szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Akármennyire is kívánatos az R.S. 01 kizárólag pályaversenyzésre készül, utcai változat sajnos nem lesz belőle.

Az utóbbi időben többször is felröppent a hír, hogy a Renault feltámasztja az Alpine sportautót, erre azonban még várni kell, ha egyáltalán lesz belőle valami. A sportos francia autókért rajongó közönséget azonban némileg kárpótolhatja a Renault legújabb versenyautója, ami az R.S. 01 nevet viseli és a tervek szerint a World Series by Renault versenyeken indítják majd egy önálló kupasorozatban. Az újdonság szénszálas monocoque vázát a Dallara fejlesztette ki, amit acél bukókerettel láttak el, valamint a Renault tervezett hozzá egy nagyon látványos karosszériát kompozit anyagokból.

Renault

Az eredmény egy pályaversenyekre kihegyezett autó, kevesebb mint 1,1 tonnás tömeggel és a Nissan GT-R-ből származó, Nismo által kezelésbe vett 3.8 literes, ikerturbós V6-os motorral, ami 500 lóerő feletti teljesítményt produkál. A hátsókerék-meghajtású, Sadev szekvenciális váltóval ellátott pályaautó 300 kilométer/óra feletti végsebességre lesz képes, míg a lassításról a 380 milliméteres karbon féktárcsák és hatdugattyús féknyergek gondoskodnak. A 18 colos kerekeket a Braid szállítja majd, a speciális versenyabroncsokat pedig a Michelin.

A 4,7 méter hosszú, 2 méter széles és mindössze 1,16 magas R.S. 01-et 282 ezer angol fontért lehet megvásárolni, ami 111 millió forintnak megfelelő összeg, vagyis nem kevés pénz ahhoz képest, hogy a Renault kedvező árú versenyzési lehetőségként hirdeti. Mindenesetre a tervek szerint már jövőre elindul a kupasorozat a World Series by Renault berkein belül, ami azt is jelenti, hogy a Hungaroringen is láthatjuk majd élőben versenyezni.

Renault
Renault
Renault
Renault

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!