Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1629f85b-0df5-47d1-9327-74ff347c5800","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Hírességek és politikai vezetők is gyakran szokták köszönteni a kerékpárosokat, de az így is meglepetés volt, amikor a Giro d’Italia záró szakaszán megjelent a pápa.","shortLead":"Hírességek és politikai vezetők is gyakran szokták köszönteni a kerékpárosokat, de az így is meglepetés volt, amikor...","id":"20250601_giro-papa-kerekpar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1629f85b-0df5-47d1-9327-74ff347c5800.jpg","index":0,"item":"955a3667-85ce-4607-af44-b8924e12619f","keywords":null,"link":"/elet/20250601_giro-papa-kerekpar","timestamp":"2025. június. 01. 19:18","title":"Megállt a Giro mezőnye Rómában, amikor a pápa kiment fogadni őket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"edab5c24-c44b-4f6e-8c59-a1bc2e6ab1ee","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az AMG One az egyik legkülönlegesebb jármű manapság. ","shortLead":"Az AMG One az egyik legkülönlegesebb jármű manapság. ","id":"20250602_Porrag-egett-AMG-One-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/edab5c24-c44b-4f6e-8c59-a1bc2e6ab1ee.jpg","index":0,"item":"e21cbfe0-aba4-4f63-b740-2396460a2a11","keywords":null,"link":"/cegauto/20250602_Porrag-egett-AMG-One-video","timestamp":"2025. június. 02. 07:17","title":"Porig égett egy F1-motoros utcai hiperautó – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0ed8fb0e-4766-4b3d-8280-c79dbf0a2166","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A volt külügyminiszterre és feleségére otthonuk előtt, a kapualjban támadtak rá. Csak egy közeli étterem pincérének köszönhető, hogy az elkövető menekülni kényszerült, őt végül a Fővám téren fogták el.","shortLead":"A volt külügyminiszterre és feleségére otthonuk előtt, a kapualjban támadtak rá. Csak egy közeli étterem pincérének...","id":"20250602_Kalapaccsal-tamadtak-Jeszenszky-Gezara-koponyaserulessel-mutottek-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0ed8fb0e-4766-4b3d-8280-c79dbf0a2166.jpg","index":0,"item":"098f7b19-454c-4b9f-95b8-3dcffd90076d","keywords":null,"link":"/itthon/20250602_Kalapaccsal-tamadtak-Jeszenszky-Gezara-koponyaserulessel-mutottek-ebx","timestamp":"2025. június. 02. 14:08","title":"Kalapáccsal támadtak Jeszenszky Gézára, koponyaműtétet kellett végrehajtani rajta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9b77152d-ae17-47f8-949d-13eed8fb63fb","c_author":"MTI","category":"vilag","description":" A tengerparti üdülőhely, Marmaris mellett volt egy 5,8-as földrengés.","shortLead":" A tengerparti üdülőhely, Marmaris mellett volt egy 5,8-as földrengés.","id":"20250603_foldrenges-torokorszag-marmaris-tengerpart","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9b77152d-ae17-47f8-949d-13eed8fb63fb.jpg","index":0,"item":"9ed881b6-7fd9-4345-8b4e-2020db3ec815","keywords":null,"link":"/vilag/20250603_foldrenges-torokorszag-marmaris-tengerpart","timestamp":"2025. június. 03. 08:33","title":"Erős földrengés volt Törökországban, 1 ember meghalt, 69-en megsérültek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"58e9b14d-c1ce-4d86-888b-8706238debf8","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Július 10-12. között lesz Szlovákia legnagyobb fesztiválja, reméljük most a természet is kegyes lesz a bulizókhoz.","shortLead":"Július 10-12. között lesz Szlovákia legnagyobb fesztiválja, reméljük most a természet is kegyes lesz a bulizókhoz.","id":"20250601_Iggy-Pop-Queens-Of-The-Stone-Age-Fontaines-DC-iden-is-erdemes-a-Pohodat-valasztani","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/58e9b14d-c1ce-4d86-888b-8706238debf8.jpg","index":0,"item":"76d9a5b2-7ca0-4f65-b10c-1104192fd24a","keywords":null,"link":"/kultura/20250601_Iggy-Pop-Queens-Of-The-Stone-Age-Fontaines-DC-iden-is-erdemes-a-Pohodat-valasztani","timestamp":"2025. június. 01. 11:36","title":"Iggy Pop, Queens Of The Stone Age, Fontaines DC – idén is érdemes a Pohodát választani","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6d8c52a6-35d2-4777-bb24-509462085395","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Előrejelzések szerint kezdetét veszi az idei év legmelegebb hete, már hétfőn 34 fok lehet. ","shortLead":"Előrejelzések szerint kezdetét veszi az idei év legmelegebb hete, már hétfőn 34 fok lehet. ","id":"20250602_Extrem-magas-UV-B-sugarzas-varhato-az-egesz-orszagban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6d8c52a6-35d2-4777-bb24-509462085395.jpg","index":0,"item":"5b25a1e4-0fc3-4e61-b3bc-61639a107710","keywords":null,"link":"/itthon/20250602_Extrem-magas-UV-B-sugarzas-varhato-az-egesz-orszagban","timestamp":"2025. június. 02. 07:33","title":"Extrém magas UV-B sugárzás várható az egész országban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3d97187c-c57a-4fbf-b1b6-c1d415263e3a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Habony Árpád egyik vagyonkezelő cége továbbra is veszteséges, a másik nyeresége egy év alatt a tizedére esett. A nagy profit, a 7 milliárdos osztalék máshonnan, a kaszinóbizniszből folyt be. Habony brit cégének tavalyi gazdálkodása egyelőre nem ismert.","shortLead":"Habony Árpád egyik vagyonkezelő cége továbbra is veszteséges, a másik nyeresége egy év alatt a tizedére esett. A nagy...","id":"20250602_Hiaba-van-ket-vagyonkezelo-cege-Habony-Arpadnak-tavaly-egyikre-sem-lehetett-buszke","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3d97187c-c57a-4fbf-b1b6-c1d415263e3a.jpg","index":0,"item":"d5084b56-35e7-4765-a5d9-5690d565da5e","keywords":null,"link":"/itthon/20250602_Hiaba-van-ket-vagyonkezelo-cege-Habony-Arpadnak-tavaly-egyikre-sem-lehetett-buszke","timestamp":"2025. június. 02. 12:01","title":"Hiába van két vagyonkezelő cége Habony Árpádnak, most egyikre sem lehet túl büszke","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"77561b8d-5eb1-4cc4-bc79-3764023e004c","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Ellenzéki aktivisták és újságírók magyarázzák a Guardian riportereinek, miért bukhat meg az USA orbánizálása, és hogyan vethet véget egy korábbi szövetséges a magyar miniszterelnök 15 éves uralmának.","shortLead":"Ellenzéki aktivisták és újságírók magyarázzák a Guardian riportereinek, miért bukhat meg az USA orbánizálása, és hogyan...","id":"20250602_gurdian-orban-trump-tisza","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/77561b8d-5eb1-4cc4-bc79-3764023e004c.jpg","index":0,"item":"039be9b2-61a7-406d-9c50-aa9b693c78e8","keywords":null,"link":"/360/20250602_gurdian-orban-trump-tisza","timestamp":"2025. június. 02. 07:02","title":"Ő az, aki inspirálta Trumpot: de vajon elveszíti-e hatalmát Orbán – ezt látták Budapesten a Guardian tudósítói","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Amikor a Seat bejelentette, hogy sportos, háromajtós változatot készít a Leonból, szinte mindenki letudta annyival, hogy két ajtóval kevesebb lesz és kész. A spanyolok azonban rácáfoltak az előzetes véleményekre, s erről a hvg.hu is meggyőződhetett a Barcelona környékén tartott menetpróbán.
Nincs túl rózsás helyzetben a Seat, a Volkswagen-csoporton belül szinte árválkodó spanyol szárnynál nemrég az ügyvezető igazgatót is lecserélték. Mivel James Muirt Jürgen Stackmann váltotta fel, aki korábban az egész VW-konszern marketingtevékenységéért felelt, aligha lehet kétséges, hogy az anyacég a Seat megítélésén igyekszik változtatni, a Leon SC megjelenése pedig a folyamat újabb lépése lehet.
Már a menetpróbát megelőző prezentáción is bőszen hangoztatták a Seat gurui, hogy a Leont a háromajtós változat érkezésével immáron modellcsaládnak kell tekinteni. Az előzetes jóslatokkal ellentétben nem csak a két ajtó tűnt el: a tengelytávot 35 milliméterrel rövidebbre szabták, az autó teteje 13 milliméterrel alacsonyabbra került, jócskán faragtak a súlyból és az aerodinamikai hatékonyságot 10 százalékkal javítva egyéb különféle csinosításokat hajtottak végre. A végeredmény már az első pillantásra is meggyőző, így az SC jó esélyekkel indul harcba a háromajtós kompaktok kategóriájában, ahol például olyan testvérmodellek várnak rá, mint az Audi A3 vagy épp a Golf, amelyek szintén a VW MQB-platformjára épülnek.
Galéria a Seat Leon Sport Cupe-ról.
M.S.
Noha mindkét wolfsburgi kötődésű konkurenssel erős a hasonlóság, a Leon SC mégis más, jóval virgoncabb, energikusabb. Nem véletlenül számítanak arra a Seatnál, hogy a típus a 24-35 év közötti, egyedülálló, a sportokért és a technológiáért rajongó fiatalok egyik kedvence lehet. Csak erősíti ezt az érzést az extrémre szabott, aerodinamikailag agyonoptimalizált visszapillantó tükör, a hátsó lámpa környékén megfigyelhető ránc (emiatt a dizájnerek állítólag nagy csatákat vívtak a mérnökökkel, mert egy ilyen formájú elem préselése roppant nehéz feladat), továbbá az opcionálisan választható, szigorú LED-fényszóró, amely a szegmensben először az SC-n jelenik meg.
Míg az autó küllemének összhatása talán egy picit túlságosan is hajaz az A3-asra, addig belül Golf-érzése támad az embernek. Ugyan a króm jóval kevesebb, az anyaghasználatra és az összeszerelés minőségére nem lehet panasz, ráadásul az elrendezés is perfekt: kellően letisztult és logikus, minden kézre áll, a kormány fogása kiváló. A navigációs rendszer érintőképernyős, jól szól a ’Seat Sound’ hifi és a klíma is megteszi a magáét, így az egész együttvéve képes feledtetni azt az apró kellemetlenséget, hogy a középkonzol oldala kissé nyomhatja a sofőr térdét. A jelenséget több kolléga is tapasztalta, ám akadt olyan, akinek ez csak az után tűnt fel, hogy a téma szóba került.
A háromajtóshoz a Seatnál előre és hátulra is új üléseket alkottak, amelyek olyannyira jól sikerültek, hogy ezt az autó egyik erősségének lehet nyilvánítani: sportosak, kényelmesek, tempósabb kanyarodásnál is jól tartanak, így a hosszabb utak is sokkal kevésbé lesznek megterhelőek. Panasz nem lehet a hátsó térre sem: táncra perdülni biztosan nem fognak az utasok, de a termetesebbeknek sem kell nagyon összehúzódva gubbasztaniuk. Jól felszerelték a Leont tárolórekeszekkel is, ezek közül öt zárható: ilyen például a középkonzol kapcsolói alatt található rekesz, ahol az USB, SD és egyéb csatlakozások megbújnak. Nem spóroltak a csomagtérrel sem: akárcsak az ötajtós változatban, a sportosabb SC-ben is 380 liternyi tér jut a csomagoknak, így bőven van hová pakolászni.
Barcelona környékén, a kellemes, tavaszias időben, aprócska falvakon átvezető hegyi utakon tartott próbán arról is meggyőződhettünk, hogy az SC-t igazán élvezetes vezetni. A hvg.hu az 1,8 literes, 180 lóerős, az őszre várható Cupra érkezéséig csúcsfelszereltségűnek számító FR-változatot próbálta ki manuális és DSG váltóval egyaránt. Az 1093 kilogramm körüli súlyhoz a 180 lóerő tökéletesen elégnek tűnt, az autó bármilyen fordulatról jól gyorsult, a DSG váltó pedig a kormány mögötti fülecskékkel vezérelve káprázatosan gyors, alkalmazása igazi élményt nyújt. Az SC dinamikusságához kétségkívül jobban passzol ez a változat.
Galéria a Seat Leon Sport Cupe-ról.
M.S.
Az alapmodellhez képest 15 milliméterrel leültetett FR futóműve kellően feszes, az autó a tempósabban bevett hegyi kanyarokban is maximálisan stabil maradt. Ebben fontos szerep jutott a többlengőkaros, független hátsó futóműnek, ami viszont csak 150 lóerő felett jár: a kisebb teljesítményű motort választóknak a kényelmesebb, könnyedebb rugózást biztosító hátsó futómű jut, amely a hazai utak állapotának ismeretében nem feltétlenül jelent hátrányt…
Motorok frontján egyébként bőséges a kínálat: benzinesből az 1,2 literes erőforrás 86 és 105 lóerős változatát, az 1,4-es 122 és 140 lóerős változatát, valamint az általunk is próbált 1,8-as, 180 verzióját lehet választani, míg a dízeleknél az 1,6-os 90 és 105 lóerős változatban, a 2 literes pedig 150 és 184 lóerős változatban érhető el. Utóbbi jelenleg a család legerősebb variánsa. Bár a DSG-váltó a preferált, nem minden motorváltozat esetén érhető el: a dízeleknél az 1,6-os, 105 lóerős és a 2 literes, 150 lóerős kérhető ilyennel, míg a benzinesek közül az 1,2-es, 105 lovas és az 1,8-as, 180 lóerős változat tehető élvezetesebbé ilyen váltóval.
Azt, hogy a Leon SC mennyit lendít a Seat szekerén, hamarosan megtudhatjuk, de tapasztalataink szerint riválisai ellen jó esélyei vannak. Sokat nyomhat a latba az a tény is, hogy a tervek szerint az SC az egyre inkább jellemző trenddel ellentétben olcsóbb lesz az ötajtós változatánál. A pontos árakat csak később közlik majd, míg azt már elárulták: nálunk szeptember-október magasságában kezdődik a forgalmazás.