Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"750a5b00-2795-433e-b953-7d4e3469079c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az ünnepek alatt csaknem 1600-an voltak a budapesti szociális ellátóhelyeken.","shortLead":"Az ünnepek alatt csaknem 1600-an voltak a budapesti szociális ellátóhelyeken.","id":"20250106_ejjeli-melegedo-eletmento-Jozsefvaros-Ujbuda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/750a5b00-2795-433e-b953-7d4e3469079c.jpg","index":0,"item":"7f141070-6eca-44a5-91ee-4b24f725036c","keywords":null,"link":"/itthon/20250106_ejjeli-melegedo-eletmento-Jozsefvaros-Ujbuda","timestamp":"2025. január. 06. 17:48","title":"Új éjjeli melegedő és életmentő pont nyílt Józsefvárosban és Újbudán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a055127a-9c56-4885-a658-537da6159720","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A 32 oldalas különkiadás címlapján fegyverrel a fenekében olvassa a szatirikus hetilapot egy figura.","shortLead":"A 32 oldalas különkiadás címlapján fegyverrel a fenekében olvassa a szatirikus hetilapot egy figura.","id":"20250107_charlie-hebdo-merenylet-tiz-eves-evfordulo-kulonkiadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a055127a-9c56-4885-a658-537da6159720.jpg","index":0,"item":"714666bb-d8fb-4775-bdc2-7f0921181fd3","keywords":null,"link":"/kultura/20250107_charlie-hebdo-merenylet-tiz-eves-evfordulo-kulonkiadas","timestamp":"2025. január. 07. 09:28","title":"„Elpusztíthatatlan” – bátran gusztustalan címlappal emlékezik a Charlie Hebdo a tíz évvel ezelőtti tragédiára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4da001f8-8747-4807-b81d-86d40473f37a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Római Birodalom felemelkedésében nagy szerepet játszott a felvirágzó fémipar, de ez együtt járt a súlyos ólomszennyezéssel is.","shortLead":"A Római Birodalom felemelkedésében nagy szerepet játszott a felvirágzó fémipar, de ez együtt járt a súlyos...","id":"20250107_olomszennyezes-iq-csokkenes-romai-birodalom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4da001f8-8747-4807-b81d-86d40473f37a.jpg","index":0,"item":"d5ed0736-67c3-4e9f-8bd7-ca9d81c0632e","keywords":null,"link":"/elet/20250107_olomszennyezes-iq-csokkenes-romai-birodalom","timestamp":"2025. január. 07. 13:36","title":"180 éven át csökkent az emberek IQ-ja az ólomhasználat miatt tudósok szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07278fe6-f982-4d6b-9ac0-af6526306059","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Magyarországon sem lenne rossz ötlet, olyan hosszúak a várólisták.","shortLead":"Magyarországon sem lenne rossz ötlet, olyan hosszúak a várólisták.","id":"20250106_Mosas-vagas-terapia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07278fe6-f982-4d6b-9ac0-af6526306059.jpg","index":0,"item":"489cd624-40d2-4995-a6da-bf560dac2c0c","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20250106_Mosas-vagas-terapia","timestamp":"2025. január. 06. 12:46","title":"Mosás, vágás, terápia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a4aa690f-cff0-4fd4-a304-4160dbbc0021","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A főutakon is nehezítetté vált a közlekedés, több településről ki kellett menteni az árvíz miatt veszélybe került embereket.","shortLead":"A főutakon is nehezítetté vált a közlekedés, több településről ki kellett menteni az árvíz miatt veszélybe került...","id":"20250107_Arvizriasztas-miatt-allt-le-ket-repuloter-az-Egyesult-Kiralysagban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a4aa690f-cff0-4fd4-a304-4160dbbc0021.jpg","index":0,"item":"7efdc4a7-e570-4222-9426-c0fea9ea6cb1","keywords":null,"link":"/vilag/20250107_Arvizriasztas-miatt-allt-le-ket-repuloter-az-Egyesult-Kiralysagban","timestamp":"2025. január. 07. 11:33","title":"Árvízriasztás miatt állt le két repülőtér az Egyesült Királyságban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7338e0c3-1281-4100-a20e-b703245ac26b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A park létesítését korábban Lázár János is támogatta, de a terv a vasúti ingatlanok magánkézbe adásával komoly veszélybe került.","shortLead":"A park létesítését korábban Lázár János is támogatta, de a terv a vasúti ingatlanok magánkézbe adásával komoly...","id":"20250106_Terezvaros-is-indul-a-MAV-99-eves-palyazatan-legfeljebb-egymilliardbol-letrehoznak-a-kozparkot-a-Nyugati-mogott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7338e0c3-1281-4100-a20e-b703245ac26b.jpg","index":0,"item":"e3ecd509-a30f-45d5-93e9-a1632defc1f7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250106_Terezvaros-is-indul-a-MAV-99-eves-palyazatan-legfeljebb-egymilliardbol-letrehoznak-a-kozparkot-a-Nyugati-mogott","timestamp":"2025. január. 06. 08:09","title":"Terézváros is indul a MÁV 99 éves pályázatán, legfeljebb egymilliárdból létrehoznák a közparkot a Nyugati mögött","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6d2a680e-8d07-48db-b7fc-b31beffe09dd","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A felfrissített Genesis GV60 műszerfalát egy hatalmas méretű, 27 colos képátlójú kijelző uralja.","shortLead":"A felfrissített Genesis GV60 műszerfalát egy hatalmas méretű, 27 colos képátlójú kijelző uralja.","id":"20250106_megujult-a-hyundai-premium-villanyautoja-genesis-gv60","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6d2a680e-8d07-48db-b7fc-b31beffe09dd.jpg","index":0,"item":"d3962ed6-a1eb-48c3-af6c-69f9b55ce347","keywords":null,"link":"/cegauto/20250106_megujult-a-hyundai-premium-villanyautoja-genesis-gv60","timestamp":"2025. január. 06. 07:59","title":"Megújult a Hyundai prémium villanyautója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2477f683-cffb-456e-8935-20592cc9e634","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A külügyminiszter szerint már stabilizálódott annyira a helyzet, hogy ezt is meg lehet lépni.","shortLead":"A külügyminiszter szerint már stabilizálódott annyira a helyzet, hogy ezt is meg lehet lépni.","id":"20250106_szijjarto-damaszkusz-sziria-magyar-nagykovetseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2477f683-cffb-456e-8935-20592cc9e634.jpg","index":0,"item":"5f3dc99f-a217-46fc-9f80-50e8b46b8ca9","keywords":null,"link":"/itthon/20250106_szijjarto-damaszkusz-sziria-magyar-nagykovetseg","timestamp":"2025. január. 06. 09:36","title":"Szijjártó: Újranyitják Magyarország szíriai nagykövetségét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Honda CR-V 1.6 dízel bemutató: ahogy a piac óhajtja
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Megcsinálták a japán márkánál a trendeknek legjobban megfelelő városi terepest. Az ilyen járművekbe ma már nem kell nagy motor és összkerékhajtás, inkább keveset fogyasszanak, és férjenek be a kedvező céges adósávba is.
Nagyon jól szerepelt ugyanezzel az 1,6 literes i-DTEC jelölésű gázolajos motorral a Honda Civic nálunk korábban. A Civic-hez képest 250 kilóval nehezebb (1550 kilogrammos) CR-V-ben, azt gondolnánk, a kis turbómotornak keservesen nehéz lesz az élete. Szerencsére nincs így.
A Honda CR-V mindig is a masszív, a prémium SUV-okat követő vonal elején foglalt helyet. A dizájn, a tavaly megismert forma az egyedi lökhárítóval, a burkolt kerékjárati ívekkel és a masszív összképet nyújtó karosszériával átörökítette az elmúlt három generáció jellegzetes CR-V-s vonalait. Az újdonság jelen esetben a motorháztető alatt keresendő.
Nem mintha a korábbi a CR-V-hez tartozó 2,2 literes dízellel bármi gond lett volna, de az egyhatos kategóriát, különösen dízelben, nem érdemes az európai piacon kihagyni. A cégautók zöme és az emissziós adótáblák nagyon díjazzák ezt a kategóriát. Ennek megfelelően a Honda C-szegmensű szabadidő-autójában is megjelentek vele. Az 1,6 literes i-DTEC motorban legalább négy-öt olyan technológiai fejlesztés van, amelyek köszönhetően előnyre tett szert a Honda. Eleve a dízelmotorok jellemzően nehezebb súlyát sikerült egy 134 kilós félig alumínium blokká varázsolni. De könnyebbek lettek a dugattyúk és az átlagnál keskenyebb hengerfal is választja el őket egymástól. Ezen túl csökkentették az alkatrészek belső súrlódását, és átdolgozták a szívórendszer geometriáját.
Képgaléria.
D.P.
Az egész munka eredője elvileg az elképesztően alacsony, a gyáriak szerint 4,5 literes gázolajfogyasztás lenne száz kilométerenként. A 2,2 literes dízelnél eleve 116 kilogrammal könnyebb és kisebb motorral szerelt 1.6-os CR-V a Velencei tó körült végzett rapid próbán ennek persze közelébe sem jutott. De a mért 5,5 literes fogyasztás miatt sem gondolnám, hogy bárkinek szidnia kellene. Ha évi 20 ezer kilométert megy valaki – viszonylag tehát sokat – és a 4,5 liter helyett 5,5 fogyaszt a CR-V, durván 80 ezer forint különbség. Az 5,5 liter pedig még mindig parádés adat ebben a karosszéria-osztályban. Az új 1,6 literes dízel emellett 119 g/km-es CO²-kibocsátású, ezzel az angliai Swindonban készülő autó éppen ott, ahol a kibocsátás az egyik legfontosabb paramétere az adótáblának, találhat kedvező fogadtatásra.
A gyerekeket iskolába hordó anyukáknak nem is kell szaggatni az aszfaltot. A trendek egyértelműen mutatják azt is, hogy összkerékhajtásra végképp nincs szükség egy ilyen modellben. Itt inkább a hely kell. A 4570 milliméter hosszú autóban a hátsó helyeket sikerült lejjebb vinni 38 milliméterrel, amelyből a fejtér sokat profitált hátul. A csomagtartó 589 literes, amelynek jobb térkihasználását a független hátsókerék-felfüggesztés is segíti, biztos, hogy kényelmesen fogja kiszolgálni az előbb említett családi igényeket.
A CR-V egyébiránt nem fog csalódást okozni, akkor sem, ha kicsit megkergetjük. Bár egy magas SUV-ról van szó, a kis dízelblokk 300 Nm-es nyomatéka és 120 lóereje fütyülő turbóhang mellett az 1400-as fordulatnál érkező nyomatékkal szépen meglendíti a nagy kasztnit. Persze 3000-es percenkénti fordulat fölött el is fogy a motor, de semmi panasz nem lehet a dinamizmusára.
A belsőt illetően a megismert Civic elemei fedezhetők fel, jól áttekinthető, ugyanakkor a japán tömegmodellekhez hasonlóan nem túl ingergazdag környezet, a középkonzolon lévő infopanel mindössze egy monokróm kis képernyőt jelent. Itt is megjegyzendő az olyan apróság, mint a térdhelynél kialakított párnácska, amelynek köszönhetően nem a műanyagot koptatjuk oldalról.
A negyedik generációs CR-V továbbra is kiszolgálja a kisméretű szabadidő-autókkal szemben támasztott egyre több célú elvárásokat. A céges flották figyelmét is egyre jobban élvező kategóriában a CR-V motorméretével mostantól nem lehet gond. A kétféle felszereltséggel érkező alacsonyabb, Comfort kiszereléssel, amely várakozások szerint az eladások 95 százalékát adja majd, a Honda CR-V 6,9 millió forintról indul, míg a Lifestyle egy millióval drágább, 7,9 milliós árral indul. Az idei tervben egyébként, mint megtudtuk, 50-60 darab ilyen dízel eladását tűzték ki célul a forgalmazónál.
Tetszett a cikk? Kövessen minket a Facebookon is, és nem fog lemaradni a fontos hírekről!