„Mindannyian őrültek vagyunk” – hasonlítsa össze Schumachert, Hakkinent, Alonsót az Eau Rouge-ban
Múlt hétvégén újra Spa-Francorchamps-ban versenyzett a Forma-1-es mezőny, így a versenyzők ismét száguldozhattak abban a kanyarban, amelyet hosszú évtizedek óta egyöntetűen a legjobbnak tartanak. Ez az Eau Rouge, amelyről Ayrton Senna egykoron azt találta mondani: „A hely, ahol Isten szól hozzád!”.
hvg.hu
A viadal apropóján jelent meg a világhálón egy rendkívül látványos videoösszeállítás, amely az Eau Rouge utóbbi két évtizedét mutatja be, fedélzeti kamerás felvételekkel.
1991-től követhetjük nyomon egy-egy nagyágyú autójának fedélzetéről, hogy az autók műszaki specifikációjának változásával vezetéstechnikailag hogyan változott a félelmetes hírű kanyar, amely valójában elválaszthatatlan a következőtől: a La Source-hajtűkanyar után a versenyautók lejtmenetben haladnak a domb alján található hirtelen balosig, majd onnan erős emelkedő és jobb hajlat következik, amely egybefolyik a rögtön következő Raidillonnal.
Minden egyes, a Forma-1-ben végbement komolyabb szabályváltozás után téma, hogy a kocsik átalakulásával a versenyzők szempontjából milyenné vált az Eau Rouge, amely a kanyar alatt csordogáló vörös vízű patakról kapta a nevét. Az utóbbi években egyöntetű vélemény volt, hogy az autók leszorítóerő-szintje miatt a legendás kombináció már volt nem annyira élvezetes, könnyedén lehetett padlógázzal teljesíteni, idén azonban a versenygépek jóval kevesebb leszorítóerőt generálnak.
„Padlógázos idén is az Eau Rouge, de jóval nagyobb a kihívás” – mondta Jenson Button Spában, a McLaren-Mercedes egyik sajtóbeszélgetésén, amelyen jelen volt a hvg.hu is. „Tavaly valóban hihetetlenül könnyű volt, kiválasztottad a megfelelő ívet, felgyorsultál, amennyire csak lehetett és kész. Idén sokkal komolyabb kihívást jelent az Eau Rouge, sőt akár azt is mondhatnám, hogy mi mindannyian őrültek vagyunk. Ahogyan visszanéztem a felvételeket, elképedtem azon, hogy amikor a jobbos részen ráhajtunk a szegélykőre, a kocsi hátsó része hogyan mozog épp az ellenkező irányba, az autó alja éri a talajt és emiatt egyfajta füst tör fel a hátuljából. Ez egyáltalán nem normális dolog, mégis csináljuk. Erre csak rátett még egy lapáttal az esős időjárás is, így ezúttal tényleg szükség volt a bátorságra…”
A patak, amelyről a kanyar a nevét kapta
MS / hvg.hu
Míg Button saját bevallása szerint minden egyes alkalommal padlógázra törekedett, elsőéves csapattársa, Kevin Magnussen például pironkodva vallotta be, hogy az eső miatt nem mindig volt kellően bevállalós.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.