Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4be6bc8c-4a00-4db6-8156-213077df2000","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Dieter S.-t azzal vádolják, hogy az orosz hírszerzéssel állt kapcsolatban és szabotázsakciókra készült Németországban.","shortLead":"Dieter S.-t azzal vádolják, hogy az orosz hírszerzéssel állt kapcsolatban és szabotázsakciókra készült Németországban.","id":"20241231_kemkedes-nemetorszag-vademeles-oroszok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4be6bc8c-4a00-4db6-8156-213077df2000.jpg","index":0,"item":"4ebdb42c-ba80-4371-8ae8-5c2ca1d530ef","keywords":null,"link":"/vilag/20241231_kemkedes-nemetorszag-vademeles-oroszok","timestamp":"2024. december. 31. 07:40","title":"Kémkedés gyanúja miatt emeltek vádat orosz-német kettős állampolgárok ellen Németországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"079a5092-2b44-4ee1-8d9c-b0a8ec32f3a8","c_author":"Tiszóczi Roland","category":"gazdasag","description":"A kazahsztáni és dél-koreai halálos légi balesetek – ahol a túlélőket a repülőgépek hátsó üléseiből sikerült élve kiszabadítani – felvetették a kérdést, hogy vajon a repülőgép végében lévő ülések biztonságosabbak-e a többinél.","shortLead":"A kazahsztáni és dél-koreai halálos légi balesetek – ahol a túlélőket a repülőgépek hátsó üléseiből sikerült élve...","id":"20241230_repules-repulogep-veszely-baleset-biztonsagos-kockazat-utas-ules-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/079a5092-2b44-4ee1-8d9c-b0a8ec32f3a8.jpg","index":0,"item":"7f78a4d5-09ad-4882-aee5-27fa3ed780ef","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241230_repules-repulogep-veszely-baleset-biztonsagos-kockazat-utas-ules-ebx","timestamp":"2024. december. 30. 17:27","title":"Tényleg biztonságosabbak a repülőgépek hátsó ülései egy baleset esetén?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b8f1bdf7-496c-4eb9-b477-69dc19098742","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A fiú apja 14 év és hat hónap szabadságvesztést kapott a gyerek elhanyagolása és a közbiztonság veszélyeztetése miatt. ","shortLead":"A fiú apja 14 év és hat hónap szabadságvesztést kapott a gyerek elhanyagolása és a közbiztonság veszélyeztetése miatt. ","id":"20241230_Bortonre-iteltek-a-belgradi-iskolai-amokfuto-szuleit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b8f1bdf7-496c-4eb9-b477-69dc19098742.jpg","index":0,"item":"482e1b02-d960-4f50-a5d0-58a4b06d67db","keywords":null,"link":"/vilag/20241230_Bortonre-iteltek-a-belgradi-iskolai-amokfuto-szuleit","timestamp":"2024. december. 30. 18:09","title":"Börtönre ítélték a belgrádi iskolai ámokfutó szüleit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e929376-586d-4a3d-98e6-1f3b1e24b7b3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az orosz Caviar nevű cég újabb verziót készített a Huawei Mate XT Ultimate-ből, állítólag egy amerikai megrendelő számára.","shortLead":"Az orosz Caviar nevű cég újabb verziót készített a Huawei Mate XT Ultimate-ből, állítólag egy amerikai megrendelő...","id":"20241230_huawei-mate-xt-ultimate-hajlithato-kijelzos-telefon-caviar-luxusmobil","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e929376-586d-4a3d-98e6-1f3b1e24b7b3.jpg","index":0,"item":"e23da130-126f-4928-9f49-6106d46070f8","keywords":null,"link":"/tudomany/20241230_huawei-mate-xt-ultimate-hajlithato-kijelzos-telefon-caviar-luxusmobil","timestamp":"2024. december. 30. 16:08","title":"Videón a Huawei 39,4 millióba kerülő luxusmobilja, ami 1 kg-ot nyom","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b82e0619-3842-42ad-ae5f-45e167c13625","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Nagyüzem volt a tűzoltóknál szilveszterkor.","shortLead":"Nagyüzem volt a tűzoltóknál szilveszterkor.","id":"20250101_tuzijatek-tuzesetek-katasztrofavedelem-szilveszter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b82e0619-3842-42ad-ae5f-45e167c13625.jpg","index":0,"item":"4721e3cd-9133-4eb0-8369-3336a4c7467f","keywords":null,"link":"/itthon/20250101_tuzijatek-tuzesetek-katasztrofavedelem-szilveszter","timestamp":"2025. január. 01. 12:13","title":"45 tüzet okoztak a tűzijátékok és a petárdák az éjjel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"998e282c-3dc4-4850-b9f3-b2b0a09c7a15","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Kikerült a GVH honlapjára az a határozat, ami több mint 1,2 milliárd forintos bírságot szabtak ki Mészáros Lőrinc exveje, Homlok Zsolt cégeire.","shortLead":"Kikerült a GVH honlapjára az a határozat, ami több mint 1,2 milliárd forintos bírságot szabtak ki Mészáros Lőrinc...","id":"20250101_gvh-birsag-homlok-zsolt-homlok-csoport-meszaros-lorinc-exveje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/998e282c-3dc4-4850-b9f3-b2b0a09c7a15.jpg","index":0,"item":"1cd67f70-f0cf-444f-ba57-f7cf153e785c","keywords":null,"link":"/kkv/20250101_gvh-birsag-homlok-zsolt-homlok-csoport-meszaros-lorinc-exveje","timestamp":"2025. január. 01. 11:22","title":"Feléért vállalta volna a munkát, mint volt apósa, mégis milliárdos bírságot kapott Mészáros exveje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4fe1b818-24a3-483a-b687-6283a7df1563","c_author":"Sükösd Miklós","category":"360","description":"A 21. században sokkal kevesebb gondunk volna az újratermelődő kasztrendszerrel és a mai propagandában hívő szinte vallásos érzülettel, ha Táncsics Mihály törekvései legalább részben megvalósulnak. Egyre kevesebben sejtjük, hogy munkássága mennyire aktuális ma is, pedig ő a magyar demokratikus baloldali hagyomány kulcsfigurája, akit büszkén vallhatunk elődünknek. Amellett, hogy a parasztok és a munkások érdekeit képviselő radikális demokrata volt, az elfeledett Táncsics igazi hős is, akinek fordulatos, lemondásokkal teli élete filmre kívánkozna.","shortLead":"A 21. században sokkal kevesebb gondunk volna az újratermelődő kasztrendszerrel és a mai propagandában hívő szinte...","id":"20241231_tancsics-mihaly-kalandos-elete-eszmei-torekvesei-radikalis-demokrata","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4fe1b818-24a3-483a-b687-6283a7df1563.jpg","index":0,"item":"e50f3fdc-c5d5-4505-ba5e-a5080df0ed17","keywords":null,"link":"/360/20241231_tancsics-mihaly-kalandos-elete-eszmei-torekvesei-radikalis-demokrata","timestamp":"2024. december. 31. 14:00","title":"Egy igazi hős – Táncsics Mihály élete kész kalandregény, baloldali demokrata öröksége pedig ma is nélkülözhetetlen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"758b288e-0118-4edf-a0a7-2a038463f5a6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Bors szerint a gyilkosság után a nő órákat várt, majd magára hívta a rendőröket. ","shortLead":"A Bors szerint a gyilkosság után a nő órákat várt, majd magára hívta a rendőröket. ","id":"20241231_Megolte-az-anyjat-egy-no-Csepelen-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/758b288e-0118-4edf-a0a7-2a038463f5a6.jpg","index":0,"item":"4475eeaa-b186-468a-8ac4-861be42dad25","keywords":null,"link":"/itthon/20241231_Megolte-az-anyjat-egy-no-Csepelen-ebx","timestamp":"2024. december. 31. 17:24","title":"Megölte az anyját egy nő Csepelen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A budapesti Ferenciek terén a tervek szerint megszűnik a felszín alatti autóforgalom, a Petőfi Sándor utcából ezután nem lehet felhajtani az Erzsébet hídra. Az aluljáró falát kiütik és egybenyitják a kék metró aluljárójával, ezzel egyidejűleg a másik két gyalogos aluljárót megszüntetik, helyüket zebrák veszik át.
Hozzátette, olyan beruházásról van szó, mely a belváros szűk utcáiból próbálja az átmenő autós forgalmat nagy kapacitású utakra terelni. Ennek egyik Achilles-sarka a Március 15. tér rendbetétele, illetve az a forgalmirend-változás, mely szerint két sávban fel lehet majd kanyarodni a hídra Buda irányába, így az ipszilon alakú aluljárót autós szempontból „be lehet temetni”, és a felszínen több gyalogos-átkelőhelyet lehet létesíteni.
Szerinte a rendszer autós áteresztő képessége változatlan marad, az autósok helyzete nem romlik, hiszen ugyanúgy kétszer két sávban közlekedhetnek, ahogyan eddig. Hozzátette, egy plusz lámpa kerül a Március 15. tér vonalába a lehajtóhoz, de szerinte eddig is sokszor beállt a Kossuth Lajos utcában a dugó, az átalakítás után pedig nem ott, hanem a hídon fog állni. Ez ugyan szerinte nem oldja meg a kapacitásproblémát, de nem is ront a helyzeten.
Bögös Sándor, az Autósok Szövetségének vezetője azt mondta, lehet működőképes a terv, ha jól megszervezik. Azonban szerinte ha plusz környezetterhelést hárítanak át egy-egy adott szakaszra, annak nem biztos, hogy például az ott lakók örülnek.
Bögös szerint amennyiben növelik a szintbeli kereszteződések számát, akkor az adott útszakaszon nő a környezetterhelés mértéke, mivel lényegesen többször kell majd megállni az autóknak. Ám ha megmaradnak a meglévő sávok, akkor ez az elképzelés működhet - tette hozzá. A sávok csökkentése azonban Bögös Sándor szerint nagy hiba lenne.
Értelmetlen megoldásnak tartja azt az elképzelést, miszerint a busz bekerülne a középső sávba, hiszen ez járdaszigetek kiépítését követelné meg, és így a gyalogos forgalom az út közepéről indulna kifelé.
Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke szerint az eddigi tapasztalatok szerint minden olyan esetben, amikor szűkítették a kapacitást, vagy szűkítették az utakat, az egész térségből eltűnt , „elpárolgott” a forgalom egy része, és az emberek vagy a tömegközlekedést vették igénybe, vagy más időpontot választottak, tehát napok alatt változott a helyzet.
Arra a felvetésre, hogy a változtatások egyik következménye lehet, hogy sokan elköltöznek az adott környékről, Puskás András alpolgármester azt mondta, a Március 15. tér környékére több parkolóhelyet fognak építeni, mint amennyi jelenleg van azon a területen. Hozzátette, a fejlesztéssel olyan élhető belvárost kívánnak teremteni, amely sokkal kisebb környezeti károsodással jár, mint jelen pillanatban. Mint mondta, kisebb lesz a zajterhelés is.
Az alpolgármester szerint nem csökken az autós kapacitás, csak a kisebb utcákban lesz kevesebb autó, így például az Irányi utca, a Ferenciek tere utcái, vagy a Molnár utca területén. Szerinte az első ütem részeként elkészült az első süllyedő oszlop az Egyetem téren, ott az Üllői útról érkező, a Kecskeméti utcán átzúduló átmenő forgalmat már megszűrték.
Lukács András előrelépésnek minősítette ugyan ezeket az eredményeket, ám hozzátette, katasztrófa, ami jelenleg például a Rákóczi úton, vagy a Kossuth Lajos utcán van. Annak a véleményének adott hangot, hogy szerinte minden európai város arra törekszik, hogy a gyalogosok, kerékpárosok, a tömegközlekedés vegyék át a helyet.
Azt, hogy egy útszűkítés milyen mértékben okoz dugókat, Bögös szerint jól példázza a Margit híd, Thököly út, a Bartók Béla út, vagy épp az Andrássy út lezárása, szerinte soha nem keletkezett nagyobb dugó annál, mint ami korábban is volt. Bögös mindehhez hozzátette, ha a kis utcákból kitiltják a forgalmat, azt valahogyan jelezni kell a jövőben. Szerinte fontos, hogy az autósokat bevonják egy civil egyeztetésbe.