szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A téli autózás végképp nem való a tisztán elektromos rendszerrel üzemelő autóknak. Az Auto Bild német lap csinált egy téli tesztet a manapság elérhető legnépszerűbb villanyautókkal. Összegezve az eredményt: minden csak nem „cool”.

Öt modellt szedtek össze az Alpokban tett próbaútra: BMW i3, Tesla Model S, Nissan Leaf, Renault Zoe, Mistubishi i-MiEV, ki milyen messzire jut teljesen feltöltött akkumulátorokkal.

Az eredmény meglehetősen drámai, négy modell az ötből 70 százalékkal rövidebb távra képes télen mint az elméleti maximuma.

Egyedül a tényleg messze az átlag feletti akkumulátor-teljesítménnyel rendelkező (85 kW/h) Tesla Model S jutott 200 kilométernél tovább, de még ez is fele annyi táv, mint gyártói adatokban szerepel.

A legrosszabbul a Renault Zoe teljesített, amely deklaráltan városi kisautó, de akkor is elég riasztó, hogy mindössze 58,9 kilométert volt képes megtenni.

Bild.de

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!