szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A vártnál klasszisokkal gyengébben sikerült a 2014-es szezon első félideje a Túraautó-vb-n (WTCC) a Honda számára, éppen ezért a gyári alakulat pihenés helyett inkább a felzárkózásra összpontosított az öthetes nyári szünetben. Mint azt a japán márka gyári programját működtető JAS Motorsportnál elárulták: négynapos teszteléssel, illetve motorfejlesztésekkel készült a hétvégén, Argentínában induló folytatásra.

Azt már a felkészülési időszakban sejteni lehetett, hogy az egyéves felkészülési program után, gigászi költségvetéssel versenybe szálló Citroen ellen nehéz dolga lesz a Hondának, a versenyek azonban a borús jövőt festő teszteredmények fényében is kiábrándítóan alakultak. Míg a franciák triója szárnyalt az első hét fordulóban a C-Elysée-vel, addig a két gyári és két privát Civic WTCC jóformán csak sínylődött, így a Honda-pilótáknak - közöttük a Zengő Motorsport korábbi privát vb-elsőjének, Michelisz Norbertnek – nem sok babér termett.

Mivel a Forma-1-es vb-vel ellentétben a WTCC-ben nincs kötelező gyárbezárás a nyári szünetben, a Honda gyári programját működtető JAS Motorsport olaszországi bázisán, Arlunóban gőzerővel zajlott a munka az utóbbi hetekben. Mint a hétvégén esedékes argentínai forduló közeledtével Alessandro Mariani csapatfőnök elárulta: előbb építettek egy új Civic-példányt, amellyel az elkészülte után rögtön nekiláttak a tesztelésnek.

Tiago Monteiro
Honda Racing


„Jól ismert tény, hogy a tesztcsapat kocsiját a Paul Ricardra versenykész állapotba kellett hoznunk, miután Gabriele Tarquini autója rommá tört a marrakeshi évadnyitón. Ez teljesen felborította a terveinket, s nem csak azért, mert öt futam jött gyorsan egymás után, hanem azért is, mert nem tudtunk a tesztcsapat által gyűjtött információkra hagyatkozni. A zsúfolt menetrend miatt  csak június második felében láthattunk neki a 6-os sorozatszámú autó építésének, így a legkorábbi alkalom, amikor tesztelhettünk, az a múlt hét volt és dolgoztunk is a spanyolországi Valenciában” – nyilatkozta a szakvezető.

Mariani tájékoztatása szerint a Honda-különítmény négy napot töltött teszteléssel a Ricardo Tormo-versenypályán, ott, ahol márciusban, a szezonrajt előtt is gyakoroltak a Civic WTCC-vel. A szakember szerint volt jelentősége annak, hogy az évad egyik első komolyabb tréningjének helyszínén folytatták a felkészülést.

Michelisz Norbert
Zengő Motorsport

„Bár azóta a kocsi javult és most a hőmérséklet is sokkal magasabb volt, mint márciusban, kiváló lehetőségünk kínálkozott arra, hogy felhasználjuk az első teszten gyűjtött adatokat. Ennek köszönhetően volt időnk optimalizálni az autót, tesztelni néhány új alkatrészt, például a felfüggesztés különféle variációit, illetve feltérképezhettük, hogy lehet-e vagy sem a megfelelő irányba haladni. A tapasztalatok fényében szerintem bátran kijelenthetjük, hogy komoly magabiztossággal készülhetünk az előttünk álló futamokra” – mondta Mariani.

Daisuke Horiuchi, a Honda kutatási-fejlesztési részlegének WTCC-projektért felelős vezetője elárulta, hogy a különítmény a hajtómű frontján is számíthat némi javulásra: „Spa óta készült néhány fejlesztés, Valenciában pedig sikerült kipróbálnunk különféle beállításokat. Már nagyon várom, hogy lássam, hogyan teljesítünk élesben, a versenyen” – mondta a japán szakember.

Az idény nyolcadik fordulója előtt a bajnoki ponttáblázat első három helyét a Citroen ászai birtokolják.  A Honda legjobbja jelenleg a gyári csapat kötelékét erősítő Tiago Monteiro, aki a 4. helyen állomásozik, hátránya azonban az előtte állomásozó Sebastien Loebhöz képest is 65 egység. A portugál pilóta 20 ponttal előzi meg a mögötte állomásozó csapat- és márkatársat, Gabriele Tarquinit, míg a privát versenyzők közül Michelisz a 9., a Proteam kötelékét erősítő Mehdi Bennani pedig a 11. helyet foglalja el.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!