szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Huracan Super Trofeo csak 10 lóerővel erősebb az utcai változatnál, viszont másfél mázsával kisebb tömeget kell mozgatnia és csak a hátsó kerekeit hajtja.

A szupersportautós világban kiemelkedően fontos esemény zajlott a hétvégén, ugyanis a Lamborghini egy kaliforniai motorsport rendezvényen bemutatta a Huracan LP 620-2 Super Trofeo versenyautót. A kizárólag versenypályás használatra szánt olasz rakétát a Dallara Engineeringgel közösen fejlesztette a Lamborghini, így maga Gian Paolo Dallara a Miura tervezője is részt vett a munkában. Az eredmény önmagáért beszél, hiszen a Lamborghini tervezői az egész autót újratervezték kizárólag a versenypályás funkcionalitást szem előtt tartva.

A teljesen új lökhárítók, a hatalmas légbeömlők, a piros légterelő elemek és az autó hátulján terpeszkedő, tízféle pozícióban állítható gigantikus hátsó szárny, valamint diffúzor egyértelműen jelzi, hogy egy célszerszámról van szó. Az 5.2 literes, szívó V10-es benzinmotorja ugyan csak 10 lóerővel erősebb az utcai változatnál, de a 620 paripának 151 kilogrammal alacsonyabb tömeget kell csak mozgatnia, továbbá csak a hátsó kerekek hajtottak, az összkerekes szériamodellel ellentétben.

A Lamborghini nem árult el menetdinamikai adatokat az újdonságról, de azt sejteni lehet, hogy teljesen más dimenzióban mozog, mint egy utcai autó, és persze az elődjének számító Gallardo LP 570-4 Super Trofeo-nál is jóval gyorsabb, amit az is mutat, hogy más géposztályban fog versenyezni a jövő évi Blancpain Super Trofeo versenysorozatban.

Ha kíváncsi a Lamborghini Huracan LP 620-2 Super Trofeo hangjára mindenképp nézze meg az alábbi videó első percét.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!