Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e83dd521-ff43-4679-8c0d-2fced51c6239","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Az autó hátsó ajtaja egyelőre ismeretlen okokból nem záródott megfelelően, így a bankókkal teletömött zsákok egy ponton elkezdtek kipotyogni belőle.","shortLead":"Az autó hátsó ajtaja egyelőre ismeretlen okokból nem záródott megfelelően, így a bankókkal teletömött zsákok egy ponton...","id":"20250427_chicago-penzszallito-elhagyott-keszpenz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e83dd521-ff43-4679-8c0d-2fced51c6239.jpg","index":0,"item":"c4446c13-35cc-4125-b127-de2c4c25c6f2","keywords":null,"link":"/kkv/20250427_chicago-penzszallito-elhagyott-keszpenz","timestamp":"2025. április. 27. 16:04","title":"Több mint százmillió forintnyi pénzt szórt véletlenül az utcára egy chicagói pénzszállító autó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f952f72a-d244-4c68-bb0e-33e169252bb4","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A szombati zártkörű szertartást követően vasárnap lett látogatható Ferenc pápa síremléke. ","shortLead":"A szombati zártkörű szertartást követően vasárnap lett látogatható Ferenc pápa síremléke. ","id":"20250427_ferenc-papa-nyughely-roma-fotok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f952f72a-d244-4c68-bb0e-33e169252bb4.jpg","index":0,"item":"5e5fa801-b6ad-4cc1-a27f-44219964a56d","keywords":null,"link":"/vilag/20250427_ferenc-papa-nyughely-roma-fotok","timestamp":"2025. április. 27. 12:07","title":"Tömegek várakoznak, hogy láthassák Ferenc pápa végső nyughelyét, amin egy szál fehér rózsa fekszik – fotók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b2e86bfb-cd93-4cb9-baf2-709e1796bf44","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A színésznő szerint ezt a címkét ragasztották rá. ","shortLead":"A színésznő szerint ezt a címkét ragasztották rá. ","id":"20250426_Takacs-Katalin-baloldalra-vagyok-tolva-akarmennyire-szeretem-a-jobboldali-kollegaimat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b2e86bfb-cd93-4cb9-baf2-709e1796bf44.jpg","index":0,"item":"0b99e800-5a95-4693-89e1-0e53730ee0f4","keywords":null,"link":"/kultura/20250426_Takacs-Katalin-baloldalra-vagyok-tolva-akarmennyire-szeretem-a-jobboldali-kollegaimat","timestamp":"2025. április. 26. 15:59","title":"Takács Katalin: baloldalra vagyok tolva, akármennyire szeretem a jobboldali kollégáimat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6a4bc1c6-b95a-49c6-b065-8e2bbc9dbd21","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt mindenkinek elment a józan esze? ","shortLead":"Itt mindenkinek elment a józan esze? ","id":"20250428_Csapatosan-fordult-meg-terepjaros-konvoj-az-M7-es-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6a4bc1c6-b95a-49c6-b065-8e2bbc9dbd21.jpg","index":0,"item":"361eab4f-55e3-40ea-bfb1-879216525a28","keywords":null,"link":"/cegauto/20250428_Csapatosan-fordult-meg-terepjaros-konvoj-az-M7-es-video","timestamp":"2025. április. 28. 10:57","title":"Elnéztek valamit, erre kétszer is visszafordult az M7-esen egy terepjárós konvoj – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1d67b627-4808-4e67-9b4b-f785c1991598","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Legkevesebb négy ember meghalt, és több százan megsérültek, amikor egyelőre ismeretlen okokból hatalmas robbanás történt szombaton az iráni Bandar-Abbász város kikötőjében – közölte az iráni állami televízió.","shortLead":"Legkevesebb négy ember meghalt, és több százan megsérültek, amikor egyelőre ismeretlen okokból hatalmas robbanás...","id":"20250426_Mar-negy-halottja-van-az-irani-kikotoben-tortent-titokzatos-robbanasnak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1d67b627-4808-4e67-9b4b-f785c1991598.jpg","index":0,"item":"bd46b856-d0a2-4d37-905f-173862c571f0","keywords":null,"link":"/vilag/20250426_Mar-negy-halottja-van-az-irani-kikotoben-tortent-titokzatos-robbanasnak","timestamp":"2025. április. 26. 16:04","title":"Már négy halottja van az iráni kikötőben történt robbanásnak, aminek még mindig nem tudják az okát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"01749c88-e160-440c-baad-9f9bcb7fb3c9","c_author":"Dulai Péter","category":"360","description":"Jobban végzi a dolgát a rendőrség, több eset lát napvilágot? Vagy valóban egyre több a fiatalok, azon belül is a lányok által elkövetett erőszakos bűncselekmény a Covid óta? Molnár István Jenő bűnmegelőzési szakértő szerint a statisztikák csak elsőre tűnnek egyértelműnek és objektívnek, a stigmatizáló jelzőkkel pedig óvatosan bánna, hiszen a Z generáció különösen sok címkét kap. Szerinte nemcsak a szülők edukációja fontos, hanem hogy az iskolában nagyobb figyelmet fordítsanak a mentális egészség megőrzésére. ","shortLead":"Jobban végzi a dolgát a rendőrség, több eset lát napvilágot? Vagy valóban egyre több a fiatalok, azon belül is a lányok...","id":"20250428_fiatalkoru-elkovetok-szama-nott-lanyok-z-generacio-bunozes-covid","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/01749c88-e160-440c-baad-9f9bcb7fb3c9.jpg","index":0,"item":"b0c472fd-c27e-4bad-a1a5-7e22671c69de","keywords":null,"link":"/360/20250428_fiatalkoru-elkovetok-szama-nott-lanyok-z-generacio-bunozes-covid","timestamp":"2025. április. 28. 06:30","title":"„2018 volt a fordulópont” – kilőtt a fiatalkorú elkövetők száma Magyarországon, brutálisabbak lettek a lányok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c0f6e1c6-7e64-44f3-ab9e-d5629d7bfdaf","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egyszerre fapados és modern, de legfőképp olcsó lenne az új pickup. ","shortLead":"Egyszerre fapados és modern, de legfőképp olcsó lenne az új pickup. ","id":"20250428_Amazon-vezer-Jeff-Bezos-villanyautoiban-tekeros-ablak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c0f6e1c6-7e64-44f3-ab9e-d5629d7bfdaf.jpg","index":0,"item":"bab124ea-8dd0-42e3-a1c5-6ace371aa621","keywords":null,"link":"/cegauto/20250428_Amazon-vezer-Jeff-Bezos-villanyautoiban-tekeros-ablak","timestamp":"2025. április. 28. 08:33","title":"Tekerős ablakok, de alig 9 millió forintos ár, ilyenek lesznek az Amazon-vezér Jeff Bezos autói","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f6491fee-d716-486d-8d07-2ee35bf0e353","c_author":"Galicza Dorina ","category":"360","description":"Elhagyatott, növényzettel benőtt vasúti sínek, autómentes övezetek és innovatív lakhatási megoldások – megnéztük, mihez kezdett Bécs a Rákosrendezőre hasonlító területekkel. Bár megértettük, miért Bécs a világ legélhetőbb városa, rá kellett jönnünk arra is, Budapest belátható időn belül biztosan nem fogja tudni utolérni.","shortLead":"Elhagyatott, növényzettel benőtt vasúti sínek, autómentes övezetek és innovatív lakhatási megoldások – megnéztük, mihez...","id":"20250428_Becs-varostervezes-Rakosrendezo-Parkvaros-Vitezy-David","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f6491fee-d716-486d-8d07-2ee35bf0e353.jpg","index":0,"item":"f420a4ea-9635-42c3-add0-086c316c025e","keywords":null,"link":"/360/20250428_Becs-varostervezes-Rakosrendezo-Parkvaros-Vitezy-David","timestamp":"2025. április. 28. 11:30","title":"Megnéztük Bécsben, mit lehetne kihozni Rákosrendezőből, de megtudtuk azt is, miért nem fog sikerülni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Megtörné a német prémium dominanciát a japánok új középkategóriás limuzinja. Az Infiniti Q50 high-tech, sportos és ambiciózus. Kérdés elég-e mindez a sok-sok évtized alatt megalapozott hagyományok megingatásához?
Elismerésre méltó módon próbál építkezni az Infiniti. Az elvétve még mindig amerikai márkának gondolt, a Nissan prémium törekvéseit képviselő márkánál komoly elhatározásra jutottak. A világpiaci mértékkel szinte elenyésző 172 ezres eladásaikat rövidtávon feltornáznák évi 500-600 ezerre.
A terveknek megfelelő lépések sorozatát meg is kezdték. Először is látványosan öszekötötték magukat a mostanra négyszeres Forma-1-es világbajnokká avanzsált Sebastian Vettelel - vezető mérnöké tették – legitimálva az Infiniti komoly nem csak prémium, de sportos autós törekvéseit. Aztán fejest ugrottak a legsűrűbb prémium szegmens a középkategóriás szedánok, a BMW 3-as, az Audi A4 és a Mercedes-Benz C-osztály világába. Mindezeken túl, hogy végképp ne bízzák a véletlenre a terveik teljesülését egy Európában készülő kis kompakt modellt is hoznak hamarosan a QX 30 személyében, amely leginkább az új A-osztályú Mercedes vonalán fog zavarogni.
A most kipróbált Q50-es hozná tehát azt, amilyen az Infiniti eddig nem volt: jól érzékelhető piaci jelenlétű prémium modell. A Q50 a rövid próba alapján úgy tűnt elegánsan felel meg majd a kihívásnak. A kocsi formája ugyanis eladhatóan extravagáns az európai szem számára. Jól fogták meg azt a néhány fontos elemet, a C-oszlop sípályaszerű kialakításával, a hűtőmaszk és a fényszórók szokatlan Z-formájú agresszivitásával, keleties, de mégse lóg ki a prémium masszából. A belső is kifejezetten sikkes. Alapvetően egyszerű formák egy kis alumínium, egy kis bőr, egy kis műanyag a műszerfalon és hozzá nagyon igényes anyagválasztás és illesztések. A vezető és az utas közötti teret egyértelműen uralja a két nagyméretű képernyőből kialakított középkonzol az InTouch-rendszer dupla érintőképernyős kijelzői. A felső szolgálja ki a navit és parkoló kamerát az alsó pedig okostelefonos megoldásokkal, app-gombokkal minden mást.
Képgaléria.
D.P.
A kocsikhoz választott két féle motor szélsőséges, ugyanakkor céltudatos megközelítésnek tűnik. A bázis – a 2.2d jelölés ellenére - egy 2.1 literes dízel, amelyet a Daimlerrel kötött szövevényes együttműködés kapcsán kapott meg az Infiniti. A Mercedesekből (220 CDI) ismert négyhengeres erőforrás 170 lóerős egy turbóval, amelynek hatásaként a motor 1500-3000-es tartományban húz rendesen a fogyasztása a gyári adat szerint 4,9 liter százon és a végsebessége 230 Km/h. Lényegében párhuzamba hozták a ma elérhető európai összes vetélytársak mutatóival. Érdekes, hogy a nyilvánvaló összehasonlítás kapcsán a Mercedes hasonló erőművével szemben az Infinitiben csöndesebbnek és simább járásúnak tűnik a motor.
D.P.
A másik, és a próbán többet nyüstölt változat a Q50 hibridje, amely választható összkerék és hátsókerekes hajtással, bátran nevezhető überhibridnek. Alapját egy brutális hathengeres turbó nélküli szívómotor 3.5 literes lökettérfogatú lóerős aggregátja adja, ehhez járul hozzá az elektomotor a maga 50 kW-os teljesítményével, amellyel az összteljesítmény 364 lóerő és 546 Nm-es maximális forgatónyomaték. Nem kérdés, hogy a Q50 az előbbi adatok miatt elérhető 5,1 másodperces 100-as sprinttel kellően sportos és nyilvánvaló ugyanakkor, hogy a 6,2 literes könyvszerinti fogyasztást sem lehet hozni. A felszereltségét megfejeli a sport futómű, a regeneratív fékek és sport fékrendszer is. A hibrid 3000-es fordulatig szinte néma, felette már vérbőn felhangzik a V6-os.
A Q50 nagy dobása egyébkén nyilván nem ez. Ezzel nem lehetne BMW-t überelni. Ha be kell égetni valami örökké emlékezetes technológia üzenetet, akkor az a világ első elektronikus kormányberendezése, a Direct Adaptive Steering (DAS) lesz. A Q50 az első olyan széria autó, amelyben nincs mechanikai kapcsolat a kormány és a kormányzott első kerekek között. Az egyelőre csak a hibridekhez választható megoldás a repülőgépek irányitó rendszerére hajaz oly annyira, hogy ahhoz hasonlóan itt is három külön kontroll egység végzi a kormányzási feladatokat. Megjegyzendő, hogy a biztonság kedvéért van kormánymű is extra biztonságként, de ezt normál működésben egy kuplungszerkezet elválasztja a kormányrúdtól. Mire jó is mindez? Alapvetően két egyszerűbb válasz adódik.
Infiniti
Az egyik, hogy a kormányreakciók teljesen személyre szabhatók igen széles tartományban. Ez ki is próbálhattuk, és a lényeg, hogy Sport módban olyan direkt a kormány, amelyet talán csak maga Sebastian Vettel tapasztalhat az, alig másfelet forduló Forma-1-es kormányával az autójában. A kocsi olyan röviden és keményen húzza meg az íveket, hogy azt utcai autós nem is fogja kívánni. A másik, hogy az esetlegesen zavaró kormány-vibrációt akár teljesen kiszűri a rendszer szimulált valósága, ezzel a városi közlekedés lesz még kényelmesebb. Erre is készültek bemutatóval a gyáriak, lényegében egy felkátyúzott útszakaszon lehetett először a normál kormányszervós változattal hajtani, amikor a kormány a szokásos módon idegesen rángatózva akar kiugrani a sofőr kezéből a futómű küzdelme miatt. Majd ugyanezt a DAS-szal, amely bármilyen futómű rázkódást figyelmen kívül hagyva mozdulatlanul tartja a kormányt. Mindenképpen szokatlan élmény és elismerésre méltó technológiai újdonság. A látványos és adekvát felhasználási módok mellett persze a rendszer kiszolgálja a sávtartó elektronikát is, amely 70 Km/h-s tempónál kel életre és finoman vezeti az autó a felfestések között akár akkor is, ha finoman imbolyognák a sávokon túlra.
Az Infiniti Q50 tehát rajtra kész, a cél a látható piaci jelenlét. A kisebb, flottás autónak szánt 2,2d modell alapára 9,3 millió forint, amely már maga is bőséges felszereltséget hordoz alapból. A hibrid ára már más világ ott az alap 14,2 millió forint 19-es kerekkel és a már említett sport futóművel, sport fékekkel, LED lámpákkal, adaptív tempomattal, start-stop rendszerrel, kulcsnélküli beszállás-indítással. A Q50-nel gyakorlatilag mindet megváltoztatnának, és mint az többször el is hangzott, az Infiniti lenne a jövő prémium márkája. Ambiciózus cél.
Szerinte végelgyengülésre van ítélve az az ország, amelyben milliószám élnek olyan emberek, akik munka helyett ügyeskednek, vagy éppen állami állásért kuncsorognak.