 2,2 literes HDi dízel, ha odalépünk, olyan kellemes brummogással indul meg, hogy öröm ismételgetni. Persze nem olyan fürgén, mint egy duplakuplungos, de azért a nyomaték időben és meggyőzően megérkezik. A 440 Nm pedig tisztességesen meglódítja a gépet. Pedig a Tourer, vagyis a kombi változat jelentős méretekkel megáldott. A teljes hossza 4,83 méter, és 1,86 méter széles, a tengelytávja 2,8 méter méter, ami már jelentős belteret eredményez. A hatfokozatú, bolygóműves automataváltó normál módban csak egészen picit lassan, de amúgy nagyon finoman teszi a dolgát. Ha a sport gombot megnyomjuk, akkor pedig 2000 alá nem is nem nagyon engedi esni fordulatszámot. A fogyasztás viszont ennek megfelelően nem a mai fő áramlatot követi, az átlag több lesz, mint 8 liter, szinte biztos. Ez egy 1,8 tonnás kocsitól nem elfogadhatatlan, annak fényében különösen nem, hogy akik ilyen kocsival járnak, üzemanyag juttatással teszik.
A kocsi legerősebb része, amely tényleg élményszámba megy, az a futómű. Még a murvával felszórt, weekend telkes, tankcsapdákkal terhelt utcácskán is úgy kel át, mint a tevekaraván. Csak nem billeg annyira. A hidropneumatikus rugózásban tényleg van tapasztalata a Citroennek, a hatvan év, amelyet ennek fejlesztésével töltöttek mára tényleg kifogástalanul működik. Elképesztő, ahogyan érezni, az autó szó szerint figyeli az alatta lévő talajt és folyamatosan hozzáigazítja a rugózást. De nem kell félni, mindez nem azt jelenti, hogy olyan puha a kocsi, hogy azonnal tengeribetegek leszünk tőle. A C5 ráadásul komolyabb tempónál megsüllyeszti karosszériáját, a csekélyebb légellenállás érdekében.
Képgaléria a C5 2.2 HDi-ről
D.P.
A vezetői komfortot viszont szokni kell, mert ebben nagyon francia. Egészen szokatlan a fix kormányoszlop, amely nem fordul a kormánykerékkel együtt. Ebbe egy „Y forduló” közben majdhogynem bele lehet akadni. A duda kormányagyra helyezett két gombos megoldása pedig igazán stresszterápiás azzal, hogy az oszlopon két kis gombot kell nyomogatni és nem teli tenyérrel ráverni a kormány közepére: menjél már! Csak finomkodva tudunk dudálni, akkor meg már minek? És ilyen a vezetőtől távol levő, elakadást jelző gomb is, ami szinte az anyósülés elé került. Látszik, hogy a francia nem olyan köszöngetős, mint a magyar. Csak indokolt esetben használják, nincs stratégiai szerepe a gomb elhelyezésének.
Az ülések ugyanakkor majdnem kárpótolnak mindenért. Leszámítva, hogy az üléslapok talán nem elég szélesek, a fűthető, masszázsfunkciós vezető oldali ülés, amely legalább 10 féle pozícióban mozgatható miden porcikánkat kényezteti. A legjobb talán a háttámla felső részének testhez igazíthatósága, amely lapockatájon még hajlik egyet, ha úgy kívánjuk. A bézsszínű kárpit viszont láthatóan túlérzékeny kissé; ki volt fényesedve, ami túlzás egy alig 6000 kilométert futott autóban.
A konzol legkevésbé sikerült része a középkonzol gomb hadserege. A rádiógombok végtelen száma, a klíma gombjai és hogy mit, mikor kell megnyomni vagy tekerni, nem egyértelmű egy hét után sem.
Viszont van sok-sok díjnyertes ötlet: így a csomagtér-záró gomb vagy a csomagtér falán helyet kapott kis zseblámpa. A csomagtartóban ráadásul van egy olyan gomb is, ami arra szolgál, hogy a kocsi leeressze hátsóját, miközben megpakoljuk. És pakolni lehet is bele. Alapból nem a legnagyobb 505 literes csomagtérrel nyit, ám kicsit átrendezve a belsőt máris 1462 literre bővül a tér. Apró megjegyzés, hogy az elektromos csomagtér-ajtó nem éppen sebesen teszi a dolgát.
A 11 milliós modellben a napfénytetővel pedig még a női szíveket is meghódíthatja a főnök. Amikor beülnek mögé a kolleginák egy vállalati kiruccanás alkalmával, akkor lehet igazán villogni, hogy ilyen is van a főnök kocsijában. Mert egyébként éppen a sofőr kapja a legkevesebbet a kék égből, az a hátul ülők kiváltsága.
Olyan autó a C5, amely nem enged a maga igazából. Így képzelik a németes francia autót a franciák, ennél jobban nem tudják megerőszakolni magukat, és nem is kell. Bár olyan, de mégis alaposan különbözik egy Passattól vagy egy Audi A4-től. Mindennel együtt: a karosszéria, a motor, a komfort, tényleg egyedi harmóniát alkot.
A közlekedés pénteki, 10 perces leállítása az első figyelmeztetés, lehet, hogy legközelebb 10 hétre áll le Budapest – mondta a HVG-nek a főpolgármester.