Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b046d4bf-7031-40c7-b412-db45ec381530","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A tervezet még korántsem végleges, valószínűleg sok módosításon átesik még, mire jogszabály lesz belőle. ","shortLead":"A tervezet még korántsem végleges, valószínűleg sok módosításon átesik még, mire jogszabály lesz belőle. ","id":"20241129_egyesult-kiralysag-eutanazia-torveny-szavazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b046d4bf-7031-40c7-b412-db45ec381530.jpg","index":0,"item":"82deda7d-3e3b-4ca8-8c6a-db12b6554026","keywords":null,"link":"/vilag/20241129_egyesult-kiralysag-eutanazia-torveny-szavazas","timestamp":"2024. november. 29. 16:44","title":"Megszavazta a londoni parlament, hogy a gyógyíthatatlan betegségben szenvedők segítséggel véget vethessenek az életüknek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5d7ac4c9-c02a-4673-b2c6-f789e24a5e34","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az amerikai férfinak néhány másodperce alatt kellett döntenie.","shortLead":"Az amerikai férfinak néhány másodperce alatt kellett döntenie.","id":"20241130_Zuhanas-biztonsagi-rud-hullamvasut-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5d7ac4c9-c02a-4673-b2c6-f789e24a5e34.jpg","index":0,"item":"7de41003-f4ac-4f02-91d0-bb5dbabc2130","keywords":null,"link":"/elet/20241130_Zuhanas-biztonsagi-rud-hullamvasut-video","timestamp":"2024. november. 30. 15:17","title":"Zuhanás előtt oldódott ki a biztonsági rúd, utolsó pillanatban mászott ki a hullámvasútból – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c830aa1d-62a9-432d-b730-bff757473a46","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"De ha rajta múlna, az Oroszország-szakértő ezt nem adná meg a miniszterelnök politikai igazgatójának.","shortLead":"De ha rajta múlna, az Oroszország-szakértő ezt nem adná meg a miniszterelnök politikai igazgatójának.","id":"20241129_racz-andras-orban-balazs-doktori-vedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c830aa1d-62a9-432d-b730-bff757473a46.jpg","index":0,"item":"b312727d-ab40-40e7-84d9-f1b796880b7c","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_racz-andras-orban-balazs-doktori-vedes","timestamp":"2024. november. 29. 16:29","title":"Rácz András: Ha Orbán Balázs tudományos fokozatot kap, azt mindenkinek el kell fogadnia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0051f404-5403-47b0-a488-2b281ef7d773","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A napelemes rendszerek működtetése közben felmerülő problémákat több újfajta módszerrel lehet kezelni – állítja szerzőnk, Szabó László, a Regionális Energiagazdasági Kutatóközpont vezetője.","shortLead":"A napelemes rendszerek működtetése közben felmerülő problémákat több újfajta módszerrel lehet kezelni – állítja...","id":"20241130_hvg-fenntarthato-fejlodes-napelem-napelemes-rendszerek-pv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0051f404-5403-47b0-a488-2b281ef7d773.jpg","index":0,"item":"adbb2914-656e-48f6-b111-c9bf09ffe1ae","keywords":null,"link":"/360/20241130_hvg-fenntarthato-fejlodes-napelem-napelemes-rendszerek-pv","timestamp":"2024. november. 30. 15:30","title":"Egyszerre siker és probléma a napelemes rendszerek gyors felfutása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"84418bdd-2968-4097-bc38-b8d1d934c0d4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Zavart volt, többmilliós a kár.","shortLead":"Zavart volt, többmilliós a kár.","id":"20241129_tatabanya-zavart-ferfi-szetvert-bolt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/84418bdd-2968-4097-bc38-b8d1d934c0d4.jpg","index":0,"item":"e1ea69cc-7db4-4037-9fc3-c696baec0507","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_tatabanya-zavart-ferfi-szetvert-bolt","timestamp":"2024. november. 29. 14:04","title":"Poroltóval vert szét egy élelmiszerüzletet egy férfi Tatabányán – fotók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c351277d-c630-4f1b-ad8d-fc07a952668c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egy kettős gyilkosság nyilvánosságra kerülése után kezdték el lehallgatni a Blikk újságíróját.","shortLead":"Egy kettős gyilkosság nyilvánosságra kerülése után kezdték el lehallgatni a Blikk újságíróját.","id":"20241129_ujsagiro-lehallgatas-blikk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c351277d-c630-4f1b-ad8d-fc07a952668c.jpg","index":0,"item":"1e026445-a101-4e0c-9a1f-fb4f054ea154","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_ujsagiro-lehallgatas-blikk","timestamp":"2024. november. 29. 16:53","title":"Elmarasztalták a magyar államot egy újságíró lehallgatása miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f5d39342-14c0-48cd-8517-2514d967eb41","c_author":"Bábel Vilmos","category":"itthon","description":"Tuitio Fidei et Obsequium Pauperum.","shortLead":"Tuitio Fidei et Obsequium Pauperum.","id":"20241129_orban-viktor-karmelita-aranygyapjas-maltai-lovagrend","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f5d39342-14c0-48cd-8517-2514d967eb41.jpg","index":0,"item":"62795226-0ec3-4c90-9d03-cee20d1f5701","keywords":null,"link":"/itthon/20241129_orban-viktor-karmelita-aranygyapjas-maltai-lovagrend","timestamp":"2024. november. 29. 15:42","title":"Nagymesterek a Karmelitában: Orbán Viktor az Aranygyapjas rend és a Máltai Lovagrend képviselőivel találkozott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"139b2935-fbd0-4217-bb9e-ce133b4a383e","c_author":"GyéZsé","category":"360","description":"Jártunkban-keltünkben megéhezünk, megszomjazunk, megállunk „kispiszkostól” a fine diningig. Nosztalgiázunk és felfedezünk, megyünk az emlékeink után, rábízzuk magunkat a véletlenre, vagy éppen nagyon is tudatosan keresünk valami újat. Aztán elmeséljük, mondjuk a magunkét. A vendégét – mert mi vagyunk a mindenkori vendég. Felbukkanásunk bárhol várható. Most éppen a Fény utcai piacon.","shortLead":"Jártunkban-keltünkben megéhezünk, megszomjazunk, megállunk „kispiszkostól” a fine diningig. Nosztalgiázunk és...","id":"20241129_Hasbeszelo-feny-utcai-piac-Vineta-bar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/139b2935-fbd0-4217-bb9e-ce133b4a383e.jpg","index":0,"item":"3b9c30d4-82a0-494b-8dcf-dbf3ef86af67","keywords":null,"link":"/360/20241129_Hasbeszelo-feny-utcai-piac-Vineta-bar","timestamp":"2024. november. 29. 20:00","title":"Hasbeszélő: Piacon enni jó, pláne pacalcsorbát és ángádzsábúrt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Honda CR-V 1.6 dízel bemutató: ahogy a piac óhajtja
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Megcsinálták a japán márkánál a trendeknek legjobban megfelelő városi terepest. Az ilyen járművekbe ma már nem kell nagy motor és összkerékhajtás, inkább keveset fogyasszanak, és férjenek be a kedvező céges adósávba is.
Nagyon jól szerepelt ugyanezzel az 1,6 literes i-DTEC jelölésű gázolajos motorral a Honda Civic nálunk korábban. A Civic-hez képest 250 kilóval nehezebb (1550 kilogrammos) CR-V-ben, azt gondolnánk, a kis turbómotornak keservesen nehéz lesz az élete. Szerencsére nincs így.
A Honda CR-V mindig is a masszív, a prémium SUV-okat követő vonal elején foglalt helyet. A dizájn, a tavaly megismert forma az egyedi lökhárítóval, a burkolt kerékjárati ívekkel és a masszív összképet nyújtó karosszériával átörökítette az elmúlt három generáció jellegzetes CR-V-s vonalait. Az újdonság jelen esetben a motorháztető alatt keresendő.
Nem mintha a korábbi a CR-V-hez tartozó 2,2 literes dízellel bármi gond lett volna, de az egyhatos kategóriát, különösen dízelben, nem érdemes az európai piacon kihagyni. A cégautók zöme és az emissziós adótáblák nagyon díjazzák ezt a kategóriát. Ennek megfelelően a Honda C-szegmensű szabadidő-autójában is megjelentek vele. Az 1,6 literes i-DTEC motorban legalább négy-öt olyan technológiai fejlesztés van, amelyek köszönhetően előnyre tett szert a Honda. Eleve a dízelmotorok jellemzően nehezebb súlyát sikerült egy 134 kilós félig alumínium blokká varázsolni. De könnyebbek lettek a dugattyúk és az átlagnál keskenyebb hengerfal is választja el őket egymástól. Ezen túl csökkentették az alkatrészek belső súrlódását, és átdolgozták a szívórendszer geometriáját.
Képgaléria.
D.P.
Az egész munka eredője elvileg az elképesztően alacsony, a gyáriak szerint 4,5 literes gázolajfogyasztás lenne száz kilométerenként. A 2,2 literes dízelnél eleve 116 kilogrammal könnyebb és kisebb motorral szerelt 1.6-os CR-V a Velencei tó körült végzett rapid próbán ennek persze közelébe sem jutott. De a mért 5,5 literes fogyasztás miatt sem gondolnám, hogy bárkinek szidnia kellene. Ha évi 20 ezer kilométert megy valaki – viszonylag tehát sokat – és a 4,5 liter helyett 5,5 fogyaszt a CR-V, durván 80 ezer forint különbség. Az 5,5 liter pedig még mindig parádés adat ebben a karosszéria-osztályban. Az új 1,6 literes dízel emellett 119 g/km-es CO²-kibocsátású, ezzel az angliai Swindonban készülő autó éppen ott, ahol a kibocsátás az egyik legfontosabb paramétere az adótáblának, találhat kedvező fogadtatásra.
A gyerekeket iskolába hordó anyukáknak nem is kell szaggatni az aszfaltot. A trendek egyértelműen mutatják azt is, hogy összkerékhajtásra végképp nincs szükség egy ilyen modellben. Itt inkább a hely kell. A 4570 milliméter hosszú autóban a hátsó helyeket sikerült lejjebb vinni 38 milliméterrel, amelyből a fejtér sokat profitált hátul. A csomagtartó 589 literes, amelynek jobb térkihasználását a független hátsókerék-felfüggesztés is segíti, biztos, hogy kényelmesen fogja kiszolgálni az előbb említett családi igényeket.
A CR-V egyébiránt nem fog csalódást okozni, akkor sem, ha kicsit megkergetjük. Bár egy magas SUV-ról van szó, a kis dízelblokk 300 Nm-es nyomatéka és 120 lóereje fütyülő turbóhang mellett az 1400-as fordulatnál érkező nyomatékkal szépen meglendíti a nagy kasztnit. Persze 3000-es percenkénti fordulat fölött el is fogy a motor, de semmi panasz nem lehet a dinamizmusára.
A belsőt illetően a megismert Civic elemei fedezhetők fel, jól áttekinthető, ugyanakkor a japán tömegmodellekhez hasonlóan nem túl ingergazdag környezet, a középkonzolon lévő infopanel mindössze egy monokróm kis képernyőt jelent. Itt is megjegyzendő az olyan apróság, mint a térdhelynél kialakított párnácska, amelynek köszönhetően nem a műanyagot koptatjuk oldalról.
A negyedik generációs CR-V továbbra is kiszolgálja a kisméretű szabadidő-autókkal szemben támasztott egyre több célú elvárásokat. A céges flották figyelmét is egyre jobban élvező kategóriában a CR-V motorméretével mostantól nem lehet gond. A kétféle felszereltséggel érkező alacsonyabb, Comfort kiszereléssel, amely várakozások szerint az eladások 95 százalékát adja majd, a Honda CR-V 6,9 millió forintról indul, míg a Lifestyle egy millióval drágább, 7,9 milliós árral indul. Az idei tervben egyébként, mint megtudtuk, 50-60 darab ilyen dízel eladását tűzték ki célul a forgalmazónál.
Tetszett a cikk? Kövessen minket a Facebookon is, és nem fog lemaradni a fontos hírekről!