Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4445efd0-e1a0-4f7d-bed9-24309cc5ff72","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Egy salátatörvényben adnának újabb alapot a rendeleti kormányzáshoz.","shortLead":"Egy salátatörvényben adnának újabb alapot a rendeleti kormányzáshoz.","id":"20250420_Kozmunka-meghosszabbitasa-kozfoglalkoztatas-salatatorveny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4445efd0-e1a0-4f7d-bed9-24309cc5ff72.jpg","index":0,"item":"52bd2b6b-1870-457a-9ecb-4df105a5fcb0","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250420_Kozmunka-meghosszabbitasa-kozfoglalkoztatas-salatatorveny","timestamp":"2025. április. 20. 16:26","title":"Mostantól az Orbán-kormány dönthetné el, meddig lehet közmunkát végezni és mennyiért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c3014fd-12a9-4a9f-850b-c2c02144d3b9","c_author":"Cikatridina","category":"brandchannel","description":"A női életút egyik izgalmas, ugyanakkor sok nehézséggel teli szakasza a menopauza. Ezt egy jóval nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb szakasz követi, a posztmenopauza, amely számtalan pozitív lehetőséget rejt magában, ha az ember nyitottan és tudatosan áll hozzá. Mi történik szervezetünkben ebben az időszakban, milyen változásokra számítsunk, és mit tegyünk azért, hogy minél tovább aktívak és egészségesek maradhassunk?","shortLead":"A női életút egyik izgalmas, ugyanakkor sok nehézséggel teli szakasza a menopauza. Ezt egy jóval nyugodtabb...","id":"20250324_ez-var-rank-a-menopauza-utan-cikatridina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c3014fd-12a9-4a9f-850b-c2c02144d3b9.jpg","index":0,"item":"0f28b434-4f2b-4510-92ae-6e0734d21ba6","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250324_ez-var-rank-a-menopauza-utan-cikatridina","timestamp":"2025. április. 21. 07:30","title":"Amikor kisimul az élet: ez vár ránk a menopauza után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Cikatridina","c_partnerlogo":"4d2ec5e6-2050-4393-a8fc-55cabc0a743d","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"bd018083-210a-4e3a-b576-f30f260bd2d2","c_author":"Balogh Csaba","category":"360","description":"A modernitás és a technológia alapvetően szemben áll a hagyományossal és a természetessel. Ennek az évtizedes igazságnak a felszámolásában jelentős szerepe van a mesterséges intelligenciának, amely hatékonyan segítheti az embert az élővilág minden korábbinál jobban magával ragadó megismerésében.","shortLead":"A modernitás és a technológia alapvetően szemben áll a hagyományossal és a természetessel. Ennek az évtizedes...","id":"20250421_ai5-nepi-es-gepi-termeszetvedelem-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bd018083-210a-4e3a-b576-f30f260bd2d2.jpg","index":0,"item":"4a504c5c-b4a8-4b13-bc5a-a5f4a89a6cee","keywords":null,"link":"/360/20250421_ai5-nepi-es-gepi-termeszetvedelem-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. április. 21. 08:00","title":"A Fertő tónál azt csicsergik a madarak, hogy az ember már most elkezdte érteni az állatokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2e31c093-bcf7-480c-91d4-65bb083db42a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az énekes szerint senkitől sem elvárható, hogy a nap huszonnégy órájában a nagyközönség rendelkezésére álljon.","shortLead":"Az énekes szerint senkitől sem elvárható, hogy a nap huszonnégy órájában a nagyközönség rendelkezésére álljon.","id":"20250419_robbie-williams-rajongok-kozos-foto-panik-szorongas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2e31c093-bcf7-480c-91d4-65bb083db42a.jpg","index":0,"item":"4875cadc-a4d3-4f3a-82a2-c27d9f37ae5e","keywords":null,"link":"/elet/20250419_robbie-williams-rajongok-kozos-foto-panik-szorongas","timestamp":"2025. április. 19. 11:46","title":"Szorong és pánikol Robbie Williams, amikor idegenek mennek oda hozzá fotót kérni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0b034d57-5114-4cc1-97af-4067668bcb79","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A demonstrációk éppen a függetlenségi háború kezdetének 250. évfordulójára estek. ","shortLead":"A demonstrációk éppen a függetlenségi háború kezdetének 250. évfordulójára estek. ","id":"20250420_Trump-ellen-tuntettek-az-Egyesult-Allamok-tobb-varosaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0b034d57-5114-4cc1-97af-4067668bcb79.jpg","index":0,"item":"ce403f5c-9a4f-4a5d-bc2d-934e9e6c697d","keywords":null,"link":"/vilag/20250420_Trump-ellen-tuntettek-az-Egyesult-Allamok-tobb-varosaban","timestamp":"2025. április. 20. 09:22","title":"Trump ellen tüntettek az Egyesült Államok több városában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e690c32-df46-4e1f-9e7a-25e9f27f0ccf","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Attól tartottak, hogy átszivárog a ragadós száj- és körömfájás vírus a talajvizen keresztül. Azóta kiderült, hogy ez tulajdonképpen kizárható. ","shortLead":"Attól tartottak, hogy átszivárog a ragadós száj- és körömfájás vírus a talajvizen keresztül. Azóta kiderült...","id":"20250420_Kiakadtak-az-osztrakok-mert-szerintuk-nem-szoltak-nekik-a-magyar-hatosagok-hogy-a-hatar-mellett-temetik-a-fertozott-teheneket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e690c32-df46-4e1f-9e7a-25e9f27f0ccf.jpg","index":0,"item":"2fa287f9-6e98-4b1c-b066-709bc3058719","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250420_Kiakadtak-az-osztrakok-mert-szerintuk-nem-szoltak-nekik-a-magyar-hatosagok-hogy-a-hatar-mellett-temetik-a-fertozott-teheneket","timestamp":"2025. április. 20. 14:55","title":"Kiakadtak az osztrákok, mert szerintük nem szóltak nekik a magyar hatóságok, hogy a határ mellett temetik a fertőzött teheneket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2575568f-a1e1-49c1-959b-9a8bac2cffdf","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Nagy közös hadgyakorlatot tartanak a Dél-Kínai-tengeren.","shortLead":"Nagy közös hadgyakorlatot tartanak a Dél-Kínai-tengeren.","id":"20250421_hadgyakorlat-usa-fulop-szigetek-del-kinai-tenger-kina-peking","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2575568f-a1e1-49c1-959b-9a8bac2cffdf.jpg","index":0,"item":"7c3f6baf-8953-44f5-b6d2-c96034ce4e0d","keywords":null,"link":"/vilag/20250421_hadgyakorlat-usa-fulop-szigetek-del-kinai-tenger-kina-peking","timestamp":"2025. április. 21. 08:28","title":"Összefog az USA és Fülöp-szigetek hadereje, hogy elvegyék Kína kedvét a déli nyomulástól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ae69a9b6-09b1-472a-93e0-6b37f591a11b","c_author":"Balizs Benedek","category":"elet","description":"Új szakmát tanult ki az úszóklasszis.","shortLead":"Új szakmát tanult ki az úszóklasszis.","id":"20250420_cseh-laszlo-villanyszerelo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ae69a9b6-09b1-472a-93e0-6b37f591a11b.jpg","index":0,"item":"663ac9e7-ce86-4cde-a519-3559a7ff5ea8","keywords":null,"link":"/elet/20250420_cseh-laszlo-villanyszerelo","timestamp":"2025. április. 20. 07:30","title":"Cseh László villanyszerelő lett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nincs hitelezés, nincs miből megtakarítani, aki tehette kifizette vagy átütemezte ingatlanhitelét és most nem vágyik másra, mint fújni egyet. Akkor hogyan lehet ennek a rétegnek újra autót eladni? Erre a helyzetre találták ki a gyártók az úgynevezett „crisis car” vagy válságautónak hívott modelleket. A kínálat már-már valószerűtlenül bőséges. Skoda Rapid, Renault Fluence, Dacia Logan, Fiat Linea, Chevrolet Aveo, Citoren C-Elysée és itt a Peugeot 301 is.
A Peugeot 301-es nem mutat rosszul, szigorúan szemből, rendelkezik azzal a Peugeot-s könnyed fölénnyel, ami miatt – persze mindez egyéni - tetszetősebb, mint súlycsoportjának több tagja. Oldalról és hátulról már sajnos belesimul a masszába, semmivel nem sikerült jobban. A hátsó traktusba benyúló lámpaelemek az európai szem számára mindenképpen túlzás. Kétségtelen a keleti piacokon, ami elsődleges jelentőségű, szeretik az ilyen formákat. Márpedig a 301-es a Keletnek készül. Ez egy olyan autó, amelynek mi vagyunk a legnyugatibb piaca. A kocsi az új Peugeot 208-as padlólemezére épül ugyan, de a hasonlóság ezzel gyakorlatilag ki is merül. Ha lehet mondani a 208-as egy igazi nyugati kisautó.
Mindenesetre ebben a kategóriában a szépség egyik fokmérője a méret is, minél nagyobb annál szebb. Ki lehet vele állni a szomszéd elé, hogy új kocsink van és nagyobb, mint az övé. A méretekkel sehol nem lehet gond a limuzin 4442 milliméteres hosszával és 2652 milliméteres tengelytávval biztosan nem fog csalódást okozni a hátul ülőknek sem. Különösen, hogy a hátsó támlák is kényelmesek nem derékszögben állnak, ahogy néha szokás és, amelyekben lehetetlen pár percnél többet elviselni. Az 506 literes csomagtér-kapacitás szintén elismerésre méltó. Sok szigeteléssel ugyan nem öltöztetik fel a kocsi vázát, a csomagtér-ajtón is a pőre lemez a dizájn, de legalább műanyag betétet kapott a lehúzó fogantyú, szemben például az új Dacia Logannal, ahol a sorjázatlan lemezt kell megragadni a lecsukáshoz. Egyébként a kocsinak valahogy oldalról magasabban is van a fara. Mintha eleve úgy tervezték volna, hogy benne ül majd a család, tömve csomagokkal, akkor kerül majd vízszintbe.
Egy teletömött helyzetben persze az 1.2-es VTi motornak mind a 72 lóerejét latba kellene vetnie annak érdekében, hogy haladjunk. Ezért is furcsa ez a mindenáron kismotoros törekvés, amelyet aztán pörgetni kell. Persze a kis háromhengeres nem lebecsülendő, főleg annak fényében, hogy kifejezetten kemény kiképzésre van hitelesítve. Mivel a célpiacokon előfordulhat, hogy az európai szabványnál rosszabb minőségű üzemanyaggal töltik fel, beéri 87-es oktánszámú benzinnel is a speciális dugattyú és kipufogórendszerének köszönhetően.
A háromhengeres maximálisan 110 Nm-es nyomatékú kis erőforrás, ha elég gyorsan és sokat kapcsolgatunk 3000-es fordulatszám környékén élénken is tudja mozgatni a nagynak tűnő, de korántsem súlyos kasztnit. Az esetünkben 980 kilogrammos önsúlyú autótól nem szenved a kis motor. A motorhoz rendelt váltó viszont inkább nyekergésével és pontatlanságával tűnik ki. A kis háromhengerest hangjáról is fel fogjuk ismerni mindig. Az alapesetben izgalmasan morgós hang, hamart átvált kávédarálósba, ha kicsit huzatjuk, és mivel a motortér-szigetelés sem tartozik a legfontosabb paraméterei közé, fogjuk is hallgatni eleget.
Másfelől viszont minél rosszabb az út, annál jobban érzi magát az autó. Télies-tavaszi kátyús útszakaszon is kelletlenkedés nélkül hajt át mindenen, gyakorlatilag lassítani sem kell, az egyébként valóban nem brutális ideális sebességről. Az elöl független felfüggesztés és a hátsó csatolt-lengőkaros megoldással és a kifejezetten nagy hasmagassága miatt nincs kifogása a legvadabb összekötőút ellen sem. Amire a célcsoportnak a megtett tesztút alapján kifogása lehet az inkább a vegyes használat melletti 7 literes fogyasztás.
A 301-es üléseibe süppedve, amelyek már elsőre is puhának tűnnek, a párnázott támasztékokkal szép nyugodt tempóban lehet venni a feladatokat. A műszerezettségnél is nehéz lenne puritánabbat találni, így legalább sokat nem fogunk bajlódni vele. A középkonzol még a bumfordi klímakapcsolókkal sem fest vállalhatatlanul. Kétségtelen, hogy az egyen fekete műszerfalat, csak néhol töri meg némi zongoralakk fekete és a kesztyűtartó felett végigfutó alumínium-hatású betét, valamivel, akár egy színes csíkkal festéssel a műszerfalon feldobhatták volna az összképet.
D.P.
A kormány kifejezetten jó fogású és a magassága, bár nagyon szűk tartományban, állítható. Az alját egy lecsapták, de könnyen jár és az elektromos szervót sem adagolták túl. A mentebiztonsági felszerelések közül a kipörgésgátló, az ABS, az ESP és az automata vészvillogó is alap. A csomagtartó kulcsról vagy az oldalsó panelről nyitható, a hivatalos verzió szerint ez is a keleti piacok igénye. Ugyan így van a benzintank ajtajával is.
Az extrák listáját nem nyújtották a végtelenbe ezt az autót tényleg csak a rációk mentén lehet díszíteni. A közép felszereltségű „Active” szinten 70 ezer forintér már Bluetooth-kapcsolat képes, USB-csatlakozós autót kapunk. Persze manapság egy olyan autó, amelyben az ablakemelő nem automata, illetve a hátsó üléshelyeknél kurblis az ablak, az anyós oldali kapaszkodó nem jár alapból azért valljuk meg, megszokást igényel.
A tesztelt modell ára 3,12 millió forint és valljuk be, aki új autót akar 3 millió forint környékén annak örülnie kellene mindennek, ami adatik. A Peugeot 301 rádásul mégcsak nem is látszik olcsónak.