szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az E30-as DTM versenyautó pokolian gyors a versenypályán, de az új turbós hathengeres M4 majdnem olyan jó időt fut, mint a legendás előd.

Minden BMW-rajongó szívében bérelt helye van az első, E30-as kódjelű M3-nak, hiszen ez volt az a típus, amely elindította világhódító útjára a bajorok sportkupéját, és ami azóta is etalonnak számít. Huszonkét évvel az után, hogy az első M3 bemutatkozott, immáron az ötödik generációnál tart a sorozat, amely a gyáriak szerint minden szempontból hű maradt azokhoz az értékekhez, amiért ez első generációt annyira imádják.

Ugyan a kupé változat neve mostantól M4, viszont a szellemiségét tekintve egy vérbeli M3, amit az alábbi videó is remekül érzékeltet. A német Sport Auto újságírója a legendás Hockenheim versenypályán futott egy-egy mért kört az 1992-es DTM versenyautóval és a vadiúj M4-gyel, melynek eredménye több szempontból is érdekes.


A két köridő között mindössze négy másodperc az eltérés az E30 javára, ami igazán csekély ahhoz képest, hogy egy kihegyezett versenygépről és egy fél tonnával nehezebb luxuskupéról van szó; igaz, utóbbi 431 lóerős hathengeres biturbó motorja valamelyest erősebb, mint a korabeli DTM autó 2.5-ös négyhengerese.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!