Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c326f679-514f-4bb3-90e9-3d751de55b56","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"A péntek reggel publikált friss adatok szerint 7725-tel kevesebb gyerek született 2024-ben, mint egy évvel korábban, 2021 óta 15 ezerrel zuhant vissza a születésszám, lakosságarányosan pedig korábban elképzelhetetlen mélypontra került. A halálozások száma ellenben alig változott.","shortLead":"A péntek reggel publikált friss adatok szerint 7725-tel kevesebb gyerek született 2024-ben, mint egy évvel korábban...","id":"20250131_demografia-szuletes-halal-szuletesszam-fogyas-hazassag-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c326f679-514f-4bb3-90e9-3d751de55b56.jpg","index":0,"item":"f7ec00ab-cfc8-4f99-9ce8-1735dd31770e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250131_demografia-szuletes-halal-szuletesszam-fogyas-hazassag-ebx","timestamp":"2025. január. 31. 08:30","title":"Elkeserítő számok érkeztek: minden idők legalacsonyabb születésszáma volt a 2024-es Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e65f7988-a5c4-4aa0-8173-f094d79ff093","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az OpenAI o1 és az Anthropic Claude 3.5-ös nagy nyelvi modellek mellett mostantól a DeepSeek R1 használata is választható opció lett a Perplexity internetes keresőben.","shortLead":"Az OpenAI o1 és az Anthropic Claude 3.5-ös nagy nyelvi modellek mellett mostantól a DeepSeek R1 használata is...","id":"20250130_perplexity-ai-mesterseges-intelligencia-internetes-kereso-deepseek-r1","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e65f7988-a5c4-4aa0-8173-f094d79ff093.jpg","index":0,"item":"aa372e99-67fe-463e-9a36-c0013d31aeb4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250130_perplexity-ai-mesterseges-intelligencia-internetes-kereso-deepseek-r1","timestamp":"2025. január. 30. 10:03","title":"Megkapta a kínai mesterséges intelligenciát az internetes kereső, ami megdöntené a Google uralmát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2cd6d4f0-1016-4835-af72-02464aebbaf7","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Gálvölgyi Judit szerint a kapcsolatuk első öt évében egy életre kiveszekedték magukat. ","shortLead":"Gálvölgyi Judit szerint a kapcsolatuk első öt évében egy életre kiveszekedték magukat. ","id":"20250130_Galvolgyi_Janos_felesege_Judit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2cd6d4f0-1016-4835-af72-02464aebbaf7.jpg","index":0,"item":"9f1f00a7-5c45-4cad-97f4-a4d0d1474b3e","keywords":null,"link":"/elet/20250130_Galvolgyi_Janos_felesege_Judit","timestamp":"2025. január. 30. 09:44","title":"Felesége Gálvölgyi Jánosról: A színpadon szó nélkül letolja a nadrágját, de magánemberként zárkózottabb","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f96f7de2-5946-4217-acc8-66e7012d6228","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Nem csak magyarok érintettek, hanem orosz, kazah, és török munkavállalók is.","shortLead":"Nem csak magyarok érintettek, hanem orosz, kazah, és török munkavállalók is.","id":"20250130_hadhazy-akos-paks2-orosz-ceg-kirugas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f96f7de2-5946-4217-acc8-66e7012d6228.jpg","index":0,"item":"63b004ca-d755-4982-98ad-16fa98cafa7c","keywords":null,"link":"/itthon/20250130_hadhazy-akos-paks2-orosz-ceg-kirugas","timestamp":"2025. január. 30. 09:24","title":"Hadházy: Sorra rúgja ki az embereket a Paks II.-n dolgozó orosz cég, leállt a munka","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"372098ba-3f28-4f5d-b70d-c1a81ef16c39","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"Nagy erőkkel zajlik a mentés a Ronald Reagan nemzeti repülőtér közelében. Nem tudni, vannak-e túlélői a balesetnek","shortLead":"Nagy erőkkel zajlik a mentés a Ronald Reagan nemzeti repülőtér közelében. Nem tudni, vannak-e túlélői a balesetnek","id":"20250130_utasszallito-repulogep-katonai-helikopter-utkozes-washington","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/372098ba-3f28-4f5d-b70d-c1a81ef16c39.jpg","index":0,"item":"5ab95744-4ada-429c-a5eb-bff43baabceb","keywords":null,"link":"/vilag/20250130_utasszallito-repulogep-katonai-helikopter-utkozes-washington","timestamp":"2025. január. 30. 05:28","title":"Összeütközött a levegőben egy utasszállító repülő és egy katonai helikopter Washingtonban, többen meghaltak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cc2dcc26-b23f-486a-bff4-b6d9c3a0e5e9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Bár anyósa nem közintézménynél dolgozik, az EP-képviselő szerint nem nehéz kapcsolatot találni a kirúgása és az ő, Kulja András kormányt bíráló felszólalása között. ","shortLead":"Bár anyósa nem közintézménynél dolgozik, az EP-képviselő szerint nem nehéz kapcsolatot találni a kirúgása és az ő...","id":"20250130_kulja-andras-anyos-kirugas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cc2dcc26-b23f-486a-bff4-b6d9c3a0e5e9.jpg","index":0,"item":"a34340d5-9fea-407a-a7f7-b3454b65f95e","keywords":null,"link":"/itthon/20250130_kulja-andras-anyos-kirugas","timestamp":"2025. január. 30. 11:30","title":"Végkielégítés nélkül rúgták ki Kulja András anyósát, a tiszás képviselő nem zárja ki, hogy politikai okok miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bcc1a6eb-129f-4442-8eee-9ffdacdbbfbc","c_author":"HVG","category":"360","description":"Az öt nyelven beszélő svájci ügyvéd jó kapcsolatokat ápolt azzal az azóta eltűnt brit akadémikussal, akit Donald Trump és Oroszország összekötőjeként emlegettek.","shortLead":"Az öt nyelven beszélő svájci ügyvéd jó kapcsolatokat ápolt azzal az azóta eltűnt brit akadémikussal, akit Donald Trump...","id":"20250131_hvg-Claus-Stephan-Roh-Inchdrewer-baroja-uzletviteli-tanacsadas-Budapesten-orosz-kapcsolatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bcc1a6eb-129f-4442-8eee-9ffdacdbbfbc.jpg","index":0,"item":"9c1fd936-2987-4b5a-a71d-3313907cd251","keywords":null,"link":"/360/20250131_hvg-Claus-Stephan-Roh-Inchdrewer-baroja-uzletviteli-tanacsadas-Budapesten-orosz-kapcsolatok","timestamp":"2025. január. 31. 12:15","title":"Ha a skóciai Inchdrewer bárójától kérne üzletviteli tanácsot, immár Budapesten is megteheti","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e16f94a6-486b-4d09-addb-9c8af254b5c9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Kevesebb tiszta hajtás kell. A VW már le is fújta, hogy elektromos autót vigyen az USA-ba. ","shortLead":"Kevesebb tiszta hajtás kell. A VW már le is fújta, hogy elektromos autót vigyen az USA-ba. ","id":"20250130_Trump-autok-uzemanyagtakarekossagi-szabaly","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e16f94a6-486b-4d09-addb-9c8af254b5c9.jpg","index":0,"item":"d60215d7-e331-404d-9049-5e39f7c26ddc","keywords":null,"link":"/cegauto/20250130_Trump-autok-uzemanyagtakarekossagi-szabaly","timestamp":"2025. január. 30. 08:44","title":"Trumpék máris átírják az autók üzemanyag-takarékossági szabályait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Megtörné a német prémium dominanciát a japánok új középkategóriás limuzinja. Az Infiniti Q50 high-tech, sportos és ambiciózus. Kérdés elég-e mindez a sok-sok évtized alatt megalapozott hagyományok megingatásához?
Elismerésre méltó módon próbál építkezni az Infiniti. Az elvétve még mindig amerikai márkának gondolt, a Nissan prémium törekvéseit képviselő márkánál komoly elhatározásra jutottak. A világpiaci mértékkel szinte elenyésző 172 ezres eladásaikat rövidtávon feltornáznák évi 500-600 ezerre.
A terveknek megfelelő lépések sorozatát meg is kezdték. Először is látványosan öszekötötték magukat a mostanra négyszeres Forma-1-es világbajnokká avanzsált Sebastian Vettelel - vezető mérnöké tették – legitimálva az Infiniti komoly nem csak prémium, de sportos autós törekvéseit. Aztán fejest ugrottak a legsűrűbb prémium szegmens a középkategóriás szedánok, a BMW 3-as, az Audi A4 és a Mercedes-Benz C-osztály világába. Mindezeken túl, hogy végképp ne bízzák a véletlenre a terveik teljesülését egy Európában készülő kis kompakt modellt is hoznak hamarosan a QX 30 személyében, amely leginkább az új A-osztályú Mercedes vonalán fog zavarogni.
A most kipróbált Q50-es hozná tehát azt, amilyen az Infiniti eddig nem volt: jól érzékelhető piaci jelenlétű prémium modell. A Q50 a rövid próba alapján úgy tűnt elegánsan felel meg majd a kihívásnak. A kocsi formája ugyanis eladhatóan extravagáns az európai szem számára. Jól fogták meg azt a néhány fontos elemet, a C-oszlop sípályaszerű kialakításával, a hűtőmaszk és a fényszórók szokatlan Z-formájú agresszivitásával, keleties, de mégse lóg ki a prémium masszából. A belső is kifejezetten sikkes. Alapvetően egyszerű formák egy kis alumínium, egy kis bőr, egy kis műanyag a műszerfalon és hozzá nagyon igényes anyagválasztás és illesztések. A vezető és az utas közötti teret egyértelműen uralja a két nagyméretű képernyőből kialakított középkonzol az InTouch-rendszer dupla érintőképernyős kijelzői. A felső szolgálja ki a navit és parkoló kamerát az alsó pedig okostelefonos megoldásokkal, app-gombokkal minden mást.
Képgaléria.
D.P.
A kocsikhoz választott két féle motor szélsőséges, ugyanakkor céltudatos megközelítésnek tűnik. A bázis – a 2.2d jelölés ellenére - egy 2.1 literes dízel, amelyet a Daimlerrel kötött szövevényes együttműködés kapcsán kapott meg az Infiniti. A Mercedesekből (220 CDI) ismert négyhengeres erőforrás 170 lóerős egy turbóval, amelynek hatásaként a motor 1500-3000-es tartományban húz rendesen a fogyasztása a gyári adat szerint 4,9 liter százon és a végsebessége 230 Km/h. Lényegében párhuzamba hozták a ma elérhető európai összes vetélytársak mutatóival. Érdekes, hogy a nyilvánvaló összehasonlítás kapcsán a Mercedes hasonló erőművével szemben az Infinitiben csöndesebbnek és simább járásúnak tűnik a motor.
D.P.
A másik, és a próbán többet nyüstölt változat a Q50 hibridje, amely választható összkerék és hátsókerekes hajtással, bátran nevezhető überhibridnek. Alapját egy brutális hathengeres turbó nélküli szívómotor 3.5 literes lökettérfogatú lóerős aggregátja adja, ehhez járul hozzá az elektomotor a maga 50 kW-os teljesítményével, amellyel az összteljesítmény 364 lóerő és 546 Nm-es maximális forgatónyomaték. Nem kérdés, hogy a Q50 az előbbi adatok miatt elérhető 5,1 másodperces 100-as sprinttel kellően sportos és nyilvánvaló ugyanakkor, hogy a 6,2 literes könyvszerinti fogyasztást sem lehet hozni. A felszereltségét megfejeli a sport futómű, a regeneratív fékek és sport fékrendszer is. A hibrid 3000-es fordulatig szinte néma, felette már vérbőn felhangzik a V6-os.
A Q50 nagy dobása egyébkén nyilván nem ez. Ezzel nem lehetne BMW-t überelni. Ha be kell égetni valami örökké emlékezetes technológia üzenetet, akkor az a világ első elektronikus kormányberendezése, a Direct Adaptive Steering (DAS) lesz. A Q50 az első olyan széria autó, amelyben nincs mechanikai kapcsolat a kormány és a kormányzott első kerekek között. Az egyelőre csak a hibridekhez választható megoldás a repülőgépek irányitó rendszerére hajaz oly annyira, hogy ahhoz hasonlóan itt is három külön kontroll egység végzi a kormányzási feladatokat. Megjegyzendő, hogy a biztonság kedvéért van kormánymű is extra biztonságként, de ezt normál működésben egy kuplungszerkezet elválasztja a kormányrúdtól. Mire jó is mindez? Alapvetően két egyszerűbb válasz adódik.
Infiniti
Az egyik, hogy a kormányreakciók teljesen személyre szabhatók igen széles tartományban. Ez ki is próbálhattuk, és a lényeg, hogy Sport módban olyan direkt a kormány, amelyet talán csak maga Sebastian Vettel tapasztalhat az, alig másfelet forduló Forma-1-es kormányával az autójában. A kocsi olyan röviden és keményen húzza meg az íveket, hogy azt utcai autós nem is fogja kívánni. A másik, hogy az esetlegesen zavaró kormány-vibrációt akár teljesen kiszűri a rendszer szimulált valósága, ezzel a városi közlekedés lesz még kényelmesebb. Erre is készültek bemutatóval a gyáriak, lényegében egy felkátyúzott útszakaszon lehetett először a normál kormányszervós változattal hajtani, amikor a kormány a szokásos módon idegesen rángatózva akar kiugrani a sofőr kezéből a futómű küzdelme miatt. Majd ugyanezt a DAS-szal, amely bármilyen futómű rázkódást figyelmen kívül hagyva mozdulatlanul tartja a kormányt. Mindenképpen szokatlan élmény és elismerésre méltó technológiai újdonság. A látványos és adekvát felhasználási módok mellett persze a rendszer kiszolgálja a sávtartó elektronikát is, amely 70 Km/h-s tempónál kel életre és finoman vezeti az autó a felfestések között akár akkor is, ha finoman imbolyognák a sávokon túlra.
Az Infiniti Q50 tehát rajtra kész, a cél a látható piaci jelenlét. A kisebb, flottás autónak szánt 2,2d modell alapára 9,3 millió forint, amely már maga is bőséges felszereltséget hordoz alapból. A hibrid ára már más világ ott az alap 14,2 millió forint 19-es kerekkel és a már említett sport futóművel, sport fékekkel, LED lámpákkal, adaptív tempomattal, start-stop rendszerrel, kulcsnélküli beszállás-indítással. A Q50-nel gyakorlatilag mindet megváltoztatnának, és mint az többször el is hangzott, az Infiniti lenne a jövő prémium márkája. Ambiciózus cél.
A rendőrség hivatalosan csak annyit jelentett be, hogy egy nő maradványait találták meg a Dee-folyóban, ugyanakkor azt is közölték, hogy az ikrek közül már csak Elizát keresik.